بازاریابی محتوایی چیست؟

تعریفی که برای بازاریابی محتوایی  توسط موسسه ی بازاریابی محتوایی ارائه شده این است که:

“بازاریابی محتوایی نگرشی است; بر پایه ی ایجاد و رساندن محتوایی ارزشمند، مناسب و منطقی برای جذب و حفظ مشتری های مناسب که با ضوابط آشنا هستند”.

درحالیکه تعریف ارائه شده یک تعریف رک و راست است، تعریف شما از بازاریابی محتوایی میتواند منوط به نیاز های کاری شما متفاوت باشد.  برای مثال، Pushing Social  (یک سایت فعال در زمینه ی بازاریابی محتوایی) بازاریابی محتوایی را “داستان سرایی برای فروش” تعریف می کند.هایدی کوهن

اما هایدی کوهن، کارشناس در زمینه ی بازاریابی محتوایی و وبلاگ نویسی، یک تعریف دقیق تر از بازاریابی محتوایی ارائه میکند:

“بازاریابی محتوایی ایجاد چشم انداز و اطلاعات مفید برای عموم مردم و مشتری ها, چه در حین خرید و یا پس از خرید است بدون اینکه پیام تبلیغاتی آن را آشکارا بیان کند”.

ویژگی های اصلی بازاریابی محتوایی:

  • عناصر اصلی برند یک ارگان را در بر دارد.
  • از فرمت های متنوع رسانه ای مانند متن، ویذئو، عکس ها و… استفاده میکند تا حکایت برند و شرکت شما را شرح بدهد.
  • میتواند در انواع مختلف دستگاه ها قابل مشاهده باشد که شامل کامپیوتر ها، تبلت ها و یا هرچیز دیگر میشوند.
  • میتواند از راه های مختلف پخش شود، مثلا از پلتفرم های شخصی، گروه های دیگر و یا شبکه های اجتماعی.
  • به علت استفاده از فراخوان های اختصاصی و کد های تبلیغاتی، نتایجی قابل اندازه گیری و بررسی دارند.

ویژگی های بازاریابی محتوا

اهمیتی ندارد که شما کدامیک از تعاریف را ترجیح میدهید، به زبان ساده، بازاریابی محتوایی روشی برای جذب و حفظ مشتری ها با ارائه ی یک چیز ارزشمند برای آنان است.

 

آنچه که مشمول بازاریابی محتوایی نیست

 

با وجود تعاریف متعددی که برای بازاریابی محتوایی وجود دارد، مفاهیم ریزی وجود دارند که مرتبط به بازاریابی محتوایی است.

بازاریابی محتوایی کاملا درباره ی محتوا نیست

بازاریابی محتوایی باید درباره ی شرح ارزش ها و ایجاد محتوا بر اساس گزارش ها از مشتری ها باشد نه فقط ایجاد محتوا برای داشتن محتوا.

بازاریابی محتوایی فقط روی افزایش فروش و پیشنهادات متمرکز نیست

در بازاریابی محتوایی نباید تحمیل کننده بود بلکه باید کار خود را با روابط پیش برد.

بازاریابی محتوایی تبلیغات محلی نیستJoe Pulizzi

زمانیکه وال استریت جورنال بازاریابی محتوایی را بعنوان شبه تبلیغات محلی تعریف کرد، Joe Pulizzi (سخنران و کارشناس بازاریابی محتوایی) بیان کرد، درحالیکه تبلیغات و محتوا باید با یکدیگر کار کنند، کاملا با یکدیگر تفاوت دارند. در بازاریابی محتوایی شما خود رسانه را در اختیار دارید ولی در تبلیغات محلی و معمولی شما به یک شخص دیگر پول می دهید تا محتوای شما را پخش کند.

 

بازاریابی محتوایی در حال جایگزینی اشکال دیگر بازاریابی نیست

Nneil patel نیل پانلeil Patel (بازاریاب اینترنتی) خاطر نشان میکند که بازاریابی محتوایی و سئو جدای از یکدیگر هستند. بازاریابی محتوایی “کلی و پهناور” است، درحالیکه سئو ” محدودتر و فنی تر” است. با اینکه سئو و بازاریابی محتوایی اشتراکاتی دارند، بازاریابی محتوایی جای سئو و یا هر نوع بازاریابی دیگری را نخواهد گرفت.

 

منبع : Searchenginejournal.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *