آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

اگر بخواهم نرم‌افزاری که دائما از آن استفاده میکنم را نام ببرم، قطعا اینستاگرام است. البته در این ایده تنها نیستم. استفاده از اینستاگرام در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است. 

امروزه اینستاگرام بیشتر از 700 میلیون کاربر فعال دارد و بزودی مانند واتس اپ و فیسبوک به سطح یک میلیارد کاربر خواهد رسید. این پلتفرم تبدیل به پاتوق عکاس‌های حرفه‌ای، مدلها و سلبریتی‌های تاپ دنیا شده است. 

در این میان اگر می‌خواهید در اینستاگرام فالوور جمع کنید، باید محتوایی بسازید که حرفی برای گفتن داشته باشد.

جدول محتوا

چرا لازم است محتوای اینستاگرام خود را بهبود بخشیم؟  

اینگونه تصور میکنم که شما یک کاربر معمولی اینستاگرام هستید نه یک عکاس حرفه‌ای! در غیر اینصورت نیازی به توصیه های من ندارید. عکاس‌های حرفه‌ای کارهای زیادی با تجهیزاتشان انجام می‌دهند. تجهیزاتی که از توان مالی بیشتر افراد معمولی خارج است. همچنین آنها برای تصاویر مطلوب به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنند. 

دلیل اول: عکس‌هایتان آنطور که فکر می‌کنید جالب نیستند. عکس‌هایی که از خود و زندگی روزمره‌تان به اشتراک می‌گذارید فقط برای دوستانی که شما را دنبال میکنند جالب خواهد بود و در مقایسه با محتواهای دیگری که در سطح اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شوند قابل رقابت نیستند. 

دلیل دوم: عکاسی قوانینی دارد! عکاسی یک حرفه‌ی جدی با قوانین خاص خود است که برای عملکرد بهتر، مدتها تمرین می‌طلبد.

سوم: شما نیاز به یک استایل و سبک منحصربفرد و ثابت از محتوا دارید. محتوا باید بتواند نمایانگر امضا و لیبل شما باشد. فالوورهایتان شما را طبق دلایلی دنبال می‌کنند. آنها جذب اولین نمایی که از محتوای شما به آنها میرسد می‌شوند و اگر با علاقه و سلیقه‌شان منطبق بود، شما را فالوو میکنند. حال اگر محتوای شما بسیار مختلف و پراکنده باشد؛ بعنوان مثال چند تصویر تیره و روشن به تناوب بگذارید و سپس عکسی از سگ خانگی‌تان و تصاویری از معماری ساختمان به اشتراک بگذارید، کسی شما را دنبال نخواهد کرد. چرا؟ چون نمی‌دانند چه انتظاری از شما داشته باشند. به استایل پیج اینستاگرامی Teresa C Freitas توجه کنید. سبک او ترکیبی از رنگهای نرم پاستلی و فضاهای باز است که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. 

داشتن یک استایل گرافیکی منسجم بهترین راه برای جذب فالوور است. وقتی مخاطب متوجه می‌شود شما محتوای اینستاگرامی ثابتی را به اشتراک میگذارید، بلافصله شما را دنبال خواهد کرد چرا که میخواهد محتوای بیشتری از این قبیل دریافت کند.

برای این مقصود نرم‌افزارها و روش‌هایی وجود دارند که به تولید یک سبک محتوای ثابت کمک میکنند. 

اپ‌هایی برای بهبود سطح ویدیو، عکس و محتوای اینستاگرام

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

Snapseed

این اپ از پرکاربردترین و ترندترین نرم‌افزارهای ادیت عکس است. رایگان و کاملا کاربردی.  

ای نرم‌افزار آپشن‌های مختلفی را در یک منو سه بخشی تقسیم کرده است. 

اولین قسمت امکانات ادیت است. 

در ابتدا من از ویژگی کراپ استفاده می‌کنم تا ابعاد عکس مطابق پست اینستاگرام شود. برای این منظور از منویی که در قسمت پایین پدیدار می‌شود ابعاد Square را انتخاب می‌کنم. ابعاد متنوع دیگری نیز برای انتخاب وجود دارد. 

در اینجا می‌خواهم توجهتان را به خطوط مجازی که با فلش‌های صورتی مشخص کرده‌ام جلب کنم. با توجه به قانون یک سوم عناصر مهم یک عکس  در طول یک شبکه ۳ در ۳ قرار داده می‌شوند. به این صورت تصویر به ۹ قسمت تقسیم می‌شود. همانطور که در عکس نشان‌داده شده‌، عناصر مهم درون یک قاب باید در نقاط تقاطع این خطوط قرار گیرند و یا هنگام عکاسی از سوژه‌هایی مانند یک درخت یا منظره‌ای از افق که از خطوط مستقیم تشکیل شده‌اند، قانون یک سوم می‌گوید که آنها باید در امتداد یکی از این چهار خط قرار گیرند.

این اپ این امکان را به شما میدهد کراپ خود را بگونه‌ای انجام دهید که بهترین فرم تصویر شکل گیرد.

پس از کراپ کردن عکس سراغ Tune image می‌روم. در این قسمت با بالا و پایین بردن صفحه، منوی مربوط به تنطیم کردن فاکتور‌های مختلف عکس برای شما باز می‌شود.

پس از انتخاب آپشن موردنظر برای تنظیم، صفحه را به چپ و راست بکشید. برای مثال اگر به چپ بکشید میزان saturation را کاهش می‌دهید و اگر به راست بکشید آن‌را افزایش می‌دهید.

 

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

اما آپشن مورد علاقه من در snapseed بخش Selective editing است که در آن شما می‌توانید بخش‌هایی از تصویرتان را تغییر دهید بدون آنکه بخش‌های دیگر تغییر کنند. 

برای این کار در قسمت selective، علامت + در پایین صفحه انتخاب کنید. سپس قسمتی از تصویر را که قصد ادیت دارید انتخاب کنید. وقتی قسمت موردظر را مشخص کردید، همانند قبل میتوانید با چپ و راست کشیدن صفحه آپشنهایی مثل saturation، brightness، contrast را تنظیم کنید.

در دومین قسمت منو، آپشن های پیشرفته تر Filters وجود دارند. 

اولین مورد آپشن Lens Blur است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید به عکس خود فوکوس و عمق ببخشید. در قالبهای دایره‌ای یا خطی.

همچنین در این قسمت تعداد زیادی فیلتر و افکت وجود دارد که مستقیما می‌توانید استفاده کنید. Retrolux, Glamour Glow, Drama  و…

این‌ها تنها جزئی از امکاناتی است که snapseed در اختیار شما قرار می‌دهد. 

VSCO Cam

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

برای ادیت ساده‌تر عکس، VSCO گزینه مناسبی است. البته فقط یک اپ ادیت عکس نیست بلکه به خودی خود نوعی شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام است که لازم است در ابتدا حساب کاربری بسازید. پس از این کار، می‌توانید از آپشن‌های ادیت عکس استفاده کنید. 

در بخش Studio روی عکس مورد نظر کلیک کنید تا بتوانید ادیت را شروع کنید. اولین کاری که می‌توان انجام داد اضافه کردن فیلتر است. فیلترهای متنوع بصورت افقی در پایین صفحه وجود دارند و با اسکرول کردن میتوانید آنها را مشاهده کنید.

آپشن دیگری که این اپ ارائه میدهد گزینه adjust است که همانند قبل می‌توانید در اینجا به تنظیم عکس خود بپردازید. 

Quick

با Quick میتوانید به تصویر خود متن اضافه کنید. هدف این اپ، سرعت عمل است. وقتی عکسی را در این اپ باز میکنید متنی روی آن آماده تغییر وجود دارد. 

Splice 

اکنون بعد از پوشش دادن معرفی نرم‌افزارهای ادیت عکس، نوبت به معرفی اپ مورد علاقه‌م برای ادیت ویدیو میرسد. Splice نه تنها که یک اپ ادیت ویدیو است، بلکه می‌تواند از مجموعه‌ای از عکس‌ها، ویدیو مونتاژ کند. این نرم‌افزار رایگان و بسیار کاربردی است.

از آنجایی که بحث ما تولید محتوای اینستاگرامی است، تمرکز را روی ادیت ویدیو جمع میکنم و فعلا با فوتو مونتاژ کاری نداریم. 

در بخش ادیت، ویدیوی انتخاب شده بصورت یک توالی از چپ به راست در پایین صفحه ظاهر می‌شود. 

روی قسمتی که می‌خواهید ادیت انجام دهید کلیک کنید. منویی ظاهر خواهد شد که گزینه‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. علامت + آبی رنگ در سمت چپ و راست ویدیو این قابلیت را می‌دهد تا بتوانید قبل یا بعد از ویدیوی اصلی، رسانه‌ی دیگری را اضافه کنید. 

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

منوی ادیت را در پایین صفحه خود خواهید دید. 

اولین کاری که با Splice میتوان انجام داد، اصلاح و کوتاه کردن ویدیو Trim Or Cut است. در این آپشن میتوانید دو علامت یکی در ابتدای بخش مورد نظر برای حذف و دیگری در انتهای آن مشخص کنید. 

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

در آپشن بعدی شما می‌توانید روی ویدیوی خود متن بنویسید. شما می‌توانید متن خود را با فونت‌های متنوع در هر قسمت از ویدیو اضافه کنید. همچنین می‌توانید در هنگام اضافه شدن متن، فیلتر ویدیو را تغییر دهید. 

https://neilpatel.com/wp-content/uploads/2017/08/Photo_-_Google_Photos-5.png

https://neilpatel.com/wp-content/uploads/2017/08/Photo_-_Google_Photos-2.png

آپشن بعدی کراپ کردن ویدیو است که به شما این امکان را می‌دهد در زمان‌هایی مشخص روی قسمت دلخواهی از ویدیو زوم این zoom in کنید. این آپشن باعث میشود بتوانید در قسمتی دلخواه از ویدیو، توجه مخاطب را روی موضوعی خاص جلب کنید. 

https://neilpatel.com/wp-content/uploads/2017/08/Photo_-_Google_Photos-11.png

آخرین ویژگی که از این نرم‌افزار معرفی میکنم، قابلیت ادیت صدا و اضافه کردن فایل صوتی است. روی علامت + آبی رنگ کلیک کنید تا به این آپشن دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید با کلیک کردن دکمه قرمز رنگ، صدای دلخواهتان را همزمان با پخش ویدیو ضبط کرده و اضافه کنید.

https://neilpatel.com/wp-content/uploads/2017/08/Photo_-_Google_Photos-9.png

https://neilpatel.com/wp-content/uploads/2017/08/Photo_-_Google_Photos-1.png

همانطور که دیدید، نرم‌افزارهای متنوعی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود محتوای اینستاگرامی خود استفاده کنید. استایل گرافیکی منحصربفرد خود را بسازید و تمرین کنید. در ابتدا شاید نتیجه مطلوبی نگیرید. همه ی این مراحل به شما کمک خواهند کرد توجه بیشتری در اینستاگرام به سوی خود جلب کنید. 

در ادامه چند روش و ترفند برای داشتن پست و استوری بهتر در اینستاگرام معرفی خواهم کرد.

چند نکته برای داشتن استوری حرفه‌ای و جذاب: 

  1. از نور طبیعی برا عکاسی یا فیلم برداری استفاده کنید. نور طبیعی با هر رنگ پوستی سازگار است و سایه‌های اضافی ایجاد نمی‌کند. بهترین زمان برای داشتن نور طبیعی مطلوب، بلافاصله بعد از طلوع خورشید یا یک ساعت قبل از غروب است که به Golden hour نیز معروف است.
  2. مدت زمان ویدیو را در ذهن داشته باشید. همانطور که میدانید هر استوری اینستاگرام تنها  حداکثر 15 ثانیه ویدیو را در خود جای میدهد. پس بهتر است محتوای خود را خلاصه‌وار ضبط کنید. 
  3. فعالیت ثابت و مداوم داشته باشید. سعی کنید هر روز استوری بگذارید و مخاطب خود را درگیر موضوع خود کنید. برای این کار 

می‌توانید از نظرسنجی یا پرسش و پاسخ استفاده کنید.

https://www.impactplus.com/hubfs/instagram-stories-pro-brand-consistency.jpg

  1. از لوکیشن و هشتگ مناسب استفاده کنید. با این روش حتی کسانی که شما را دنبال نمی‌کنند راحت‌تر محتوای شما را پیدا میکنند. برای یافتن هشتگ مناسب و پر مخاطب، در قسمت جستجوی اینستاگرام خود هشتگهای مختلف را سرچ کنید و پربازدیدترینشان را انتخاب کنید. 

https://www.impactplus.com/hubfs/instagram_hashtags.jpg

  1. موزیک و انیمیشن GIF اضافه کنید. 
  2. با منشن mention کردن دیگران، افراد بیشتری را درگیر کنید.
  3. هایلایت استوری story highlight بسازید. استوریهای اینستاگرام بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شوند. با هایلایت کردن استوری‌های مد نظر و دسته بندی کردن آنها در موضوعات متنوع، مخاطب راحت‌تر می‌تواند آنچه را که دنبالش است پیدا کند. 

اما نکاتی برای پستهای اینستاگرامی :

  1. از چیدمان شبکه‌ای استفاده کنید. چیدمان شبکه‌ای یعنی نحوه قرارگیری پست‌ها در صفحه اینستاگرامتان. از این طریق می‌توانید پس زمینه و فضای دلخواهی را به صفحه خود ببخشید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

  1. مود یا حس‌وحال صفحه خود را انتخاب کنید. این نمایانگر استایل گرافیکی شما خواهد بود. می‌توانید به دلخواه از مودهایی چون رنگارنگ، مینیمال، ماکسیمال، سیاه سفید، پاستل، رنگهای گرم، رنگهای سرد و… استفاده کنید. 

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

  1. از عکسهای پانوراما برای پست‌هایی که حاوی سه قسمت از یک عکس هستند استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای photoshop ، image splitter ، 9Square استفاده کنید. 

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

  1. عکسهای خود را بصورت موزاییکی در صفحه خود پست کنید. شما میتوانید یک عکس را به نه مربع مساوی تقسیم کرده سپس به ترتیب آنها را پست کنید تا نتیجه کار بصورت موزاییکی 9 یا هر چند قسمتی از یک عکس دیده شود. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهایی مثل PhotoSplit for instagram, ImageSplitter, 9Square, PineTools, Instant Squars استفاده کنید. 

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

طبق مطالب فوق برای داشتن محتوای اینستاگرامی مطلوب، جذاب و پرمخاطب هم باید بتوان از نرم‌افزارهای مختلف برای بهبود کیفیت محتوای عکس و ویدیو استفاده کرد و هم روش‌ها و ترفندهای جالب و بدیعی در پست و استوری‌ها به کار برد. به یاد داشته باشید سعی کنید استایل گرافیکی منحصر بفرد خود و به عبارتی لیبل کاری خاص خود را بسازید تا بتواند مخاطب را جذب خود کند.

تولید محتوا در تهران – قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با تولید محتوای و  پَسا سِئو 

سلام به همه

می‌دانیم که روز و شب تلاش می‌کنید؛ که فورا به رنک مورد علاقه خود در صفحه نتیاج جستجوری گوگل (SERP) دست یابید و با ترافیک بازدیدی که به وب‌سایت شما می‌آید درآمد کسب کنید.

کسب درآمد چیز خوبی است؛ آدم از اینکه هر روز اس‌ام‌اس واریزی ببیند کیف می‌کند. انگیزه‌اش بیشتر و بیشتر می‌شود و ایده‌های جدیدی به ذهن‌اش می‌رسد. متاسفانه یا خوش‌بختانه برای همه این اتفاق نمی‌افتد.

و تنها خوش‌شانس‌ها نیستند هر روز یک گام به ثروتمندشدن نزدیک می‌شوند. بلکه دانستن است که خوشبختی می‌آورد. متخصص بودن است که شما را ثروتمند می‌کند.

ما در این پست به شما می‌گیم که چرا:

  • برای تولید محتوای وب سایت خود هزینه می‌کنید، ولی موثر نیست!؟
  • برای سئو و بهینه سازی هزینه می‌کنید؛ ولی نتیجه آن را نمی‌بینید!؟
  • بک لینک می‌خرید، ولی جواب نمی‌دهد!؟

پس یک جای کار می‌لنگه که شما این همه از تجارت الکترونیک زده شده‌اید. اصلا شاید کاری هم نکرده‌اید و به احتمال زیاد یک وب سایت فروشگاهی خریده‌اید [خودتان طراحی نکرده‌اید] و همه محصولات خود را برای فروش گذاشته‌اید؛ ولی نمی‌فروشد.

چرا راه و روش درست کار را ندانیم و بی‌گدار به آب بزنیم؟

تجارت الکترونیک مثل بچه‌ای است که نیاز به پرورش و نگه‌داری دارد. بیایید از سئو SEO بگذریم. الان دوران پَسا سِئو هست. 

چطور مگه!؟

امروز همه رقبای شما محتوای سئو شده منتشر می‌کنند. پس چطور میشه از رقیبا جلو زد؟ 

در دوران پَسا سِئو فقط کسب‌وکارهایی در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرند که سئو را برای خواننده‌هاشون انجام می‌دهند، نه برای موتورهای جستجو!

آهان یافتم!؟

خیر، متاسفانه نیافتید! هنوز مهارت‌های لازم رو یاد نگرفتید، گفتیم که برای مخاطب بنویسیم. از این رو، باید محتوا را علاوه بر موتورهای جستجو برای بازدید‌ کننده‌هامون هم بهینه کنیم. به عبارتی ساده، فرض کنیم معلم یه تکلیف انشا داده. اگر برای معلم بنوسید [سئو] ممکنه همکلاسی‌هایتان [خواننده‌های وبسایت] ازش خوششان نیاید. پس باید طوری عمل کنیم که نه سیخ بسوزه نه کباب!

اما چطور!؟

دوران پَسا سِئو در چند کلمه ساده همان زمانی است که مخاطبای شما از خواندن صفحه وب شما لذت می‌برند. نویسنده باتجربه و زبده‌ای باشید. بدانید برای چه کسی می‌نویسید و ایده خود را چگونه روی واژه‌ها سوار می‌کنید. امروز با یک مقاله جامع و مختصر شما را با تولید محتوای پَسا سِئو آشنا می‌کنیم. فقط کافیست یک دفتر یادداشت بردارید و نکات لازم را یادداشت کنید.

جالبه نه!؟ 

بلی – اگر صاحب کسب و کار باشید؛ حتی با خواندن این مقاله ممکن است به دلیل سرمایه گذاری زیادی که برای تولید محتوای بی هدف انجام داده‌اید، سکته کنید!

الان فرض را بر این می‌گذاریم که شما می‌دانید که هدف تجاری شما چیست؛ و زمان آن است که با تولید محتوای با کیفیت به کسب‌و‌کار اینترنتی خود رونق ببخشید. اما اگر نمی‌دانید برای چه هدفی وبسایت طراحی کرده‌اید، دست نگه دارید. 

تولید محتوا چیست؟

محتوا متن، عکس، فیلمی است که در وب سایت شما منتشر می‌شود ممکن است به صورت مقاله یا خبر باشد و حتی می‌تواند معرفی حرفه‌ای یک محصول و کالا باشد. کاری که آژانس دیجیتال ما و بسیاری از شما‌ها انجام می‌دهید؛ تولید محتواست. 

 

اما فوت کوزه‌گری چیست؟

البته که فوت کوزه‌گری را به شما نمی‌گوییم. ولی امروز نکاتی را یاد می‌گیرید که اگر مو به مو اجرا کنید، در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرید. اما نگران نباشید فوت کوزه‌گری رو در یک صفحه جداگانه نوشتیم که در آخر مقاله بهش لینک دادیم، بعدا می‌رید می‌خونید. اما حواستون به فلسفه کار باشه. 

قبل از همه اگر صاحب کار (مدیر کسب و کار) هستید، به محتوانگار خود از سیر تا پیازش توضیح دهید که چه هدفی از ایجاد این وب سایت دارید. این هم مستلزم آن است که خود را بشناسید. بدانید قرار است با چه کاری با چه خدماتی و محصولی می‌خواهید درآمد کسب کنید. 

به او پاسخ دهید:

  • پتانسیل‌های کسب و کار شما چیست؟
  • لحن شما در نوشتن چطور باشد؟
  • چه هدف پنهان و آشکاری را دنبال می‌کنید؟
  • مخاطبای شما کیا هستن؟

یادداشت: اگر محتوانگار هستید، قبل از همه با مدیر کسب و کار یا صاحب کار خود مصاحبه کنید. به سوالات بالا و بسیاری از سوالات متداولی که معمولا پیش میاد پاسخ بیابید.

هر کلمه‌ای که می‌نویسید؛ زمان و انرژی شما و خواننده را می‌بلعد!

اگر در تولید محتوا حاشیه بروید، خواننده فورا سایت را می‌بنند. هر کلمه‌ای که نوشته می‌شود باید هدفمند باشد. و لا غیر!

از طرف دیگر برای هر کلمه‌ای که نوشته می‌شود هزینه‌ای پرداخت می‌شود. 

پس کمی هم به کارفرمای خود دل بسوزانید و محتوای باارزشی بنویسید.

اگر کارفرما هستین مراقب آنچه که برای‌تان می‌نویسند باشید!

کلیدواژه

امروز از دوران  پَسا سِئو گفتیم. با این که این را می‌دانیم و بارها به ما گوش زد کرده‌اند ولی باز هم از کلیدواژه اصلی به شدت استفاده می‌کنیم. تازه صاحب کار هی گوش زد می‌کند، Keyword suffering هم نباشه ها! 

تازه قرارمان این شده است که برای مردم بنویسیم نه برای موتورهای جستجو [گوگل]

اجازه بدین روش های تولید محتوا را که در ایران انجام می‌دن در چند جمله بگم براتون!

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

ما 3 روش تولید محتوا داریم (فقط در ایران) که عمدا طبق آن می‌نویسند: 

1- بازنویسی از منابع فارسی

2- ترجمه از منابع انگلیسی 

3- قلم منحصر به فرد نویسنده

خیلی از افراد وقتی با شغل تولید محتوا آشنا می‌شن؛ بدون در نظر گرفتن سطح تخصص‌شان [مبتدی‌ها] فورا سفارش می‌گیرند. طوری که امروز در ایران افراد غیر‌حرفه‌ای جای متخصص را گرفته‌اند.

باید به این افراد گفت: ایست!

روش اول

روش اول [بازنویسی از منابع فارسی] خیلی رایج شده است، چون تنها راه [کسب درآمد از تولید محتوا] برای متقاضیانی است که نویسنده نیستند. این روش اگر به درستی انجام شود، مزایای زیادی دارد. که متاسفانه مبتدی‌ها از لحن نوشتن گرفته تا جملات کپی برداری می‌کنند.

 روش دوم

روش دوم ترجمه از منابع خارجی است. کشورهای دیگر هم حال و روز ما رو دارند و در وبلاگ‌ها و وب‌سایتشان مقالات بسیار خوبی می‌نویسند؛ که به سبب کیفیت خوبی که دارند؛ رنک می‌شوند. 

ترجمه مقالات انگلیسی رنک شده خیلی موثر بود. عمدتا خواننده‌های فارسی زبان هم از ترجمه آن‌ها خوششان می‌آمد. این روش قبلا بسیار عالی بود. اما با رشد کثیف انتشار محتوا در ایران، این روش تمیز تولید محتوا ناکارآمد ماند.

امروز یک مقاله شاید 10 بار ترجمه شده است و قبل از شما آن را در 20 سایت دیگر منتشر کرده‌اند. ازاین‌رو، مردم از خواندن مقالات تکراری خسته شده‌اند؛ گوگل هم بهش حساس شده و اگر شما نفر 11 ام باشید، برای شما هیچ آورده‌ای نخواهد داشت.

روش سوم

روش سوم، متنی است که نویسنده با دانسته‌های خودش می‌نویسد. ما در ایران افرادی خیلی کمی داریم که در نوشتن نابغه‌اند. بلدند چطور بنویسند؛ برای کی بنویسند. متاسفانه یا خوش بختانه افراد غیر حرفه‌ای جای این افراد را گرفته‌اند. 

البته نویسنده‌ها نمی‌توانند در نوشتن هر موضوعی خبره باشند؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک محتوانگار باشید باید روش اول و دوم را هم یاد بگیرید.

یادداشت: همه این روش‌ها خوبند، نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. ولی هر کدام از روش های گفته شده بایدها و نبایدهایی دارد که تولید محتوا در این مرحله تخصصی می‌شود، در مقالات زیر به طور اختصاصی این روش‌ها را توضیح داده‌ایم. 

ولی برای گذر به دوران پسا سئو، باید چند نکته‌ای را رعایت کنیم. 

اون نکته ها چیه!

1- تیترنویسی کلیک خور

عزیزان، سئوکار یک مجموعه هرچقدر هم ماهر باشد، حوصله و بصیرت کافی برای انتخاب تیترهای کلیک‌خور ندارد. تیتری که خالق محتوا (محتوانگار) انتخاب می‌کند، اگر از روی اصول باشد، تیتر کلیک خوری می‌شود. ما در مقاله زیر توضیح دادیم که چگونه برای مطالب خود عنوان یا تیتر کلیک‌خوری بنویسید: ۹ راز نوشتن عنوان های وسوسه انگیز برای تولید محتوا

2- کلمات جادو دارند

جادو اگر در دنیای مادی‌گرا واقعیت نداشته باشد در نوشته‌ها و متقاعد‌کردن خواننده اثر می‌کند. اگر این محتوا را تا اینجا خوانده‌اید شما جادو شده‌اید. نگران نباشید وقتی شما هم با اصول تولید محتوای جذاب آشنا باشید، جادو می‌کنید. ما در یک مقاله به طور مفصل توضیح داده‌ایم که چطور با نوشتن محتوا جذاب خواننده را مجاب کنید: چرا همه روش‌ها را برای نوشتن محتوای جذاب و قانع‌کننده ندانیم؟

3- رعایت قواعد زبان فارسی و علائم نشانه گذاری ضروی هستند

واقعا خیلی بده که پرستیژ یک شرکت به سبب رعایت نکردن قوانین و دستور زبان فارسی و مهم‌تر از آن علایم نشانه‌گذاری به خطر بیافته! نگران فاصله و نیم‌فاصله نباشید. گوگل متوجه این قضیه هست و اگر مطلب شما خواهان زیادی پیدا کرد به زودی رنک می‌شوید. اما کار شایسته آن است که فاصله و نیم‌فاصله را در مطالبی که منتشر می‌کنید؛ رعایت کرده باشید. ما در دوره آموزشی صفر تا صد تولید محتوا آموزش‌ اصول تولید ویراستاری را توضیح داده‌ایم؛ اگر دوره را تهیه کردید، یاد می‌گیرید. در غیر این‌صورت می‌توایند از کتاب‌فروشی‌ها یکی از کتاب‌های ویراستاری رو بخرید و بخونید. پیشنهاد ما کتاب غلط ننویسیم دکتر ابوالحسن نجفی است. 

4- خلاصه و جامع

مگر می‌شود هم خلاصه باشد هم جامع! اگر حاشیه نروید محتوای شما هم خلاصه است هم جامع :))

«کم گوی و گزیده گوی چون دُر …. تا ز اندک تو جهان شود پُر»

5- لحن و صدای مناسبی انتخاب کنید

اگر از طرف یک شرکت بین المللی می‌نویسید، تلاش کنید شبیه و نزدیک‌تر به لحن آن شرکت بنویسید. 

6- کلیدواژه را به اندازه و در جای مورد نیاز بنویسد

وقتی کسی مقاله شما را نمی‌خواهد بخواند استفاده از کلیدواژه چه کاربردی دارد!؟ اگر فکر می کنید با این کار قرار گرفتن در صفحه اول گوگل عملی می‌شود. زهی خیال باطل! 

اگر خیلی اسرار دارید که محتوای شما بهینه سازی [سئو شده] باشد. پیشنهاد می‌کنیم فوت کوزه‌گری سئوی محتوا را در مطلبی که اخیرا نوشته‌ایم؛ بخوانید و برای ما دعا کنید: ۱۰ استراتژی بهینه‌ سازی محتوا برای سال ۲۰۲۰

خدمات ما

مشاوره برای تولید محتوا

ممکن است تصمیم گرفه‌اید یک کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی کنید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید. موفقیت در تجارت الکترونیک برازنده شماست: 

مشاوره برای سئو SEO 

ما دوست داریم به افرادی که تازه با علم دیجیتال مارکتینگ آشنا شده‌اند راهنمایی‌های لازم را ارایه کنیم. برای مشاوره گرفتن هرگز دیر نیست. مشاوره ما کاملا رایگان است. هر سوالی هر گونه ابهامی در این حوزه داشتید؛ تلفن را بردارید و با ما تماس بگیرید: 04144335532 

مشتری‌های خارج از ایران

مشتری‌های خارج از ایران می‌توانند با شماره 989369518618+ حساب واتس‌آپ ما تماس بگیرند.

سفارش محتوا

اگر شما برای وب سایت خودتان به تولید محتوا نیاز دارید، می‌توانید پلن‌های ماهانه ما را در زیر بررسی کنید. با کلیک روی هر پلن شما می‌توانید جزئیات آن را مطاله کنید. 

در صورت درخواست تولید محتوا به زبان‌های دیگر و یا خدمات دیگر با جزئیات متفاوت با ما تماس بگیرید. 

دیگر مقالات خوب ما را نیز بخوانید:

کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟

رتبه بندی گوگل و ۸ ملاک اصلی رنکینگ گوگل در سال 2019

تولید محتوا – چگونه درآمد زایی کنیم؟ (9 میلیون تومان در ماه)