روش های تولید محتوا | کدام روش؟ چگونه؟ برای چه کسب و کاری؟

 

روش های تولید محتوا از جایی اهمیت پیدا می کند که بدانیم برای چه کسب و کاری را با چه هدفی تولید می کنیم. چون کسب و کار ما به تولید محتوای سئوپسند معروف است به همین سبب از ابتدا نوع تولید محتوا را مشخص می کنیم و هر مطلبی را که گفتیم مربوط به تولید محتوا برای وب سایت است.

 

چه کسب و کاری به چه نوع محتوا نیاز دارد؟

 

کسی که این مقاله را در وبلاگ ما مطالعه می کند یا محتوانگار است یا کسب و کاری است که نیاز به محتوا دارد. بنابراین ما مخاطب ما در این مقاله 2 گروه گفته شده است.

 

افرادی هستند که با آژانس ما تماس می گیرند. این مشتری های بلقوه را به 3 گروه تقسیم می کنیم:

 

گروه اول: کسانی که تازه وب سایت راه اندازی کرده اند (طراحی وب سایت)

گروه دوم: کسانی که وب سایت راه اندازه کرده اند و دوست دارند برای وب سایت خود محتوا تولید (تولید محتوا برای وب سایت) کنند

گروه سوم: افرادی هستند که دانش لازم و کافی درباره تولید محتوا و بازاریابی محتوایی را کسب کرده اند و دوست دارند از یک آژانس معتبر تولید محتوا سفارش دهند.

 

ما اولین سوالی که از مشتری می پرسیم: کسب و کار شما چیست؟

 

اگر شما می دانید که هدف تجاری شما چیست؛ الان زمان آن است که با تولید محتوای با کیفیت به کسب و کار اینترنتی خود رونق ببخشید. اما اگر نمی دانید برای چه هدفی وبسایت طراحی کرده اید، دست نگه دارید.

 

تولید محتوا چیست؟

محتوا چیزی است که در وب سایت شما منتشر می شود ممکن است به صورت مقاله یا خبر باشد و حتی می تواند معرفی حرفه ای یک محصول و کالا باشد. کاری که آژانس دیجیتال ما انجام می دهد تولید محتواست.

 

روش های تولید محتوا کدامند؟

 

زمانی که هدف خود را از تولید محتوا مشخص کردید، نوع تولید محتوا با توجه به نیاز کسب و کار شما مشخص می شود. ما در این جا قصد داریم از روش های تولید محتوا صحبت کنیم؛ پس بهتر است هر چه سریع تر به موضوع بپردازم.

 

1- تولید محتوای تراوشی / نویسندگی

 

تولید محتوا به این روش با نویسندگی هیچ فرقی ندارد. مانند آن است که محتوا را بیافرینیم. این نوع محتوا تراوشی است و از دیدگاه ها؛ تحلیل ها و نگرش نویسنده تراوش می یابد. باارزش ترین نوع تولید محتوا همین است؛ مثل و مانندی ندارد و منحصر به شماست.

 

2- تولید محتوای ترجمه ای

محتوایی است که از زبان های دیگر ترجمه می شود. این نوع محتواها عموما به روش ترجمه آزاد از منابع یا وب سایت های به زبان خارجی ترجمه می شود. می توان گفت یکی از پرکاربردترین روش های تولید محتواست و مهم ترین منبع برای تولید محتوای ترجمه ای سایت های خارجی به زبان انگلیسی است. این روش از تولید محتوا مزایا و معایب خودش را دارد که در مقاله زیر به طور مفصل به آن پرداخته ایم:

 

3- تولید محتوای تالیفی

روش تالیف با نویسندگی متفاوت است. در روش تالیف از منابع مختلف استفاده می شود و اگر به به دقت نوشته شود و نکات موثر سئو SEO هم رعایت شده باشد از روش های مناسب تولید محتوا ست. این روش به طور گسترده مورد استفاده محتوانگاران است. ما در مقاله زیر به مزایا و معایب تولید محتوای تالیفی هم اشاره کرده ایم اگر این مقاله را بخوانید به راحتی می توانید از خطرات تهدیدکننده سئو وب سایت خود در امان باشید.

 

خلاصه کلام

 

روش های تولیدمحتوا به طور کلی در 3 شاخه گفته شده جای می گیرد. اما تکنیک های تولید محتوا هم بحثی است که این روز ها داغ شده است. برای مثال واژه کپی رایتینگ از جدیدترین روش های تولید محتوا است. که در مقاله زیر به آن پرداخته ایم.

کپی رایتینگ بهترین روش کسب درآمد در خانه