تولید محتوا در تهران – قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با تولید محتوای  پَسا سِئو 

سلام به همه

زمان می گذرد و همه کسب و کارها تلاش می کنند که فورا به رنک مورد علاقه خود دست یابند. هزینه می‌شود؛ تلاش‌ها را می‌بینیم. اما اتفاقی نمی‌افتد! کجای کار می‌لنگه؟

آیا شما برای سئوی وب سایت SEO خود هزینه کرده‌اید!؟ 

چقدر هزینه کرده‌اید؟ نتیجه مطلوب بود؟ 

تجارت الکترونیک مثل بچه‌ای است که نیاز به پرورش و نگه داری دارد. بیایید از سئو SEO بگذریم. الان دوران پَسا سِئو هست. 

چطور مگه!؟

امروز همه رقیبای جنابعالی تولید محتوای سئو شده منتشر می‌کنند. پس چطور میشه از رقیبا جلو زد؟ 

در دوران پَسا سئو فقط کسب وکارهایی در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرند که سئو را برای خواننده‌هاشون انجام می‌دهند، نه برای موتورهای جستجو!

آهان یافتم!؟

خیر، متاسفانه نیافتید! هنوز مهارت‌های لازم رو یاد نگرفتی، کجا داری می‌ری؟ 

گفتیم که برای مخاطب بنویسیم. محتوا را علاوه بر موتورهای جستجو برای مخاطبامونم بهینه کنیم. 

 

اما چطور!؟

دوران پَسا سِئو زمانی روی می‌دهد که شما پخته شوید. نویسنده باتجربه و زبده‌ای داشته باشید. او بداند برای چه کسی می‌نویسد و ایده خود را چگونه روی واژه‌ها سوار می‌کند. امروز با یک مقاله جامع و مختصر شما را با تولید محتوای پَسا سِئو آشنا می‌کنم. فقط کافیست یک دفتر یادداشت بردارید و نکات لازم را یادداشت کنید. 

جالبه نه!؟ 

بلی – اگر صاحب کسب و کار باشید؛ حتی با خواندن این مقاله ممکن است به دلیل سرمایه گذاری زیادی که برای تولید محتوای بی هدف انجام داده‌اید، سکته کنید!

الان فرض را بر این می‌گذاریم که شما می‌دانید که هدف تجاری شما چیست؛ و زمان آن است که با تولید محتوای با کیفیت به کسب و کار اینترنتی خود رونق ببخشید. اما اگر نمی‌دانید برای چه هدفی وبسایت طراحی کرده اید، دست نگه دارید. 

تولید محتوا چیست؟

محتوا چیزی است که در وب سایت شما منتشر می‌شود ممکن است به صورت مقاله یا خبر باشد و حتی می‌تواند معرفی حرفه‌ای یک محصول و کالا باشد. کاری که آژانس دیجیتال ما و بسیاری از شما‌ها انجام می‌دهید همین تولید محتواست. 

اما فوت کوزه‌گری چیست؟

البته که فوت کوزه‌گری را به شما نمی‌گوییم. ولی امروز نکاتی را یاد می‌گیرید که اگر مو به مو اجرا کنید، در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرید. 

قبل از همه اگر صاحب کار (مدیر کسب و کار) هستید، به محتوانگار خود از سیر تا پیازش توضیح دهید که چه هدفی از ایجاد این وب سایت دارید. پتانسیل‌های کسب و کار شما چیست؟ لحن شما در نوشتن چطور باشد؟ ئ یه سری سوالات دیگه!

اگر محتوانگار هستید، قبل از همه با مدیر کسب و کار یا صاحب کار خود مصاحبه کنید. به بسیاری از سوالات متداولی که معمولا پیش میاد پاسخ بیابید. 

هر کلمه ای که نوشته می‌شود، فضا اشغال می‌کند!

اگر تولید محتوا حاشیه بروید، خواننده فورا سایت را می‌بنند. هر کلمه‌ای که نوشته می‌شود هدفمند باید باشد. و لا غیر! از طرف دیگر برای هر کلمه‌ای که نوشته می‌شود هزینه‌ای پرداخت می‌شود. 

تولید محتوا استفاده از کلیدواژه هدف در مقاله نیست!

امروز از دوران  پَسا سِئو گفتیم. چون امروز مقالات ما چیزی جزئ تکرار کلیدواژه هدف نیست. تازه صاحب کار هی گوش زد می‌کند، Keyword suffering هم نباشه ها!

زهی خیال باطل

اجازه بدین روش های تولید محتوا را که در ایران انجام می‌دن در چند جمله بگم براتون!

ما 3 روش تولید محتوا داریم (فقط در ایران) که عمدا طبق آن می‌نویسند. 

1- بازنویسی از منابع موجود در ایران

2- ترجمه از منابع انگلیسی 

3- قلم منحصر به فرد نویسنده

از وقتی گفتن کجا پول درمیاری؟ گفتم تولید محتواهمه هجوم آوردن به این شغل!

باید به این افراد گفت: ایست!

روش اول خیلی رایج شده است، چون تنها راه کسب درآمد برای محتوانگانی است که زبان انگلیسی بلد نیستند. این روش کاربردهای بسیاری دارد که متاسفانه در این جا مجال صحبت نیست. 

روش سوم ترجمه از منابع خارجی، مثل سایت‌های به زبان انگلیسی است. این روش قبلا بسیار عالی بود. اما با رشد کثیف تولید محتوا، این روش تمیز تولید محتوا ناکارآمد شد. امروز یک مقاله شاید 10 بار ترجمه شده است و مردم از خواندن مقالات تکراری خسته شده اند. 

روش سوم، نوشته مخصوص نویسنده است. ما در ایران افرادی داریم که نوشتن نابغه‌اند. بلدند چطور بنویسند برای کی بنویسند. متاسفانه یا خوش بختانه افراد غیر حرفه‌ای قوی سبقت را از این ها ربوده‌اند. 

یادداشت: همه این روش‌ها خوبند، نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. ولی هر کدام از روش های گفته شده بایدها و نبایدهایی دارد که تولید محتوا در این مرحله تخصصی می‌شود، در مقالات زیر به طور اختصاصی این روش‌ها را توضیح داده‌ایم. 

اما برخی نکته‌های تولید محتوا رو در هر حالتی باید رعایت کرد!

اون نکته ها چیه!

1- تیترنویسی کلیک خور

عزیزان، سئوکار یک مجموعه هرچقدر هم ماهر باشد، حوصله و بصیرت کافی برای انتخاب تیترهای کلیک خور ندارد. تیتری که خالق محتوا (محتوانگار) انتخاب می‌کند، اگر از روی اصول باشد، تیتر کلیک خوری می‌شود. 

2- کلمات جادو دارند

جادو اگر در دنیای مادی‌گرا واقعیت نداشته باشد در نوشته‌ها و متقاعد کردن خواننده اثر می‌کند. اگر این محتوا را تا اینجا خوانده‌اید شما جادو شده‌اید. 

3- رعایت قواعد زبان فارسی و علائم نشانه گذاری ضروی هستند

اگر این موارد را رعایت نکنید، یک مهندس یا یک دکتر، قطعا مقاله شما را نمی‌خواند. 

4- خلاصه و جامع

اگر حاشیه نروید محتوای شما هم خلاصه است هم جامع!

«کم گوی و گزیده گوی چون دُر …. تا ز اندک تو جهان شود پُر»

5- لحن و صدای مناسبی انتخاب کنید

اگر از طرف یک شرکت بین المللی می‌نویسید، تلاش کنید به شبیه و نزدیک تر به لحن آن شرکت بنویسید. 

6- کلیدواژه را به اندازه و در جای مورد نیاز بنویسد

وقتی کسی مقاله شما را نمی‌خواهد بخواند استفاده از کلیدواژه چه کاربرد دیگری دارد!؟ اگر فکر می کنید با این کار قرار گرفتن در صفحه اول گوگل عملی می‌شود. زهی خیال باطل!

 

مشاوره برای تولید محتوا

اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. دانستن راه حل‌ها و کسب و موفقیت در تجارت الکترونیک برازنده شماست:  04144335532

مشاوره برای سئو SEO 

ما دوست داریم به افرادی که تازه با علم دیجیتال مارکتینگ آشنا شده‌اند راهنمایی ها لازم را ارایه کنیم. برای مشاوره گرفتن هرگز دیر نیست. مشاوره ما کاملا رایگان است. هر سوالی هر گونه ابهامی در این حوزه داشتید تماس بگیرید: 04144335532 

مشتری‌های خارج از ایران

مشتری‌های خارج از ایران می توانند با شماره 989369518618+ واتس آپ تماس حاصل فرمایند.

 

 

مقالات خوب ما را نیز بخوانید:

کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟

رتبه بندی گوگل و ۸ ملاک اصلی رنکینگ گوگل در سال 2019