تولید محتوا در تهران – قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با تولید محتوای و  پَسا سِئو 

سلام به همه

می‌دانیم که روز و شب تلاش می‌کنید؛ که فورا به رنک مورد علاقه خود در صفحه نتیاج جستجوری گوگل (SERP) دست یابید و با ترافیک بازدیدی که به وب‌سایت شما می‌آید درآمد کسب کنید.

کسب درآمد چیز خوبی است؛ آدم از اینکه هر روز اس‌ام‌اس واریزی ببیند کیف می‌کند. انگیزه‌اش بیشتر و بیشتر می‌شود و ایده‌های جدیدی به ذهن‌اش می‌رسد. متاسفانه یا خوش‌بختانه برای همه این اتفاق نمی‌افتد.

و تنها خوش‌شانس‌ها نیستند هر روز یک گام به ثروتمندشدن نزدیک می‌شوند. بلکه دانستن است که خوشبختی می‌آورد. متخصص بودن است که شما را ثروتمند می‌کند.

ما در این پست به شما می‌گیم که چرا:

  • برای تولید محتوای وب سایت خود هزینه می‌کنید، ولی موثر نیست!؟
  • برای سئو و بهینه سازی هزینه می‌کنید؛ ولی نتیجه آن را نمی‌بینید!؟
  • بک لینک می‌خرید، ولی جواب نمی‌دهد!؟

پس یک جای کار می‌لنگه که شما این همه از تجارت الکترونیک زده شده‌اید. اصلا شاید کاری هم نکرده‌اید و به احتمال زیاد یک وب سایت فروشگاهی خریده‌اید [خودتان طراحی نکرده‌اید] و همه محصولات خود را برای فروش گذاشته‌اید؛ ولی نمی‌فروشد.

 

چرا راه و روش درست کار را ندانیم و بی‌گدار به آب بزنیم؟

 

تجارت الکترونیک مثل بچه‌ای است که نیاز به پرورش و نگه‌داری دارد. بیایید از سئو SEO بگذریم. الان دوران پَسا سِئو هست. 

چطور مگه!؟

امروز همه رقبای شما محتوای سئو شده منتشر می‌کنند. پس چطور میشه از رقیبا جلو زد؟ 

در دوران پَسا سِئو فقط کسب‌وکارهایی در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرند که سئو را برای خواننده‌هاشون انجام می‌دهند، نه برای موتورهای جستجو!

 

آهان یافتم!؟

خیر، متاسفانه نیافتید! هنوز مهارت‌های لازم رو یاد نگرفتید، گفتیم که برای مخاطب بنویسیم. از این رو، باید محتوا را علاوه بر موتورهای جستجو برای بازدید‌ کننده‌هامون هم بهینه کنیم. به عبارتی ساده، فرض کنیم معلم یه تکلیف انشا داده. اگر برای معلم بنوسید [سئو] ممکنه همکلاسی‌هایتان [خواننده‌های وبسایت] ازش خوششان نیاید. پس باید طوری عمل کنیم که نه سیخ بسوزه نه کباب!

اما چطور!؟

دوران پَسا سِئو در چند کلمه ساده همان زمانی است که مخاطبای شما از خواندن صفحه وب شما لذت می‌برند. نویسنده باتجربه و زبده‌ای باشید. بدانید برای چه کسی می‌نویسید و ایده خود را چگونه روی واژه‌ها سوار می‌کنید. امروز با یک مقاله جامع و مختصر شما را با تولید محتوای پَسا سِئو آشنا می‌کنیم. فقط کافیست یک دفتر یادداشت بردارید و نکات لازم را یادداشت کنید.

جالبه نه!؟ 

بلی – اگر صاحب کسب و کار باشید؛ حتی با خواندن این مقاله ممکن است به دلیل سرمایه گذاری زیادی که برای تولید محتوای بی هدف انجام داده‌اید، سکته کنید!

الان فرض را بر این می‌گذاریم که شما می‌دانید که هدف تجاری شما چیست؛ و زمان آن است که با تولید محتوای با کیفیت به کسب‌و‌کار اینترنتی خود رونق ببخشید. اما اگر نمی‌دانید برای چه هدفی وبسایت طراحی کرده‌اید، دست نگه دارید. 

تولید محتوا چیست؟

محتوا متن، عکس، فیلمی است که در وب سایت شما منتشر می‌شود ممکن است به صورت مقاله یا خبر باشد و حتی می‌تواند معرفی حرفه‌ای یک محصول و کالا باشد. کاری که آژانس دیجیتال ما و بسیاری از شما‌ها انجام می‌دهید؛ تولید محتواست. 

 

اما فوت کوزه‌گری چیست؟

البته که فوت کوزه‌گری را به شما نمی‌گوییم. ولی امروز نکاتی را یاد می‌گیرید که اگر مو به مو اجرا کنید، در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرید. اما نگران نباشید فوت کوزه‌گری رو در یک صفحه جداگانه نوشتیم که در آخر مقاله بهش لینک دادیم، بعدا می‌رید می‌خونید. اما حواستون به فلسفه کار باشه. 

قبل از همه اگر صاحب کار (مدیر کسب و کار) هستید، به محتوانگار خود از سیر تا پیازش توضیح دهید که چه هدفی از ایجاد این وب سایت دارید. این هم مستلزم آن است که خود را بشناسید. بدانید قرار است با چه کاری با چه خدماتی و محصولی می‌خواهید درآمد کسب کنید. 

به او پاسخ دهید:

  • پتانسیل‌های کسب و کار شما چیست؟
  • لحن شما در نوشتن چطور باشد؟
  • چه هدف پنهان و آشکاری را دنبال می‌کنید؟
  • مخاطبای شما کیا هستن؟

 

یادداشت: اگر محتوانگار هستید، قبل از همه با مدیر کسب و کار یا صاحب کار خود مصاحبه کنید. به سوالات بالا و بسیاری از سوالات متداولی که معمولا پیش میاد پاسخ بیابید.

 

هر کلمه‌ای که می‌نویسید؛ زمان و انرژی شما و خواننده را می‌بلعد!

اگر در تولید محتوا حاشیه بروید، خواننده فورا سایت را می‌بنند. هر کلمه‌ای که نوشته می‌شود باید هدفمند باشد. و لا غیر!

از طرف دیگر برای هر کلمه‌ای که نوشته می‌شود هزینه‌ای پرداخت می‌شود. 

پس کمی هم به کارفرمای خود دل بسوزانید و محتوای باارزشی بنویسید.

اگر کارفرما هستین مراقب آنچه که برای‌تان می‌نویسند باشید!

 

کلیدواژه

امروز از دوران  پَسا سِئو گفتیم. با این که این را می‌دانیم و بارها به ما گوش زد کرده‌اند ولی باز هم از کلیدواژه اصلی به شدت استفاده می‌کنیم. تازه صاحب کار هی گوش زد می‌کند، Keyword suffering هم نباشه ها! 

تازه قرارمان این شده است که برای مردم بنویسیم نه برای موتورهای جستجو [گوگل]

اجازه بدین روش های تولید محتوا را که در ایران انجام می‌دن در چند جمله بگم براتون!

 

ما 3 روش تولید محتوا داریم (فقط در ایران) که عمدا طبق آن می‌نویسند: 

1- بازنویسی از منابع فارسی

2- ترجمه از منابع انگلیسی 

3- قلم منحصر به فرد نویسنده

خیلی از افراد وقتی با شغل تولید محتوا آشنا می‌شن؛ بدون در نظر گرفتن سطح تخصص‌شان [مبتدی‌ها] فورا سفارش می‌گیرند. طوری که امروز در ایران افراد غیر‌حرفه‌ای جای متخصص را گرفته‌اند.

باید به این افراد گفت: ایست!

 

 

روش اول

روش اول [بازنویسی از منابع فارسی] خیلی رایج شده است، چون تنها راه [کسب درآمد از تولید محتوا] برای متقاضیانی است که نویسنده نیستند. این روش اگر به درستی انجام شود، مزایای زیادی دارد. که متاسفانه مبتدی‌ها از لحن نوشتن گرفته تا جملات کپی برداری می‌کنند.

 

 روش دوم

روش دوم ترجمه از منابع خارجی است. کشورهای دیگر هم حال و روز ما رو دارند و در وبلاگ‌ها و وب‌سایتشان مقالات بسیار خوبی می‌نویسند؛ که به سبب کیفیت خوبی که دارند؛ رنک می‌شوند. 

ترجمه مقالات انگلیسی رنک شده خیلی موثر بود. عمدتا خواننده‌های فارسی زبان هم از ترجمه آن‌ها خوششان می‌آمد. این روش قبلا بسیار عالی بود. اما با رشد کثیف انتشار محتوا در ایران، این روش تمیز تولید محتوا ناکارآمد ماند.

امروز یک مقاله شاید 10 بار ترجمه شده است و قبل از شما آن را در 20 سایت دیگر منتشر کرده‌اند. ازاین‌رو، مردم از خواندن مقالات تکراری خسته شده‌اند؛ گوگل هم بهش حساس شده و اگر شما نفر 11 ام باشید، برای شما هیچ آورده‌ای نخواهد داشت.

 

روش سوم

روش سوم، متنی است که نویسنده با دانسته‌های خودش می‌نویسد. ما در ایران افرادی خیلی کمی داریم که در نوشتن نابغه‌اند. بلدند چطور بنویسند؛ برای کی بنویسند. متاسفانه یا خوش بختانه افراد غیر حرفه‌ای جای این افراد را گرفته‌اند. 

البته نویسنده‌ها نمی‌توانند در نوشتن هر موضوعی خبره باشند؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک محتوانگار باشید باید روش اول و دوم را هم یاد بگیرید.

 

یادداشت: همه این روش‌ها خوبند، نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. ولی هر کدام از روش های گفته شده بایدها و نبایدهایی دارد که تولید محتوا در این مرحله تخصصی می‌شود، در مقالات زیر به طور اختصاصی این روش‌ها را توضیح داده‌ایم. 

ولی برای گذر به دوران پسا سئو، باید چند نکته‌ای را رعایت کنیم. 

 

اون نکته ها چیه!

1- تیترنویسی کلیک خور

عزیزان، سئوکار یک مجموعه هرچقدر هم ماهر باشد، حوصله و بصیرت کافی برای انتخاب تیترهای کلیک‌خور ندارد. تیتری که خالق محتوا (محتوانگار) انتخاب می‌کند، اگر از روی اصول باشد، تیتر کلیک خوری می‌شود. ما در مقاله زیر توضیح دادیم که چگونه برای مطالب خود عنوان یا تیتر کلیک‌خوری بنویسید: ۹ راز نوشتن عنوان های وسوسه انگیز برای تولید محتوا

 

2- کلمات جادو دارند

جادو اگر در دنیای مادی‌گرا واقعیت نداشته باشد در نوشته‌ها و متقاعد‌کردن خواننده اثر می‌کند. اگر این محتوا را تا اینجا خوانده‌اید شما جادو شده‌اید. نگران نباشید وقتی شما هم با اصول تولید محتوای جذاب آشنا باشید، جادو می‌کنید. ما در یک مقاله به طور مفصل توضیح داده‌ایم که چطور با نوشتن محتوا جذاب خواننده را مجاب کنید: چرا همه روش‌ها را برای نوشتن محتوای جذاب و قانع‌کننده ندانیم؟

 

3- رعایت قواعد زبان فارسی و علائم نشانه گذاری ضروی هستند

واقعا خیلی بده که پرستیژ یک شرکت به سبب رعایت نکردن قوانین و دستور زبان فارسی و مهم‌تر از آن علایم نشانه‌گذاری به خطر بیافته! نگران فاصله و نیم‌فاصله نباشید. گوگل متوجه این قضیه هست و اگر مطلب شما خواهان زیادی پیدا کرد به زودی رنک می‌شوید. اما کار شایسته آن است که فاصله و نیم‌فاصله را در مطالبی که منتشر می‌کنید؛ رعایت کرده باشید. ما در دوره آموزشی صفر تا صد تولید محتوا آموزش‌ اصول تولید ویراستاری را توضیح داده‌ایم؛ اگر دوره را تهیه کردید، یاد می‌گیرید. در غیر این‌صورت می‌توایند از کتاب‌فروشی‌ها یکی از کتاب‌های ویراستاری رو بخرید و بخونید. پیشنهاد ما کتاب غلط ننویسیم دکتر ابوالحسن نجفی است. 

 

4- خلاصه و جامع

مگر می‌شود هم خلاصه باشد هم جامع! اگر حاشیه نروید محتوای شما هم خلاصه است هم جامع :))

«کم گوی و گزیده گوی چون دُر …. تا ز اندک تو جهان شود پُر»

 

5- لحن و صدای مناسبی انتخاب کنید

اگر از طرف یک شرکت بین المللی می‌نویسید، تلاش کنید شبیه و نزدیک‌تر به لحن آن شرکت بنویسید. 

 

6- کلیدواژه را به اندازه و در جای مورد نیاز بنویسد

وقتی کسی مقاله شما را نمی‌خواهد بخواند استفاده از کلیدواژه چه کاربردی دارد!؟ اگر فکر می کنید با این کار قرار گرفتن در صفحه اول گوگل عملی می‌شود. زهی خیال باطل! 

اگر خیلی اسرار دارید که محتوای شما بهینه سازی [سئو شده] باشد. پیشنهاد می‌کنیم فوت کوزه‌گری سئوی محتوا را در مطلبی که اخیرا نوشته‌ایم؛ بخوانید و برای ما دعا کنید: ۱۰ استراتژی بهینه‌ سازی محتوا برای سال ۲۰۲۰

 

خدمات ما

 

مشاوره برای تولید محتوا

ممکن است تصمیم گرفه‌اید یک کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی کنید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید. موفقیت در تجارت الکترونیک برازنده شماست: 

 

مشاوره برای سئو SEO 

ما دوست داریم به افرادی که تازه با علم دیجیتال مارکتینگ آشنا شده‌اند راهنمایی‌های لازم را ارایه کنیم. برای مشاوره گرفتن هرگز دیر نیست. مشاوره ما کاملا رایگان است. هر سوالی هر گونه ابهامی در این حوزه داشتید؛ تلفن را بردارید و با ما تماس بگیرید: 04144335532 

 

مشتری‌های خارج از ایران

مشتری‌های خارج از ایران می‌توانند با شماره 989369518618+ حساب واتس‌آپ ما تماس بگیرند.

 

سفارش محتوا

اگر شما برای وب سایت خودتان به تولید محتوا نیاز دارید، می‌توانید پلن‌های ماهانه ما را در زیر بررسی کنید. با کلیک روی هر پلن شما می‌توانید جزئیات آن را مطاله کنید. 

در صورت درخواست تولید محتوا به زبان‌های دیگر و یا خدمات دیگر با جزئیات متفاوت با ما تماس بگیرید. 

 

دیگر مقالات خوب ما را نیز بخوانید:

کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟

رتبه بندی گوگل و ۸ ملاک اصلی رنکینگ گوگل در سال 2019

تولید محتوا – چگونه درآمد زایی کنیم؟ (9 میلیون تومان در ماه)