10 نوع صفحه ضروری که هر کسب وکاری باید در وبسایت خود داشته باشد

10 نوع صفحه ضروری که هر کسب وکاری باید در وبسایت خود داشته باشد که در بحث تولید محتوا برای وبسایت خیلی مهم است.

چه کسب و کار های مطرح و چه کسب وکار های جدید باید این صفحات را داشته باشند.

تاثیر برداشت اولیه بازدیدکننده از وبسایت

وبسایت شما باید یکی از بهترین ابزار های فروش شرکتتون باشد. وبسایت ویترین شرکت شما برای جهان و گاها اولین جایی است که مشتری های احتمالی اسم شما را می بینند. می خواهید مطمئن باشد که آیا بازدیدکنندگان سایت شما تصور درستی از کسب وکارتان داشته باشند. این کمک میکند برند خود را بسازید. پس محتوای وبسایت باید حرفه ای و طراحی آن جذاب باشد.

آیا نمی دانید چه مطلبی در وبسایت خود بنویسید؟

در زیر 10 نوع صفحه برای نوشتن در سایت معرفی می شود. که وجود آنها برای هر کسب وکاری چه کسب وکار های مشهور و چه کسب وکار های تازه کار ضروری است.

1-صفحه ی اول یا صفحه ی خانگی

صفحه ی اول دروازه ی ورود به وبسایت شماست، در حالی که همه ی بازدیدکنندگان از آن صفحه استفاده نمی کنند. (موتور های جستجو، صفحات داخلی را در نتایج جستجو نشان می دهند.)به عبارتی صفحه اول یکی از پربازدیدترین صفحه های وبسایت شما است به همین خاطر یقین داشته باشید که پیام درستی را القا می کند. بازدیدکنندگان سایتی را که مورد بازدید قرارداده اند سریع قضاوت می کنند. مطالعات حاکی از آن است که شما 8 ثانیه وقت دارید که تا بازدید کننده کلید بازگشت را نزده پیام وبسایت و کسب وکارتان را به او القا کنید.

نمونه صفحه اول وبسایت

برای وبسایت خود از یک محتوای جذاب استفاده کنید تا توجه بازدیدکنندگان را جلب کند. یک توضیح مختصر درباره ی محصولات و خدمات شما خالی از لطف نخواهد بود، نکته اینجاست که قابل اعتماد بودن وبسایت شما، قانونی بودن کسب وکار شما و ارش بازدید وبسایت شما را در پی داشته باشد. و بازدیدکننده یک مروری برآنچه در وبسایت شماست، داشته باشد.

2- صفحه ی درباره ی ما

صفحه ی درباره ی ما برای پاسخ به چند سوال مهم است. مانند:

  • مالک این وبسایت و کسب وکار کیست؟

  • سابقه ی شرکت شما چیست؟

  • با چه کسانی خریدوفروش می کنید؟

  • و سوال خیلی مهم اینکه محصولات ، خدمات و کسب وکار شما را متمایز و خاص می کند؟

از بکار بردن عبارت های کلی مثل “ما به کیفیت محصولات و خدمات خود تعهد داریم” یا “ما به مشتری های خود خدمات عالی می دهیم”

 

نمونه صفحه درباره ما

نمونه صفحه درباره ما | منبع عکس

یک عکس از رییس شرکت و یا کسب وکار، یک سند اعتماد برای صفحه ی درباره ی ما است. تصور اینکه در یک میهمانی صمیمی هستید به شما کمک میکند. برای مثال کسی از شما می پرسد: “شما چه کاره اید؟” قطعا نمی خواهید آن شخص را دلزده کنید. دلربا باشید کمی از شخصیت خود بگویید. سابقه ی سرکت خود را بگویید.

همیشه سعی کنید عکس خود و افراد کلیدی را داشته باشید بازدیدکننده حس میکند شما را می شناسد و می تواند به شما اعتماد کند.

شما می توانید راجع به تولید محتوا برای صفحه ی “درباره ی ما” در لینک زیر مقاله خوبی مطالعه کنید.

3-صفحه ی محصولات و خدمات

این صفحه علت وجود کسب وکار شما را شرح می دهد. کسب وکار شما چه نوع کالا ها و خدماتی عرضه می کند؟

بازدیدکنندگان به وبسایت شما می آیند تا درمانی برای دردشان پیدا کنند. می خواهند بدانند چیزی که شما برای فروش گذاشته اید پاسخی برای نیازشان است یا نه. اگر شما بیشتر از یک نوع محصول و خدمات اصلی نمونه های زیادی دارید، همه ی آنها را در یک صفحه جا ندهید. بجای اینکار، برای هر محصول و خدمتی یک صفحه ی منحصر به آن داشته باشید. اجازه دهید کپی رایتر و سایت کپی رایتینگ در نظرگرفته شده، پیشنهادات خریدوفروش شما را معرفی کند.

نمونه صفحه محصولات و خدمات

نمونه صفحه محصولات و خدمات

 

از زیاده گویی برای بازدیدکنندگان نگران نباشید، چون افرادی که جستجو می کنند ویا به قول بچه های امروزی سرچ می کنند بدنبال اطلاعات وسیعی هستند. آن ها برای خودشان سوالاتی دارند امیدوارند که شما برایشان جواب هایی دارید. تمام حقیقت ها را راجع به چیزی که معرفی می کنید را بگویید تا بتوانند یک تصمیم آگاهانه بگیرند. هرچقدر بیشتر بگویید آنقدر فروش دارید.

4- صفحه ی سوالات متداول

اگر مشتری های کسب وکار شما سوالات مشابه و زیادی می پرسند، محتملا شما نیاز به یک صفحه ی سوالات متداول  (FAQ) نیاز دارید. وبه این ترتیب مشتری ها از شما و خدمات به مشتری بیانگر شما تشکر خواهد کرد.

نمونه صفحه سوالات متداول

یک صفحه ی (FAQ) جای خوبی برای بازگو کردن اطلاعاتی در زمینه شرکت شما است. چیز های که می خواهید مشتری ها راجعه به شما بدانند آن ها را مشخص کنید و به صورت سوال و جواب درباره آن حقیقت ها طراحی کنید.

 

نمونه صفحه محصولات و خدمات

حتی در این صفحه می توانید به مخالفت های درباره محصولات و خدمات خود اشاره کنید. برای مثال اگر رایج ترین دلیل مشتری های احتمالی قیمت های بالای شما است و به همین خاطر با رقبای شما قرارداد می بندند و یا از آن ها خریدوفروش می کنند. از صفحه ی سوالات متداول استفاده کنید و دلایل قیمت بالای محصولات و خدمات خود را بگویید تا مشتری های احتمالی اطلاعات کسب کنند و بدانند که چرا کالا و خدمات شما به قیمتش می ارزد.

آیا نمی دانید که به صفحه ی (FAQ) خود چه مطالبی اضافه کنید؟ فقط به سوالاتی که مشتری ها همیشه از شما می پرسند پاسخ دهید.

اگر شما سوال های زیادی هست که می خواهید به آنها اشاره کنید، این صفحه را دو قسمت کنید. برای مثال: در بخشی سوال های رایج مربوط خدمات و محصولات و در بخشی سوال های رایج مربوط به کسب وکارتان را درج کنید. اگر یک فروشگاه آنلاین هستید همچنین شما یک صفحه ی (FAQ) راجع به موضوع های چون نحوه ی ارسال و نحوه ی استرداد، می خواهید.

علارغم آنچه که معلم زبان فارسی شما یاد داده است موقع نوشتن حتما از زبان غیر رسمی و محاوره ای استفاده کنید. استفاده از لحنی دوستانه در محتوای وبسایت شما نقش مهمی در جذب و نگهداری مخاطب وبسایت شما بازی می کند.

خلاصه ی کلام زیاد نگران تعداد زیاد صفحه های (FAQ) نباشید زیرا تا زمانی که آن سوالات سازمان یافته هستند بازدیدکنندگان براحتی سوال های مورد علاقه خودشان را پیدا می کنند و چون صفحه سوالات رایج شما اطلاعاتی زیادی آشکار می کند، موتور های جستجو عاشق این گونه محتوا هستند.

5-صفحه ی اوراق و اسناد یا صفحه ی گالری

بهترین راه برای ترغیب مشتری های ممکن حرف زردن درباره آنها نیست بلکه نمایش کالا ها و خدمات هست. یک فروشنده ی جاروبرقی را در نظر بگیرید او برای فروش محصولش را دم در به شما نشان می دهد و واقعا دیدن باور کردن است.

نمونه صفحه گالری

نمونه عکس گالری | منبع عکس

اگر شما یک سرویسی مانند کپی رایتینگ، عکاسی،طراحی وب، آرایش مو و حتی رنگ کاری خانه، نمونه کار هایتان را به مشتری نشان بدهید. از اسکن ها و عکس ها استفاه کنید. یک گالری عکس و اسکن های اسنادواوراق گستره ی توانایی های شما را نشان می دهد. حتی شما باید مونتاژ یک فیلم را در نظر داشته باشید این رسانه به مشتری های احتمالی شما کمک می کند تا به اینکه شما فروشنده ی مناسبی برای نیاز های آن ها هستید.

6-صفحه ی قدردانی ها

از آنجایی که بیشتر محتوای وبسایت شما، کسب و کار شما را از زبان شما تعریف می کند یک صفحه ی قدردانی به بازدیدکنندکان وبسایت شما امکان مشاهده نظرات دیگران درباره کسب وکار شما را می دهد. این نظرات را عموما و در بیشتر موارد از طرف مشتری های قبلی است.

شما می توانید قدردانی ها را بصورت ایمیل و نامه ها از مشتری ها دریافت کنید .حتی میتوانید مکاتبه های تلفن همراهتان که مربوط به تشکر است گزارش کنید. حتما قبل از اضافه کردن آن به محتوای وبسایت خود از وجود امضا و یا نام مشتری خود اطمینان حاصل کنید.

نمونه صفحه قدردانی ها

منبع عکس

بهترین صفحه های سپاس و قدردانی اختصاصی بودن آنهاست. عبارات کلی مانند “من فکر میکنم فلان شرکت، شرکت خوبی است” در مقایسه نظرات قدردانی به این گونه است که مشتری بطور مختصی می گوید: “چه چیزی را و چرا دوست دارد.” حتی یک مشکلی که شرکت شما حل کرده مثلا یک مطالعه موردی را می توانند  به طور مختصر تعریف کنند.

حتما از نام و نام خانوادگی و عنوان ها استفاده کنید تا به قدردانی های که به وب سایت خود می زنید مشروعیت داشته باشد. اگر توانستید عکسی از مشتری های خود را بزارید خیلی بهتر می شود. اگر توانستید ویدیویی کوتاهی از مشتری های خود تهیه کنید که تجربه کار با شما را بازگو کند، در بحث موثق بودن  صفحه ی قدردانی ها کاری کردید کارستون!

7-وبلاگ

وقتی که بازدیدکنندگان برای اولین بار به وبسایت شما می آیند ممکن است حاضر به خرید نباشند.احتمالا اطلاعات جمع می کنند و شاید از روی نیکبختی شماست که به وبسایت شما آمده اند. اگر آنها بدون ارتباط سایت شما را ترک کنند ممکن است هرگز برنگردند، و شما یک خریدوفروش احتمالی را از دست می دهید.

نمونه صفحه وبلاگ

منبع عکس

وبلاگ یک شرکت میتواند فرصتی برای ایجاد یک نوع دوستی با مشتری های احتمالی است. همچنین مشتری های فعلی شما را نسبت به اخبار کسب وکار و صنعت  شما بروز نگه می دارد.

وبلاگ برای در ارتباط بودن با مشتری یک روش بسیار عالی است.

برای افزایش تعداد بازدیدکنندگانی که وبلاگ شما را دنبال می کنند میتوانید یک محرک مثل یک گزارش رایگان در رابطه با موضوع کسب وکارتان پیشنهاد دهید. آنها برای دریافت گزارش ایمیل های خودشان را به شما می دهند و شما آن را به لیست ایمیل وبلاگتان اضافه می کنید.خب حالا شما می توانید با آنها در ارتباط باشید محصولات و سرویس های خود را به آنها معرفی می کنید و نام خود را ذکر می کنید. وقتی آن ها تصمیم به خرید گرفتند شما اولین کسی هستید که برای خرید مراجعه می کنند.

محتوای خوب وبلاگ به کسب وکارتان کمک می کند به عنوان یک صنعت قابل اعتماد رشد کرده و یک متخصص سرآمد در موقعیت خوب خود باشید. شاید بهتر از این ها ایت است که موتور های جستجو مانند گوگل صفحات وبلاگ شما مانند سایر صفحات نشان می دهند.

هر مطلب باید مانند یک آهنربای نیرومند بازدیدکننده ها را به سوی وبسایت شما جذب کند. بازدید های زیاد به مشتری های احتمالی تبدیل می شوند.

8-صفحه ی ارتباط با مانمونه صفحه ارتباط با ما

منبع عکس

حتی اگر شما در پایین صفحات محتوای وبسایتتون اطلاعات تماس داشته باشید که هر صفحه ای را باز کنید قابل نمایش است، هنوز هم به یک صفحه ی اختصاصی ارتباط با ما نیاز دارید. بازدیدکننده به وجود چنین صفحه ای عادت کرده است و شما هم می خواهید به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند پس وجود چنین صفحه ای یک پل ارتباطی بین شما و مشتری های شماست و فرصتی است تا بازدید کننده ها را به مشتری تبدیل کنید.

بعضی ها دوست دارند تماس بگیرند عده ای دوست دارند ایمیل بزنند پس هر دو روش ارتباط را پیشنهاد کنید. اگر یکی از شیوه های ارتباط مد نظر شما باشد به مشتری حق انتخاب بدهید.ببخشید، اما این چیزی نیست که شما میخواهید این مشتری شماست که یکی از این روش های ارتباط را انتخاب کند. علاوه بر ایمیل و شماره تلفن، آدرس خود را نیز بنویسید. آدرس نشان می دهد کسب وکار شما یک کسب وکار واقعی با یک موقعیت مشخص است. مگر اینکه شما یه مغازه تک فروشی هستید و مشتری دوست ندارد برای دیدن محل شما بیاید. مردم جز آدرس اینترنتی شما می خواهند بدانند کجا مستقر هستید. آنها کنجکاو هستند بدانند با چه کسی می خواهند معامله کنند.

همچنین شاید متوجه شوید که آدرس کمک می کند بعضی از مشتری های محلی را جذب کنید مردم با کسی که از لحاظ جغرافیایی نزدیک هستند دوست دارند معامله دارنداین احساس اعتماد به آنها می دهد پس خود را پشت وبسایت پنهان نکنید. از سایه ها بیرون بیایید و با سوزن ته گرد موقعیت خود را روی نقشه مشخص کنید.

صفحه ی ارتباط شما جای خوبی است که لینک حساب های شبکه اجتماعی مانند: تویتر، اینستاگرام، لینکدن و… خود را بگذارید. آخرین وطلایی ترین نکته، اینکه لطفا از مشتری های خود جواب های طولانی برای پر کردن مشخصاتشان نخواهید.

کمتر کسی حاضر است فرم های شما را پر کند و حتی آدرس ایملشان را به شما بدهند مگر اینکه به شما اعتماد کنند. آنها دوست ندارند که ایمیلشان جزوی از لیست ایمیل های شما باشد با کارمندان شما برای تبلیغات به آن زنگ بزنند. میتوانید یک فرم در صفحه ی ارتباط با ما بگذارید ولی پر کردن آن کاملا اختیاری بود و شمال تمام اطلاعات تماس شما باشد.

9- صفحه ی سیاست حفظ حریم خصوصی

صفحه ی حفظ حریم خصوصی نشان می دهد چطور اطلاعات مشتری های خودش را استفاده می کند، چه اطلاعاتی را آشکار می کند، و چگونه این اطلاعات را مدیریت می کند. اگرا شما اطلاعات شخصی اشخاص را جمع می کنید قانونا باید عبارت حفظ حریم خصوصی را قید کنید. با اینکه بازدیدکنندگان محال است از این صفحه بازدید کنند در این مورد هنوز هم وکیل شما داشتن چنین صفحه ای را پیشنهاد می کند. بیشتر محتوای صفحات حفظ حریم خصوی بند های قانون است و همه ی آن جملات شبیه به هم هستند.

نمونه صفحه شرایط وظوابط

منبع عکس

صفحه ی حفظ حریم خصوصی نشان می دهد چطور اطلاعات مشتری های خودش را استفاده می کند، چه اطلاعاتی را آشکار می کند، و چگونه این اطلاعات را مدیریت می کند.

اگر برای نوشتن چنین صفحه ای نیاز به کمک دارید به شما پیشنهاد می کنم که عبارت” نمونه صفحه ی حفظ حریم خصوصی ” را در گوگل جستجو کنید. از آن الگو برداری کنید و با تغییر بعضی اطلاعات منحصر به کسب وکار خود کنید. و یا سایت هایی هست که با چند تا سوال محتوای مربوط به کسب وکار شما را تولید می کند.

10- صفحه ی شرایط وظوابط

صفحه ی شرایط و ظوابط ملال آورترین محتوای یک وبسایت است مگر اینکه شما یک وکیل باشد. اما برای بسیاری از ما ها قانون ها متن ها پیچیده و خسته کنند، هستند. وجود این صفحه ی اجباری است یه یکبار نوشته می شود و محتملا هرگز خوانده نمی شود. لب مطلب قانون های استفاه از وبسایت شما را می نویسد. بیشتر وبسایت ها صفحه ی شرایط و ظوابط را دارند مشروط بر اینکه هیچ نیاز قانونی برای آوردن این اطلاعات نیست. صفحه ای است برای دفاع از حق و حقوق مطالب وبسایت شما است و بطور خلاصه علامت کپی رایت و علامت تجارش شما را نشان می دهد. نشان میدهد شما از کدام کشور و ایالت هستید و چه قوانینی را پیروی می کنید.

نمونه صفحه حفظ حریم خصوصی

منبع عکس

مانند صفحه ی حفظ حریم خصوصی شما می توانید نمونه های این صفحه را نیز در گوگل جستجو کنید و طبق کسب وکار و موقعیت خود یک نمونه از صفحه ی شرایط و ظوابط بسازید.

 

منبع:

http://www.susangreenecopywriter.com/articles/website-copy-the-bare-essentials.html

 

 

 

یک کپی رایتینگ خوب مکمل یک طراحی خوب است

یک کپی رایتینگ خوب مکمل یک طراحی خوب است و برای شما کمک می کند حرفه ای باشید و به اهداف خود در کسب وکارتان برسید.

چرا که یک طراحی وب حرفه ای برای موفقیت در اینترنت مهم است.یک محتوای خوب به همان اندازه و بیشتر از ضاهر یک سایت، اهمیت دارد. محتوا به موتور های جستجو تاثیر گذاشته و کمک می کند بازدید سایت شما رو به رشد باشد. و همچنین یک ابزاری است که مشتری احتمالی را به یک مشتری تبدیل می کند.

ادامه مطلب …

بازاریابی محتوایی چیست؟

تعریفی که برای بازاریابی محتوایی  توسط موسسه ی بازاریابی محتوایی ارائه شده این است که:

“بازاریابی محتوایی نگرشی است; بر پایه ی ایجاد و رساندن محتوایی ارزشمند، مناسب و منطقی برای جذب و حفظ مشتری های مناسب که با ضوابط آشنا هستند”.

ادامه مطلب …

ترجمه نامه های تجاری برای هر نوع کسب وکاری در کمترین مدت زمان

در حالی که ایمیل ها و توئتر هنوز بطور گسترده ای در شمار زیادی از کسب وکار ها و اهداف بازریابی استفاده می شود، نامه های تجاری و پستی هنوز هم برای بیشتر شرکت های حرفه ای، خصوصی و کسب وکار های کوچک ضروری وپراهمیت است. چه آن ها جواب نامه ها باشند و چه نامه های استعلام و حتی رساله ها ویا مطالب مربوط به بازاریابی، این ها همه جزوی از نامه های تجاری محسوب می شوند.

ادامه مطلب …

چگونه یک سئوکار خوب پیدا کنیم و سئوکار های غیر حرفه ای را تشخیص دهیم؟

سئو یک جادوی سیاه نیست. 

سئو (بهینه سازی موتور های جستجو) یک جادوی سیاه نیست.اگر شما یک موفقیت درازمدت را می خواهید. هیج جادو و ترفند سریعی برای سئو وجود ندارد که فورا شما را در رنکینگ های بالای نتیاج جستجو قرار دهد. به نقل از سخنان مایل اوهایی “جستجوی گوگل،آموزش نحوه بکارگیری سئو خوب و دوری از یک سئو بد”.

 کاملا روشن است که با این کلیپ مایل سئوکارهایی را مخاطب قرار داده است که تیمی متشکل از توسعه دهنده های وب، بازاریابان و کپی رایترها را ندارند. به این معنی که سئو به بررسی های دقیق پیشنهادهای داده شده،و سپردن کار برای آن ها  منتهی خواهد شد.خوشبختانه برای شما شرکت کپی فای همه ی این کار ها را انجام می دهد. فقط کافیست با ما یک تماس بگیرید و یا با ما در ارتباط باشید و ما با یک استراتژی جدید کارخود را از امروز شروع می کنیم!

یک سئوکار به وبسایت شما کمک می کند  بهترین غذای خود را جلو بگذارد تا وبسایت شما در جایی شایسته قرار بگیرید. جایی که مشتری های نامتمایل وبسایت شما برای مشاهده کلیک کنند. به خاطر داشته باشید که موفقیت سئو بخوبی کسب وکار و وبسایت شما خواهد بود. آن ها برای بهبود تمام رویداد های پیشین جستجوگرها، از نتیاج جسنجو شروع میکنند لینک های وبسایت شما را کلیک می کنند.یک سئوکار خوب بهترین کارها را برای  یه سایت گوگل پسند پیشنهاد می کند.یک سِوکار بد میتواند کار های نادرستی روی وبسایت شما انجام دهد که گوگل وبسایت شما را جریمه می کند.

کار های خوب سئو، از نوشتن تیتر های روشن و توصیفی برای صفحات وبلاگ شروع شده تا اضافه کردن زبان برای سایت های جهانی چند زبان ادامه می یابد. همچنین آن ها تضمین میکنند افرادی که بازدید میکنند خصوصا آن هایی که از جستجو ها می آیند تجربه خوبی داشته باشند.

در بیشتر موارد یک سئوکار به 4-12 ماه زمان نیاز دارد، که اول کارهایی برای بهسازی وبسایت شما انجام دهد بعد استفاده بالقوه آن را ببینند.

هنگام کار با یک سئوکار برای اطمینان از قانونی بودن توصیه های آن ها، بخواهید گفته های خود را با ارائه اسنادی از گوگل ثابت کنند.و یا از آن ها بخواهید با گردآوری یک مقاله مربوط به آن موضوع، یک ویدیو و یا پاسخ گوگل در یک انجمن که هردو جمله زیر را تایید کند.

  1. تعریف سئوکار از بحث نیاز به بهسازی برای ارتقای رتبه
  2. نسخه ای که برای انجام آن کار تجویز کرده است.

واژه های زیادی برای کلیدواژه های متاتگ اضافه نکنید و یا لینک ها را خریداری نکنید.

گوگل برای نشان دادن بیهوده بودن خریداری لینک ها و افزودن کلیدواژه های زیاد، نوشته ها و فیلم های زیادی تولید کرده است.در حقیقت گوگل عمل خرید لینک را پیشنهاد نمی کند.

سئوکار

منبع تصویر

همیشه به خاطر داشته باشید: در بیشتر موارد انجام کارهایی که برای سئو خوب است برای مشتری های آنلاین شما نیز مفید است.یعنی داشتن یک سایت موبایل پسند، یک هدایت خوب، وساختن یک برند عالی!

 

و همچنین اگر شما یک برند مشهور با یک سیستم پیچیده قدیمی هستید، برای یک کار خوب جستجوپسند، به احتمال زیاد برای بخش فنی وبسایت خود باید خرج کنید.بعبارتی بروزرسانی زیربنای وبسایت خود برای ساختن یک محیط سریع و هوشمند،در طولانی مدت دست شما را برای انجام سایر جنبه های فناوری اطلاعات، باز می گذارد. اگر صاحب یک کسب وکار محلی باشید به احتمال زیاد می توانید کارهای اصلی را خودتان انجام دهید- فقط با تماشای این ویدیوی آشناگر به چرایی آن پی می برید.

با سئوکار احتمالی خود دو نوع مصاحبه کنید.

از سئوکاری که در نظر گرفته اید اطمینان حاصل کنید به شما و کسب وکارتان علاقه داشته باشد.در زیر به چند مورد اشاره می شود. یک سئوکار خوب منحصرا به رنکینگ موتور های جستجو تمرکز نمی کند، بلکه در نظر دارد برای کسب وکار شما کمک کند. آنها باید چنین سوالاتی از شما بپرسند.

  1. چه چیزی کسب وکار، محتوای شما و یا خدمات شما را برای مشتری ها خاص و ارزشمند می کند؟
  2. چه کسانی مشتری های همیشگی شما هستند؟ و چطور وبسایت شما را پیدا کرده اند؟
  3. کسب وکار شما چگونه پول در می آورد؟ و جستجو چه کمکی می تواند داشته باشد؟
  4. از چه کانال های دیگری استفاده می کنید؟تبلیغات غیر مجازی؟ شبکه های اجتماعی؟
  5. رقبای شما چه کسانی هستند؟نقات قوت آن ها در فضای مجازی ( واحتمالا در فضا های غیر مجازی ) چیست؟

اگر دیدید سئوکار شما با دیدگاه همه جانبه به کسب وکار شما اهمیت نمی دهد. ازجای دیگری انتخاب کنید.

سئوکاری بدون اطلاع از اهداف کسب و کار، مشتری های آنها، و سایر کار های بازاریابی شما، عملا خیلی سخت است. سئو باید مکمل کار فعلی شما باشد .

منابع سئوکارها را بررسی کنید.

اگر سئوکار احتمالی شما منابع آماده کرده آنها را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که سئوکار قادر به ارائه راهنمایی های مفید هست. و بطور موثری با توسعه دهنده ها، طراح ها، جستجوگران ویا بازراریابان کار می کند.

در این مورد شرکت کپی فای( اگر شما هیچ یک و یا تعدادی از آنها را ندارید) همه ی این متخصص ها را در زیر یک سقف به صورت تیم در آورده است و آماده یاری رساندن به شما هستند.برای درخواست بررسی رایگان سایتتان تماس بگیرید.

یک سئوکار خوب کسی است که نه فقط رتبه ی سایت شما را خوب می کند بلکه میتوانید با او کار کنید، از او یاد بگیرید، و با هم تجربه کسب کنید و واقعا به شما و کسب وکارتان اهمیت می دهد.

چگونه ذهن مشتری های خود را بخوانیم؟

چگونه ذهن مشتری های خود را بخوانیم؟

1- شناسایی کنید

ابتدا مشتری های ایده آل خود را شناسایی کنید.

  • یک نمایه از مشتری خود طراحی کنید و در آن به جزئیات بپردازید. مثلا اینکه مشتری چه زندگی ای دارد. با چه مشکلاتی روبرو است و چه راه حل هایی برای آنها وجود دارد.
  • اگر شما کاری را به تازگی شروع کرده اید، این اطلاعات(اطلاعات درباره ی مشتری ها و خواسته هایشان) را از افراد حرفه ای در حوزه ی کاری خود بپرسید. نه افراد عادی و خانواده و یا دوستان خود. از برادر و یا دوست خود درباره ی اینکه چه چیزی را ترجیح میدهند سوال نکنید زیرا احتمالا آنها مخاطبان شما نخواهند بود.

شناسایی مشتری

اگر مدتی است که کاری را شروع کرده اید، یک لیست شامل 5 نفر از بهترین مشتری هایی که تاکنون داشته اید درست کنید. این افراد، افرادی هستند که شما از کار کردن با آنها لذت برده اید و یا مشتری هایی که از نظر شما عالی هستند.

2- سوال کنید

از مشتری ها درباره ی مشکلاتشان و همچنین نیاز هایشان سوال کنید; نه اینکه حدس بزنید.

سوال بپرسید

  • ایمیل- میتوانید از ایمیل مشتریان استفاده کنید و به آنها پیشنهاد بدهید که کسی که مشارکت میکند در خرید های بعدی و در مراحل بعدی تخفیف دریافت میکند.
  • مصاحبه های یک به یک- از یک مشتری دلخواه خود درخواست مصاحبه چه به صورت تلفنی و یا حضوری کنید. در این مورد هم یک هدیه ی (تخفیف و …) اهدا کنید. بااین عمل نه تنها بازخورد خوبی دریافت خواهید کرد بلکه از تلف شدن زمان و سرمایه ی خود نیز جلوگیری خواهید کرد.

میزبان یک گردهمایی شوید- بسیاری از صاحبان کسب و کار زرنگ و دانا گروه تمرکز خود را ایجاد و مشتریان ایده آل را برای ضیافت و یا کارگاه های رایگان و غیره جمع میکنند. این گفتگو ها باعث میشود که مشتری ها تجربیات و چالش های روزمره ی خود را به اشتراک بگذارند. شما در عین حال که یک خاطره ی فراموش نشدنی برای آنها ایجاد میکنید; اطلاعات ارزشمندی نیز دریافت خواهید کرد.

3- بازتاب دهید( مانند آینه)

بازتاب نظر مشتری

تمام گفته ها و نظریات مشتری ها را ضبط کنید و در نوشته های تبلیغاتی خود همان ها را استفاده کنید. بجای استفاده از کلمات پیچیده از کلماتی که مشتری ها از آنها استفاده کرده اند استفاده کنید. اینگونه وقتی نوشته ی شما را میبینند احساس راحتی خواهند کرد.

نوشته ی ماریا راس

 

​سایت های موفق، کپی رایتینگ عالی دارند

​سایت های موفق، کپی رایتینگ عالی دارند.

کپی رایتینگ موضوع خیلی مهمی است. در حقیقت کپی رایتینگ گاهاٌ بزرگترین تفاوت میان سایت هایی است که برای شرکت خود تجارت می کنند و آن هایی که غیر فعال هستند و عملا هیچ کاری انجام نمی دهند.
شما کدام یک از این دو نوع وبسایت را دارید؟

شما میخواهید جز کدامیک از این سایت ها باشید؟

ما برای شما چه کار می کنیم؟

ما محتوایی عالی برای وبسایت شما می نویسیم و شرکت شما را برتر می کنیم.ما با خواننده های شما حرف می زنیم و خدمات ومحصولات شما را به روشنی برای آن ها توضیح می دهیم و کاری می کنیم تا مشتری ها برای خرید و استفاده از خدمات شما اقدام کنند.خلاصه ،ما کمک می کنیم خواننده های شما فکر کنند… .بلی، این دقیقا چیزی است که ما دنبال آن می گردیم چون این کار مقصود اصلی وبسایت شماست.

حق با شماست

آقای رضا احمدی شما چرا؟

من کار شما را دوست دارم و ما قصد داریم دوباره با شما کار کنیم. شما به وضوح آن چیزی که در نظر من بود روی کاغذ بیان کردید.

شرکت پخش پیتزا | رضا احمدی

ما صد ها نمونه از این سپاسگذاری ها را داریم اما ایشان (رضا احمدی) در چند کلمه کاری که ما به طور ویژه انجام می دهیم را خلاصه وار گفتد.

ما می توانیم آن چه را که نسبت به شرکت خود می دانید به روشنی بیان کنیم. ما افرادی باتجربه و باپشتکار هستیم و بیش از ده سال است که آن را انجام می دهیم. ما کسانی هستیم که میزان فروش وبسایت شما را بالا می بریم.

اصلا مهم نیست که شرکت شما یک برند جدید است یا پنجاه سال سابقه دارد، با شرکت های دیگر همکاری دارد و یا در شهری کوچک است، یک شرکت سهامی است و یا خیلی از چیز های دیگر همه خوب هستند.

اصلا مهم نیست که شرکت شما چه کاری انجام می دهد سلامت ،تکنولوژی، بنگاه معاملات، تولیدی، خدمات و درمان ،سرمایه و حتی پوشاک و دامداری و… .

از دیگر خدمات کپی راتینگ وبسایت ما در زیر پیشنهاد می شود:

سئو ی واقعی _ گوگل مثل سابق نیست و تغییر کرده است . از سال ۲۰۱۶ گوگل نثر های جذاب و مکالمه ای را دوست دارد و به صفحات جالبی که مردم آن ها را می خوانند توجه بیشتری می کند و از پرکردن غیر واقعی کلیدواژه توسط وبلاگ نویسان  بیزار است.

کپی رایتینگ برای وبسایت _ به شما کمک می کند رنکینگ (رتبه بندی) بهتری را کسب کنید .(آنچه را که می گوییم عملی می کنیم) ما چندین کلیدواژه رقابتی شما را به رتبه ی بالاتری می بریم.

وبسایت کاربرپسند _ یک وبسایت کاربرپسند،روشن و ساده است.

اگر نیاز باشد کمک می کنیم تا اطلاعات خود را سامان بدهید و هدایت سایت شما کاملا منطقی باشد.سایتی که  اطلاعات را  کاملا به وضوح معرفی می کند همیشه دلخواه کاربران است. ما برای سایت شما یک نقشه سایت طراحی می کنیم که به خوبی کار کند. 

سایتی که فروشگاه اینترنتی است _ روم در یک روز ساخته نشده است و یک صفحه هم  هر چیزی را نمی فروشد در واقع  برای بیشتر شرکت ها وجود صفحات وب مجموعا یک اعتماد و اطمینان می سازند. و این اعتماد دلیل ارتباط مردم با آن شرکت است به این خاطر صفحات”در باره ی” و “پرسش های متدول” خیلی مهم هستند و ما متن های خوبی برای این صفحات می نویسیم.

چیزهای خیلی کوچک و پراهمیت _ تیتر ها، لید، سر فصل ،آگهی تعریف و… همه ی این ها بخشی از خدمات ماست.

پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا )


1 – کپی رایتر ها چه کاری انجام میدهند؟

کپی رایتر ها عبارات تبلیغاتی را برای صفحات وب، تبلیغات مطبوعات و بروشور ها مینویسند. و همچنین ایمیل های تبلیغاتی و پیام های بازرگانی تلویزیون را نیز می نویسند. در حقیقت هرگاه که یک کمپانی بخواهد یک چیزی را بفروشد، یک کپی رایتر را در حال نوشتن لغات برای آن است. سرعت تغییر رو به افزایش است. مصرف کننده ها اطلاعلات بیشتری درباره ی محصولات میخواهند و فروشنده ها نیز پیوسته در حال عرضه ی محصولات بیشتری هستند. این بدان معناست که سازمان ها مجبور خواهند بود بروشور های جدید بسازند،نوشته های فروش و صفحات وب بیشتری نیز بنویسند. همه ی اینها به فرصت های کاری کپی رایتر ها می افزاید.

2 – کپی رایتر ها خاص و استثنایی هستند.

کپی رایتر ها گونه ای خاص از افراد هستند. آنها نویسندگانی ماهر هستند که معیار ممتازی از  زندگی دارند. آنها کار ذهنی پرزحمتی دارند و در دنیایی مسحور کننده زندگی میکنند. کار (نوشته های)  آنها در تبلیغات زرق و برق دار و آواز های تبلیغاتی تلویزیون نمایان میشود. اکثر کپی رایتر ها بدون اینکه دیده شوند کار میکنند و اشخاص کمی هستند که در مورد آنها میدانند.

3 – آیا میتوانید بنویسید؟

کپی رایتر ها باید باور های گنگ مشتری ها را به یک محتوای روشن خلاصه کنند. همچنین باید شیوه ای برای برجسته نشان دادن  مزیت های یک محصول پیدا کنند. اینکه یک مشتری اولین نوشته ی شما را تایید کند بسیار هیجان خواهد داشت. و تنها لذتی که بیشتر از آن خواهد بود لذت این است که در قبال آن پول دریافت کنید. فکرش را بکنید، در قبال کاری که به آن علاقه دارید پول دریافت میکنید.

اگر میتوانید اینگونه بنویسید، میتوانید یک کپی رایتر شوید. زمانی که رمز های آن را یاد بگیرید، میتوانید هر چیزی که مربوط به تبلیغات است را بنویسید. کسی نمیداند که اینها منجر به چه خواهند شد. شاید یک تماس تلفنی از طرف یکی از آژانس های برتر تبلیغاتی برای پیشنهاد دادن یک شغل در آن شرکت.

4 – آیا رقابت زیادی وجود دارد؟

برخلاف دنیای نویسندگی کتاب ها در ایجاد محتوا (کپی رایتینگ) رقابت کمی وجود دارد زیرا کپی رایتر های کمی وجود دارند. عده ی کمی برای آژانس های تبلیغاتی شهری کار میکنند ولی عده ی زیادی بصورت مستقل مشغول به کار هستند. کپی رایتر ها بیشتر دوست دارند کارهای کوچکی که شرکت های بزرگ تبلیغاتی خود را درگیر آنها نمیکنند،انجام دهند. شرکت های بزرگ تبلیغاتی هزینه ی زیادی در قبال کارشان مطالبه میکنند و دیر جواب میدهند. و اینجاست که یک کپی رایتر مستقل مورد نیاز است. بسیاری از شرکت های مشتری کوچکتر از آن هستند که شرکت های تبلیغاتی بزرگ را برای سفارش های خود بکار بگیرند. ولی در عین حال به خدمات کپی رایتر ها نیاز دارند و شما میتوانید به عنوان یک کپی رایتر مستقل این خدمت را به آنها ارائه کنید.

5 -یک کپی رایتر چقدر درآمد دارد؟

بسیاری از نویسنده ها به سختی مخارج زندگی خود را از طریق نویسدگی تامین میکنند. ولی کپی رایتر ها در این مورد استثنا هستند. با توجه به اطلاعاتی که در مورد کپی رایتینگ و یا همان ایجاد محتوا در سری مطالب قبل گفته شد، کپی رایتینگ نویسندگی برای تبلیغات و بازاریابی و بسیاری از موارد مورد نیاز ارگان های مختلف است.با توجه به تجارت و داد و ستدی که در جهان در حال رشد است، نیاز به نوشته های تبلیغاتی و بازاریابی که به خوبی نوشته شده باشند و موثر نیز باشند بیشتر احساس میشود. در مورد میزان درآمدی که کپی رایتر ها دریافت میکنند؛ برای افرادی که برای شرکت های تبلیغاتی کار میکنند میزان حقوق مشخصی وجود دارد ولی برای کسی که به صورت مستقل کار میکند بستگی به میزان کوششی است که دارد. به طور کلی میزان درآمد یک کپی رایتر به گونه ای است که مخارج یک زندگی تقریبا خوب را جواب گو باشد. ولی میتوان برآورد کرد که یک کپی رایتر که به تازگی شروع به کار کرده و البته دوره دیده است حدود ( در کشور های خارجی) 52000 دلار آمریکا درآمد دارد. بازار کار ایجاد محتوا نیز با توجه به افزایش نیاز به آن در امور تجاری و بازرگانی، خوب است.

آگهی نامه های فروش چیست ؟

آگهی نامه های فروش که گاها به غلط برگه فروش گفت می شود شاید یکی از قدرتمندترین نوع کپی رایتینگ است که تا به حال اختراع شده است. ظاهر عادی آن(احتمالا به صورت نوشته)، حرف های شما را برای فروش مستقیماً به مشتری ها می رساند.

نیازی نیست که در روزنامه ها و مجله ها برای جلب توجه بین تعداد زیادی مطالب جالب و سرمقاله ها رقابت کند. و شما عملا فضای زیادی برای گنجاندن محتوای خود در اختیار دارید.می شود آن را در قالب بروشور و آگهی ارائه داد و به تنهایی به به کار خود را انجام می دهد. شما می توانید عکسی از کالا و و عکس های دیگری که با آن مرتبط هستند و یا با درج نامه هایی که احساس و دید کسب و کار را دارند، نشان دهید یا شما می توانید آن را ستاره همه کاره ی پکیج ارسال ایمیل مستقیم با یک بروشور رنگارنگ، با حالتی که امکان سفارش دادن را داشته باشد، ارسال نامه ها، برگه آمار و اطلاعات فنی و… هر چیزی که شما دوست دارید و میخواهید به آن پول پرداخت کنید.

اما در اصل یک آگهی نامه فروش باید شبیه به یک نامه باشد. به عبارتی باید به صورت شخصی کسی را مخاطب قرار بدهد باید کسی را فرابخواند. باید با استفاده خیلی کم از گرافیک متن را طراحی کنید جایی نیست که از فونت های خراب استفاده شود بایدبه صورت معقول از فونت های معمولی استفاده کنیم.

نوشته ها باید طوری با خواننده ارتباط برقرار کند که گویی فقط برای او نوشته اند. یک آگهی فروش باید فروش داشته باشد. ممکن از منظور ما از فروش، رهبری خرید و فروش باشد که بعدا بصورت تکمیلی بررسی میکنیم و یا شاید صاف و پوستکنده منظور از فروش گرفتن سفارشات جدید است. در هر یک از این دو روش یکبار که شما هدفی را در ذهن خود داشته باشید این آگهی نامه باید با علاقه ی وافر پیگیر آن هدف شما باشد و جای هیچ تردید و انحراف در این مسیر وجود نداشته باشد.

فروش چیست؟

فروش = فروختن چیزی که عملا در انبار دارید. کار فروش درواقع فروختن موجودی انبار هست به این معنی که شرکت محصول یا سرویسی که موجود دارد را می فروشد. عمل فروختن در واقع ایجاد ارتباط بین مشتری و صاحب سرویس می باشد. ادامه این مطلب را در فرق بین فروش و مارکتینگ بخوانید.

فروش چیست

منبع :

http://www.writeexpress.com/sales.htm

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sales_letter

شش راه برای بهبود بخشیدن به تولیدمحتوا

1-بصورت پیوسته بنویسید

وقتی صحبت از کپی رایتینگ به میان می آید,تمرین بیشتر باعث ماهرتر شدن شما خواهد شد. پس از هر فرصتی برای بهبود بخشیدن به مهارت هایتان از طریق تمرین بیشتر استفاده کنید. ممکن است مشخص کردن یک تکلیف خیالی دشوار باشد اما نوشتن یک وبلاگ راه بسیار خوبی برای قوی تر کردن مهارت نوشتاری در کنار لذت بردن از نوشتن برای ایجاد یک تغییر است. این تکلیف میتواند مرتبط با کپی رایتینگ و یا نوشتن خلاقانه باشد. هرچه هست به میزان کافی برای آن تلاش کنید تا از فواید واقعی آن نیز بهره مند شوید. اما نه به گونه ای که به یک وظیفه ی سخت و طاقت فرسا تبدیل شود.

در ادامه درباره کپی رایتینگ بیشتر بدانید… ادامه مطلب …