۱۰ استراتژی بهینه‌ سازی محتوا برای سال ۲۰۲۰

۱۰ استراتژی بهینه‌ سازی محتوا برای سال ۲۰۲۰

۱۰ استراتژی بهینه‌ سازی محتوا برای سال ۲۰۲۰

 

 بهینه‌سازی محتوا فرآیندی برای ایجاد محتوا است که هدف توانایی دستیابی به بیشترین تعداد مخاطبان بالقوه‌ای است که هدف قرار داده شده است.. در دنیای دیجیتال امروز، محتوا واقعاً مانند پادشاه است.

این پادشاه خاص مدتی است که در قدرت است و به نظر می‌رسد سلطنت خود را تا آینده ادامه خواهد داد. به عنوان مثال، نسل هزاره اکنون هر روز 11 ساعت روز را صرف مطالعه تولید محتوای آنلاین می‌کند. این یک آمار حیرت‌انگیز است! بدیهی است. اکنون بیش از هر زمان دیگری، تولید محتوای با کیفیت یک مؤلفه اساسی موفقیت در تجارت است. 

 

افسوس که همه مطالب به طور یکسان ایجاد نمی‌شوند.

 

شما نباید یک پست وبلاگ، پادکست یا ویدیو را با هم اشتباه بگیرید و انتظار داشته‌باشید که جادوی بازاریابی  اتفاق بیفتد. بهینه سازی محتوا برای دیدن نتایج کلیدی است. همه چیز باید در جای خودش باشد تا موتورهای جستجوگر بتوانند آن را پیدا و رتبه‌بندی کنند. هدف اینست که  طریق جستجوی ارگانیک یافت شویم.

علاوه بر این، محتوا باید از استانداردی برخوردار باشد که کاربران را به خود جذب کند و نهایتا آن ها را به انجام کاری مجاب کند. ارتباط غیرقابل انکاری بین تجربه کاربر و رتبه‌بندی وب وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای اینکه محتوا همانطور که در نظر گرفته شده عمل کند، باید دارای ارزش مناسب، با کیفیت و بی‌نقص باشد.

برای بهینه سازی محتوای خود کمک می‌خواهید؟

به خواندن ۱۰ روش اساسی برای انجام دقیق آن ادامه دهید تا در SERP (صفحه نتایج جستجوی گوگل) رنک بشوید. 

چرا بهینه‌سازی محتوا مهم است؟

با این وجود، ابتدا لازم است اهمیت بهینه‌سازی مؤثر محتوا را ذکر کنیم. بهینه‌سازی باعث ترافیک بازدید می‌شود. بهینه‌سازی باعث می‌شود رتبه برتر در نتایج جستجو بدست آورید، این تأثیر مستقیمی بر افرادی دارد که از وب سایت شما بازدید می‌کنند. کاربران بیشتر به معنی مشتری ‌های بالقوه بیشتر هستند، که آن هم یعنی مشتری بیشتر. 

در نهایت، شما به دنبال فروش بیشتر و تولید درآمد هستید. شما همچنین می‌توانید با قرار گرفتن در معرض دید  برند خود را مقدر کنید و رشد آن لذت ببرید. . حفظ مشتری و بازگشت دوباره مشتری نیز بالا می‌رود.

 

از این بهتر، ترافیک از نظر عادی طبیعی است. مشتریان بالقوه بدون پرداخت هزینه به سایت شما می‌آیند. در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید و با آن مبالغ صرفه‌جویی شده می‌توانید در کمپین‌های گران قیمت PPC  سرمایه گذاری کنید و بازگشت سرمایه ROI عظیمی را شاهد می‌شوید.

۱۰ استراتژی بهینه‌ سازی محتوا برای سال ۲۰۲۰

۱۰ استراتژی بهینه‌ سازی محتوا برای سال ۲۰۲۰

۱۰ استراتژی برای بهینه سازی موثرتر محتوای شما

1. مخاطبان خود را درک کنید.

این نکته برای بهینه‌سازی تا حدودی “قبل از شروع به نوشتن” است.

 

اما برای موفقیت در بهینه سازی‌محتوا بسیار حیاتی است. اصولاً، رتبه بندی محتوا بدون درک کاملی از مخاطبان خود، بسیار دشوارتر خواهد بود.

به این شکل که مثلا بخواهید برای یک کسی هدیه بگیرید. 

 

آیا خرید یک هدیه برای کسی که قبلاً می‌شناسید خیلی راحت‌تر نیست؟ شما می‌دانید که چه چیزی را دوست دارند، دوست ندارند، و به آنها علاقه مند هستند. در نتیجه می‌توانید یک هدیه مناسب تهیه کنید.

در مقایسه، خریدن چیز برای یک غریبه می‌تواند یک چالش باشد. بعلاوه، شما بینشی از خواست‌ها و نیازهای آنها ندارید. حتی هیچ راهی برای اطلاع از اینکه هدیه  شما مورد پسند واقع شد یا نه، وجود ندارد. 

 

همین مسئله در مورد تولید محتوای با کیفیت نیز وجود دارد.

شناخت قبلی  از همه چیز از بعد جمعیتی گرفته تا خواسته‌های مخاطبان به شما کمک بزرگی است. شما می‌توانید مطالب مرتبط وجذاب را در کنار هم قرار دهید و مشکل آنها را حل کنید.

 

همچنین می‌توانید این مهم را بدست بیاورید که چه چیزی را جستجو می‌کنند، که برای رتبه‌بندی محتوا بسیار مهم است.

درک مخاطبان و نیازهای آنها بدان معنی است که شما بهتر می‌توانید خواسته آن‌ها را برطرف کنید. شما محتوای صوتی، تصویری یا متنی ایجاد می‌کنید که با نیاز کاربر مطابقت داشته باشد. آن وقت شما شانس بهتری برای رتبه بندی دارید.

2. تولید محتوا برای کلمات کلیدی

هیچ مفهومی ندارد که بخواهیم محتوایی را تولید کنیم  که کسی آن را نخواند، تماشا کند یا گوش کند.

 

زمان و منابع ارزشمند و بدون جبران را می‌طلبد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه محتوای شما در پرتگاه بی پایان محتوای دیجیتالی فراموش شده گم نمی‌شود چیست؟

مباحث و عناوین را از هیچ کجا تقلید نکنید.

 

به جای آن برای کلمات کلیدی بنویسید.

به عبارت دیگر، قبل از شروع روند نوشتن محتوا، دریابید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند. از طریق تحقیقات مؤثر بر روی کلید واژه‌ها، عبارت‌ها و عباراتی را که مردم از آنها استفاده می‌کنند پیدا می‌کنید.

 

برخی از ابزارهای تحقیق خوب کلمات کلیدی موجود است.

شما یک نیاز را کشف می‌کنید و محتوایی را ایجاد می‌کنید که آن را برآورده سازد. این امکان را به شما می‌دهد قبل از موعد بدانید که محتوای شما مخاطب دارد.

از این کلمات کلیدی در معرفی، عنوان، زیر عنوان و توضیحات خود استفاده کنید. این به موتورهای جستجوگر (گوگل) کمک می‌کند تا مطلب راجع به چه چیزهایی ارزیابی کنند و براساس آن رتبه بندی کنند.

 

مزیت اضافه شده ساختار و بستری است که کلمات کلیدی فراهم می‌کند.

به عنوان مثال، وقتی عبارتی خاص را مد نظر دارید، غیرفعال کردن موضوع دشوار است. شما می دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید یا می‌نویسید. این باعث می‌شود مطالب مختصر و متنوعی به وجود آمده باشد که مشکلات مخاطبان شما را حل می‌کند.

3. به کلمات کلیدی اعتنا نکنید

خوب، بنابراین کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا مهم هستند که الف) رنک می‌شود، و ب) خوانده می‌شود.

 

اما برای موفقیت در بهینه‌سازی نباید به آنها اعتننا کنید.

دوره و زمانه عوض شده. در گذشته می‌توانستید کلمات کلیدی را در همه مکان‌های مناسب قرار دهید و انتظار داشته باشید که موتورهای جستجوگر محتوا را رتبه‌بندی کنند. متأسفانه، این منجر به برخی از اقدامات مشکوک شد.

 

وب مسترها می‌توانند با خلق مقالات کم کیفیت (شکل غالب مطالب در گذشته) کار را سطحی انجام داده و رنک شوند  و هنوز هم ممکنه این موارد را مشاهده کنید. ممکن است مقالات کاملاً غیر مرتبط باشند، اما کلیک را به خود جلب می‌کنند زیرا شامل کلمات کلیدی مرتبط است.

این مانند انتخاب یک محصول از قفسه سوپر مارکت ها و پیدا کردن مورد اشتباه در داخل است!

 

در اصل، مردم برای سود خود، با هزینه کاربر، سیستم را دستکاری می‌کردند.

موتورهای جستجو، مانند گوگل، اکنون برای حفظ اعتماد کاربران چنین شیوه‌هایی را به حداقل رسانده اند. اکنون تعداد زیادی از عوامل مرتبط با رتبه بندی، رتبه بندی مطالب را تعیین می‌کنند.

 

اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی به عنوان تنها وسیله بهینه سازی خود استفاده نمی‌کنید. آن‌ها مفید و لازم هستند، اما دردی از شما دوا  نمی‌کنند.

 

4. بر کیفیت متمرکز شوید.

 

ما یک بار آن را گفتیم و دوباره آن را خواهیم گفت.

 

کیفیت مطالب شما در رده‌بندی‌های آن حائز اهمیت است. مقالات بدون موضوعی که کاملاً بی ربط هستند و پر از کلمات کلیدی هستند، آن را کاهش نمی‌دهند.

4 میلیون پست جدید وبلاگ هر روز منتشر می‌شود. با این همه  محتوای وب در روز ، فقط بهترین موارد برای SERP انتخاب می‌شوند.

 

با درنظر گرفتن کیفیت، از بقیه چندین کیلومتر (خیلی) جلو می‌زنید.

به یاد داشته باشید، تجربه کاربر بسیار حیاتی است. خوانندگان، بینندگان و شنوندگان باید از مطالب لذت ببرند. اگر این کار را انجام دهید، آن‌ها دیگر می‌خوانند، تماشا می‌کنند و بیشتر گوش می‌دهند. موتورهای جستجوگر معیارهایی از این دست را انتخاب می‌کنند و در نتیجه رتبه‌بندی شما را اعمال  می‌کنند.

  • دقیق و کامل باشید.
  • جذاب و با بصیرت.
  • جملات را آسان بخوانید.
  • با هویت برند خود، قابل اعتماد و اصیل باشید.

اگر همه این کارها را انجام دهید، باعث قدرتمندتر شدن محتوای شما در SERP (صفحه نتایج جستجوی گوگل) ها می‌شود.

 

5- عناوین و زیرتیترها را به خاطر بسپارید

یک ساختمان فقط به اندازه پایه و اساس آن قوی است. همین مسئله در مورد بهینه سازی موتور جستجو نیز صدق می‌کند. بسیاری از عناصر اساسی بهینه سازی وجود دارند که باید روی هر قطعه محتوایی که تولید می‌کنید انجام شود. این کار را انجام دهید و بستر موفقیت را فراهم کنید.

سرفصل‌ها و زیرتیترها نمونه کاملی است. اطمینان حاصل کنید که آنها را به عنوان بخشی از استراتژی بهینه سازی محتوای خود به کار می‌برید.

 

از یک چیز، آن‌ها یک متن خشک و خالی و بی دروپیکر  را به بخشهایی قابل کنترل و قابل درک تر تبدیل می‌کنند.

با توجه قضیه مربوط به تمرکز و خواب ثانیه ای ماهی قرمز، کاربران حوصله خواندن دیوارهای غول پیکر متن را ندارند. جملات و پاراگراف‌های کوتاه برای حفظ علاقه آنها بسیار مهم است. سرفصل‌ها دقیقاً همین کار را می‌کنند.

 

مهم‌تر از همه، قراردادن کلمات کلیدی انتخابی شما در برچسب‌های H1، H2 و H3 باعث می‌شود کار ربات‌های موتور جستجو آسان شود. آن‌ها در هنگام ورود به صفحه، کلمات کلیدی را مشاهده می‌کنند، و به آنها کمک می‌کند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند.

6. برچسب عنوان را بهینه کنید

بهینه سازی برچسب عنوان شما سریع، آسان و از همه مهمتر است.

 

دوباره، کلمه کلیدی اصلی (کلمه کلیدی هدف) شما انتخاب می‌شود. برای رتبه بندی بهینه، اطمینان حاصل کنید که آن را در عنوان درج کرده و در ابتدای برچسب قرار دهید.

به عنوان مثال از یک وبلاگ نویس سفرکننده در مورد کلمه کلیدی “کارهایی که باید در کالیفرنیا انجام شود” الگو بگیرید.

 

عنوان آن‌ها می‌تواند مواردی مانند: “کارهایی را که باید در کالیفرنیا انجام شود: 10 فعالیت اساسی برای سال 2020” بخوانید.

 

همچنین بهتر است عنوان را در 60 کاراکتر نگه دارید. با این کار باید اطمینان حاصل شود که گوگل کل عنوان را در SERP (صفحه نتایج جستجوی گوگل)ها نمایش می‌دهد و به کلیک‌ها کمک می‌کند.

در یادداشت مشابه، ببینید چگونه سال (2020) را در این عنوان گنجانیده‌ایم؟

 

به یک دلیل یا دلایل دیگر، انجام این کار روش شناخته شده دیگری برای رانندگی با کلیک بیشتر است. هر وقت منطقی برای محتوای شما باشد این کار را امتحان کنید.

7. تصاویر خود را بهینه کنید

تصاویر یکی دیگر از ارزشمندترین مطالب نوشتاری است.

 

مانند عناوین و زیرتیترها، متن را می‌شکنند و افراد را درگیر خود می‌کنند.

 

اما فراموش نکنید که ما موجودات بصری نیز هستیم. یک تصویر به ارزش هزار کلمه است و این باعث می‌شود تصاویر با کیفیت به عنوان هر مقاله‌ای که در کنار هم قرار می‌دهید به یک سرمایه تبدیل شود. آن‌ها توجه شما را جلب می‌کنند، پیام شما را تکمیل می‌کنند و به سرگرمی اضافه می‌کنند.

علاوه بر این، می‌توانید برای کمک به رتبه بندی محتوای خود، آن‌ها را بهینه کنید.

 

نام ذخیره شده تصویر را به روز کنید تا موتورهای جستجوگر قادر به درک بهتر آن باشند. به جای بارگذاری عکسی با عنوان ‘DL78371.jpg از رایانه، به عنوان مثال از کلمه کلیدی خود (یعنی‘ your-key.jpg.jpg) در جای خود استفاده کنید.

فقط به این بسنده نکنید!

 

متن alt را با توضیحات تصویر پر کنید و عنوانی را نیز اضافه کنید – هر دو با کلمات کلیدی موجود. در آخر، قبل از آپلود کردن، تمام تصاویر خود را فشرده کنید (حجم آن را کم کنید). با این کار اندازه پرونده‌های شما به حداقل می‌رسد و سرعت بارگذاری صفحات شما نیز بیشتر می‌شود.

 

با فیلم‌های خود همین رویکرد را انجام دهید. بیشتر این نکات مربوط به تصویر نیز در مورد محتوای ویدیو نیز اعمال می‌شود. آن‌ها را به مرحله اجرا درآورید تا در گوگل نتیجه این کار را ببینید.

 

8. در توضیحات meta کلمات کلیدی را وارد کنید

توضیحات meta یکی دیگر از ابزارهای اساسی برای بهینه سازی محتوای شما است.

 

این متنی است که وقتی در نتایج جستجو ظاهر می‌شود زیر عنوان شما نشان داده می‌شود. این وظیفه شماست که چند سطر بنویسید که محتوای شما را توصیف کند و کاربران را ترغیب کند که روی آن کلیک کنند.

 

اغلب اوقات، توضیحات خوبی که در یک meta نوشته شده می‌تواند تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کند.

کاربرانی که بین گزینه‌ها مانده اند، متای عناویین موجود در صفحه نتایج جستجوی گوگل را بررسی می‌کننداگر به نظر برسد بهترین راه حل برای مشکل آن ها سایت شماست، عنوان مربوط به سایت شما را کلیک می‌زنند

 

در حال حاضر، موتورهای جستجو اگر شما خودتان ننویسید؛ به طور خودکار، توضیحات meta مطالب را ایجاد می‌کنند. آن‌ها یک عکس فوری از مقاله می‌گیرند و آن را تحت عنوان ارائه می‌دهند، که این بهتر از هیچ چیز ایست.

 

با این حال، خودتان آن را بنویسید. چرا؟ زیرا شما کنترل می‌کنید. می‌توانید توضیحی قانع کننده بنویسید و کلمات کلیدی خود را نیز در آن بگنجانید.

https://wpsuites.com/wp-content/uploads/2020/02/Content-Optimization-Schema.jpg

۱۰ استراتژی بهینه‌ سازی محتوا برای سال ۲۰۲۰

۱۰ استراتژی بهینه‌ سازی محتوا برای سال ۲۰۲۰

نتیجه؟ رتبه بندی بالاتر و نرخ کلیک از طریق آن!

 

9. URL های خود را به خاطر بسپارید.

URL شما در موتورهای جستجو نیز اثر دارد.

 

URL خود را کوتاه نگه دارید (ترجیحاً بین 3 تا 5 کلمه) و کلمه کلیدی خود را در آن وارد کنید. این کار را انجام دهید، و کاربران و موتورهای جستجو خوشحال‌تر خواهند بود.

این دو مثال را مثال بزنید:

 

https://www.mywebsite.com/blog/10.2.2020/؟p=578

https://www.mywebsite.com/my-latest-article

URL اول طولانی است، ساختاری پیچیده است و هیچ اطلاعاتی در مورد خود صفحه وجود ندارد. برای مقایسه، URL دوم کوتاه، ساده و آموزنده است

در نتیجه، انتظار دارید که اکثر کاربران روی URL دوم کلیک کنند.

 

با این وجود، ترکیب کلمه کلیدی انتخابی شما با سهولت بیشتری توسط موتورهای جستجوگر انتخاب می‌شود.

10. مطمئن شوید که برای موبایل بهینه شده است.

محتوا بیشتر از گذشته در تلفن‌همراه در مقابل سایر دستگاه‌ها مصرف می‌شود.

 

به این ترتیب، هر محتوایی که تولید می‌کنید باید بهینه سازی شده برای موبایل باشد! به عبارت دیگر، باید با صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند سازگار شود و بدون مشکل کار کند.

در این رابطه ناکام باشید و خط مشی و سیاست های گوگل را در موضوع mobile-first policy نادیده بگیرید؛ شکست  می‌خورید.

 

اساساً با دانستن اینکه کاربرانشان استفاده از محتوا را روی موبایل خود ترجیح می‌دهند، اکنون گوگل چنین محتوا را (بهینه شده برای موبایل) در نتایج جستجو در اولویت قرار می‌دهد. صفحات وبی که به خوبی در تلفن‌های هوشمند کار نمی‌کنند، رتبه بندی آنها را کاهش می‌دهند.

خبر خوب این است که شاید شما مجبور به انجام کاری نباشید! سایت شما ممکن است نسخه موبایل داشته باشد یا پاسخگوی موبایل باشد.

 

البته همیشه ارزش بررسی دارد تلفن هوشمند خود را خارج کرده و عملکرد سایت خود را بررسی کنید.

 

این استراتژی‌های بهینه سازی محتوا را امتحان کنید.

تولید محتوای با کیفیت و مرتبط یک استراتژی کلیدی بازاریابی دیجیتال برای افراد و مشاغل یکسان است.

رتبه خود را در SERP بدست آورید و ترافیکی که ایجاد می‌کنید باعث تحریک جریان می‌شود. با داشتن محتوای رتبه بالا کافی، می‌توانید درآمد قابل توجهی داشته باشید، آن هم  با حداقل سرمایه گذاری مالی.

 

موفقیت به تولید محتوای با کیفیت وابسته است که موتورهای جستجو می‌توانند آنها را بخوانند و رتبه بندی کنند. امیدوارم استراتژی‌های بهینه سازی محتوا که در اینجا در مورد آنها صحبت کردیم شما را قادر به انجام دقیقاً چنین کاری می‌کند.

 

حالا دوست داریم از شما بشنویم. نظر خود را در زیر بگذارید تا نظرات خود را در مورد بهینه سازی مطالب به ما اطلاع دهید.

مترجم: مریم شریفی

https://wpsuites.com/blog/content-optimization-strategies/

 

سخن پایانی:

اگر فکر می‌کنید یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای هستید باید همه‌ی این نکات را رعایت کنید تا حرفه‌ای بمانید. بهینه سازی تولید محتوا هر سال با تغییر الگوریتم‌ها تغییر می‌کند. بهترین کار این است که نسبت به تغییرات جدید هوشیار باشیم و محتوای وب سایت خودمان را بهینه سازی کنیم. در کنار همه این کار‌ها لازم است که برای قسمت وبلاگ وب سایت خود تولید محتوا سفارش دهیم. سفارش تولید محتوا برای وب سایت تقریبا یکی از ملزومات رشد در فضای اینترنت و افزایش ترافیک ورودی گوگل و به دنبال آن رشد اعتبار دامنه و افزایش تعداد بک لینک‌هایی است که به سایت شما لینک می‌دهند.

ما همیشه پیگیر تغییرات جدید بهینه سازی تولید محتوا هستیم. دقیقا زمانی که برای اولین بار نکات جدید درباره اصول بهینه سازی محتوا اعلام شد در کپی فای برای شما خواهیم نوشت.

 

مقالات خواندنی:

چرا همه روش‌ها را برای نوشتن محتوای جذاب و قانع‌کننده ندانیم؟

9 روش برتر تولیدمحتوا برای وب سایت

9 راز تولید محتوای حرفه‌ای با چاشنی سئو SEO

تولید محتوا در تهران – قرار گرفتن در صفحه اول گوگل – 2019

تولید محتوا و درآمد 9 میلیون تومانی من در هر ماه (بروزرسانی 1398)

چگونه در ایران با سفارش تولید محتوا بازدید و فروش کسب‌وکار را بیشتر می‌کنند؟؟ (راهکارهای 2020)

5 نکته برای بهینه سازی پست وبلاگی که خواهید نوشت [تولید محتوای سئو پسند]

۹ راز نوشتن عنوان های وسوسه انگیز برای تولید محتوا

10 راه آسان برای یافتن ایده‌های موضوعی برای تولید محتوای عالی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *