طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

چگونه با وردپرس وب سایت طراحی کنیم؟

در دنیای دیجیتال امروز داشتن وب سایت به یکی از مهم ترین ابزار های کسب درآمد تبدیل شده است. بسیاری از افراد با داشتن وب سایت هایی فعال در زمینه های مختلف درآمد هایی میلیونی دارند. غیراز شرکت هایی مانند آمازون، ائی بی و کپی فای که درآمد اصلی آنان از طریق وب سایتشان است، شرکت های دیگر که درآمد اصلی آنان از طریق سایت نیست نیز نیاز به وب سایت دارند. برخی از شرکت ها و سازمان ها برای ارائه ی قسمتی از خدمات خود وب سایتی را طراحی می کنند تا میزان مراجعه کنندگان را کمتر کنند. برای مثال بانک ها برای اینکه مشتری های آنان بتوانند همه و یا قسمتی از کار های بانکی خود را بدون مراجعه به بانک انجام دهند پروژه بانک الکترونیک را معرفی کردند و برای ارائه خدمات بانکی وب سایتی را طراحی می کنند. برخی از شرکت ها نیز که محصولاتی را به فروش می رسانند در سایت خود محصولات خود را معرفی می کنند و برخی نیز سیستم های پشتیبانی از مشتری را در سایت های خود فعال کرده اند و از این طریق هم مشتری های قبلی خود را حفظ می کنند و هم مشتری های جدید را جذب می کنند.

برای طراحی وب سایت وردپرس لطفا با ما تماس بگیرید.

در گذشته “طراحی وبسایت” یکی از کار های سخت بود. باید برای طراحی وبسایت در زمینه ی کامپیوتری اطلاعات زیادی می داشتید و برای طراحی یک وب سایت کاملا ساده ساعت های زیادی را صرف کدنویسی می کردید. به همین دلیل بود که کمتر کسی سمت طراحی وب سایت می رفت. اما اکنون همه ی کار ها آسان شده است. طراحی وب سایت یکی از آسان ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. در زمینه ی طراحی وب سایت سرویس دهنده های مختلفی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها سایت دلخواه خودتان را طراحی کنید. یکی از برترین سرویس دهنده های طراحی وبسایت ورد پرس WordPress است.

چرا وردپرس؟

طراحی وب سایت وردپرس

  • کاربری آسان

وردپرس یکی از آسان ترین و مشهورترین سرویس های Open-source برای طراحی وب سایت و سیستم مدیریت محتوا Content Management System است. بیش از 72 میلیون سایت که 27% سایت های جهان را تشکیل می دهند از وردپرس استفاده می کنند. ما نیز سایت خود را با استفاده از وردپرس طراحی کرده ایم. در بین سرویس دهنده های طراحی وب سایت 3 سرویس دهنده در رده های اول قرار دارند و بیشترین کاربران را به خود اختصاص داده اند. وردپرس WordPress، جوملا Joomla و دروپال Drupal سه سرویس دهنده ی برتر در زمینه ی طراحی وب سایت هستند. یکی از تفاوت اصلی این سه در میزان نیاز به کدنویسی در فرآیند طراحی وب سایت است. کار کردن با دروپال بیشتر به درد افرادی می خورد که دانش کدنویسی و طراحی سایت آنها به اندازه ی مناسبی بالا باشد. اما در طراحی وب سایت با جوملا شما تقریبا نیازی به کدنویسی ندارید و همه چیز را می توانید با استفاده از رابط Drag & Drop انجام دهید. در بین این سه سرویس دهنده وردپرس حد وسط را نگه داشته است و به گونه ای است که چه شما یک برنامه نویس باشید و چه یک شخص بدون اطلاعات برنامه نویسی باشید  می توانید سایت دلخواه خود را طراحی کنید.

 

  • وردپرس همه ی نیاز های شما در طراحی سایت را تامین می کند

سایت ها بر اساس کاربری آنها دسته بندی می شوند. وردپرس یکی از سرویس دهنده هایی است که افراد از آن برای انواع مختلف سایت استفاده می کنند. سایت های مشهوری مانند سایت خبری BBC America، سایت خبری موزیک Sony Music و سایت رسمی سوئد Sweden’s Official Website از ورد پرس استفاده می کنند. هرکدام از این سایت ها در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند اما وردپرس را انتخاب کرده اند، این بدان دلیل است که وردپرس همه ی نیاز های یک فرد را در طراحی سایت تامین می کند. شما نیز می توانید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنید.

 

  • وردپرس کاملا رایگان است

وردپرس کاملا رایگان است و شما هزینه ای را برای طراحی سایت با استفاده از آن پرداخت نمی کنید.

 

  • بیش از هزار پلاگین و تم حرفه ای و کاربردی

وردپرس با داشتن تم های فراوان محبوبیت خاصی دارد. شما می توانید از هزاران تم مختلف در سایت خود استفاده کنید. بسیاری از تم های وردپرس رایگان هستند و شما می توانید با استفاده از آنها سایت خود را بسیار زیبا کنید ولی در بین این ها برخی از تم ها نیز پولی هستند و شما باید هزینه ای را برای استفاده از آن ها در سایت خود پرداخت کنید. هر سایتی برای انجام برخی از کارهای بیشتر و ارائه ی امکانات بیشتر به پلاگین هایی نیاز پیدا می کند. وردپرس پلاگین های بسیار مختلف و کاربردی دارد که به شما در اداره ی سایت و اضافه کردن امکانات بیشتر کمک می کند. پلاگین ووکامرس WooComerce وردپرس توسط 30% تمام فروشگاه های اینترنتی استفاده می شود. ما در سایت کپی فای برای شما 25 پلاگین حرفه ای و پرفروش وردپرس در سال 2017 را معرفی کرده و امکان خرید آنها را از طریق سایت فراهم کرده ایم.

 

  • اپلیکیشن موبایل وردپرس و موبایل پسند بودن سایت

دسترسی به سیستم خانگی برای پست کردن مطالب در وب سایت همیشه آسان نیست، وردپرس با اپلیکیشن موبایل خود این کار را برای شما آسان می کند. شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن موبایل وردپرس، وب سایت خود را به راحتی مدیریت کنید و مطالب جدید نیز پست کنید. با گسترش موبایل نیز کسب و کار هایی که سایت دارند باید سایت های خود را به گونه ای طراحی کنند که موبایل ها در نمایش محتوای آنها مشکلی نداشته باشند. شما باید بتوانید کسب و کار خود را برای دنیای موبایلی امروز آماده کنید. ضمنا وردپرس سرویسی کاملا Responsive است و این بدان معناست که فرقی نمی کند شما با چه مدل گوشی و یا وسایل دیگر از سایت بازدید کنید، تمام مطالب و محتوای سایت مناسب با اندازه ی نمایشگر شما قابل مشاهده هستند و شما هیچ مشکلی در خواندن مطالب و استفاده از سایت ندارید.

 

با بیان موارد بالا می توان گفت ورد پرس یکی از گزینه های برتر برای طراحی سایت است که توسط افراد زیادی استفاده می شود. اما برای طراحی سایت با وردپرس باید چه کار هایی را انجام داد؟

 

مراحل طراحی سایت با وردپرس WordPress

 

  1. ثبت دامنه و انتخاب هاست Host

در اولین قدم برای اینکه یک سایت داشته باشید باید برای خود دامین یا دامنه انتخاب کنید. منظور از دامنه آدرس سایت شماست مانند www.copify.ir و افراد از طریق این دامین می توانند شما را از بین میلیون ها سایت در اینترنت پیدا کنند. پس گرفتن دامین برای سایت ضروری است. در قدم دوم شما باید یک هاست برای سایت خود انتخاب کنید. همانطور که از نام Host پیداست که میزبان است و میزبان سایت شما در فضای وب است. تمام فایل ها و محتوای وب سایت و به عبارتی خود وب سایت شما در هاست سوار می شود و به بازدید کنندگان ارائه می شود. اگر وارد سایت وردپرس شوید می توانید از بین 3 هاست که خود وردپرس پیشنهاد کرده است یکی را انتخاب کنید. شما می توانید هاست دیگری را نیز برای وبسایت خود انتخاب کنید.

 

 

bluehost milestone

 

بلوهاست یکی از معروف ترین هاست های دنیاست و بیش از 2 میلیون وبسایت از این هاست استفاده می کنند. با ارائه ی همه ی امکانات وردپرس و همچنین پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته باعث شده است تا این هاست به یکی از هاست های معروف و مورد پسند تبدیل شود.

بیش از 10 سال است که دریم هاست به جامعه ی وردپرس ملحق شده است. پلتفرم های این هاست برای وردپرس بهینه شده اند و متخصصان این هاست همیشه در کنار شما خواهند بود. با استفاده از دریم هاست شما می توانید سرور ها را خودتان مدیریت کنید ولی می توانید کار را به متخصصان نیز بسپارید تا تمام کارها را انجام دهند. دریم هاست ارزش، کارکرد و حق انتخاب را به کاربران خود ارائه می کند.

این هاست با امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد مدیریت سایت وردپرس شما را بسیار آسان می کند. بروزرسانی های جدید، امکان همگام سازی با منابع وردپرس و نصب تنها با یک کلیک تنها بخشی از امکانات این هاست است. اگر می خواهید سرعت را تجربه کنید می توانید از این هاست استفاده کنید. تیم متخصص سایت گراند همیشه آماده ی کمک رسانی به شما هستند.

هرکدام از این هاست ها قیمت بندی های خاص خود را دارند و شما با مراجعه به قیمت بندی هرکدام از اینها می توانید سایت خود را آماده به کار کنید.

bluehost pricing options

2.  پس از انتخاب کردن یکی از پلن ها می توانید دامین خود را انتخاب کنید و یا دامینی که قبلا خریداری کرده اید را وارد کنید.

bluehost domain name registration

3. در این مرحله باید اطلاعات ضروری برای اکانت را وارد کنید.

signup to bluehost hosting

4. نصب ورد پرس: پس از اینکه دامنه ی دلخواه خود را انتخاب کردید باید وردپرس را نصب کنید. در صفحه ای که در بلوهاست برای شما باز می شود می توانید وردپرس را نصب کنید.

bluehost cpanel demo1

one click bluehost wordpress instal1

5. در این مرحله باید انتخاب کنید که آیا می خواهید در ابتدای آدرس وب سایتتان www باشد یا خیر، می توانید این کار را بعدا نیز انجام دهید.

choose www domain name

6. در مرحله ی بعد باید ایمیل مدیریت سایت، یوزنیم و پسورد مدیریت سایت را نیز انتخاب کنید و در آخر نیز با همه ی قوانین بلو هاست موافقت کنید.

advanced wordpress bluehost setup7. نصب وردپرس باید تکمیل شود

wordpress instalation in progress small

8. پس از پایان نصب می توانید گواهینامه ی سایت را مشاهده کنید.

wordpress login credentials

برای هاست های SiteGround  و Dreamhost نیز شیوه ی کار یکسان است و تفاوت چندانی ندارد.

وب سایت وردپرس شما آماده است و شما می توانید از تمام امکانات آن استفاده کنید. در پست های آینده شیوه ی مدیریت سایت، گذاشتن مطلب و استفاده از امکانات وردپرس را آموزش می دهیم. می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

منابع: سایت WordPress، سایت Colorlib

برچسب: طراحی وب سایت وردپرس, تعرفه طراحی سایت با وردپرس

6 پاسخ
  1. مهدی
    مهدی گفته:

    با سلام من وقتی وارد localhost/kjmmm100 میشم مینویسه از اتصال خود داری کرد من از کروم فارسی استفاده میکنم یا ارور ERR_CONNECTION_REFUSED با فیل===تر===شکن هم وارد شدم ولی نشد لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  2. karim
    karim گفته:

    پست چرا سایت ساز وردپرسی :

    اگر میخاین کار رو تازه شروع کنید بنظرم میتونید از سرویس های سایت ساز و فروشگاه ساز موجود در کشور استفاده کنید که عمدتا امکانات فروشگاهی خوبی هم دارند.

    همه ی سرویس های فروشگاه ساز و سایت ساز دارن تلاش میکنن تا فرآیند طراحی سایت رو بهتر و ساده تر کنن تا همه به این برسن که برای طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی خوب واقعا نیاز نیست وقت و زمان و هزینه گزافی هدر بدیم واقعا نیازی نیست برای طراحی یک فروشگاه آنلاین یا سایت شرکتی خوب و شیک و گوگل دوست و … میلیونها تومان هزینه کنیم و بیش از 1 ماه وقت بزاریم.

    یک سایت ساز یا فروشگاه ساز خوب باهمون کیفیت سایت های کاستومایز میتونه وب سایت رو بهمون تحویل بده همه باید به این برسن که مهمتر از طراحی سایت جذب ترافیک هستش طراحی شیک و های کلاس و خیره کننده بدون ترافیک هیچ معنایی نداره .

    راه اندازی سایت با وردپرس قطعا گوگل فرندلی تر است از ساخت سایت با سایر اسکریپت ها و سی ام اس ها بنابراین بهیچ عنوان قدرت وردپرس و هماهنگیش با گوگل رو دست کم نگیرید چون متخصصین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا برای شروع کسب و کار اینترنتی استفاده از وردپرس رو توصیه میکنن بدیلی اینکه وردپرس سئوی بسیار عالی داره راحت میشه سئوش کرد مثلا با نصب یک افزونه به نام yoasy براحتی میتونید محتوای فروشگاهتون رو سئو کنید حداقل از نظر سئو داخلی یا on page seo وردپرس حرف اول رو میزنه.

    از اون گذشته در فرایندهای بازاریابی درونگرا inbound marketing شما لازمه چیزهای زیادی رو به سایتتون اضافه کنید تا نرخ تبدیل تون بهینه بشه ( CRO ) بنابراین وردپرس تو این زمینه هم کمک خوبی بهتون میکنه مثلا میخاین یک اسکریپت به سایت اضافه کنید که کاربر رو دعوت کنه به چت یا پاپ بزنید برای دانلود یک مقاله یا کتاب نه اینکه با سایر سیستم ها نشه نه میشه ولی وردپرس با امکانات آماده ای که داره این کار رو راحتتر کرده مثلا میخاین برای بالا بردن نرخ تبدیل تون چت آنلاین crisp یا ریتین یا رایچت اضافه کنید همه اینا پلاگین وردپرس دارن که تو چند دقیقه با نصب افزونه سایتتون مجهز به سیستم چت آنلاین میشه، یا میخاین رفتار کاربر رو ازش فیلم بگیرید ببینید کجاها کلیک میکنه کدوم محصولات فروشگاه براش جذابتره، سرویسی هست تحت عنوان اسمارت لاک یا هاتجار اینا هم پلاگین وردپرس دارن،برای همین توصیه میشه که بهتره از وردپرس استفاده کنید تابتونید با دست باز کارتون رو جلو ببرید. بین سایت سازهای موجود سایت ساز و فروشگاه ساز سی فایو مبتنی بر وردپرس بهینه شده است که 5 دقیقه ای سایت رو بهتون تحویل میده 🙂

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *