نگارش محتوای وب سایت

خدمات تولید محتوا

شرکت هایی که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت می کنند اهمیت زیادی به سفارش هایی که برای تولید محتوا دریافت می کنند می دهند. زمانی که سفارش دریافت می شود باید خیلی سریع تولید محتوا را شروع کرد، باید در ابتدا محتوا نگارش شود و پس از محاسبه ی قیمت تمام شده، محتوا را به مشتری تحویل داد. در این پست نیز سعی کردم تا توضیحاتی را درباره ی این موارد که حاصل تجربه ی خودم و همکارانم در کپی فای است به اشتراک بگذارم. آرزو می کنم با خواندن این مقاله به بسیاری از سوالات شما پاسخ داده باشمو ترفند های جدید سئو و تولید محتوا را آموزش داده باشم.

نگارش محتوای وب سایت

نوشتن محتوای وب سایت

 

از آنجاییکه پست قبلی ما در رابطه با تولیدمحتوای سئو چست؟ طرفدار زیادی داشت تصمیم گرفتیم برای تکمیل این موضوع به نکات مهم نوشتن محتوای وب نیز اشاره کنیم. بارها گفته ایم که داشتن یک محتوای خوب در وب سایت یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید. کاربرد وب سایت برای یک کسب و کار، مثل کاربرد سفارت برای یک کشور است؛ اگر محتوای با کیفیت و مناسب داشته باشید میزان فروش شما افزایش می یابد.

آیا وب سایت شما محتوای تمیز، درست و سلیس دارد؟ یا پر از خطا های نگارشی است؟ آیا محتوای وب سایت شما با مخاطب سخن می گوید؟ نوشتن یک محتوای جذاب درست است که وقت و انرژی شما را می گیرد ولی یکی از فاکتور های موفقیت در نگارش محتواست.

پست های قابل اشتراک گذاری یکی از کارکرد های بازاریابی محتوایی است و برای سئو نیز خیلی مفید خواهد بود. محتوای خوب بک لینک های جدیدی برای شما می سازد و حتی اعتماد کاربران را نسبت به سایت و کسب وکار شما بالا می برد. اگر یک محتوای بی ربط و پر از خطا منتشر کنید چه کسی اعتماد می کند و از درگاه پرداخت شما تراکنش های مالی انجام می دهد!؟

وقتی محتوای وب سایت می نویسید این نکات را بخاطر داشته باشید:

همیشه قبل از شروع به نوشتن برای کلیدواژه تحقیق کنید تا سئو محقق شود. سایت های TCF سالانه 300/000 هزار دلار از ترافیک بازدید ها درآمد دارند. حتی سایت ما برای چنین بازدیدی باید 500/000 میلیون دلاردر گوگل ادوردز هزینه کند تا چنین بازدیدی بدست آورد؛ ولی ما این کار را نمی کنیم؛ دلیل اینکه محتوای ما موفق است علم ما نسبت به سئو و تجربه های چندین ساله ماست. من در زیر به عوامل مهم اشاره می کنم اما اگر طالب مشاوره بودید از صفحه اصلی سفارش ثبت کنید تا کارشناسان ما سایت شما را آنالیز کرده و برای موفقیت کسب و کار آنلاین شما کمک کنند.

تکرار کلیدواژه ممنون

تکرار زیاد کلیدواژه ها هرگز مفید نخواهد بود. کاملا موافقم که چگالی کلیدواژه ها یکی از نکات اصلی سئو است ولی گوگل با تکرار زیاد آن موافق نیست. در محتوایی که تعداد زیاد کلیدواژه به کار برده می شود کیفیت محتوا را پایین می آورد و دیگر کسی آن را مطالعه نمی کند و میزان بازخورد مشتری بشدت کاهش می یابد. برای مثال اگر شما سایتی برای فروش یک کالای ایرانی راه اندازی کرده اید و کپی رایتر کسب وکارتان در استفاده از کلیدواژه ها زیاده روی کند؛ مشتری از سایت شما زده می شود و میزان بازخورد حاصل از ترافیک بازدید کاهش می یابد. اما نگران نباشید همین الان با فهمیدن این موضوع می توانید مسئول تولیدمحتوای سایت خود را در جریان بگذارید و اثرات منفی بالقوه را به حداقل برسانید.  

اگر از کلیدواژه ها زیاد استفاده کنید بازدید کننده ها به شما امتیاز منفی می دهند و باعث می شود رتبه شما در صفحه نتایج جستجو تنزل کند. اگر مردم به سبب اشتباهات نگارشی جستجوی نادرستی انجام می دهند این بدان معنی نیست که شما از فرصت استفاده کنید و آن ها را به سمت وبلاگ خود فرابخوانید.

کارکرد های سئو

همیشه به منابع خود لینک دهید. زمانی که به محتوای وب سایت دیگری رفرنس می دهید حتما به آن منبع لینک دهید. این کار حرکت محترمانه در اینترنت بشمار می رود و نشان دهنده اخلاق حرفه ای وبلاگ نویس است. همیشه از نقل قول استفاده کنید شاید بترسید که بازدید زیادی از سایت شما را به سایت دیگری منتقل کند ولی نگران نباشید طوری کدنویسی کنید وقتی بازدیدکننده کلیک می کند در پنجره جدید باز شود. این روش کمک می کند بک لینک های زیادی بدست آورید. به مرور این سایت ها کار بک لینک شما را می بینند و مثل سایت (Hootsuite did for TCF) برای تشکر از شما گاها با بک لینک یا متن، از سایت شما تشکر می کنند.

مخاطب محتوای خود را خوشحال کنید

خواننده را خوشحال کنید. آرزوی هر نویسنده آن است که محتوایش مثل یک ویروس منتشر شود. آیا تا به حال دیده اید که در شبکه های اجتماعی رنگ و بوی نوشته ها کاملا صمیمی و خنده آور باشد این یک استراتژی است. اگر در جدی بودن لحن محتوای خود اصرار دارید از کمدی استفاده نکنید ولی سعی کنید محتوای شما با مخاطب سخن بگوید. کاملا صمیمانه با خواننده حرف بزنید.

دکتر یوسفی متخصص مدیریت در حوزه بازاریابی معتقد است وقتی با کسی مذاکره می کنید انگاره ی مثبت داشته باشید به یک گفتگوی برد برد تمرکز کنید. نیلسون ماندلا سال ها در زندان ها مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت؛ سال های بعد وقتی از زندان آزاد شد به زندان بان ها گفت: “شما انسان های خوبی هستید می توانید باز هم یک زندان بان باشید ولی سعی کنید به سایر زندانی ها مثل من بد رفتاری نکنید” این جمله ی خیلی عجیبی است. آقای ماندلا همیشه نیمه ی پر لیوان را می دید و به خوبی های آدم ها اشاره می کرد. وقتی محتوای شما در سایت منتشر شد؛ آن جا نخواهید بود و کسی که با خواننده حرف می زند محتوای شماست.

فقط یکبار مطلبی را می نویسید و شاید چند ساعت برای نگارش آن وقت صرف کنید اما روزانه هزاران نفر از محتوای شما بازدید می کند. باید محتوایی بنویسید که با مخاطب همدردی کند، با احساسات خواننده آشنا باشد. و او را از خواندن محتوا خوشحال کند و میزان اقدامات بازدیدکننده ها را افزایش دهد.

Abigail Posner نیز تاثیرات خوشحال کردن خواننده را چنین توجیه می کند او معتقد است وقتی عکسی را طراحی می کنیم یا می بینیم ما را سرزنده می کند تلاش می کنیم آن عکس را به دوستان و آشنایان خود بفرستیم تا کمی انرژِی و نشاط را به آن ها نیز منتقل کرده باشیم. هر هدیه ای روح شخص هدیه کننده را در خود دارد و هر عکسی، ما و دیگران را از زنده بودنمان آگاه می سازد. زمانی که زیر یک پست یا ویدیو نظر می دهید یا لاک می کنید مثل این است که از هدیه خود تشکر می کنید.

وقتی برای وب سایت خود محتوایی آماده می کنید این سوال را از خود بپرسید که کجای این داستان خوب است؟ چگونه می توان یک پیام مثبتی را سوار این کلمات کنم؟ پیدا کنید- وقتی پیدا کردید موفق می شوید.

جملات مجهول و تاثیر منفی

در تولیدمحتوا از جملات مجهول بپرهیزید. اگر قبلا کتاب های دستور زبان فارسی را مطالعه کرده باشید با اصطلاح فعل مجهول آشنا هستید؛ اگر یادتان رفته نگران نباشید همین الان توضیح می دهم. وقتی در یک جمله ضمیر فاعلی نباشد جمله مجهول است؛ این جمله ها در زبان انگلیسی بسیار رایج هستند و حتی مترجمان انگلیسی به فارسی نیز همیشه جمله ها را مجهول ترجمه می کنند و این یکی از خطا های رایج در ترجمه است. به دو جمله ی زیر توجه کنید.

شیر به روستا حمله کرد!

روستا توسط شیر مورد حمله قرار گرفت!

همانطور که می بینید میزان شدت عمل در جمله اول بیشتر است و ما زودتر به اهمیت جمله پی می بریم؛ استفاده از جمله ی مجهول علاوه بر خطا های نگارشی از میزان اثرگذاری و گیرایی جمله نیز می کاهد به همین سبب پیشنهاد می شود در نگارش و ترجمه های خود بجای جملات مجهول از جملات معلوم استفاده کنید. در این صورت گفتمان شما با مخاطب اثربخش خواهد بود. همیشه سعی کنید در جملاتتان از فعل ها و عبارت متنوع استفاده کنید این نکته برای بهتر نویسی محتوا خیلی اهمیت دارد.

 

در تولیدمحتوای وب سایت مختصر نویسی را رعایت کنید. دوست عزیزی که وبلاگ نویسی را تازه شروع کرده ای لطفا پیام خود را در کمترین تعداد واژه برسان! از پاراگراف های کوچک استفاده کنید. هر پاراگراف ایده ال 5 جمله است اما پاراگراف های کوتاه تر و 3 جمله ای کمی بیشتر از ایده ال هستند. هر علتی معلولی دارد؛ کاربری وقتی محتوای وبلاگ را می خواند هر چه قدر زودتر برای سوالش جواب پیدا کند به محتوا اعتماد پیدا می کند و به مطالعه ادامه می دهد. اگر زیاده گویی کرده باشید و پاراگراف های طولانی بنویسید بازدیدکننده بدون خواندن مطلب شما سایت را ترک می کند.

 

مختصر نویسی

تولیدمحتوا

همیشه از لینک های داخلی سایت استفاده کنید. این کار از عهده ی هر کسی بر می آید. خیلی ساده است وقتی محتوا می نویسید کلیدواژه ها یا موضوعاتی که منابع داخلی دارید بهش لینک دهید. این کار دو مزیت ثمربخشی دارد.

اولا لینک دادن به منابع متنوع در یک محتوا اعتبار آن محتوا را افزایش می دهد؛ دوستانه عرض کنم گوگل آنقدر هوشمند نیست که محتوای شما را آنالیز کند ولی طبق الگوریتم های بروز برای تعیین محتوا با کیفیت معیار هایی دارد. یکی از این معیار ها لینک های داخلی و رفرنس دادن است. من این کار را در وب سایت های مختلفی انجام داده ام و واقعا کار می کند. دومین ومهم ترین مزیت لینک دهی داخلی افزایش مدت زمان حضور و تعداد کلیک های نویسنده ها در وب سایت است و میزان بازخورد مشتری را افزایش می دهد.

 

اگر از وردپرس استفاده می کنید از چاشنی های مخصوص متاتگ بی بهره نمانید. تکرار چند باره کلیدواژه ها کافی نیست حتما در عنوان و دامین نیز کلیدواژه را بکار ببرید. در تیتر های H2، متای توضیحات و حتی در تمام تگ عکس هایتان از کلیدواژه استفاده کنید. تعداد کلیدواژه را به این روش ها افزایش می دهند تا برای گوگل بهینه شود.

هزینه تولیدمحتوا

هزینه تولیدمحتوا

 

اگر مطالب بالاتر را خوانده باشید متوجه می شوید که تولید محتوا صرفا نوشتن مقاله نیست. اگر چنان بود مردم براحتی متن مقاله ها و کتاب ها را در وب سایت شان منتشر می کردند و براحتی به اهداف وبلاگ نویسی خود دست می یافتند. ولی این طور نیست محتوا باید مخصوص وبلاگ یا وب سایت باشد؛ اگر شما نیز صاحب یک وب سایت هستید باید خوراک مخاطبان سایت خود را تامین کنید. بازدید کننده ها به محتوای جدید و با ارزشی نیاز دارند. اگر دوست دارید شما هم به یک منبع اینترنتی فارسی در حوزه کسب وکار خود تبدیل شوید از خدمات تولیدمحتوا استفاده کنید. اینکار هزینه دارد و پرداخت چنین هزینه هایی کاملا معقول و منطقی است.

سفارش تولیدمحتوا - شرکت تولید محتوا

روش جبران هزینه تولید محتوا

روش های جبران هزینه تولیدمحتوا

 

امروزه سایت درآمد های متفاوتی دارند. بعضی از سایت ها تبلیغات می کنند؛ سرمایه اصلی برای کسب درآمد از تبلیغات ترافیک بازدید است. هرچه قدر سایت شما بازدید بیشتری داشته باشد میزان درآمد شما از تبلیغات بالا می رود. خیلی ساده است با گذاشتن چندین کمپین تبلیغاتی بخشی از هزینه های تولیدمحتوای شما جبران می شود.

 

اما اگر محتوای شما حرفه ای باشد و برای گوگل بهینه شده باشد مسلما بازدید شما هزار برابر بیشتر بوده و درآمد شما از هزینه های شما بالا می زند و حتی می توانید درآمد نیز داشته باشید. سایت هایی مثل بیتوته و بسیاری از سایت های خبری از این استراتژی استفاده می کنند. البته در کنار این روش های سنتی تبلیغات گوگل یک سامانه ی جدید برای تبلیغات طراحی کرده است گوگل ادوردز این فرصت را به کسب وکار های اینترنتی داده است شما نیز براحتی می توانید از این سامانه استفاده کنید و بخشی از هزینه های تولید محتوای خود را جبران کنید.

قیمت تولیدمحتوا

قیمت تولیدمحتوا

مسئول تولیدمحتوای شرکت کپی فای می گوید: «قیمت تولید محتوا به عوامل متفاوتی بستگی دارد. معمولا شرکت های تولیدمحتوا براساس تعداد واژه محتوا تولید می کنند. و قیمت های محتوا طبق نرخ واژه محاسبه می شود. اما تعرفه تولیدمحتوا را براساس واژه چگونه تعیین می کنند؟»

 

تعرفه تولیدمحتوا

محتوانگاری شیوه های متنوع و گوناگونی دارد. و این محتوا ها با توجه به نیاز مشتری نوشته می شوند برای آشنایی با شیوه های تولید محتوا پیشنهاد می کنم مقاله روش های تولید محتوا را مطالعه کنید. زبان نگارش محتوا نیز یکی از عوامل مهم بر قیمت گذاری محتواست بطور مثال تولیدمحتوای انگلیسی برای سایت های چند زبانه قیمتی به مراتب بالاتر از تولیدمحتوای فارسی دارد. اما سوال اینجاست:

 

چگونه محتوا سفارش دهیم؟

 

ابتدا تحقیق کنید و یک شرکت تولید محتوا پیدا کرده و نمونه کار درخواست کنید. از سازکار تولیدمحتوای شرکت سوال کنید؛ شاید سوالاتی در ذهنتان هست که برای شما یک چالش است سعی کنید با مسئول شرکت سوالات خود را مطرح کنید و با خیال راحت از شرکت مورد علاقه محتوا خرید کنید. خرید محتوا و تحویل آن حداقل یک روز کاری طول می کشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *