25 نکته و راهنمایی درباره ی بازاریابی محتوایی که هر بازاریاب نیاز دارد بداند

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی تبدیل به بخش بزرگی از تعامل با مصرف کننده ها و جلب توجه مخاطبان مناسب بصورت آنلاین شده است. این بدان معناست که بسیاری از شرکت ها در حال فعالیت در این زمینه هستند، و ایستادگی در برابر سیل عظیمی از فایل های صوتی، ویدئویی، تصویری، مدارک، وبلاگ ها و غیره که درمورد بازاریابی محتوایی هستند، سخت تر می‌شود.

بازاریابان و صاحبان مشاغل بعد از مدتی متوجه یکنواختی، در شرایط کاری خود شده اند؛ برای همین تولید محتوای کافی نموده و به تعهدات خود عمل می‌کنند و در عین حال بدنبال راه های گوناگون برای نوآوری هستند.

این شرکت ها تنها نیستن، تحقیقات نشان می‌دهد که 70% بازاریاب های B2B  بیشتر از سال قبل در حال تولید محتوا هستند، و 54% آنها تولید محتوای جالب را دشوار می‌دانند.

تفاوت محسوسی بین بازاریابی B2B و بازاریابی  B2C وجود دارد و هرکدام چالش های مخصوص خود را دارند. با وجود این شما هنوز می‌توانید از این نکته ها استفاده کنید و از یکنواختی در کار خود بیرون بیایید و چیزی جالب و جدید از آنها بیابید.

مقاله خواندنی:

8 دلیل نیاز به بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما

25 نکته درباره ی بازاریابی محتوایی که شما برای موفقیت نیاز خواهید داشت:

  1. از محتوای خود برای هدایت محترمانه ی مشتری هایتان در چرخه ی خرید خود استفاده کنید.
  2. برای انتشار بیشتر محتوای خود در شبکه های اجتماعی از تبلیغات در شبکه های اجتماعی استفاده کنید و آنها را توسط کانال های اجتماعی گسترش دهید. با هزینه ی 10 یا 20 دلار برای ترقی در فیسبوک می‌توانید تاثیر گذار باشید.
  3. تا جایی که میتوانید محتوای خود را با استفاده از .com  ترویج دهید. 84% از صفحات برتر از .com  بعنوان محدوده ی رتبه بالایی استفاده می‌کنند.
  4. Tom Fishburne از شرکت Marketoonist ابراز کرده است که ” بهترین بازاریابی حس بازاریابی را ندارد”.  اگر مجبور باشید که مخاطبان خود را وادار کنید ارزش ها را در محتوا ببینند و یا فروش آن برای شما سخت باشد این کارها بی فایده خواهند بود. محتوا را مانند یک غذای آماده، به خورد مخاطب های خود بدهید.
  5. فقط بخاطر اینکه کار را انجام داده باشید پست ها و مطالب کوتاه ننویسید. محتوایی طولانی با بیش 1000 واژگان بنویسید تا به شما کمک کند تا رتبه ی جستجوی شما، بازدید از سایت و ارزش شما برای خواننده را بالا ببرد.
  6. قبل از آغاز برنامه ریزی و تولید محتوا تصویری ذهنی از شخصیت خریدار در ذهن خود داشته باشید. اینگونه شما درک بهتری از اینکه چه کسی قرار است مطلب را بخواند و بدنبال چه جواب هایی میگردد خواهید داشت. اینکار به تغییرات بهتری منتهی می‌شود.
  7. در یک سایت صنعتی معروف وبلاگ نویس مهمان شوید و لینک سایت خود را در قسمت بیو و یا بای لاین(بخشی که نام نویسنده ی مطلب را بیان می‌کند) ذکر کنید. این کار هم قدرت نام تجاری شخصی شما را بالا می‌برد و هم بازدید سایت شما را بالا میبرد.
  8. از تیتر های طولانی پرهیز کنید و بجای آن از عنوان های کوتاه، ساده و بهینه استفاده کنید که منظور اصلی را می‌رسانند. هرچقدر که به یک عنوان جالب نزدیک‌تر شوید، به همان میزان مشتری های شما نیز هشیارتر خواهند شد.
  9. هیچ فرصتی را برای استفاده‌ی ابزاری از ایمیل در بازاریابی محتوایی خود از دست ندهید. 80% از مشاغل گزارش داده اند که ایمیل بصورت مستقیم با درآمد اصلی آنها ارتباط دارد.
  10. از پراکندگی و بی انضباطی پرهیز کنید و بصورت منظم و مرتب وبلاگ نویسی کنید. در یکی از بررسی های Hubspot، مشخص شد که 82% ازبازاریابان که بصورت روزانه مطلب منتشر می کردند حداقل یک مشتری بواسطه ی وبلاگ نویسی دریافت می‌کنند, در مقایسه شانس کسب مشتری برای کسانی که بصورت ماهانه وبلاگ نویسی می‌کردند 57% دارا بودند.
  11. مطلب های خود را انتشار دهید و از دکمه های اشتراک گذاری در  شبکه های اجتماعی در کنار محتوای خود استفاده کنید. حتی شما برای آسان تر کردن این فرآیند می‌توانید از پلاگین استفاده کنید.شبکه های اجتماعی
  12. اهداف محتوای قبلی را بازنویسی کنید و اهداف جدید و بهتر را در نظر بگیرید تا اینگونه چیزی تازه به کاربر های جدید که قبلا  آنها را ندیده بودند بدهید. Lee Odden، مدیرعامل شرکت بازاریابی TopRank Marketing می‌گوید: “هدفمند سازی دوباره و بازبینی در اهداف محتوا باید سطحی از ارزش های منحصر بفرد را به مردم ارائه کند، وگرنه بی فایده است.”
  13. محتوای خود را در چند جای مختلف انتشار دهید تا به سطح جدیدی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید و بازدید های  سایتتان را نیز افزایش دهید.
  14. همیشه یک استراتژی محتوایی ایجاد کنید. تاثیرگذارترین بازاریاب ها اغلب یک استراتژی مستند دارند.
  15. برای اشتراک محتوای خود استراتژی داشته باشید. برای هر محتوای خود یک فهرست از تمام کانال ها و شبکه های اجتماعی که شما از آنها برای به اشتراک گذاری مطالب استفاده می‌کنید داشته باشید.
  16. همیشه برنامه ای برای تشکیل مخاطبان خود داشته باشید. از ابزار صرفه جویی در وقت بازاریابی محتوایی مانند Narrow.io استفاده کنید که با شما در بالا بردن فالوور ها بصورت طبیعی همکاری میکنند.
  17. در متن خود به افراد با نفوذ با پیوند دادن به محتوای آنها و یا نقل قول از آنها در بین بازاریابی محتوایی خود رجوع کنید. سپس از طریق ایمیل، اعلان های شبکه های اجتماعی و یا از طریق ابزارهای مانند: ContentMarketer.io به آنها اطلاع دهید که به آنها در محتوای خود اشاره کرده‌اید.
  18. گاهی اوقات بهترین نوع بازاریابی محتوایی یک تشکرنامه ی حقیقی از طریق ایمیل و یا نامه است. یک تیم کاری در شرکت When I Work کارت تشکرنامه ی دست نویس برای مشتری های جدید می‌فرستد. نزدیک به 70% مواقع، این کارت ها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و درنتیجه بازدید ها از سایت 23% افزایش می یابد. این کار بسیار ساده است، اما هم برای کسب و کار و هم برای مشتری ها مفید و سودمند محسوب می‌شود.
  19. محتوای های خود را بصورت یکجا انتشار ندهید. بجای آن محتوای خود را بصورت سریالی و ادامه دار ایجاد کنید تا بصورت مکرر از صفحه بازدید کنند. یک مثال بسیار عالی در این مورد محتوای چالشی و سریالی Neil Patel است که ارزشی بالغ بر 100,000 دلار دارد.
  20. به یاد داشته باشید که از قواعد اساسی CRO  و یا همان بهینه سازی میزان تغییر و تبدیل استفاده کنید. منظور از تغییر و تبدیل، تبدیل شدن بازدیدکنندگان سایت به مشتری است. اگر از قواعد استفاده کنید همه‌ی محتوا های شما که در شبکه های مختلف اجتماعی منتشر شده‌اند شانس بیشتری برای تولید آگهی و فروش خواهند داشت. عنوان ها، تعاملات بصری، طرح بندی مطالب و فراخوان بعضی از این قواعد هستند.
  21. به تحلیل و تجزیه های سایت خود توجه کنید زیرا اینگونه میتوانید موضوعات و محتوا هایی را که بازدید بیشتری دارند را دنبال کنید. به کارهایی که موثر هستند ادامه بدهید و از انجام کارهایی که استراتژی شما را ضعیف میکند پرهیز کنید.
  22. محتوای به روز و مد مهم است، ولی فراموش نکنید که مطلب های همیشه تازه را نیز شامل کنید تا بصورت ماهانه و یا سالانه بازدید را بالا ببرد.
  23. مهم نیست که در چه بستری محتوای خود را انتشار می‌دهید، همیشه روی مخاطبان خود متمرکز باشید. Brian Clark، موسس شرکت CopyBlogger می‌گوید: ” به داشتن یک وبلاگ بزرگ تمرکز نکنید، بلکه روی تولید یک وبلاگ که برای خواننده هایش عالی است تمرکز کنید”.
  24. محتوای خود را به گونه ای بنویسید انگار که در حال مکالمه با یک دوست هستید. مخاطبان شما بسیار علاقه دارند که با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند. هم سطح با مخاطبان خود صحبت کنید، شما یک کتاب درسی نیستید.
  25. شما نمی‌توانید بزور و اجبار خوب بنویسید. شرایط مختلف و اوقات متفاوتی از روز را امتحان کنید. شرایطی را پیدا کنید که برای خلاقیت شما سودمند است. اگر خودتان نمیتوانید از پس این کار بر بیایید، کار را به یک روزنامه نگار و یا کاپی رایتر مستقل محول کنید که محتوایی را که مخاطبان شما تشنه ی آن هستند را ایجاد کنند.

مقالات خواندنی:

سئو : بهینه سازی جستجوی صوتی به روزترین تکنیک های سال 2018

سئوی وبلاگ: چگونه محتوای وبلاگ خود را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه کنیم؟  ترفند های 2018

14 کلید موفقیت در نوشتن رپورتاژ آگهی

تولید محتوا برای وب سایت

خدمات تولید محتوا

فعال کردن حساب ایمیل مارکیتنگ (بازاریابی ایمیلی)