همه چیز در باره SEO

تولیدمحتوا برای سئو: چگونه تولیدمحتوا کرده و برای گوگل بهینه سازی کنیم؟

اگر می خواهید برای وبلاگ خود مخاطب جمع کنید باید در نوشتن محتوای خود زیرک باشید. یکی از چالش هایی که وبلاگ نویسان و بازاریابان محتوایی با آن روبه رو هستند، نوشتن محتوایی است که برای موتور های جستجو موثر بوده و برای خواننده ها جذاب باشد.

به نقل از copyblogger، سئو یکی از موضوع هایی است که هنوز شناخته شده نیست و اما محتوانگاری برای سئو زیاد پیچیده نیست کافیست یکبار بدانید مشتری ها قبل از الگوریتم های تعریف شده گوگل زودتر به سراغ شما می آیند. شرکت های سئو تنها با دانستن این معلومات درآمد کسب می کنند.

برای موفقیت در کسب و کار آنلاین خود، نوشتن یک محتوای ساده کارساز نیست.محتوای شما باید دو هدف را دنبال کند؛ ابتدا باید برای مخاطب های هدف جذاب باشد (مشتری ها، مشتری های احتمالی، خواننده ها و …) و دوم اینکه یکی از مشکلات آن ها را حل کند.

اما چطور‌می خواهید یک محتوایی را تولید کنید که به دو هدف ذکر شده برسد؟ چگونه می خواهید تولید محتوا کنید که محتوای شما هم رنکینگ خوبی در گوگل داشته باشد و هم بتواند مشتری ها را ترغیب کند؟ مجموعه ی این دو هدف یعنی تولید محتوا برای سئو است.

برای سفارش تولید محتوا برای وب سایت خودتان با ما تماس بگیرید.

اگر‌نتوانستید یک محتوانگار متخصص استخدام کنید، نگران‌ نباشید. شما می توانید این قوانین ساده را انجام دهید. و مطالبی که در این مقاله یاد می گیرید در زیر عنوان شده است:

  • سئو چیست؟
  • تولیدمحتوا چیست؟
  • منظور از تولید محتوا برای سئو چیست؟
  • تولیدمحتوا برای سئو چه اصولی دارد؟
  • تولیدمحتوای مفید برای مردم
  • پژوهشی پیرامون نوآوری در تولید محتوا
  • کپی رایتینگ_مردم را به انجام اقدامی وا داشتن

بیایید شروع کنیم:

یاد بگیرید که چطور با تولید محتوای سئو توانستیم بازدید های وبسایت خود را ماهانه به ۳۹۵/۵۲۶ نفر برسونیم.

سئو چیست؟

همه ی ما می دانیم وقتی که یک جستار را در موتور های جستجو وارد کنیم. با زدن دکمه ی “enter” شما لیستی از نتایج مرتبط را دریافت می کنید. این صفحه ها نتیجه های بهینه سازی موتور های جستجو است.

لب مطلب این است که سئو یک متد بهینه سازی است. (افزایش تاثیرگذاری) محتوای شما برای موتور های جستجو به منظور کمک برای کسب رنکینگ بالاتر نسبت به محتوای سایر وبسایت ها که هر دو یک کلیدواژه مشترک دارند.

طراحی alphabee یه تصویر واضح از نحوه عملکرد سئو را ارائه می دهد‌.

سئو بصورت گام به گام:

  1. شما درباره کلیدواژه ها تحقیق می کنید.
  2. کلیدواژه خاصی را انتخاب می کنید.
  3. از کلیدواژه برای نوشتن محتوا استفاده می کنید.
  4. آن را خوانده و در تویتر و فیس بوک یا در وبلاگ شخصی خود و دیگر پلت فورم ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید.

به نقل از Redevolution، گوگل نتایج صفحه های وب را براساس موثق بودن ومرتبط بودن آن نشان می دهد. و به رویداد های پیشین کاربران توجه می کند. اگر برایتان جالب بوده که بدانید وبلاگ های معروف و برتر دنیا کدام ها هستند حتما این لیست را مشاهده فرمایید.

گوگل موثق بودن صفحات و مرتبط بودن آن ها را چگونه تشخیص می دهد؟

  • گوگل مرتبط بودن صفحه ی شما را با آنالیز چند فاکتور در محتوای شما بررسی می کند که چه واژه های خاصی در کجا و چگونه بکاربرده شده است.
  • گوگل موثق بودن صفحه شما را از طریق لینک هایی که در وبسایت شما ارجاع داده اید و حتی برحسب اعتبار آن لینک ها تشخیص می دهد.

در اینترنت لینک ها مانند رای هستند ولی با این تفاوت که برنده این انتخابات منحصرا با تعداد آرای شناسایی نمی شود، درحالیکه تعداد لینک های آینده به رنکینگ شما زیاد تاثیر ندارد. بلکه کیفیت لینک ها به رنکینگ تاثیر زیادی دارد پس شما و تیم بازاریابی شما باید از این مهم مطلع باشند.

بعد از آپدیت الگوریتم پاندا و پنگوئن، کیفیت اولین فاکتور در رنکنیگ گوگل محسوب می شود.

اگر اطلاعات بیشتری راجع به سئو می خواهید لینک های زیر را مطالعه کنید.

راهنمایی مقدماتی برای سئو

راهنمایی پیشرفته برای سئو

مفاهیمی برای درک کپی رایتنگ

کپی رایتنیگ هنر و دانش تولید محتوا است که مشتری و مخاطب هدف را برای خرید یک کالا، خدمات، پیوستن به لیست های ایمیل، ویا به اقدامی خاص که برایش سودآور است وا می دارد.

بروس بندینگر می گوید کپی رایتنگ مهارت در فروشندگی است شاید این تعریف شما را به خنده وا دارد.

چه کسی مشتری را برای انجام اقدامی وا می دارد؟

یک کپی رایتر تخصصش این کار است. یک کپی رایتر شخص بامهارتی است که متن های تبلیغی حرفه ای می نویسد و کالا و خدمات را برای مشتری معرفی می کند. در دنیای بازاریابی آن ها را “افراد با خلاقیت” خطاب می کنند. ویک کپی رایتر سئو این را با محتوای آنلاین جور می کند.

یک کپی رایتر کسی است که مردم را خوب می شناسد. می داند که مخاطب او چه چیزی دوست دارد واژه ها را به گونه ای انتخاب می کند که برای مخاطبش جذاب باشد. واژه ها، تیترها، عبارت ها، جمله ها، و محتوا باید بگونه ای باشد که مخاطب را ترغیب کند و آن ها را به انجام عملی خاص وا دارد. یک کپی رایتر سئو به خوبی می داند که گوگل درباره واژه ها و عبارت ها, بخصوص عبارت های طولانی, چطور احساس می کند.

اگر یک وبلاگ نویس، نویسنده مستقل، یا صاحب یک کسب وکار آنلاین هستید می توانید با بهبود مهارت های نوشتاری خود و افزایش خلاقیت خود یک کپی رایتر معروف باشید که خواهان زیادی دارد.

 

اگر می خواهید یک کسب وکار آنلاین روبه رشد داشته باشید و در این دنیای سئو در حال تغییر همیشه سربلند باشید کار شما تولید محتوایی است که مفید و جالب باشد ترغیب کننده و برای موتور های جستجو بهینه شده باشد و باید بصورت متداوم آن را انجام دهید.

کپی رایتینگ سئو چیست؟

از زمانی که گوگل آپدیت های خود را اعمال کرده تولیدمحتوای سئو متحول شده است. اگر می خواهید یک محتوای مفیدی تولید کنید که هم رنکینگ شما را در گوگل بالا ببرد و هم مشتری ها را به هزینه کردن در کسب وکار آنلاین شما تشویق کند باید در زمینه اجزای الگوریتم رنکینگ گوگل، فکر کنید.

تولید محتوای سئو یعنی نوشتن محتوایی مفید، قانع کننده و ارزشمند که کلیدواژه خاصی را نشانه می گیرد. بنابرین مردم آن را در پلتفورم های شبکه های اجتماعی پخش می کنند. این باعث می شود اعتبار و مرتبط بودن محتوای شما بالا برود و رتبه ی کلیدواژه معرفی شده به گوگل بالاتر برود. وقتی شما چیزی را بصورت وافر به گوگل معرفی می کنید گوگل آن را مرتبط تشخیص می دهد و شما به یک نتیجه خوب در تولید محتوای سئو می رسید.

تولید محتوای سئو کمک می کند مشتری های خود را هدف قرار دهید و با یک محتوای سازمان یافته، راه حلی برای مشکل آن ها ارائه دهید.

 

هدف قرار دادن مشتری

گام اول:

جلوه ی بصری و متناسب بودن محتوا جزئی از چند رکن خاص یک محتوای ارزشمند است که مظهر ظرافت آن محتوا است.

انجام مداوم سئو در محتوای وبسایت تان به طور طبیعی شما را یکی از ده سایت اول در نتایج جستجو نشان داده و بازدید شما را افزایش می دهد.

بروزرسانی مداوم وب سایت

با این حال چیز های دیگری هست که کمک می کند رتبه ی خوبی در گوگل کسب کنید و نرخ تسعیر شما را می افزاید چیزی های که باید قبل از بهینه سازی صفحه انجام گیرد.

در زیر به شش عنوان از رکن های کپی رایتینگ اشاره می شود که اهیمت دارند.

  1. سرعت سایت

در یک پژوهشی از آکامای این آمار بدست آمده است:

  1. ۴۰ درصد مردم سایتی را که بازشدن کاملش بیش از ۳ ثانیه طول بکشد را زود ترک می کنند.
  2. ۴۷ درصد از مخاطب های هدف انتظار دارند که صفحه ی سایت در ۲ ثانیه و کمتر باز شود.

سرعت سایت از سال ۲۰۱۰ مدنظر رنکینگ قرار گرفته است و حتی برای کاربران نیز خوب است .اگر زمان بازشدن سایت شما بیشتر از دو دقیقه (زمان استاندارد باز شدن سایت) است با انجام اقدام های زیر آنورا بهبود بخشید.

 

اگر یک محتوای جالب و مفید دارید ولی بازشدن کامل صفحه ی شما زمان زیادی می خواهد، چون آستانه ی توجه کاربران کم است بخاطر یک تجربه بد سایت شما را ترک می کنند.

چگونه می توانید زمان بازشدن سایت خود را بسنجید؟

گام های زیر را دنبال کنید: به عنوان مثال امروز از سایت Psychology Today به عنوان نمونه استفاده می کنم.

قدم اول:

از سایت Pingdom’s برای سنجش سرعت سایت خود استفاده کنید.

بررسی سرعت سایت pingdom

قدم دوم:

سرعت وبسایت خود را آنالیز کرده بعد “History Tab” را کلیک کنید.

بهبود لود سایت pingdom

اکنون می بینید که سرعت بازشدن Psychology Today خیلی زیاد است. زمان بازشدن سایت ۱/۹۷ ثانیه است تنها با ۰/۰۳ صدم ثانیه از زمان استاندار بازشدن سایت جلو زده.

قدم سوم:

تاریخ را بررسی کنید و زمان لودشدن های اخیر سایت خود را بررسی کنید.

زمان لود شدن سایت

مثال ما نشان می دهد که سایت Psychology Today در تاریخ ۱۰ژانویه ۲۰۱۵ زمان بازشدن ۲/۵۸ ثانیه را داشته است. در آن زمان سایز صفحه ۱/۶ مگابایت بود ولی اکنون ۱/۵ مگابایت شده است و زمان لودشدن صفحه به ۱/۹۷ ثانیه ارتقا یافته است. این چیزی است که مربوط به سئو است و باید آن را در نظر داشته باشید.

با استفاده از سایت Pingdom سرعت لودشدن سایت خود را بسنجید.

اگر می خواهید سرعت بازشدن سایت خود را کمتر کنید راهنمایی های زیر را دنبال کنید.

آیا افزایش سرعت بازشدن سایت به ارزش تسعیر کمک می کند؟ بلی، کمک می کند.

به نقل از Kathryn Aragon، بالابردن سرعت بازشدن سایت، ۷درصد در بهبود نرخ تسعیر کمک می کند.

و این مطالعه موردی نشان داد که با یک مجله ی عالی و با حذف دیتابیس پلاگین های قدیمی، نرخ تسعیر یک رشد قابل توجهی را تجربه کرد. و همه ی دیتابیس ها را به یک دیتابیس واحد تبدیل کرد.

شش ابزار بهینه سازی فروش

۲.تیتر

ممکن است محتوای شما باارزش باشد ولی نوشتن یک تیتر معمولی، میزان کلیک به محتوای شما را کاهش می دهد.

معمولا مردم به تیتر ها پنج برابر بیشتر از محتوا توجه کرده و می خوانند، وقتی تیتر خود را می نویسید ۸سنت از دولار خود را خرج می کنید. David Ogilvy

برداشت بازاریابی از بسیاری از وبلاگ نویسان و سئوکاران نشان می دهد که ۵۵درصد از وقتشان را به بازاریابی محتوایی اختصاص می دهند: تولید محتوا و رصد مشتری ها و عکس العمل آن ها، پی جویی تجزیه تحلیل ها، آمار و غیره. اما برای نوشتن تیتر چقدر وقت می گذارید؟

چگونه تولید محتوا بسازیم

در تولید محتوای سئو، تیتر شما باید توجه مخاطب ها رو جلب کند سپس آن ها را به خواندن ادامه مطلب هدایت کند.

زمانی که شما جزو ۱۰ نتایج اول گوگل هستید اگر یک تیتر جذاب و کلیک کردنی داشته باشید مهم نیست که در رنکینگ #1 باشید یا #2 هنوز هم بازدید منظمی خواهید داشت.

قانونی مبتنی بر تجربه می گوید که یه تولیدکننده محتوای سئو موفق قبل از هرچیزی تیتر محتوا را می نویسد بعد از آن به سراغ نوشتن بدنه ی محتوا می رود.

یادداشت: تیتر هایی که حاوی یک پیام خاصی دارند برای کاربرانی که جستجو می کنند خیلی مناسب است. طبق گفته Conversion XL، تیتر هایی که با ذکر شما می آیند نسبت به بقیه ارجح هستند و خیلی منطقی بنظر می رسد که در شکل زیر نشان داده شده است.

تاثیر تیتر در سئو

چند تا از سایت هایی که محتوای معتبری دارند در نوشتن تیتر های خود از رقم ها استفاده می کنند.

سایتی مانند Lifehack، از پنج تا مطلب خود سه تای آن از شماره ها استفاده می کند. سایت هایی مانند Inc BusinessWeek ،Mashable ،Upworths همه ی آن ها از روانشناسی ارقام آگاه هستند.

روانشناسی ارقام در سئو

تیتر هایی که اعداد و ارقام دارند را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر بیشتر به اشتراک می گذارند. برای مثال دومین پست معروف HubSpot یک نوع تیتر رقم دار است که بیش از ۱۰/۰۰۰ بار توئیت شده است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی برای افزایش بازدید

برای نوشتن مقاله های خود ایده داشته باشید: اگر دو دل مانده اید و نمی دانید چه بنویسید می توانید برای نوشتن مطالب و مقاله های وبلاگتان قبل از استخدام یک تولیدکننده محتوای سئو از سایت Inbound Now tool استفاده کنید.

ابزار تولید ایده برای سئو بهتر

برای نوشتن تیتر های خوب و کلیک دوست چندین منبع هست، برای اثبات آن بیایید چند تا تیتر تازه بنویسیم که با سه صنعت معروف کسب وکار های کوچک، سلامت اندام و ارتباطات مرتبط هستند.

تیتر های کلیک دوست و بهینه شده مرتبط با کسب و کار های کوچک:

  • ۷ نوع کسب وکار کوچک که میزان فروش شما را می افزاید
  • راه اندازی کسب وکار کوچکی که مشتری عاشق آن است
  • سودآوری از کسب وکار کوچک: در شصت روز ۲۰/۰۰۰ دولار درآمد کسب کنیم

سئو و تیتر های کاربرپسند در زمینه سلامتی

  • ۱۰‌نوع تمرین ورزشی برای بانوانی که کار می کنند
  • بهترین راه کاهش ۴/۵ کیلوگرم وزن بعد از دوران حاملگی
  • استاد راهنمای تمرین های ورزشی

تیتر های بهینه شده و علاقه انگیز در زمینه رابطه ی جنسی

  • ۳ راه خنده دار برای برگرداندن دوست پسر سابق
  • چگونه زندگی عاشقانه ی خود را با شریک زندگی از نو بسازیم
  • چطور یک روز عروسی محشر داشته باشیم

بررسی نتایج موتور جستجوی گوگل: بیایید عبارت “سفارش تولیدمحتوا ” را جستجو کنیم شما می بینید که بیشتر نتایج سئو پسند (کلیدواژه هدفمند) است در حالیکه بیشتر نتایج برای کاربران جذاب است. اضافه کردن اطلاعات بیشتر به تیتر ها در جستجو های خاص کمک می کند.

سفارش تولید محتوا

بیشتر محتوانگار های سئو دانلود و استفاده از Yoast SEO در پلاگین های ورد پرس را پیشنهاد می کنند و معتقدند که به بهینه سازی محتوا کمک می کند. یکبار که شما تولید محتوای سئو را آموختید قادر به تولید محتوایی هستید که هم رنکینگ خوبی در گوگل کسب می کند و هم بازدیدکنندگان را ترغیب می کند و آن ها را به مشتری تبدیل می کند.

یادداشت: اگر خواستید تیتر شما در نتایج گوگل بصورت کامل دیده شود سعی کنید کمتر از ۷۲ کاراکتر باشد. این کار تعداد کلیک های شما را نیز بالا می برد.

۳.محتوا

محتوا خودش جزو مهمترین بخش تولید محتوای سئو است دلیل اصلیه اینکه مردم از طریق گوگل و سایر موتور های جستجو اقدام به جستجو می کنند این است که آن ها به دنبال محتوای مفید هستند. موتور های جستجو با محتوا های جدید تغذیه می شوند به همین خاطر شما بصورت مداوم وبسایت خود را بروزرسانی می کنید.

Marcus Sheridan شرکت swimming pool company خود را در طول شش ماه از ۱۰/۰۰۰ بازدید به ۸۰/۰۰۰ هزار بازدید در ماه رساند. و به کمک وبلاگ نویسی ۲ الی ۳ بار در هفته بازدید اصلی خود را رشد داد.

زمانی که Marcus به هدفمند کردن کلیدواژه ها را در مطالب وبلاگ شروع کرد و گفت که: “ساعت ها نگارش برای یک کیلدواژه خاص فرصت حضور در صفحه ی اول گوگل رابرای ما محیا کرد.

اگر می خواهید محتوایی بنویسید که جایگاه خوبی در گوگل داشته باشد شما باید عبارت های کلید واژه ای را هدف بگیرید. از بکاربردن زیاد کلیدواژه ها همچنین بهنیه سازی زیاد پرهیز کنید. در تیتر ها از کلیدواژه ها استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که برای خواننده های شما روان است.

 

آپدیت ورژن ۴/۱ الگوریتم پاندای گوگل برای جریمه کردن محتوا های ضعیف و سطحی و جلوگیری از آمدن محتوا های بد به صفحات و رتبه های اول گوگل طراحی شد.

یک محتوای معمولی برای وبلاگ حداقل باید ۱۰۰۰ واژه باشد. اما اندازه محتوا تنها چیزی نیست که در رنکیگ گوگل موثره چون محتوا هایی هستند که با رعایت این اصل باز هم برای گرفتن رتبه های برتر در رقابت می باشند.

قبل از اینکه محتوای سئو خود را بنویسید سعی کنید خواننده های خود را بشناسید. بعد به مشکلی که خواننده های شما برای حل آن هستند تمرکز کنید و به محتوای خود اجازه دهید آن مشکل را حل کند. این نوع دیگری از هماهنگی و تر کیب سئو و کپی رایتینگ است.

هر تکه از محتوای تولید شده ی شما به یک مقدمه گیرا نیاز دارد. مقدمه بخشی است که دقیقا بعد از تیتر (و زیر تیتر اگر یکی از آن را در محتوای خود داشتید) می آید. مقدمه ی شما باید یکی از کلیدواژه های هدف گذاری شده مخصوصا کلیدواژه های طولانی را داشته باشد. دانستن این نکته که در تولید محتوای سئو جدیدا از هدف گذاری کلیدواژه ها و ترتیب آن ها گذشته است.بهترین روش در حال حاضر نوشتن مفهوم کلیدواژه ها است. بعدا در مورد آن یاد خواهید گرفت…

 

۴. تعریف متا

قبل از نوشتن محتوای خود و قبل از انتشار آن از تعریف متا استفاده کنید تا راهنمایی باشد برای موتور های جستجو و جستجوگران که بدانند موضوع شما چیست و علت وجود کلیدواژه ها در محتوای شما در چیست این بحثی است که شرکت های سئو از طریق آن درآمد کسب می کنند زیراکه می دانند متا چیست.

Moz اشاره کرد که که تعریف متا یکی از ویژگی های HTML است که توضیح مختصری برای موتورهای جستجوی صفحه ی محتوایتان آماده می کند تگ به صورت زیر بسته می شود. <head> section </head> و این نمونه کد نوشته شده است‌.

تعریف متا تگ

وقتی که مردم جستجو می کنند؛ گوگل از تعریف متا به عنوان گزارشی کوچک از مقاله ی شما که مرتبط با کلیدواژه است استفاده می کند.

این محتوای کوچک متا مشخص می کنند که چقدر کلیک می خورید و حتی بودن در رتبه های بالا به این اندازه مهم نیستند.

برای اهداف سئو تعریف متا باید بین ۱۵۰_۱۶۰ کاراکتر باشد و در صفحه گوگل به صورت زیر ظاهر می شود.

تعریف اندازه متا تگ

یادداشت: اگ شما صاحب یک وبسایت وردپرس هستید از پلاگین های All-In-One SEO Pack برای نوشتن عنوان و تعریف متا و کلیدواژه های مرتبط استفاده کنید. اگر تو بحث وبلاگ نویسی تازه کار هستید برای نصب پلاگین از این راهنمایی استفاده کنید.

سوال مهم: چطور تعریف های متا رو بنویسم که هم توجه کاربران اینترنتی را جلب کند و هم به رنکینگ های بالاتری برسد؟

گام اول: مفهوم کلیدواژه ها را بدانید چرا که مفهوم کلیدواژه علت و هدف اصلی کلیدواژه ها است. (چه کلیدواژه های طولانی باشد چه کلیدواژه های کوتاه)

تعریف کلمه مناسب

برای مثال فرض کنید که مشاور شبکه های اجتماعی هستید ومی خواهید مشتری ها را به سوی کسب وکار خود جذب کنید، پس اولین کلیدواژه شما ممکن است “کارشناس مشاوره شبکه های اجتماعی” باشد.

وقتی که مشتری های احتمالی شما کلیدواژه ها را جستجو می کنند درباره اینکه دقیقا علاقمند به چه چیزی هستند چگونه فکر می کنید؟

چیزی که آن ها می خواهند کاملا واضح است یک کارشناس شبکه اجتماعی، با یک مشاوره برای گسترش کسب وکارشان در اینترنت است.

ممکن است فالوور های زیادی در توئیتر می خواهند تعریف متای شما باید با آن ها مرتبط و جذاب باشد.

گام دوم: زمانی که مقاله یا مطلب وبلاگتان را نوشتید در مرحله ی بعدی متا را برایش تعریف می کنید.

Swell Path پیشنهاد می دهد که لیست زیر را دنبال کنید.

مواردی که باید در متن سئو شده رعایت شوند

برای اثبات، بیایید با نوشتن دو تعریف متا که متناسب با سئو بوده و مرتبط با مخاطب های هدف ما باشد این نکات را بکار ببریم.

  • با سوال شروع کنید: آیا به دنبال کارشناس شبکه های اجتماعی و نکاتی برای بدست آوردن لید های جدید، تبدیل بازدیدکننده ها به مشتری و بهبود برند خودتان هستید؟

ابتدا اهداف مشخص داشته باشید.

اندازه متن ۱۴۱ کاراکتر

  • آشکارا بیان کنید: بیشتر شرکت ها بخاطر اینکه نمی دانند در فضای مجازی چطور کار کنند بازاریابی در شبکه های اجتماعی را رها می کنند تنها چیزی که شما نیاز دارید مشاوره ای است که شما را به موفقیت می رساند.

اندازه متن ۱۴۸ کاراکتر

یادداشت: مجبور نیستید که کلمه کلیدی خود را به صورت دقیق در متا بیاورید. بنده خیلی از صفحات وب را بدون کلیدواژه اصلی جزو ده صفحه برتر دیده ام.

کلمه در توضیحات متا تگ

تکرار کلیدواژه ها:

منظور از تکرار کلیدواژه ها یعنی تعداد دفعاتی که کلیدواژه انتخاب شده شما در محتوا ظاهر می شود.

برای مثال اگر کلیدواژه هدف شما “بهترین هتل های لندن” است در مقاله های ۳۰۰،۴۰۰ و ۱۰۰۰ کلمه ای شما به چه تعداد تکرار شده است؟ در مقایسه، انبوهی کلیدواژه ها با نسبت “بهترین هتل های لندن” به سایر واژه ها مربوط می شود.

بعد از آپدیت های اخیر گوگل؛ تکرار و استفاده انبوه از کلید واژه ها نسبت به زمان گذشته اهمیت خود را از دست داده است. ولی باز هم بخش مهم تولیدمحتوای سئو است. پس از خطا های بهینه سازی مثل تکرار زیاد کلیدواژه ها و تگ هیدر پرهیز کنید. با این وجود انبوهی کلیدواژه ها، بر بازدید اصلی تاثیر می گذارد. به نقل از Brian Dean تکرار کلیدواژه یکی از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی است هنوز هم باید آن را در نظر بگیرید ولی در این کار زیاده روی نکنید.

 

چیزی های که Brian Clark در این باره گفته است:

تنها راه اینکه بتوان گفت محتوای شما مرغوب و یا اسپمی است نسبت تکرار کلید واژه ها به بقیه ی محتوا است. اگر میزان انبوهی کلیدواژه ها در متن شما بیش از ۵/۵ درصد باشد ممکن است شما را مجرم به استفاده زیاد از کلیدواژه ها می شناسد و صفحه ی شما ممکن است توسط گوگل مسدود شود. اگر با بی توجهی به صورت انبوهی از کلیدواژه ها برای بهینه سازی استفاده کنید در حقیقت نتیجه عکسی می بینید.

 

برای بررسی میزان انبوهی کلیدواژه ها از SEObook keyword density tool استفاده کنید.

انبود کلمات کلیدی

۶_ لینک های صفحه

لینک ها زیربنای وب سایت شما را تشکیل می دهند. یکی از ۱۰ چیزی که گوگل صحت آن را می داند. وجود لینک ها نشان از اطلاعات زیاد است.

لینک صفحات به گوگل این اطمینان را می دهد که محتوایی که نشان می دهد بخاطر وجود لینک ها و ارتباط های زیاد، می تواند برای کاربران اینترنتی مفید باشد. این محتوا هم می تواند از منابع شما و یا نویسنده دیگری باشد.

لینک دادن به صفحات و سایت های معتبر دیگر نشان می دهد شما به کار دیگران ارزش می دهید. بخاطر هماهنگی شما با سایت های دیگر گوگل به شما پاداش می دهد، گوگل به سازماندهی اطلاعات جهانی و قراردادن اطلاعات  در دسترس همگان معتقد است. بنابرین یک تیم بازاریابی خوب به شما توصیه می کند به صورت مناسب لینک بدهید.

کاری که کپی رایتر ها می کنند؛ ابتدا کلیدواژه مناسب را انتخاب می کنند و با تحقیق در داده های درست یک محتوای ترغیب کننده تولید می کنند که کاربر ها دوست دارند مطالعه کند. به این سبب کپی رایتینگ یکی از فاکتور های اصلی بهینه سازی موتور های جستجوست.

برای لینک دادن به سایت های خارجی قانون خاصی نداریم و حتی یک روش سریع و سخت برای لینک دادن به مطالب خودتان نیز وجود ندارد. یک بازاریاب آنلاین که می خواهد نتایج بی نظیری از بهینه سازی بدست آورد باید گام های زیر را بردارد:

 

  • لینک دادن به منابع معتبر از سایت خود یا سایت های دیگر
  • لینک دادن به مطالب دقیق و عمیق یک موضوع از صفحات خود یا سایت های دیگر
  • لینک دادن به منابع و یا متنی که با موضوع محتوا مرتبط باشد

 

همانطوریکه قبلا هم عرض کردم این قوانین توسط گوگل یا سایر موتور های جستجو وضع نشده است. اگر مخاطب هدف خود را بشناسید و محتوایی را تولید کنید که نیاز خواننده های شما را جواب دهد؛ دیگر نیازی نیست نگران چگالی کلیدواژه ها،لینک صفحات و سیگنال های اجتماعی باشید؛ چون همه ی این اتفاقات به طور طبیعی رخ می دهد.

به خاطر داشته باشید که یک محتوای خیلی مفید همیشه هزاران اشتراک اجتماعی، بازدید، کامنت، مشتری و سفارش را به همراه دارد. و این کار کپی رایتری است که برای سئو تولیدمحتوا می کند.

منابع و ابزار های تولیدمحتوا برای سئو

برای درک درست کپی رایتنگ سئو و نحوه تولیدمحتوا برای سئو، بهتر است با ابزار و منابع زیر آشنا شوید.

سایت Unsuck-it: این یک برنامه وب است که به کمک آن می توانید در واژه ها و جمله های خود تغییر ایجاد کنید؛ شما می توانید در چند ثانیه اصلاحات را با کلمات خنده دار عوض کنید.

سایت RhymeZone: بسیاری از مردم شعر ها ،بخصوص شعر های انگیزشی، را دوست دارند از این ابزار دستی برای پر بار کردن محتوای خود استفاده کنید و در تولید محتوا به نویسنده های خود پیشنهاد کنید که از این ابزار برای نوشتن در محتوای خود استفاده کنند.

 

سایت Read-Able: از این سایت برای بهینه کردن محتوای خود استفاده کنید. این ابزار تضمین می کند که مخاطبان گسترده ای از محتوای شما لذت ببرند و به تیتر هایی که در نتایج گوگل می آیند؛ کلیک کنند.

 

سایت Live-Keyword-Analysis: از این ابزار برای محاسبه نسبت چگالی کلیدواژه به کل محتوا استفاده کنید.

 

سایت Kill Writer’s Block: این سایت را به منظور ایده گرفتن برای نوشتن مطالب سایت خیلی پیشنهاد می کنم.

 

سایت Quick Sprout: اگر نمی دانید که چرا کلیدواژه های شما بازدید های زیادی از گوگل نمی آورند از طریق ابزار گفتشه شده پیگیری کنید.

 

سایت EMV Headline Analyzer: تیتر های شما تا چه اندازه با احساسات خواننده ها تطابق دارد؟ برای آنالیز تیتر های خود از این ابزار استفاده کنبد و برای تیتر های خود نمره بگیرید.

 

۲۰۰ مورد از فاکتور های رنکینگ در گوگل_ (فهرست کامل است) و با مراجعه به لینک می توانید به صورت جامع  این 200 فاکتور موثر را مطالعه کنید.

برای مطالعه و آشنایی بیشتر با ابزار ها و منابعی که در تولیدمحتوای سئو موثرند از سایت زیر استفاده کنید: Writtent

نکات بهینه سازی تولیدمحتوا:

هر چه قدر هم که  اطلاعات داشته باشید؛ نمی توان رنکینگ های موتور های جستجو را پیش بینی کرد. گوگل همیشه الگوریتم رنکینگ خود را آپدیت می کند. اگر افرادی برای تولیدمحتوا استخدام می کنید دقت داشته باشید که آن ها نیز در پروسه ی رنکینگ تاثیر دارند.

با این حال، اقداماتی هستند که می توانند احتمال نمایش صفحه شما را در جستجو های مرتبط افزایش دهد؛ بیایید این فاکتور ها را بررسی کنیم.

 

تگ های عناوین: بد نیست که  نحوه نوشتن تگ های عناوین برای بهینه سازی موتور های جستجو را بدانیم،

تگ های عنوان از تگ های HTML متا، مثل تگ توضیحات است و مانند عنوان کتاب، گوگل در نتایجش اولین چیزی که نشان می دهد تگ عنوان است.

عنوان تگ باید توضیح درست و مختصری از صفحه وب شما باشد. گوگل فقط ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر از عنوان را در نتایج نشان می دهد. در نوشتن عنوان غیر از اندازه باید به هماهنگ بودن آن با برندتون نیز توجه داشته باشید‌.

سایت Moz فرمت زیر را خیلی توصیه می کند:

کلیدواژه اول _ کلیدواژه دوم | نام برند

برای مثال:

آموزش آنلاین css _ نکاتی در رابطه با فرمت css| سایت طراحی وب

تگ های سرتیتر: تگ های سرتیتر ها از h1 تا h6 نامگذاری می شوند. تگ های سرتیتر سایز فونت را زیاد می کنند و متن را برجسته می سازند. زمانی که تولید محتوا می کنید باید این سرتیتر ها به شیوه درستی ساخته و پرداخته شوند.

بهینه سازی عنوان: عنوان یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که می توانید بهینه کنید و مطمئن باشید که هم مخاطبان را جذب می کند و هم عنوان در گوگل رنک می شود. این عکس اسکرین شات از صفحه منابع موز برای تگ عنوان ها کمک می کند که تگ های عنوان خود را به صورت اثربخشی بهینه کنید.

 

گام دوم

تولید محتوای مفید برای مردم

واژه ها خیلی قدرت دارند و مخاطب را جذب می کنند. اگر از کنارهم چیدن واژه ها تولیدمحتوا کنید؛ مخاطبان به خاطر این محتوای ارزشمند شما را دوست خواهد داشت و به همین سبب دور و بر شما خواهند بود. برای یک تولید محتوای عالی هیچ جایگزینی نیست.

 

تعداد وبلاگ هایی که روزانه تولید محتوا می کنند و مقاله های ارزشمندی منتشر می کنند رو به افزایش است. به خاطر داشته باشید که محتوای کپی، محتوایی که تعداد کلیدواژه زیادی دارد و کیفیت پایینی دارد به مخاطبان هدف شما کمک نمی کند. و محتوای تولیدی شما به کارشان نمی آید. این یک استراتژی خوب تولید محتوای خوب برای سئو نیست و نمی توان روی آن مانور داد؛ همچنین برای رنک اورگانیک سایت شما و افزایش بازدید هیچ کاری انجام نمی دهد.

تحقیق اخیر نشان می دهد که علاوه بر تولید محتوای مفید، برای افزایش بازدید ارگانیک باید عناصر دیگری را نیز رعایت کنید.

 

  • تعداد معقولی از بک لینک های معتبر
  • بکاربردن یک ایده همیشه نو / عناوین

Brian Dean با رعایت این عناصر در ۱۴ روز توانست بازدید ارگانیک خود را ۱۱۰ درصد افزایش دهد.

خواسته کاربرانی که جستجو می کنند: تحقیق کلیدواژه باز هم ضروری است؛ مهم ترین جنبه ی کلیدواژه ها که کاربران جستجو می کنند؛ خواسته آن هاست. قبل از این که یک محتوای عالی بنویسید باید توجه کنید که هر کلیدواژه چه کاربردی دارد.

Greg Meyers توصیه می کند که به طبقه بندی کلید واژه ها توجه کنید. به عبارتی بدانید؛ کاربرانی که جستجو می کنند می خواهند کالا بخرند یا نه!

 

دو نوع کلیدواژه داریم؛ کلیدواژه های اطلاعاتی، کلیدواژه های تجاری

کلیدواژه های اطلاعاتی:

علت اصلی اینکه مردم در گوگل جستجو می کنند برای کسب اطلاعات رایگان است. به عبارتی مردم دوست دارند اطلاعات مفیدی را بدون پرداخت هیچ هزینه ای بدست آورند‌. کلیدواژه های اطلاعاتی معمولا با عبارت “چطور” شروع می شوند. در زیر مثال آورده ایم:

کلیدواژه هایی که با خط قرمز زیرشان خط کشیده ایم کلید واژه های نوع اطلاعاتی هستند، معمولا کاربران برای پیدا کردن اطلاعاتی رایگان، ویدیو ها، درسنامه و مطالب وبلاگ از این کلیدواژه ها استفاده می کنند.

یک محتوانگار سئو می‌تواند از کلیدواژه های اطلاعاتی برای نوشتن محتوای خوب استفاده کند‌؛ اما این که این بازدیدکننده ها به مشتری تبدیل شوند؛ انتظار نمی رود زیرا بیشتر این بازدیدکننده ها نمی خواهند خرید کنند. از کلیدواژه های اطلاعاتی برای تغذیه مخاطبانتان استفاده کنید و بتدریج بازدیدتان را زیاد کره و برند سازی کنید.

کلیدواژه های تجاری: کلیدواژه های تجاری تصمیمی برای خرید را نشان می دهند. این کلیدواژه ها معمولا یک نوع ناچاری جستجوکنندگان را نشان می دهد. آن ها بدنبال راه حل سریع هستند. برای مثال: ” در هر روز ۳ پوند خرج کنید”

بازدیدکننده هایی که کلیدواژه های تجاری را جستجو می کنند معمولا می خواهند خرید کنند و یا در لیست های ایمیلی عضو می شوند که نهایتا مشتری می شوند.

حقیقت این است وقتی کسی کلیدواژه ی تجاری را جستجو می کند؛ برای انجام‌اقدامی حاضر است. کلیدواژه های تجاری معمولا یک یا چند پسوند یا پیشوند مثل خرید، سفارش، مقایسه، ارسال رایگان، بهترین، سریع ترین و… دارد. به مثال های زیر در رابطه با کاهش وزن توجه کنید.

 

یادداشت:

اگر پیرامون یک کلیدواژه تجاری تولیدمحتوا می کنید؛ هدف اصلی نوشتن اطلاعاتی در رابطه به نحوه استفاده از کالا، ویژگی های و مزایای کالا و نحوه نصب و راه اندازی آن است(اگر نیاز باشد).

 

آیا در تولید محتوا کلیدواژه ها را باید هدف قرار داد؟

بلی؛ گوگل هنوز هم از کلیدواژه ها برای تعیین نوع محتوای صفحه استفاده می کند و معیار سنجش گوگل است. اما مراقب باشید و از بهینه سازی زیاد برهیز کنید.

 

بنده وقتی در محتوای خود کلیدواژه ای را بهینه می کنم سه گام زیر را رعایت می کنم:

اولین کلید واژه را در تیتر استفاده می کنم. برای مثال اگر کلیدواژه من ترجمه نامه باشد. عنوان بنده شاید ۷ اصل مهم در ترجمه نامه باشد.

بنده در متای توضیحات، متای عنوان و معرفی از جایگزین های کلیدواژه استفاده می کنم. برای مثال، چگونه می توانید درهر معامله ای نامه های تجاری خود را ترجمه کنید؟ شما اهمیت این کار را می دانید مخصوصا وقتی که محتوای شما ترافیک بازدید زیادی ندارد و یا در شبکه های دیگر به اشتراک گذاشته نمی شود.

من نوشتن محتوا را به صورت طبیعی ادامه می دهم‌؛ در نتیجه به صورت عمدی کلیدواژه اول را می آورم.

 

 

 

 

داستان سرایی: شما در نقش یک کپی رایتر سئو باید دقت کنید که انسان ها داستان های خوب را دوست دارند و داستان پردازی شما را ممتاز می کند. اگر داستان کسب و کارتان را به صورت یک فیلم، مقاله، پست وبلاگ منتشر کنید افراد زیادی را جذب می کنید‌.

 

تحقیق Kzero نشان می دهد که داستان سرایی علت رشد برخی از شرکت های دیجیتال مثل گوگل، فیس بوک، Netflix حتی Zappos بوده است.

 

برچسب: شش ابزار بهینه سازی فروش، مشاوره سئو مشهد، چگونه تولید محتوا بسازیم

 

Save

3 پاسخ
  1. مینا
    مینا says:

    سلام
    من می خوام برای کار خانگی تولید محتوا یاد بگیرم و سفارش بگیرم کار کنم.باید چه چیزهایی بلد باشم؟
    مثلا این چند مدتی که دارم روی این موضوع تحقیق می کنم به نظرم میاد باید برنامه نویسی برای طراحی سایت، فتوشاپ، و خیلی چیزهای دیگه یاد بگیرم.درسته؟
    حالا یادگیری خود تولید محتوا و اینکه اصلا سئو چیه و چطوری میشه سفارش گرفت و کار کرد بماند!!!!
    میشه لطفا راهنماییم کنید تا به یک نظم فکری برسم؟
    ممنون میشم ازتون
    لطفا در ایمیل

    پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *