5 نکته برای بهینه سازی پست وبلاگی که خواهید نوشت [تولید محتوای سئو پسند]

5 نکته برای بهینه سازی پست وبلاگی که خواهید نوشت [تولید محتوای سئو پسند]

5 نکته برای بهینه سازی پست وبلاگی که خواهید نوشت [تولید محتوای سئو پسند]

برای سئو ترفندها و نکته‌های زیادی می‌توانید در اینترنت پیدا کنید؛ اما اولین مشکل در این رابطه این است که این‌ها سئو را حتی پیچیده تر از واقعیت آن نشان می‌دهند. دومین مشکل هم پیدا کردن ترفند مناسب از میان هزاران ترفند سئو موجود در اینترنت است.

امروزه صاحبان کسب‌و‌کار زیادی وجود دارند که به علت پیچیدگی سئو نمی‌توانند آن را به درستی انجام دهند. و هر شرکتی امکان و هزینه برای استخدام کارشناسی برای بهینه سازی پست‌های وبسایت خود را ندارد؛ بسیاری از آن‌ها نیاز به توصیه‌های عملی برای بهینه‌سازی پست‌های وبلاگ خود را دارند.

از این رو، در این پست به 5 نکته برای بهینه سازی پست وبلاگ اشاره کرده‌ایم، که شما همین الان می‌توانید به کار بگیرید.

بیشتر بدانید: چرا همه روش‌ها را برای نوشتن محتوای جذاب و قانع‌کننده ندانیم؟

5 نکته برای بهینه سازی پست وبلاگی که خواهید نوشت [تولید محتوای سئو پسند]

5 نکته برای بهینه سازی پست وبلاگی که خواهید نوشت [تولید محتوای سئو پسند]

1) انتخاب موضوع

انتخاب یک موضوع عالی می‌تواند شروع کار شما باشد. شاید راهکارهایی در رابطه با استفاده از کلید واژه‌ها برای بهینه سازی به گوشتان خورده باشد؛ اما این راهکارها فقط به جنبه‌ی تکنیکی سئو تمرکز کرده است و جنبه ی انسانی آن به حاشیه رانده می‌شود.

گوگل، این غول موتورهای جستجوگر، به تجربه کاربران، بیش از هرچیز دیگری تکیه دارد. بدین علت به تجربه کاربران را بیشتر از هر چیز اهمیت دهید.

موضوعاتی را انتخاب نمایید که اغلب مردم بخواهند راجع به آن بدانند یا بدان علاقمند باشند؛ حتی اگر ایده ی آن تا به حال به ذهنشان خطور نکرده باشد. با این روش شما خواست خواننده را در الویت قرار می دهید همانطور که موتور جستجو عمل می‌کند. شما بعدا می‌توانید راجع به کلیدواژه‌ها فکر کنید و آن‌ها را هدف قرار دهید.

2) انتخاب کلید واژه ها

شما باید قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید لیستی تخصصی از کلیدواژه‌ها را درآورده باشید. این لیست می‌تواند تمامی کلمات کلیدی و جملاتی که به محصولات یا خدمات شما مرتبط می‌شود را شامل باشد؛ این کلیدواژه‌ها یا عبارت‌ها همان چیزهایی می‌توانند باشند که شما فکر می کنید کسی ممکن است آن را سرچ کند؛ اگر به دنبال چنین خدمات یا محصولاتی باشد. این کلمات، اصطلاحاتی هستند که بیشترین ارتباط را به کسب و کار شما دارند.

برخلاف برخی از راهکارهایی که خارج از این مقاله وجود دارد؛ در این سطح احتیاجی به استفاده از هیچ ابزاری نیست. تنها ابزاری که شما به آن نیاز دارید جرقه ی فکری است.

استفاده از ابزارها فقط باعث حواس پرتی شما از مرتبط ترین ایده‌ها و عدم تمرکز به نتایج می‌شود.

زمانی که لیست نهایی خود را آماده کردید؛ می توانید از ابزاری مانند Google keyword planner برای بررسی آن استفاده کنید؛ این ابزار رایگان است؛ اما به خوبی اطلاعات درست راجع به ارزش حقیقی ایده‌ی شما را نشان می‌دهد. شما تعداد افرادی، که راجع به موضوعات لیست شما سرچ کرده‌اند را خواهید دید؛ اگرچه شما با تعداد بسیار یا اندکی از سایر صفحات وب در رقابت برای رتبه بندی قرار خواهید گرفت. شما همچنین ایده‌های بیشتری مرتبط با ایده‌ی اولیه خود با اطلاعات این موتور جستجو پیدا خواهید کرد.

ترکیب موضوعات جذاب با مرتبط ترین عبارات یا کلید واژه ها کلید قرارگیری شما در بالاترین سطح رتبه بندی در صفحه نتایج گوگل است.

 

3) استفاده از کلید واژه‌ها

برای گسترش لیست کلید واژه‌های خود؛ مرتبط‌ترین اصطلاح را به عنوان اصلی ترین کلمه انتخاب کنید. احتمالا این نکته حیاتی ترین عنصر سئو شما خواهد بود.

توجه داشته باشید به گونه‌ای آن را انتخاب کنید که به خوبی با عنوان سازگار باشد.

همانطور که پست وبلاگی خود را می‌نویسید‌؛ اهمیت کلید واژه را در ذهن داشته باشید.

زمانی که نوشته‌ی خود را تمام کردید به آن نگاه کلی بندازید تا ببینید دفعات مناسبی از کلیدواژه‌ی خود در متن استفاده کرده‌اید یا نه. 1 تا 3 درصد چگالی مناسب است. اگر از ابزاری مانند Yoast for word press استفاده کنید؛ لازم به شمارش دستی کلمات نیست. همچنین از پخش بودن کلید‌واژه‌ها در متن اطمینان حاصل کنید.

اصطلاح اصلی شما باید درعنوان پست، پاراگراف اول و آخر استفاده شود.

بدون شک شما در طول کار به مشکلاتی برخواهید کرد؛ همانطور که مشغول آن هستید به دومین کلید واژه نیز فکر کنید. بسیار مهم است که مقاله خود را برای خواننده‌های پست بنویسید و عبارتی دیگر لازم نیست روان و سلیس بودن را فدای کلیدواژه‌ها کنید.

و زمانی که متن را به خوبی نوشتید و این‌ کارها را انجام دادید. لازم از که در جاهای کلیدی پست از عکس استفاده کنید. افزودن تصویر یکی از راهکارهای فراموش شده در سئو است. شما نیاز دارید عنوان درست را برای تصویر (alt) انتخاب کنید؛ سئو خود را با متن‌های بلند و توصیفات بیش از حد خراب نکنید.

ابزارهایی که برای نوشتن سئو هستند به راحتی متن شما را با نکات ذکر شده تطبیق می‌دهند. سه نکته‌ی یاد شده نسبت به عنوان باید ارتباط بیشتری به عکس داشته باشند؛ این به این معنی است که انتخاب تصاویر باید ارتباط زیادی با اصطلاحات اول و دوم داشته باشد.

4) لینک‌دهی در پست‌ها

دو نوع لینک‌دهی در سئو وجود دارد، لینک‌های داخلی و لینک‌های خارجی. هر دوی این نوع لینک‌دهی‌ها را برای افزودن محبوبیت و اعتبار مقاله ی شما حیاتی است؟ چرا و چگونگی آن‌را توضیح خواهیم داد.

بدون تمام جزئیات تکنیکی، درک اینکه چه پیوندی برای وب سایت شما کاربرد دارد؛ کاملا واضح است. پیوند های درونی (داخلی) می‌توانند توسط موتورهای جستجوگر از طریق داخل سایتتان ردیابی بشوند. پیوندهای بیرونی (خارجی) نیز توسط خزنده‌های موتور جستجو ردیابی می‌شوند، این نوع لینک دادن هم از جهت ارتباط بین صفحات (منابع اطلاعات تکمیلی) و هم برای افزایش اعتبار بسیار مناسب هستند.

کلید لینک‌دهی، ارتباط و کیفیت آن است. کیفیت در اولویت است؛ زیرا مهم لینک چقدر مرتبط باشد، زمانی که از یک وب سایت ضعیف باشد. زیرا وب‌سایت‌های ضعیف نزد موتورهای جستجوگر اعتبار زیادی ندارند.

5) به اشتراک گذاری مقاله

می‌دانیم که موتورهای جستجو برای مطالب محبوب، امتیازاتی را در نظر می‌گیرند. بخش عظیمی از چگونگی محبوبیت مقاله شما مربوط به اشتراک گذاری آن است.

اشتراک گذاری سئوی شما از راه‌هایی مانند صفحات ارتباط جمعی راهکاری مناسب است که می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید. فقط اطمینان حاصل کنید که از دستورالعمل‌های هر صفحه پیروی کنید تا دچار مشکل نشوید.

سخن نهایی:

شما نیازی به استخدام نیرویی برای نوشتن سئو ندارید تا زمانی که نخواهید سطح کسب وکار خود را ارتقا بدهید. برای بهینه سازی پست های خود، بهتر است آن را به متخصص سئو بسپارید.

یک متخصص می‌تواند از اصول اولیه فراتر رفته و واقعا به وب سایت شما در رتبه بندی کمک کند. در عین حال، این 5 نکته شما را در بهینه سازی پست وبلاگی که بعدا خواهید نوشت یاری می‌کند.

 

تولید محتوا برای سایت

شرکت تولیدمحتوا

9 روش برتر تولیدمحتوا برای وب سایت

تولید محتوا برای وب سایت

9 راز تولید محتوای حرفه‌ای با چاشنی سئو SEO

تولید محتوا در تهران – قرار گرفتن در صفحه اول گوگل – 2019

تولید محتوا و درآمد 9 میلیون تومانی من در هر ماه (بروزرسانی 1398)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.