کاملترین راهنما برای شغل تولید محتوا
یکی از ایدههای خلاقانه پولساز این روزها، تولید محتوا هست. البته منظور از پولسازبودن این نیست که شما رو ثروتمند کنه، میشه به عنوان یک شغل معمولی بهش نگاه کرد. حتی میشه شغل پاره وقتی هم برای شما باشه! به هر حال شما به این کار علاقمند شدین که امروز این مطلب رو میخونین. اجازه بدین خودم رو معرفی کنم. من یکی از نویسندگان آژانس دیجیتال کپی فای هستم. سالهای زیادی است که مشغول این کار هستم و همیشه دوست داشتم جزئیات کارم رو برای افراد علاقهمند بنویسم. خوشبختانه این فرصت پیش آمد و امروز میخوام از دنیای زیبای تولید محتوا براتون بنویسم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
بخش اول | تولید محتوا چیست؟ |
بخش دوم | درآمدش چقدره؟ |
بخش سوم | چه کسانی میتونن درآمد کسب کنن؟ |
بخش چهارم | میزان درآمد این کار چقدره؟ |
بخش پنجم | سئو و بهینه سازی (SEO) چه ربطی به این کار داره؟ |
بخش ششم | برای شروع چیکار کنم؟ |
بخش هفتم | راز موفقیت محتوانگاران پرُدرآمد چیست؟ |
شما هم در جریان هستین که با مطرح شدن دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) شغل تولید محتوا رونق گرفته. امروز شخصی که این مهارت را یاد گرفته؛ میتونه درآمدی بین 500 هزار تومان تا 10,000,000 تومان در ماه کسب کنه. مشخص کردن بازه درآمدی برای این حرفه اصلا درست نیست و شاید این بازه درآمدی که ما تعریف کردیم اشتباه است. به عبارتی درآمد از محتوانویسی میتواند بیشتر از این رقمها باشد. لذا، اما و اگرهایی زیادی هستن که در میزان درآمد این شغل تاثیر میزارن. در ادامه این مسئله را بیشتر باز میکنیم.
من علی خانی نژاد، 8 سال پیش (سال 1393) از طریق شغل تولید محتوا هر ماه نزدیک 500 هزار تومان درآمد داشتم. دقیقا 8 سال پیش من در این کار، مبتنی بودم. خیلی وقتا به خاطر کیفیت بد کارم، سفارشاتی که انجام میدادم؛ رد میشد. یا کارفرما دستمزد مرا را پرداخت نمیکرد.
شاید شما بگید چرا ادامه میدادی؛ بهتر است بگم در اون سالها، پروژههای ریز و درشتی که میگرفتم، درآمد خیلی کمی داشت و حتی اون 500 هزار تومن رو به سختی درمیاوردم. ساعتها روش فکر میکردم، میخوندم و سپس مینوشتم.
ایستگاه دوم
تقریبا 12 ماه به این وضعیت ناپایدار ادامه دادم. درآمدی که داشتم کم بود ولی با همون مقدار کم تونستم برخی مشکلاتم رو حل کنم. سال 94 بود که خواستم کمی پیشرفت کنم و درآمد بیشتری کسب کنم. خوب میدانستم که اگر به قوانین سئو و بهینه سازی آشنا بشم و کمی هم در دستور زبان فارسی رشد کنم، مقالات بهتر و باارزشی مینویسم. در اون سالها تمام مقالات خوب در مورد SEO را خوندم. همه این مقالات به زبان انگلیسی نوشته شده بود. جالب اینجاست که 80 درصد اون مقالات را به فارسی ترجمه کردم و در وبلاگ کپی فای منتشر کردم. اینجا ایستگاه دوم من بود که با تسلط به سئو و خواندن کتاب «غلط ننویسیم» آقای نجفی، سفر به ایستگاه سوم رو آغاز کردم.
بعد از 2 سال که گذشت. من تقریبا در نوشتن مقالات و ترجمه به فارسی رشد کرده بودم. به طوری که با خواندن کتاب «غلط ننویسیم» زبان فارسی رو به خوبی درک کرده بودم و مشکلات من در زبان فارسی بعد از مطالعه این کتاب از بین رفت. برخی از خطاهای من در نوشتن به زبان فارسی موارد زیر بود.
مشکل اول | فرق بین فاصله و نیمفاصله را شناختم. |
مشکل دوم | اسمها و فعلهای عربی را شناختم و از آنها استفاده نکردم. |
مشکل سوم | مطالب را فارسیتر نوشتم. |
مشکل چهارم | خطاهای رایج خود را در ترجمه اصلاح کردم. |
جالب است بودنید که چون با تمام الگوریتمهای گوگل آشنا شده بودم، مطالبی مثل بهینه سازی تولید محتوا برای من خیلی ساده شده بود و با هر کارفرمایی که صحبت میکردم، از میزان شناخت و دانش من در حوزه سئو شگفت زده میشدند. در آن سالها با این که تورم هم خیلی زیاد نبود من درآمدم را از 500 هزار تومان در ماه به میزان 1,000,000 تومان در ماه رساندم.
فهرست مطالب:
ایستگاه سوم
متوجه هستم که شما حوصله شنیدن داستان زندگی من را ندارید و قول میدم بیشتر از این ادامه ندهم. امروز بعد از گذشت 8 سال پر استرس و پرماجرا بالاخره به یک ایستگاهی رسیدهام که باور کنید، پروژههایی که به من پیشنهاد میشود بسیار زیاد است و حتی با تعرفههای بسیار بالا؛ اما من امروز فقط کار تولید محتوا انجام نمیدهم و فقط 20 درصد کار ماهانه من تولید محتواست و اگر فقط این حرفه را انجام بدم، قطعا درآمدی حدود 10,000,000 تومان میتونم کسب کنم.
شاید سوال شما این باشه که امروز چطور؟ در سال 1401 درآمدت چقدره؟ آیا از شغلت راضی هستی؟ برای ما چطور؟ به نظر شما من هم میتونم از این کار درآمد داشته باشم؟ من خوب میدانم که سوالات زیادی در ذهنتان هست که خب من قصد دارم در این صفحه به همه سوالات شما پاسخ بدم. امیدوارم از وقتی که به خواندن این مقاله میگزارین شرمنده شما نشم.
من یک آدم فوقالعاده نیستم!
شاید خودتان رو در همان ابتدا با من و امثال من مقایسه کنید.
- تو باسوادی
- تحصیل کرده هستی
- امکانات داری
- وقت خالی داری
جالبه بدونین من وقتی این کار رو شروع کردم، دانشجوی ترم 3 آموزش زبان انگلیسی بودم. قبل از این هیچ تجربه نویسندگی نداشتم؛ حتی وقتی دانشآموز بودم، انشای منو بابام مینوشت. :)) حتی لپتاپ هم نداشتم. با موبایل J7 prime کارمو شروع کردم. کامپیوتری داشتم که اونم در خونه بود و عملا در محیط خوابگاه و دانشگاه فقط همین موبایل رو داشتم.
حالا از شما خواهش میکنم، حوصله کنین و 7 دقیقه زمان بزارین و همه قسمتهای این مقاله صفر تا صدی رو بخونین و همه چی براتون مثل روز، روشن بشه و بعدا بهمون زنگ نزنید فلان چیز چطور شد؟ چطوری میتونم؟ برای من مناسبه؟ و سوالات مشابه زیاد دیگر.
بیایین با تفکیکهای مختلف فوری مشخص کنیم چه افرادی مناسب این کار هستن!
این افراد وارد شغل تولید محتوا نشن:
دوستان بهتر است بدونین کار تولید محتوا کسب درآمد غیرفعال نیست و شما زمانی درآمد کسب میکنین که در کمال صحت و سلامت کار کنین. سادهتر بگم، پول مُفت جیبتون نمیاد.
از طرفی، کار پرزحمت و زمانبری به حساب مییاد. از این رو، کار باارزش و بسیار تخصصی هم هست. پس اگه فکر میکنین ویژگیهای زیر رو در خودتون نمیبینین، از همان ابتدا توی لیستتون به این کار بالقوه خط بزنین و خودتون رو درگیر این حرفه نکنین.
- اگه شخص کاری نیستین؛
- اگه اهل یادگرفتن نیستین؛
- اگه زود عصبی میشین؛
- اگه تکلیفتون با خودتون مشخص نیست،
- اگه آدم باسلیقه و باحوصله نیستین.
بنابراین اگه فکر میکنین که برای این کار ساخته نشدین، شانستان را جای دیگه امتحان کنین و به سراغ کار و تخصص دیگری بروین.
شاید در ظاهر این کار ساده به نظر بیاد. اما اینطور نیست. شما زمانی که مشغول این کار هستین با CEO ها، متخصصهای SEO، مدیران کسبوکارها و افراد متخصص دیگری سروکار دارین.
البته شما بهتر میدونین که این روزا، همه عاشق دنیای زیبای تجارت الکترونیک هستند و به نوعی روزی میرسه که افراد به شما رجوع کنند و از شما در مورد این کارها سوال کنن. راستش، در حوزه دیجیتال مارکتینگ به تولید محتوا پادشاه میگن. پس پادشاهی کار شماست و قلمرو شما حوزهای هست که راجب آن مینویسین.
تولید محتوا چیست؟
تولید هرگونه محتوا از قبیل متن، عکس، فیلم، صوت، پادکست و … را تولید محتوا میگن. کسی که این کار را انجام میده، یک تولید کننده محتوا، نویسنده، طراح و یا محتوانگاره. حتی افرادی که در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام کپشن مینویسن یا ویدیوی آموزشی یا طنز درست میکنن؛ همه اینها نوعی محتوا هست. اما در این صفحه مقصود ما تولید محتوای متنی برای کسبوکارهای الکترونیک (وب سایتهای فروشگاهی، محتوایی و …) هست. پس در این مقاله هر چی میخونید راجع به نوع متنی محتواست.
انواع تولید محتوای متنی کدامند؟
اما جالبه بدونین که خود تولید محتوای متنی انواع مختلفی داره، درسته همه آنها به صورت متن هستن. منتهی جایی که از اون استفاده میشه یه مقدار کار رو پیچیده میکنه. محتوای متنی رو معمولا برای موارد زیر سفارش میدن:
- محتوای متنی برای وبلاگ
- محتوای متنی برای صفحات خاص مانند، صفحه درباره ما، صفحه قوانین و شرایط و …
- محتوای متنی برای لندینگ پیجها
- محتوای متنی برای معرفی محصولات و خدمات یک کسبوکار
- محتوای متنی با اهدافی مثل رپورتاژ دادن در وبسایتهای دیگر
- محتواهای سفارسی دیگر
کدامیک از انوع محتوا درآمدش بیشتر است؟
اونی که درآمدش بیشتره، قطعا باید تخصصی هم باشه و هر کسی نتونه از پسش بربیاد. معمولا نوشتن متن صفحات مهم وبسایت و لندینگ پیجها، یه مقدار تخصصی حساب میشه و مشتریان باید مبلغ بیشتری براش پرداخت کنن و اگر شما کسی هستین که این صفحات رو مینویسه، قطعا درآمد یا تعرفه کار شما نسبت به بقیه همکارانتون بیشتر هست.
کدام یک از نوع تولید محتوا رایج است؟
قبلا هم اشاره کردیم که با توجه به رقابت موجود در صفحه نتایج جستجوی Google، تولید محتوا برای وب سایت رایجترین نوع این کاره. شما در مورد یک کلمه یا عبارت در گوگل جستجو کنین، همه این متنهایی که در سایتها درج شدهاند نوعی محتوای متنی هستن. اما خود این متنها چند نوع دارد.
از بین انواع محتوانویسی، وبلاگنویسی خیلی سفارش داره. سادهتر بگم؛ وبسایتها برای حضور در صفحه نتایج گوگل و افزایش بازدید وبسایتشون (افزایش اعتبار دامنه) لازمه که هر روز و هر هفته و به طور مداوم محتوای یونیک (تازه و دستاول) در قسمت وبلاگِ وبسایتشون منتشر کنن.
از این رو، این نوع محتوانویسی خیلی پرتقاضا هست. اما زیاد هم تخصصی نیست و یه نویسنده معمولی هم میتونه این کار رو یاد بگیره و کسب درآمدش شروع بشه. اما خب اینکارم واسه خودش اصولی داره. بنابراین باید اصول این کار رو هم یاد بگیرین و عجله نکنین تا در اولین پروژه، کارتون رو رد کنن و شما رو دلزده کنن.
وبلاگ نویسی |
تولید محتوا برای وبلاگ: این نوع متن را عمدتا همه وبسایتها منتشر میکنن و معمولا از آن با اسمهایی چون «مقاله» یا «پُست وبلاگ» یاد میشه. هدف از انتشار این مطالب باکیفیت و خواندنی، افزایش بازدید وب سایت و افزایش میزان آگاهی از یک برند است. که معمولا ماهیت آموزشی دارن و برای مخاطبان عمومی نوشته میشون. همین متنی که شما الان میخونین یک پُست وبلاگه! |
صفحات خاص |
تولید محتوای صفحات خاص: هر وبسایت یا کسبوکار الکترونیکی، در وب سایت خود یک سری صفحات مخصوص داره، مانند صفحه درباره ما، صفحه تماس باما، صفحه قوانین و شرایط، صفحه نمونهکار صفحاتی با عناوین دیگر. |
لندینگ پیجها |
تولید محتوای لندینگ پیجها: به صفحاتی که معمولا مدیران وبسایت بازدیدکنندهها را در آن سرازیر میکنن، لندینگ پیج میگن، سادهتر بگم، لندینگ پیج آخرین صفحهای هست که مشتری بالقوه مراجعه میکنه، که در این صفحه تصمیم میگیره که بخره یا نخره، سفارش بده یا سفارش نده. این صفحات معمولا با تکنیک کپی رایتینگ نوشته میشن؛ تا بشه با این روش، بازدیدکننده بالقوه رو متقاعد به خرید یا سفارش کرد. |
معرفی محصول یا خدمات |
متن معرفی محصول یا خدمات: این متنها بیشتر جنبه توضیحی دارند، در این نوع از محتوا، تلاش نویسنده بر این است که محصول را ساده و روشن برای مشتری توضیح دهد و به ویژگیها محصول اشاره کند. |
رپورتاژ خبری |
متن رپورتاژ آگهی: رپورتاژ آگهی متنی است که در یک وبسایت دیگری منتشر میشود. مثلا صاحبت یک سایت درباره یک مسئله و مشکل صحبت میکند، همه گزینههای احتمالی رو معرفی میکنه و آنها را نقد میکنه. در آخر محصول با خدمت شرکت خود رو به عنوان راهحل نهایی مطرح میکنه. این متنها غیر از سایت خود مشتری و در وبسایت خبرگزاریها یا سایتهای دیگر منتشر میشود. |
اما کپی رایتینگ چیست؟
شاید از وقتی که در مورد این شغل جستوجو میکنین، کلماتی مثل کپی رایتینگ هم به چشمتان خورده!
کپی رایتینگ (Copywriting): متنهای متقاعدهکننده و حرفهای که امروز برای فروش بیشتر کالاها (افزایش فروش) نوشته میشن؛ یک نوشتهای هستن که توسط کپی رایتر نوشته شده. گرچه در کشورهای خارجی به این سبک نوشتن کپی رایتینگ گفته میشه و خیلی هم پرطرفداره، اما در ایران هنوز نتونسته جای خود رو باز کنه و در گذشته بهش «تبلیغ نویسی» یا متن تبلیغی گفته میشد. از این سبک در نوشتن لندینگ پیجها و صفحات خاص و … استفاده میشه.
مهارتهای لازم برای فردی که قصد داره از این راه درآمد کسب کنه
خب از همه چیز که بگذریم نوبت به خود ما میرسه!
الان ممکنه شما هم به فکر این کار باشین، البته حق دارین شما هم یک تولید کننده محتوا باشین و به صورت دورکاری (Remote Working) بنویسین و برای خود درآمد داشته باشین. ما در زیر به برخی از مهارتهایی که لازم دارین؛ اشاره میکنیم:
- مهارت نویسندگی؛
- آشنایی به قوانین و دستور زبان فارسی؛
- آشنایی با اصول سئو و بهینه سازی (SEO).
دیگر مهارتهای غیر ضروری:
البته توجه کنید! این طور نیست که هر شخصی که استعدادی در نوشتن داشته باشه، بتونه یک محتوانگار بشه. حتی مترجمهای خبره هم شاید نتونن از این سفارشات انجام بِدن؛ مگه اینکه، با روشهای بهینه سازی محتوا در سال 2021 آشنا بشن. به همین دلیله که کارفرمای بالقوه برای انجام کارهای محتوایی سایت خودش، از نویسنده یا مترجم معمولی کمک نمیگیره. تنها کسانی میتونن به او کمک کننن که یک کارشناس تولید محتوا باشند.
پس بهترین کار این است که مهارتهای زیر را نیز یاد بگیریم:
- بهتر است، روشهای بهینهسازی محتوا برای Google را یاد بگیریم؛
- یکی از سامانههای مدیریت محتوا مثل وردپرس، جوملا و … را بشناسیم؛
- برای ویرایش عکس، فتوشاپ بلد باشیم؛
- با نرمافزارهای ویرایش فیلم آشنا باشیم؛
- مترجم خوبی باشیم؛
- ویراستار خوبی باشیم.
یادداشت 4: یادگرفتن مهارتهای جدید را کنار نگذارید، با این کار میزان درآمد تولید محتوای شما ماه به ماه بیشتر میشود.
میزان درآمد تولید محتوا چقدر است؟
میزان درآمد در این شغل به موارد مختلفی بستگی دارد:
- سطح تخصص
- میزان ساعت کاری
- تجربه و سرعت عمل
با فعالیت مداوم در شغل تولید محتوا، هرچقدر تخصص و تجربه شما بیشتر بشه، موقعیتهای کاری بهتری برای شما پیش میان، به طوری که حجم کاری بیشتری از طرف شرکتها و مجوعههای مختلف پیشنهاد میشه. این شما هستین که تصمیم میگیرین با چه کسانی و به چه مقدار کار کنین. در هر 30 روز از یک ماه شمسی، پروژهای ریز و درشتی رو انجام میدین و حساب بانکیتون هر روز یا هر ماه شارژ میشه. اگر رضایتبخش بود همان استراتژیها را ادامه میدین. چنانچه از میزان درآمد خود راضی نبودین باید:
- مهارتهای جدیدی یاد بگیرین
- با مطالعه و دقت و علاقه بیشتر کارهای تخصصی را یاد بگیرین؛
- کارهای ضعیف قبول نکنین
به طور کلی درآمد تولید محتوای ماهانه یک نویسنده میتونه بین 500,000 تومان تا 10,000,000 تومان در ماه متفاوت باشه. ممکنه شما همین الان تصمیمتان رو گرفته باشین، اما ممکنه یه سوال ذهنتان رو درگیر کنه. اینکه این شغل همیشگی هست یا نه!
شغل تولید محتوا تا چند سال ادامه خواهد داشت؟
با پیدایش ویروس کوئید 19 و پایداری پاندمی کرونا، کسبوکارهایی که به روش سنتی کار میکردن دچار ضرر و زیان شدن. اونایی همه که کسبوکارشون رو به موقع دیجیتالی کرده بودن؛ سود کلانی بدست آوردن. خلاصه پاندمی به همه درس بزرگی داد.
با توجه به یک آمار دقیق دامنههای صرفا .ir در ایران مرز یک میلیون را رد کردهاند. در سال 1399 تعداد دامنههای ثبت شده ایرانی (فقط ایرانی) یک میلیون و ۲ هزار و ۴۳۶ است. این یعنی سایتها و کسبوکارهای زیادی راهاندازی شدهاند و آمار نشان میدهد کسبوکارهای بیشتری به خدمات تولید محتوا نیاز خواهند داشت.
پس نگران نباشین که این شغل پارهوقت رو به سادگی از دست میدین؛ خیر. بلکه روزبهروز مشتریان بالقوه زیاد میشن و به کار محتوا نویسی بیشتر بها داده میشه. چرا که محتوا صدای یک کسبکار هست.
حتی در اسفندماه 98 که دنیا درگیر بیماری کرونا (COVID-19) شده بود. محتوا نویسی یکی از شغلهایی بود که بدون اختلال به روند رشد خود ادامه داد. حتی ارزش آن در آموزش (تولید محتوای الکترونیکی آموزشی)، رقابت سایتهای فروشگاهی و مهمتر از همه در فرایند سفارش ساخت محتوای آموزشی برای مقابله با ویروس کرونا مشخص شد.
کسب درآمد حداقلی با سادهترین نوع تولید محتوا
همانطور که در ابتدای مقاله هم ذکر کردیم، خدمات تولید محتوا برای وبسایت بیشتر مورد نیاز است، از این رو، اگر تازهکار هستید، در ابتدا با این شاخه کارتان رو استارت بزنین. اما قبلش باید بدونین که نویسندههای محتوا دقیقا چیکار میکنن. ما در ادامه راز محتوانگاران رو فاش میکنیم!
روشهای تولید محتوا برای وب سایت کدامند؟
- ترجمه
- تالیف
- نویسندگی یا خلق محتوا
ترجمه – با روش ترجمه میتوان مقالات یا محتوای پربازدید انگلیسی را به زبان فارسی ترجمه کرد. مدیران سایتهای ایرانی از این نوع مقالات ترجمه شده خیلی استقبال میکنند. اولا مطمئن هستند که یک مقاله پربازدید خواهد بود. دوما زمانی که یک متنی از انگلیسی به فارسی ترجمه میشود خیلی جدید است؛ حتی اگر شخص دیگری قبل از شما آن را ترجمه کرده باشد. به عبارتی دیگر ترجمه یک شخص با شخص دیگر کاملا متفاوت است.
تالیف – با مطالعه چندین منبع متفاوت میتوان خلاصهنویسی کرد و متنی بهتر از متنهای موجود نوشت. که البته ما در کپی فای عمدتا از این روش برای تولید محتوا به زبان انگلیسی برای کشورهای دیگر استفاده میکنیم. نوشتن محتوای انگلیسی با روش تالیف از چند منبع پربازدید، خیلی خوب جواب میدهد. هم از جهت اینکه مطلب نوشته شده درست و جدید است و هم از این جهت که هیچ شباهتی به متنهای موجود نخواهد داشت.
خلق محتوا – نوشتن یک هنر است و واژگان جادو دارند. هر کسی قلم خوبی دارد، میتواند بنوسید و درآمد خوبی هم بدست آورد.
برای شروع چیکار کنیم؟
اگر تازهکار هستید، آموزش ببینید. این را از روی تجربه توصیه میکنیم. من و همکارانم در کپی فای، حدود 4 سالی میشود که افراد علاقمند را راهنمایی میکنیم. به نویسندهها و مترجمان حرفهای نیز فرصت همکاری را فراهم کردهایم. در مواردی که تجربه و تخصص نداشتند مشاهده کردیم با اینکه در کار نویسندگی و ترجمه متخصص هستند. نتوانستند آنچه را که مشتریان کپیفای انتظار داشتند، انجام دهند.
بهترین کار آموزش است. خودتان به سراغ مطالب و محتوای غنی بروید. در اینترنت جستجو کنید (اگر انگلیسی بلدید مطلب The Beginner’s Guide to SEO را در سایت MOZ ببینید، کلیپهای آموزشی یوتویوب را ببینین. یا اگه فکر میکنین، حوصله اینکار ها رو ندارین، پکیج کامل آموزشی ما را تهیه کنین و به صورت تضمیمی آموزش ببینین و فرصت پیوستن به مجموعه ما را داشته باشین.
خرید دوره آموزشی تولید محتوا که در کپی فای تولید شده است؛
برای خرید این بسته کلیک کنید.
جهت خرید این دوره آموزشی که صفر تا صد کار را برای شما آموزش میدهد؛ همین الان روی دکمه خرید کلیک کنید.
چگونه درخواست کار بدیم؟
- دوره آموزشی آماده شده در کپی فای را تهیه کنید؛ با دقت آموزشها را ببینید. خرید دوره صفر تا صد تولید محتوا
- سپس رزومه خود را بنویسید. رزومه چیست؟
- بعد از آن نمونه کارهایی را که از قبل نوشتهاید، جمع آوری کنید.
- در شبکه اجتماعی لینکدین هم عضو شوید.
- به سایتها و مجموعههایی که به کارشناس تولید محتوا نیاز دارند، رزومه ارسال کنید.
- به مجموعههای محتوانویسی درخواست همکاری ارسال کنید.
این کارها را انجام دهید، اگر در چند روز آینده ایمیلی دریافت نکردید، ناامید نشوید، به شرکتها و مجموعههای بیشتری درخواست همکاری ارسال کنید. وقتی از طرف یک شرکت به درخواست همکاری شما پاسخ داده شد، با آنها همکاری کنید. زمانی که با شرکتهای متعدد، به صورت درازمدت همکاری میکنید، رزومه شما قوی میشود و شانس شما برای کسب درآمد از محتوا نویسی بیشتر و بیشتر میشود.
این خواهش ما را جدی بگیرید! اگر فردی علاقهمند نیستید و فقط برای کسب درآمد شغل تولید محتوا را انتخاب میکنید؛ لطفا وارد این حرفه نشوید! و لطفا با قیمتهای پایین کار نکنید و بازار کار را برای دیگران خراب نکنید و ارزش خود و این تخصص را پایین نیارید.
در زمانهای آزاد خود، با مهارتهای مکتابه با شرکتها آشنا شوید. تا اینکه بتوانید به درستی با کارفرما صحبت کنید و یک فریلنسر Freelancer واقعی شوید.
یادداشت6: افرادی هستند که آداب درخواست کار را آموزش ندیدهاند.
یادداشت7: حتما برای خود یک رزومه داشته باشید که مشخصات فردی، مشخصات تحصیلی و سابقه کار شما را نشان دهد. و بدون اینها هرگز به کارفرما درخواست کار ندهید.
یادداشت8: اگر کارفرما از شما درخواست انجام نمونهکار داشت. این درخواست را رد نکنید. با این که ممکن است شما تجربه زیادی داشته باشید و نمونهکارهای بسیار زیادی دارید. ولی بهتر است یک نمونهکار حرفهای و مخصوص برای کارفرمای بالقوه خود انجام دهید.
خوشبختانه ما همه این نکات را در دوره صفر تا صد تولید محتوا آموزش دادهایم.
آیا برای شغل تولید محتوا استخدام میکنند؟
پاسخ قطعا مثبت است.
برای شروع در شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn عضو شوید. ایرانیهای زیادی که مدیر کسبوکار یا کارفرما باشند در این شبکه عضو هستند. نمونهکارهای خود را در آن جا به نمایش بگذارید. با صاحبان کسبوکار و موقعیتهای شغلی دیگر آشنا شوید.
ما خودمان در کپی فای به طور پاره وقت از محتوانگاران دعوت میکنیم که با ما همکاری کنند.
برای اینکه به تیم تولید محتوای کپی فای ملحق شوید و بتوانید در سامانه تولید محتوای کپی فای درآمد کسب کنید. حتما دوره آموزشی ما را تهیه کنید و بعد از مشاهده آموزشهای ما، درخواست خود را همراه با رزومه به ما ارسال کنید. درخواست شما را بررسی و بعد از بررسی نمونه کارتان حساب نویسندگی شما به زودی فعال میشود.
میزان درآمد تولید کننده محتوا چقدر است؟
از 500,000 تومان در ماه تا 9,000,000 تومان در ماه میتواند متفاوت باشد. علت این تفاوت هم سطح تخصص تولیدکننده محتوا، حجم کاری و تعرفه کاری است که او کار میکند.
چه کسانی میتوانند با تولید محتوا درآمدزایی کنند؟
تقریبا همه کسانی که یکی مهارتهای ترجمه و نویسندگی بلد باشند. میتوانند تولید محتوا کنند و درآمد کسب کنند. به شرطی که در کار تولید محتوا تخصص و تجربه بدست آوردند. همچنین اطلاعات بسیاری وسیعی درباره سئو بهینه سازی داشته باشند.
۱۰ استراتژی بهینه سازی محتوا برای سال ۲۰۲۰
آیا برای تولید محتوا استخدام میکنند؟
خیلی از شرکتها دوست دارند در تیم خود یک کارشناس تولید محتوا استخدام کنند. عمدتا در وب سایت خود فراخوان میزنند و روزمه علاقمندان را دریافت، بررسی و به مصاحبه دعوت میکنند.
چگونه تولید محتوا کنیم؟
برای تولید محتوا، ابتدا باید مهارتهای لازم را یاد بگیرید. برای این کار میتوانید در دورههای تولید محتوا شرکت کنید و یا پکیجهای آموزشی تولید محتوا تهیه کنید. اما بهترین کار مطالعه و تحقیق در اینترنت است. همچنین کار و تلاش بیشتر.
کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟
خیلی ممنون. فقط میشه بفرمایید چگونه محتوا را بهینه سازی می کنید؟
سلام
سپاسگذاریم. لطفا این مطلب را بخوانید: https://copify.ir/blog/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A6%D9%88/