تولید محتوا برای سایت

بسیاری از کسب و کارها شروع به طراحی وب سایت کرده اند و سعی دارند با ایجاد وبسایت مشتری های خود را بیشتر کنند. همیشه بین کسب و کار های متفاوت رقابت بوده است ولی بستر آن تغییر کرده است. امروزه کسب و کارهایی که سایت دارند در دنیای وب با یکدیگر در حال رقابت هستند. رقابتی که سایت ها با یکدیگر دارند به این گونه است که می خواهند بازدید های بیشتری داشته باشند و این بازدیدکنند های سایتشان هم تا میزان بیشتری به مشتری تبدیل شوند.

شما برای رشد کسب و کار اینترنتی خود چه کاری کرده اید؟

 

 

تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا برای سایت

 

شرکت های سرویس دهنده ی تولید محتوا برای سایت (کپی رایتینگ)

برنده های این رقابت سایت هایی هستند که محتوای بهتری داشته باشند، یعنی در تولید محتوا  و بلاگ نویسی بهتر از سایر رقبا عمل کنند. تولید محتوا بحث بسیار گسترده ای است و هر نوع محتوایی را شامل می شود. برخی از سایت ها تولید محتوای خود را خودشان انجام می دهند. برخی از سایت ها هم به سایت های سرویس دهنده ی تولید محتوا یا همان سایت های کپی رایتینگ مراجعه می کنند.

تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا برای سایت

همانطور که گفتیم تولید محتوا برای وبسایت از مواردی است که سایت های کپی رایتنیگ انجام می دهند. این سایت ها سفارش های تولید محتوا را دریافت می کنند و محتوای سایت ها را تحویل می دهند. از آنجاییکه تولیدمحتوا برای وب سایت کار وقت گیری است و برای توانایی رقابت هم باید این کار را مرتبا انجام داد بیشتر سایت ها از سایر سایت های سرویس دهنده ی تولید محتوا کمک می گیرند.

 

انواع تولید محتوا برای سایت

محتوای وب سایت انواع مختلفی دارد و هر متن یا مطلبی که شما می نویسید و تهیه می کنید و توسط بازدیدکننده های شما دیده می شود را شامل می شود. اینفوگرافیک، مطالب اصلی سایت، معرفی سرویس های مختلف سایت حتی متنی که  ایمیل مارکتینگ  استفاده می شود را نیز شامل می شود.

 

مخاطب شناسی گام اول در تولیدمحتوا

همه ی مطالبی که برای سایت نوشته می شود باید مناسب با مخاطب باشد، یعنی باید بتوانید ذهن مشتری های خود را بخوانید. یک محتوا نگار که برای سایت تولید محتوا می کند باید توانایی خواندن ذهن مشتری را هم داشته باشد.

تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا برای سایت / مخاطب شناسی در تولیدمحتوا

هدف از تولیدمحتوا برای وب سایت چیست؟

هدف شما در تولید محتوا برای وب سایت این است که بتوانید بازدید های بیشتری را داشته باشد و درصد بیشتری از بازدید ها را هم به مشتری تبدیل کنید. اشخاصی که برای سایت خودشان تولید محتوا می کنند تنها باید مشتری ها و مخاطبان خودشان را در نظر داشته باشند اما محتوانگاری که سفارش کپی رایتینگ را در نظر گرفته است باید هم مشتری خودش که همان صاحب شرکت است را در نظر داشته باشد و هم کسی که مطلب را خواهد خواند. هدف اصلی شما در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی این است که با مطلبی  که نوشته اید بتوانید در ذهن خواننده تاثیر گذاشته و اعتماد او را بدست آورید.

 

محتوا به عنوان شناسنامه هر وبسایت و یا پایگاه اینترنتی محسوب می شود

 

به‌ طور کلی می توانیم بگوییم که محتوا اگر مهمترین جزء هر وبسایت نباشد از اساسی ترین آنها محسوب می شود. محتوا شیرازه اصلی هر سایت و پایگاهی در فضای مجازی به حساب می آید به گونه ای که تمامی موتورهای جستجوگر نیز بدین وسیله شما را به دنیای پیرامون می شناسانند.

از محتوا می توان به عنوان شناسنامه هر وبسایت و یا پایگاه اینترنتی نیز نام برد زیرا تمامی کاربران و فعالان این محیط وبسایت شما را با محتوایی که برایش تولید می کنید می‌شناسند. هرقدر که شما در انتخاب موضوعات و مطالب منتشرشده در وبسایت خود دقت و وسواس داشته باشید به همان اندازه در دنیای مجازی مورد توجه قرار خواهید گرفت چه در نقش یک فروشنده در دنیای آنلاین، چه به عنوان خبرنگار و یا هر عنوان دیگری که می‌خواهید داشته باشید. باید متنی با رعایت قوانین و مقررات نوشته‌شده یا اصول اخلاقی نانوشته تولید کنید تا همگان ضمن استفاده از محتوای ایجادشده، در افزایش دانش و حل مشکلات شان نیز بتوانند از آن بهره ببرند.

باید توجه داشته باشید که برای چه کسی و چرادر این فضا فعالیت می کنید. دانستن هدف اولین گام در آغاز این راه است. پس از هدف گذاری و ترسیم چشم‌اندازهای مورد نظر، باید برنامه ای مدون و فراگیر برای کار خود ترسیم نمائید. برنامه ای که بتواند شما را به سرمنزل مقصود یا اهداف پیش بینی شده برساند.

اولین قدم در راه نوشتن و تولید محتوا داشتن پیش زمینه ای مناسب و پربار از گذشته، جریان های کنونی و حتی اتفاقات قابل پیش بینی آینده باشد. به عنوان مثال؛ اگر شما می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی راه بیندازید باید ابتدا یک نیازسنجی کلی در لایه های مختلف جامعه انجام دهید تا اولاً بدانید که ضریب نفوذ اینترنت در شهر، منطقه و یا کشور شما به چه شکلی است؟ آیا تمامی مردم یا بخش عمده ای از آنها می توانند به صورت روزانه و یا آنی به اینترنت دسترسی داشته باشند یا خیر؟

اگر پاسخ مثبت باشد می توانید قدم بعدی را که تحقیق در مورد نیازهای کنونی جامعه و حتی پیش بینی تقریبی آینده است را به انجام برسانید. به این مثال توجه کنید. زمانی که تاکسی اینترنتی “اوبر” در کشور آمریکا شروع به فعالیت کرد هنوز در برخی کشورهای خاورمیانه حتی زیر ساخت های اساسی مانند اینترنت نیز برای این کار وجود نداشت. ولی با گسترش این امکان در کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال رشد مانند ایران، شرکت هایی در این زمینه نیز وارد بازار شده و فعالیت خود را کلید زدند که برخی از آنها مانند “اسنپ” اکنون بیش از 4 میلیون کاربر دارد که غیر از ارائه خدمات حمل و نقل داخل شهر، می تواند به بزرگترین محل برای تبلیغات نیز تبدیل شود.

از مثال فوق که بگذریم، نیازسنجی، برنامه ریزی، کار مستمر و رعایت اصول فنی و تکنیکی همراه با آگاهی به قوانین، شرایط جامعه هدف و داشتن پیشینه ای قوی از گذشته تاریخی و ادبیات زبان مورد نظر می تواند ما را در تولید یک محتوای خوب برای یک وبسایت در هر شکل و اندازه به موفقیت برساند.

نقش تولیدمحتوا در سئو

بحثی که همیشه در حوزه سئو وجود دارد پاسخ به این سوال است که تولیدمحتوا چقدر می تواند برای سئو مفید باشد؟ کاربران همیشه تولید محتوای تازه را با بروزسانی صفحه اول که به صورت روتین صورت می گیرد اشتباه می گیرند یک بار برای همیشه مشخص کنیم که این کار آنچنان که شما فکر می کنید روی سئو شما تاثیر مثبتی ندارد. به صورت عمومی 5 عامل در تولید محتوا برای سئو سایت شما موثر است:

تولیدمحتوای مداوم

اگر بخواهیم خیلی راحت بیان کنیم هرچقدر شما به صورت مداوم محتوای منحصربفرد و غیر کپی داشته باشید و این روند را به صورت مداوم تکرار کنید خزنده های گوگل سایت شما را بیشتر و منظم تر رصد می کنند، از این رو محتوای  وب سایت شما بهتر ایندکس خواهد شد.

 

تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا برای سایت

همچنان که Cyrus Shepard گفته است گوگل واقعا بروزرسانی مداوم سایت ها را دوست دارد

تاریخ انتشار یک مطلب در وب سایت به تنهایی عامل مناسبی برای بروزرسانی نیست. موتورهای جستجو می توانند برای بروزرسانی مداوم محتوا را  نیز معیاری در نظر بگیرند و قطعا یک محتوای راکد که هیچ گونه بروزرسانی ندارد با یک محتوای که به صورت مداوم بروز می شود تفاوت های قابل توجهی دارد.

محتوای بیشتر = کلمات کلیدی بیشتر

وقتی که شما یک محتوای جدیدی در سایت خود منتشر می کنید موقعیت های جدید برای دریافت ترافیک بیشتر از موتور های جستجو فراهم می شود. کلمات کلیدی که به ترتیب بعد از ایندکس شدن به این محتوا وارد می شوند به شما این امکان رو خواهد داد که نسبت به بازخورد محتوا اقدام به بهینه سازی و بهبود محتوای قبلی کنید.

تولید محتوا اعتبار سایت را افزایش می دهد

تولید محتوای مداوم باعث افزایش احتمال بک لینک شدن و بدین ترتیب افزایش اعتبار وب سایت شما در نظر موتور های جستجو خواهد شد. وقتی اعتبار سایت یالا رفت  این مورد نیز به افزایش ترافیک و حتی فروش بیشتر برای شما تبدیل خواهد شد. هرچه کاربران بیشتری به شما اعتماد کنند شما اعتبار بیشتری خواهید داشت.

مقاله زیر ارزش یک بار خواندن را دارد:

رتبه بندی گوگل و ۸ ملاک اصلی رنکینگ گوگل در سال ۲۰۱۷

بروز نگه داشتن کاربران

هرچه قدر شما محتوای منحصربفرد داشته باشید و این محتوا را به کاربران و مشتریان خود ارائه دهید و اطلاعات آنها را بیشتر کنید. احتمال تبدیل این کاربران به مشتری زیادتر خواهد بود. وقتی یک کاربر از طریق موتور های جستجو به سایت شما سر می زند شما می توانید با محتوای مناسب این کاربر را قانع کنید تا کسب و کار یا سرویس شما را راحتر تر خریداری کند.

 

سفارش تولیدمحتوا در کمترین زمان و بیشترین کیفیت

مطمئنا از خواندن این مقاله به اهمیت تولید محتوا پی برده اید بنابرین سوالاتی در ذهن شما وجود دارد که باید به آن ها پاسخ داد. در ادامه ی مقاله به فرایند تولید محتوا در کپی فای و طریقه درستِ سفارش تولید محتوا اشاره خواهیم کرد.

تولید محتوا در کپی فای 6 مرحله دارد

 

مرحله اول: ثبت سفارش

مشتری های عزیز کپی فای و کسانی که تا به حال در مجموعه کپی فای سفارشی ثبت نکرده اند به چند طریق می توانند اقدام اکنند. اما قبل از شروع به سفارش باید چند سوال مهم را از خودتان بپرسید:

 

 

دانستن و داشتن پاسخ برای سوال های بالا اولین گام در ثبت سفارش برای تولیدمحتواست، البته افرادی که با علم سئو و بهینه سازی آشنا هستند بهتر می توانند یک محتوا را بر اساس نیاز های خود سفارش دهند.

برای ثبت سفارش تولید محتوا در کپی فای  می توانید از طریق فرم مخصوص ثبت سفارش اقدام کنید. اما اگر شما صاحب یک کسب وکار بزرگ هستنید و حجم محتوایی که می خواهید سفارش دهید زیاد است برای این کار می توانید با مشاوران تولیدمحتوا تماس گرفته و نیاز های محتوایی خود را با او در میان بگذارید.

 

روش های ثبت سفارش تولیدمحتوا

 

 

مرحله دوم: تماس کارشناسان شرکت تولیدمحتوای کپی فای با مشتری

گفتنی است زمانی که سفارش را ثبت کردید، سفارش شما مورد بررسی قرار می گیرد و در کمتر از یک روز کاری کارشناسان تولیدمحتوای کپی فای با شما تماس می گیرند و اطلاعاتی را در خصوص کسب وکار شما درخواست می کنند؛ سپس نوع و تعداد واژگان محتوای شما مشخص می شود. در این مرحله ثبت سفارش محتوا تکمیل می شود.

 

مرحله سوم: تایید سفارش

معمولا در کار های اولیه و از مشتری های بلقوه ای که با کپی فای همکاری نداشته است، قبل از شروع به کار نصف هزینه محتوا با نام پبش پرداخت درخواست می شود. بدین ترتیب کارشناس محتوا برای تایید سفارش، لینک درگاه پرداخت کپی فای را به مشتری ارسال می کند با تایید پرداخت از طرف کارشناس مالی، سفارش شما به هیئت تحریریه فرستاده می شود.

مرحله چهارم: بررسی هیئت تحریریه

سفارش محتوای  شما را هیئت تحریریه کپی فای با توجه به موضوع محتوا را به محتوانگار هایی که در حوزه های مختلف بازاریابی، مارکتینگ، آموزش، سیاسی، فنی مهندسی، هنری، علمی، تجاری، پزشکی و… فعالیت می کنند، ارجاع می دهند.

گفتنی است برای کسب و کار هایی که مشتری های دائمی کپی فای هستند، تیم محتوایی تشکیل می شود، معمولا در تیم های محتوایی یک نفر دبیر، چند نفر نویسنده، ویراستار، گرافیست و یک نفر سئوکار برای نگارش، ویرایش، طراحی و بهینه سازی یک محتوا حضور دارند.

 

مرحله پنجم: تولیدمحتوا

مرحله پنجم مهم ترین مرحله تولیدمحتواست، تمامی مسئولیت تولیدمحتوا برعهده تیم محتوایی بوده و بعد از نگارش، ویرایش و بهینه سازی، دبیر تیم محتوای آماده شده را در سامانه مخصوص ارسال محتوا قرار می دهد و کارشناس مربوطه آن را در کمتر از دو روزکاری ارسال می کند.

لازم به ذکر است در پروژه هایی که حجم تولید محتوا زیاد است، مشتری ها می توانند با کارشناس تولیدمحتوا تماس گرفته و مقدمات بست قرارداد را مهیا کنند. در این صورت امکان استفاده از خدماتی مثل مدیریت سایت و انتشار محتوا نیز وجود دارد.

مرحله ششم: تحویل محتوا و تایید مشتری

 

آخرین مرحله در سفارش محتوا تحویل آن است؛ کارشناس محتوا از طریق سامانه محتوای های آماده شده را به مشتری ها تحویل می دهد. معمولا از زمان تایید سفارش تا تحویل آن یک تا دو روز کاری زمان سپری می شود. مهم ترین رخداد برای مجموعه تولیدمحتوای کپی فای رضایتمندی مشتری است؛ اگر چنانچه محتوای تولیدشده مورد تایید مشتری نباشد مشتری با ذکر دلیل محتوا را برگشت می زند. و تمامی این مراحل در کمتر از 2 روز کاری از نو تکرار می شود.

 

پیشرفت سایت و کسب و کار اینترنتی نیازمند گفتمان شایسته

اشاره به این نکته که محتوای باکیفیت تا چه اندازه در پیشرفت سایت ها اهمیت داشته است، ایجاد شرکت در این زمینه جهت خدمات رسانی بهتر و با کیفیت بالاتر برای سایت های مختلف را الزامی ساخته است. شرکت های مختلفی در این زمینه به وجود آمده اند، با توجه به نوپا بودن این کسب و کار در ایران و جدید بودن آن هم برای مشتری وهم شرکت ها ممکن است تولید محتوا با مفاهیمی همچون کپی برداری مستقیم از سایت های داخلی یا ترجمه از منابع خارجی اشتباه گرفته شود. در حالی که تخصص در نگارش، مارکتینگ، تسلط به محتوا وخلاقیت کادر تولیدکننده محتوا برای موفقیت شرکت حائز اهمیت است.

 

در واقع شرکتی در این زمینه موفق است که با اشراف به ماهیت و ادراک مفهوم واقعی تولید محتوا به ارائه قابلیت ها و تخصص ها به صورتی که درهیچ کجای دیگری نتوان آن را یافت؛ بپردازد. تولید محتوا کاری است که یکی از اصلی ترین فاکتور های موفقیت در آن خلاقیت نویسندگان است، کادر کاری مجرب و خلاق در این زمینه اعتبار و اعتماد به شرکت تولید محتوا را بالا می برد. از معیارهای اصلی برای شرکت تولید محتوا سازماندهی مناسب، مدیریت خوب و تیم با تجربه و پشتکار، دقت بالا، متخصص در زمینه های متفاوت و ویراستاری قوی است.

سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

شرکت کپی فای از شرکت های تولید کننده محتوا است که در این زمینه سعی بر ارائه خدمات بهینه دارد و از ابتدای کار، تیم کاری شرکت تولید محتوا در شناخت بازار هدف، ادراک و کشف راه های مطلوب جهت پیشی گرفتن از رقبا به عنوان یک مشاور همواره در کنار کارفرمایان خواهد بود. کادر مجرب کپی فای با تخصیص زمان جداگانه برای شناخت بازار رقابت، موضوع مورد نظر برای تولید محتوا سعی در توسعه و پیشرفت کارفرمایان در کسب و کار مجازی داشته و در رسیدن سایت به اهداف تولید محتوا و بازدهی قابل قبولی را ارائه خواهد کرد. از آنجایی که تحقیق و یکپارچه سازی نتایج تحقیق از مهم ترین اصول رسیدن به یک محتوای با کیفیت است، شرکت کپی فای با شعار “محتوا پادشاه است “، با ارائه محتوای با کیفیت در زمینه این کسب و کار نوپا حرفی برای گفتن دارد و با اولویت قرار دادن خواسته ها، خط قرمز ها و خط مشی های کارفرمایان در رسیدن به محتوای دلخواه صاحبان کسب و کار نقش اساسی ایفا می کنند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *