wp 1488219613113

پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا )

پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ


 

 

 

 

تولید محتوا

تولید محتوا

1 – کپی رایتر ها چه کاری انجام می‌دهند؟

کپی رایتر ها عبارات تبلیغاتی را برای صفحات وب، تبلیغات مطبوعات و بروشورها می‌نویسند. و همچنین ایمیل‌های تبلیغاتی و پیام‌های بازرگانی تلویزیون را نیز می‌نویسند. در حقیقت هرگاه که یک کمپانی بخواهد یک چیزی را بفروشد، یک کپی رایتر را در حال نوشتن لغات برای آن است.

البته نباید این تصور را داشته باشید که کپی رایتر ها یا محتوانگار ها تنها مطالب تبلیغاتی می‌نویسند، هر مطلب و محتوایی که در دنیای اینترنتی می‌بینید توسط محتوانگاران تولید شده است. مثلاً مطالب آموزشی که در وب سایت‌های مختلف می‌بینید مطالبی تبلیغاتی نیستند ولی باز هم توسط محتوانگار ها نوشته می‌شوند. هدف از تولید محتوا توسط محتوانگار ها این است که مخاطبی که مطلب را می‌خواند اطلاعاتی که به دنبال آن می‌گشته را دریافت کند و بعدها هم به وب سایت برگردد تا اطلاعات جدیدتری را دریافت کند.

تغییرات خیلی سریع اتفاق می افتند. مصرف کننده‌ها اطلاعلات بیشتری درباره‌ی محصولات می‌خواهند و فروشنده‌ها نیز پیوسته در حال عرضه‌ی محصولات بیشتری هستند. این بدان معناست که سازمان‌ها مجبور خواهند بود بروشورهای جدید بسازند، نوشته‌های فروش و صفحات وب بیشتری نیز بنویسند. همه‌ی اینها به فرصت‌های کاری کپی رایتر ها می‌افزاید.

 

2 – کپی رایتر ها خاص و استثنایی هستند.

کپی رایتر ها گونه‌ای خاص از افراد هستند. آن‌ها نویسندگانی ماهر هستند که معیار ممتازی از  زندگی دارند. آن‌ها کار ذهنی پرزحمتی دارند و در دنیایی مسحور کننده زندگی می‌کنند. کار (نوشته‌های)  آن‌ها در تبلیغات زرق و برق دار و آوازهای تبلیغاتی تلویزیون نمایان می‌شود. اکثر کپی رایتر ها بدون اینکه دیده شوند کار می‌کنند و اشخاص کمی هستند که در مورد آن‌ها می‌دانند.

البته باید بدانید که هر کاری بیشتر به تمرین و علاقه نیاز دارد تا استعداد ذاتی، حتی کار تولید محتوا. بیشتر کسانی که به عنوان محتوانگار در دنیای دیجیتال مشغول به کار هستند و کسب درآمد اینترنتی دارند با تجربه این مهارت را کسب کرده‌اند. شما هم می‌توانید با تجربه‌ی زیاد این مهارت را کسب کنید. اگر تازه کار هستید می‌توانید با خواندن مطالب مختلفی که در وب سایت‌ها قرار دارد بفهمید که چطوری باید کار تولید محتوا انجام دهید. در دوره‌های آموزشی هم می‌توانید شرکت کنید، ما نیز برخی آموزش‌های تولید محتوا را در کانال خود قرارداده ایم، برای استفاده از آموزش‌ها کلیک کنید.

 

3 – آیا می‌توانید بنویسید؟

کپی رایتر ها باید باورهای گنگ مشتری‌ها را به یک محتوای روشن خلاصه کنند. همچنین باید شیوه‌ای برای برجسته نشان دادن  مزیت‌های یک محصول پیدا کنند. اینکه یک مشتری اولین نوشته‌ی شما را تأیید کند بسیار هیجان خواهد داشت. و تنها لذتی که بیشتر از آن خواهد بود لذت این است که در قبال آن پول دریافت کنید. فکرش را بکنید، در قبال کاری که به آن علاقه دارید پول دریافت می‌کنید.

اگر می‌توانید اینگونه بنویسید، می‌توانید یک کپی رایتر شوید. زمانی که رمزهای آن را یاد بگیرید، می‌توانید هر چیزی که مربوط به تبلیغات است را بنویسید. کسی نمی‌داند که اینها منجر به چه خواهند شد. شاید یک تماس تلفنی از طرف یکی از آژانس‌های برتر تبلیغاتی برای پیشنهاد دادن یک شغل در آن شرکت و یا اینکه خودتان بشوید یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مثل کپی فای.

 

4 – آیا رقابت زیادی در بازار تولید محتوا وجود دارد؟

برخلاف دنیای نویسندگی کتاب‌ها در ایجاد محتوا (کپی رایتینگ) رقابت کمی وجود دارد زیرا کپی رایتر های کمی وجود دارند. عده‌ی کمی برای آژانس‌های تبلیغاتی شهری کار می‌کنند ولی عده‌ی زیادی بصورت مستقل مشغول به کار هستند. کپی رایتر ها بیشتر دوست دارند کارهای کوچکی که شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی خود را درگیر آن‌ها نمی‌کنند، انجام دهند. شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی هزینه‌ی زیادی در قبال کارشان مطالبه می‌کنند و دیر جواب می‌دهند. و اینجاست که یک کپی رایتر مستقل مورد نیاز است. بسیاری از شرکت‌های مشتری کوچکتر از آن هستند که شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ را برای سفارش‌های خود بکار بگیرند. ولی در عین حال به خدمات کپی رایتر ها نیاز دارند و شما می‌توانید به عنوان یک کپی رایتر مستقل این خدمت را به آنها ارائه کنید.

 

5 -یک کپی رایتر چقدر از تولید محتوا درآمد دارد؟

شیوه‌ی کار روی درآمدی که از تولید محتوا حاصل می‌شود تأثیر می‌گذارد. دلیل آن هم این است که مشتری‌ها به محتواهای مختلف دستمزد متفاوتی می‌دهند. مثلاً محتوایی که اینفوگرافیک باشد دستمزد بیشتری نسبت به محتوای متنی یک وب سایت دارد.

برخی از وب سایت‌ها هم مطالبی تخصصی منتشر می‌کنند که در صورت تولید محتوا برای آن‌ها دستمزد بیشتری دریافت می‌شود.

یکی از مشتری‌هایی که سفارش‌های زیادی می‌دهد مالک فروشگاه‌های اینترنتی است که نیاز به مطالب زیاد برای معرفی محصولات خود در وبسایت است. مبلغی که برای این سفارش‌ها دریافت می‌شود هم بدلیل اینکه تعداد سفارش‌ها خیلی زیاد است کمی کمتر است، البته نه همیشه.

میزان درآمد یک محتوانگار از کار تولید محتوا بستگی به میزان کاری دارد که در روز انجام می‌دهد و همچینین سرعتی که هر محتوا را تحویل می‌دهد. کار تولید محتوای متنی بر حسب مبلغ بر کلمه است. مثلاً 15 تک تومانی برای هر واژه یعنی مثلاً مطلبی که 1000 واژه‌ای باید می‌شود 15 هزار تومان.

برخی از محتوانگار ها روزانه 20 هزار تومان و برخی هم روزانه 200 هزار تومان درامد دارند. بستگی به حجم کاری و وقتی دارد که شما برای این کار می‌گذارید.

اگر سؤالات بییشتری درباره‌ی تولید محتوا یا همان کپی رایتینگ دارید می‌توانید در بخش نظرات بیان کنید.

 

خدمات ما:

 

5 پاسخ
  1. عارفه مالکی
    عارفه مالکی گفته:

    سلام اگر کسی بخواهد کپی رایتر بشه از کجا باید شروع کنه ممکنه من رو در این زمینه راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دوردی پرشور
      دوردی پرشور گفته:

      برای این کار می تونید در دوره های آموزشی که برگزار میشه شرکت کنید. می تونید با فرستادن رزومه به مجموعه های محتوا نگاری مثل کپی فای بفرستید تا بتونید در کنار یک متخصص تجربه کسب کنید.

      پاسخ
    • دوردی پرشور
      دوردی پرشور گفته:

      ببینید برای شروع تولید محتوا که معادل فارسی کپی رایت هستش نیاز هست که موضوع خودتون رو مشخص کنید و با کلیدواژه های هدفی رو هم برای اون موضوعتون مشخص کنید. بالفرض اگر میخواید در مورد یخچال تولید محتوا انجام بدید کلیدواژه هایی مثل خرید یخچال برند x و تعمیر یخچال ممکنه که کلیدوازه های شما باشن. با مواردی که در مطالب وب سایت هست می تونید ریزه کاری های مربوط به تولید محتوا بر اساس سئو و بهینه سازی رو مطلع بشید.

      پاسخ

تعقیب

  1. […] پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا ) […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *