تولید محتوا در تهران – قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با تولید محتوای  پَسا سِئو 

سلام به همه

می‌دانیم که زمان می‌گذرد و همه کسب‌و‌کارها تلاش می‌کنند که فورا به رنک مورد علاقه خود دست یابند. هزینه می‌کنید؛ تلاش‌ها را می‌بینیم. اما اتفاقی نمی‌افتد! به نظر شما کجای کار می‌لنگه؟

 

آیا شما برای سئوی وب سایت (SEO) خود هزینه کرده‌اید!؟ این همه بک لینک خریدید چند مورد از آن قلابی نبودن؟ چقدر هزینه کرده‌اید؟ نتیجه مطلوب بود؟ 

 

تجارت الکترونیک مثل بچه‌ای است که نیاز به پرورش و نگه‌داری دارد. بیایید از سئو SEO بگذریم. الان دوران پَسا سِئو هست. 

 

چطور مگه!؟

امروز همه رقیبای جنابعالی شما محتوای سئو شده منتشر می‌کنند. پس چطور میشه از رقیبا جلو زد؟ 

در دوران پَسا سِئو فقط کسب‌وکارهایی در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرند که سئو را برای خواننده‌هاشون انجام می‌دهند، نه برای موتورهای جستجو!

آهان یافتم!؟

خیر، متاسفانه نیافتید! هنوز مهارت‌های لازم رو یاد نگرفتید، گفتیم که برای مخاطب بنویسیم. از این رو، باید محتوا را علاوه بر موتورهای جستجو برای بازدید‌ کننده‌هامون هم بهینه کنیم. 

 

اما چطور!؟

دوران پَسا سِئو در چند کلمه ساده همان زمانی است که مخاطبای شما از خواندن صفحه وب شما لذت می‌برند. نویسنده باتجربه و زبده‌ای باشید. او بداند برای چه کسی می‌نویسد و ایده خود را چگونه روی واژه‌ها سوار می‌کند. امروز با یک مقاله جامع و مختصر شما را با تولید محتوای پَسا سِئو آشنا می‌کنیم. فقط کافیست یک دفتر یادداشت بردارید و نکات لازم را یادداشت کنید.

جالبه نه!؟ 

بلی – اگر صاحب کسب و کار باشید؛ حتی با خواندن این مقاله ممکن است به دلیل سرمایه گذاری زیادی که برای تولید محتوای بی هدف انجام داده‌اید، سکته کنید!

الان فرض را بر این می‌گذاریم که شما می‌دانید که هدف تجاری شما چیست؛ و زمان آن است که با تولید محتوای با کیفیت به کسب‌و‌کار اینترنتی خود رونق ببخشید. اما اگر نمی‌دانید برای چه هدفی وبسایت طراحی کرده اید، دست نگه دارید. 

تولید محتوا چیست؟

محتوا چیزی است که در وب سایت شما منتشر می‌شود ممکن است به صورت مقاله یا خبر باشد و حتی می‌تواند معرفی حرفه‌ای یک محصول و کالا باشد. کاری که آژانس دیجیتال ما و بسیاری از شما‌ها انجام می‌دهید؛ تولید محتواست. 

اما فوت کوزه‌گری چیست؟

البته که فوت کوزه‌گری را به شما نمی‌گوییم. ولی امروز نکاتی را یاد می‌گیرید که اگر مو به مو اجرا کنید، در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرید. 

 

قبل از همه اگر صاحب کار (مدیر کسب و کار) هستید، به محتوانگار خود از سیر تا پیازش توضیح دهید که چه هدفی از ایجاد این وب سایت دارید.

به او پاسخ دهید:

  • پتانسیل‌های کسب و کار شما چیست؟
  • لحن شما در نوشتن چطور باشد؟
  • چه هدف پنهان و آشکاری را دنبال می‌کنید؟
  • مخاطبای شما کیست؟

 

هر کلمه‌ای که می‌نویسید؛ زمان و انرژی شما و خواننده را می‌بلعد!

اگر در تولید محتوا حاشیه بروید، خواننده فورا سایت را می‌بنند. هر کلمه‌ای که نوشته می‌شود  باید هدفمند باشد. و لا غیر! از طرف دیگر برای هر کلمه‌ای که نوشته می‌شود هزینه‌ای پرداخت می‌شود. 

پس کمی هم به کارفرمای خود دل بسوزانید و محتوای باارزشی بنویسید. 

 

تولید محتوا استفاده از کلیدواژه هدف در مقاله نیست!

امروز از دوران  پَسا سِئو گفتیم. با این که این را می‌دانیم و بارها به ما گوش زد کرده‌اند ولی باز هم از کلیدواژه هدف به شدت استفاده می‌کنیم. تازه صاحب کار هی گوش زد می‌کند، Keyword suffering هم نباشه ها!

 

زهی خیال باطل

اجازه بدین روش های تولید محتوا را که در ایران انجام می‌دن در چند جمله بگم براتون!

ما 3 روش تولید محتوا داریم (فقط در ایران) که عمدا طبق آن می‌نویسند. 

1- بازنویسی از منابع فارسی

2- ترجمه از منابع انگلیسی 

3- قلم منحصر به فرد نویسنده

خیلی از افراد وقتی با شغل تولید محتوا آشنا می‌شن؛ بدون در نظر گرفتن علاقه و تخصص فورا سفارش می‌گیرند. طوری که امروز در ایران افراد غیر‌حرفه‌ای جای متخصص را گرفته‌اند.

باید به این افراد گفت: ایست!

روش اول خیلی رایج شده است، چون تنها راه کسب درآمد برای متقاضیانی است که نویسنده نیستند. این روش کاربردهای بسیاری دارد که متاسفانه که اگر به درستی انجام شود، مزایای زیادی دارد. که متاسفانه از لحن نوشتن گرفته تا جملات کپی برداری می‌شود.

 

روش سوم ترجمه از منابع خارجی، مثل سایت‌هابی به زبان انگلیسی است. این روش قبلا بسیار عالی بود. اما با رشد کثیف تولید محتوا، این روش تمیز تولید محتوا ناکارآمد شد. امروز یک مقاله شاید 10 بار ترجمه شده است و مردم از خواندن مقالات تکراری خسته شده‌اند. 

 

روش سوم، نوشته مخصوص نویسنده است. ما در ایران افرادی داریم که در نوشتن نابغه‌اند. بلدند چطور بنویسند؛ برای کی بنویسند. متاسفانه یا خوش بختانه افراد غیر حرفه‌ای جای این افراد را گرفته‌اند. 

یادداشت: همه این روش‌ها خوبند، نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. ولی هر کدام از روش های گفته شده بایدها و نبایدهایی دارد که تولید محتوا در این مرحله تخصصی می‌شود، در مقالات زیر به طور اختصاصی این روش‌ها را توضیح داده‌ایم. 

ولی برای گذر به دوران پسا سئو، باید چند نکته‌ای را رعایت کنیم. 

اون نکته ها چیه!

1- تیترنویسی کلیک خور

عزیزان، سئوکار یک مجموعه هرچقدر هم ماهر باشد، حوصله و بصیرت کافی برای انتخاب تیترهای کلیک خور ندارد. تیتری که خالق محتوا (محتوانگار) انتخاب می‌کند، اگر از روی اصول باشد، تیتر کلیک خوری می‌شود. 

 

2- کلمات جادو دارند

جادو اگر در دنیای مادی‌گرا واقعیت نداشته باشد در نوشته‌ها و متقاعد کردن خواننده اثر می‌کند. اگر این محتوا را تا اینجا خوانده‌اید شما جادو شده‌اید. 

 

3- رعایت قواعد زبان فارسی و علائم نشانه گذاری ضروی هستند

نگران فاصله و نیم‌فاصله نباشید. گوگل متوجه این قضیه هست و اگر مطلب شما خواهان زیادی پیدا کرد به زودی رنک می‌شوید.

4- خلاصه و جامع

اگر حاشیه نروید محتوای شما هم خلاصه است هم جامع!

«کم گوی و گزیده گوی چون دُر …. تا ز اندک تو جهان شود پُر»

5- لحن و صدای مناسبی انتخاب کنید

اگر از طرف یک شرکت بین المللی می‌نویسید، تلاش کنید شبیه و نزدیک‌تر به لحن آن شرکت بنویسید. 

6- کلیدواژه را به اندازه و در جای مورد نیاز بنویسد

وقتی کسی مقاله شما را نمی‌خواهد بخواند استفاده از کلیدواژه چه کاربردی دارد!؟ اگر فکر می کنید با این کار قرار گرفتن در صفحه اول گوگل عملی می‌شود. زهی خیال باطل!

خدمات ما:

مشاوره برای تولید محتوا

ممکن است تصمیم گرفه‌اید یک کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی کنید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید بهرمند شوید. موفقیت در تجارت الکترونیک برازنده شماست: 

مشاوره برای سئو SEO 

ما دوست داریم به افرادی که تازه با علم دیجیتال مارکتینگ آشنا شده‌اند راهنمایی‌های لازم را ارایه کنیم. برای مشاوره گرفتن هرگز دیر نیست. مشاوره ما کاملا رایگان است. هر سوالی هر گونه ابهامی در این حوزه داشتید؛ تلفن را بردارید و با ما تماس بگیرید: 04144335532 

مشتری‌های خارج از ایران

مشتری‌های خارج از ایران می‌توانند با شماره 989369518618+ حساب واتس‌آپ ما تماس بگیرند.

سفارش محتوا

اگر شما برای وب سایت خودتان به تولید محتوا نیاز دارید، می‌توانید پلن‌های ماهانه ما را در زیر بررسی کنید. با کلیک روی هر پلن شما می‌توانید جزئیات آن را مطاله کنید. 

در صورت درخواست تولید محتوا به زبان‌های دیگر و یا خدمات دیگر با جزئیات متفاوت با ما تماس بگیرید. 

 

مقالات خوب ما را نیز بخوانید:

کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟

رتبه بندی گوگل و ۸ ملاک اصلی رنکینگ گوگل در سال 2019