۹ راز نوشتن عنوان های وسوسه انگیز برای تولید محتوا 

۹ راز نوشتن عنوان های وسوسه انگیز برای تولید محتوا 

۹ راز نوشتن عنوان های وسوسه انگیز برای تولید محتوا 

(استفاده شده توسط بزرگترین وبلاگ ها)

باور نمی‌کنید که عناوین چقدر مهم هستند. این وبلاگ نویس به شما می گوید که چگونه یک عنوان بنویسید. احتمالاً در سرتاسر اینترنت عنوان‌های این چنینی دیده‌اید. من درباره شما نمی‌دانم، اما بعضی از تیترها و عناوین از کنترل خارج شده‌اند.  اما رقابت برای بازدیدها و توجه آنلاین  بسیار شدید است و طبق آمار ۸۰% مردم فقط عنوان مقاله‌های شما را می‌خوانند. وظیفه شماست که مقالات بسیار جذابی بنویسید  تا خوانندگان احساس کنند که باید روی آن کلیک کنند.

در اینجا واقعیت‌هایی است که عمدتا پایه علمی دارند.

فای سایت

7 دلیل که پست‌های لیست محور همیشه جواب می‌دهند

۱_اعداد همواره به کار می‌آیند

اینترنت به منظور کارایی  وجود دارد. اگر این سری را را در زمینه نوشتن کپی رایتینگ دنبال کرده باشید، می دانید که افراد به سرعت دنبال پاسخ هستند. توصیه‌های کارشناس را در بخش‌های کوچک‌تر می‌خواهیم.

خیلی سریع، لیست به ما چیزی را که دنبالش هستیم می‌دهد و همینطور می دانیم که قرار است  با تکه‌های اطلاعاتی قابل اسکن روبه‌رو می‌شویم. نه تنها این، بلکه مانند آب نبات است.در مورد استفاده از اعداد به جای کلمات، که واقعا جذب می‌کند. حرف‌‎های جالبی است. 

یک نکته مهم: اعداد فرد بهتر از اعداد زوج به کار می‌آیند. دلیلش را نپرس چون این فقط یک علم است.

۲_ بیش از حد خاص و نوید دهنده باشید.

به یاد داشته باشید که ما اینترنت را برای رسیدن به پاسخ سریع و مشخص استفاده می‌کنیم.

به ما بگویید که وقتی روی لینک شما کلیک کردیم دقیقا چه چیزی را خواهیم یافت. 

مثال زیر از HubSpot زیاد جذاب نیست اما بسیار خاص است و ارزش واقعی و عملی دارد. اگر به این موضوع علاقه داشته باشید ۱۰۰% روی این مقاله کلیک می‌کنید.

بعضی اوقات نیاز نیست که خیلی باهوش و زرنگ باشید؛ کافیست که متوجه این نکته شوید.

۳_…اما بعضی از نقشه‌های سری را رزرو کنید

استفاده به میزان خاصی از این روش های سری  بازدیدهای کلیکی صفحهشما را بالا می‌برند. بگذارید آنها بیشتر بخواهند. این قدیمی‌ترین حقه است. اشاره کنید که مقاله از چه قرار است و بازدیدکننده‌ها را کنجکاو کنید که بخوانند. 

به همین دلیل عناوین سایت UpWorthy بسیار شیطانی هستند.

شما نمی‌توانید بدانید که واقعا چه خبر است مگر اینکه  بر روی آن کلیک می‌کنید. حقیقت چیست؟

این فقط برای مقالات و مطالب عالی نیست بلکه به عنوان تیتر یک وب سایت نیز به کار می‌رود. عنوان اصلی سایت Crazy Egg را ببینید. 

چه چیزی باعث می‌شود بازدیدکنندگان سایت من، بروند؟ آیا وب سایت من به اندازه کافی قوی است؟ این عناوین باعث می‌شود خوانندگان و بازدید کنندگان شما بخواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند. این یک تیتر است که افراد را به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود آنها کاری کنند. این با کنجکاوی طبیعی ما بازی می‌کند.

ولی. در اینجا یک هشدار جدی وجود دارد. همیشه اطمینان حاصل کنید که یک نکته یا محتوای به دردبخور  پشت اینگونه تیترهای متقاعدکننده، باشد. در غیر این صورت، بازدید کنندگان خود را ناامید خواهید کرد.

۴_از صفت‌های خوشایند، عالی و تفضیلی استفاده کنید

هر نویسنده خوبی به شما خواهد گفت که صفات عالی قلمروهای خطرناکی هستند. آن‌ها برای نوشتن ناخوشایند‌اند.

اما، لعنت به آن‌ها، بازدیدهای زیادی می‌آورند..

بازاریاب درون من آنها را دوست دارد.

منظور من اینه که شما به کدام یک از تیترهای زیر کلیک می‌کنید؟

بنا به دلیل زیر آیفون 6 اسطوره‌ای، بهترین موبایلی است که تا به حال استفاده کرده‌اید

یا …

چیزهایی که من درباره آیفون 6 دوست دارم

 عناوین و تیترها بهانه شما برای استفاده از بزرگنمایی و گزاف‌گویی هاست

مغز با صفت‌های مهیج ارتباط می‌یابد. چشم خواننده شما را به خود جلب می‌کنند. این کلمات را در عنوان بعدی خود امتحان کنید:

*باور نکردنی

*هیجان انگیز

*جذاب

*باشکوه

*افتادن فک

*فاجعه بار

*فجیع

*افتضاح

این نوع از زبان “جذاب” توجه خوانندگان شما را جلب می‌کند در حالی که صدها مقاله مشاهده می‌کنند. باید بی پروا و جسور باشید اگر جرات دارید از کلمات نفرین استفاده کنید (واقعاً کار می‌کنند)

۵_ ارتباط عاطفی برقرار کنید

علیرغم آنچه که تاکنون توضیح داده‌ام، من کاملاً معتقدم که محتوای خوب بهتر از آن است که بشینید و توجه کنید. محتوای خوب با خواننده ارتباط عاطفی خوبی برقرار می‌کند. 

آن‌ها را الهام بخش و توانمند می‌کند. آن‌ها را به کلیک بر روی لینک و اقدام وادار می‌کند.

بنابراین، عمیق‌تر از کلمات فانتزی و ترفندهای اعداد بروید. 

مثال زیر قدرتمند و جسورانه است. این شاید احساسی‌ترین عنوانی باشد که در  این مدت زمان طولانی دیده‌ام. من آن را دیدم و مجبور شدم به اشتراک بگذارم

 شما را در مسیرها متوقف می‌کند.

این نمونه‌ای از استفاده از زبان منفی در عناوین است. به طرف تاریک برگردید و خشم، نگرانی یا ترس را نشانهبگیرید. این هنوز یک احساس است، از آن به نفع خود استفاده کنید.

در حقیقت عنواین منفی، توجه بیشتری جلب می‌کنند و میزان کلیک به عنوان را بیشتر می‌کنند

این‌ها را امتحان کنید:

 وایسید؛ شما دارید 100 ها ثبت نام ایمیلی را از دست می‌دهید

 8 چیزی که دکتر شما به شما نمی‌گوید

 آیا مطمئنید که وب سایتتان با سرعت کافی بارگزاری می‌شود؟

۶_دریافت شخصی

سه مثال بالا فقط بهسبب اینکه باعث ترس و نگرانی می‌شوند؛ قدرتمند نیستند. آن‌ها قدرتمند هستند زیرا من مستقیماً با شما صحبت می‌کنم.

محتوای عالی وقتی متوقف می‌شود که کلمات در یک صفحه متوقف شوند و شروع به مکالمه واقعی کنند. وقتی در ذهن شما وارد می‌شود و در واقع با شما ارتباط برقرار می‌کند.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار، مورد خطاب قرار دادن مستقیم خوانند‍‌ها است. 

کدامیک تیتر خوبی است؟

بدانید که چگونه وب سایت خود را بسازید. (ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید)

یا

چگونه یک وب سایت بسازیم؟

 این یک روانشناسی ساده است. وارد سر خواننده خود شوید.

۷_ از کلمات کلیدی SEO استفاده کنید.

من این ترفند را در پایین لیست مخفی می‌کنم. چرا؟ زیرا باید آخرین چیزی باشد که هنگام نوشتن تیترها و عناوین باید به خاطر داشته باشید.

قبل از هر چیز، عنوانی قانع کننده ایجاد کنید که مردم آن را بخوانند و بر روی آن کلیک کنند.

آن کلمات کلیدی را وارد عنوان کنید که گوگل آن ها را بشناسد و خوب رنک کند

اطمینان حاصل کنید که لیستی قوی از کلمات کلیدی تهیه کرده‌اید که وب سایت و محصول شما را تعریف می‌کند. آن‌ها را در هر جایی که می‌توانید در عناوین خود قرار دهید (و فقط اگر مشکلی به عنوان ایجاد نکنند).

در این جا یک مثال (بد) از عنوان فوق بهینه سازی شده (سئو شده) وجود دارد.

امکانات اسکی که شما برای کوهستان نیاز دارید این زمستان فصل اسکی

افتضاحه، مگه نه؟

در اینجا یک عنوان دیگری هست که به شدت کیلک خور است

5 لوازم ضروری اسکی، که این فصل شما را در کوهستان نجات می‌دهد

درسته هنوز هم به کلیدواژه تاکید کرده‌اید، ولی از اولی خواننده پسندتر است.

ابتدا مطالب را تکمیل کنید، سپس برای کلمات کلیدی آماده شوید.

  1. 8. حداقل از 5 زیر عنوان استفاده کنید 

در حقیقت، اگر می‌توانید وقت بزارید، حداقل 10 مورد بنویسید. هرچه عنوان بیشتری بنویسید، بیشتر مجبور خواهید شد که به چیزی منحصر به فرد و قانع کننده تر برسید. عنوان دهم اغلب بهترین‌ها خواهد بود، زیرا قابل پیش بینی یا آشکار نیست.

عنوان را تا انتهای مطلب نگهداری کنید. به این ترتیب، شما دقیقاً می دانید چگونه مقاله خود را جمع بندی کنید.

۹_شکستن همه قوانین

بهترین چیز در مورد کپی رایتینگ اینست که می‌توانید همه قوانین را بشکنید و نتیجه بگیرید. Upwading کتاب راهنمای کپی رایتینگ  را ویرایش کرد و عناوین مبهمی را نوشت که مانند آتش زود گسترش یافت. 

با ایده‌های جدید امتحان کنید. میزان کلیک خود را تست کنید و بهینه سازی کنید.

خیلی دوست دارم که بدانم چه نوع تیترهایی برای وب سایت و وبلاگ شما مفید واقع می‌شود. لطفا آن ها را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

مقالات خواندنی:

9 روش برتر تولیدمحتوا برای وب سایت

تولید محتوا برای وب سایت

9 راز تولید محتوای حرفه‌ای با چاشنی سئو SEO

تولید محتوا در تهران – قرار گرفتن در صفحه اول گوگل – 2019

تولید محتوا و درآمد 9 میلیون تومانی من در هر ماه (بروزرسانی 1398)

چگونه در ایران با سفارش تولید محتوا بازدید و فروش کسب‌وکار را بیشتر می‌کنند؟؟ (راهکارهای 2020)

5 نکته برای بهینه سازی پست وبلاگی که خواهید نوشت [تولید محتوای سئو پسند]

۱۰ استراتژی بهینه‌ سازی محتوا برای سال ۲۰۲۰

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] پست شما را که دید فورا روی آن کلیک کند. که در مقاله ” ۹ راز نوشتن عنوان های وسوسه انگیز برای تولید محتوا ” که سیرتاپیاز این موضوع را پوشش […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *