تولید محتوای سایت

تولید محتوای سایت و 20 نکته‌ی حرفه‌ای (بروزرسانی 2020)

فهرست مطالب:

تولید محتوای سایت و 20 نکته‌ی حرفه‌ای

اگر در این فکر هستید که یک وب سایت برای خودتان ایجاد کنید در حال حاضر یکی از مهمترین الویت های شما تولید محتوای سایت است و لابد این دغدغه را دارید که چگونه این محتوا را ایجاد کنید؟، بله تولید محتوا آن هم نه هر محتوایی و البته باید به فکر ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند و در عین حال مهیج برای بازدیدکنندگان وب سایت خود باشید، لازم است بگوییم شاید با ایجاد اولین محتوا کمی ناامید بشوید و شاید آن محتوا مطلبی نیست که شما دلتان می خواسته باشد و همچنین نگران این موضوع باشید که واقعا چه چیزهایی را باید نوشت و چه چیزهایی را نباید نوشت و البته ایننگرانی در ابتدای کار طبیعی است ولی اطمینان داشته باشید که در دومین و یا سومین بار متوجه می شوید که محتوای با کیفیت چیست و چگونه تولید می شود؟

این را بدانید محتوایی موفق است که هم برای بازدیدکنندگان و مخاطبان سایت جذاب باشد و هم برای موتورهای جستجو ارزشمند باشد زیرا که در نهایت این موتورهای جستجو هستند که برای سایت شما بازدید می آورند اما موضوع اینجاست که تغذیه کردن و راضی کردن هر دوی اینها بطور همزمان ممکن است هر کسی را دچار سردرگمی و چالش کند!

اما نگران نباشید در ادامه با 20 مورد نکته کلیدی در مورد تولید محتوای سایت که خودمان آنها را تجربه کرده ایم به شما خواهیم گفت که چگونه محتوایی ایجاد کنید که علاوه بر راضی نگه داشتن کاربران و بازدیدکنندگان سایت بتوانید کاری کنید که موتورهای جستجو محتوای شما را به عنوان یک محتوای ارزشمند مورد بررسی قرار دهند محتوایی که هم به لحاظ ظاهری و هم خوانایی و هم فاکتورهای سئو بهینه باشد. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه محتوایی بنویسید این نکات را در دستور کار خود قرار دهید تا دستاوردهای ارزشمندی که ایجاد یک محتوای ارزشمند برای شما به ارمغان می آورد و سایت شما را زنده تر و پویاتر می کند را لمس کنید.

20 نکته که باعث ایجاد تولید محتوای سایت با کیفیت برای وب سایت شما می شود.

تدوین کلمات در تولید محتوا

تدوین کلمات در تولید محتوا

نکته اول – سرقت و کپی اطلاعات ممنوع

  1. اینکار را انجام ندهید! هرگز و هرگز و هرگز اقدام به سرقت و کپی اطلاعات و محتوا از هیچ جایی نکنید، اهمیتی ندارد که که کپی کردن محتوا از سایت های دیگر چقدر جذاب و راحت بنظر می رسد، این نکته را بدانید که نتیجه این کار چیزی به جز جریمه شدن سایت شما برای موتورهای جستجو نخواهد بود و در نهایت این وب سایت شما است که بدون اطلاع قبلی از نتایج موتورهای جستجو حذف خواهد شد و شما همه چیز را به یک باره از دست خواهید داد به جای اینکه کنترل خود را از دست دهید و بخاطر عجله کردن و بالا آمدن سریعتر وب سایت خود کپی/پیست کنید چند دقیقه وقت بیشتری بگذارید و محتوای اورجینال خودتان را تولید کنید اگر اعتقاد دارید که شرکت شما یک شرکت اصلی و ارزشمند است بسیار خب شما راهی ندارید جز اینکه محتوای اصلی و ارزشمند هم تولید کنید.

    نکته دوم – توجه به قوانین نوشتاری

  2. عدم توجه به قوانین نوشتاری: اگر می خواهید محتوای شما هم برای خوانندگان و هم برای موتورهای جستجو ارزشمند باشد سعی کنید مختصر و مفید و جذاب بنویسید تا کاربران و مخاطبان برای مطالعه آن وقت بگذارند، اگر هم حرف های زیادی برای گفتن دارید سعی کنید پاراگراف بندی ها، فاصله ها، قوانین نوشتاری و نکات دیگر را رعایت کنید تا نوشته های شما کاملا واضح برای مخاطبان و قابل تحلیل برای موتورهای جستجو باشد.

    نکته سوم: از نوشتن محتوای پیچیده خودداری کنید

  3. از نوشتن محتوای پیچیده خودداری کنید: ممکن هست احساس کنید اگر 4 کلمه را 18بار و هر بار به هر نوعی در یک پارگراف تکرار کنید یا اینکه یک موضوع ساده را بسیار پیچیده تر از آنی که واقعا هست بنویسد از دیدگاه دیگران شخص باهوشی بنظر می رسید ولی واقعیت این هست که اغلب افراد قابلیت درک این موضوع را ندارند و از خواندن مطلب شما لذت نمی برند، سعی کنید تا مطالب را برای عموم و قدرت درک اغلب افراد آماده کنید نه فقط برای عده ای خاص.

    نکته چهارم- دیوارهای بزرگی از متن نسازید

  4. دیوارهای بزرگی از متن نسازید: پاراگراف های طولانی، متن هایی که خیلی سریع به یک نقطه هدف مشخص نمی رسند، تعداد خطوط زیاد در بلاک ها متنی اینها چیزهایی هستند که حوصله خوانندگان را سر می برد، به جای اینها با پاراگراف های کوچک در حدود 4 یا 5 خط هر بخشی را به سرانجام برسانید و سپس پاراگراف بعدی را شروع کنید.

    نکته پنجم- با تکرار کلمات و جملات تکراری خوانندگان را آزار ندهید

  5. با تکرار کلمات و جملات تکراری خوانندگان را آزار ندهید: واقعیت این هست که وقتی یک بازدید کننده بخاطر یک موضوع خاص به سایت شما مراجعه می کند دلیلش این است که می خواهند فقط درباره آن موضوع اطلاعات جدیدتر و دقیق تری به دست آورد و قرار نیست که یکسری مفاهیم و کلمات خاص را به شکل تکراری در پیش روی خود ببیند در تلاش باشید تا در مورد هر موضوعی که می نویسید سعی در ارزشمند بودن محتوا داشته باشید نه اینکه با تکرار کلمات و جملات آن را پیچیده تر و غیر قابل فهم تر بسازید.

    نکته ششم- سعی نکنید که هدف فقط فروش محصول یا خدمات شما باشد

  6. سعی نکنید که هدف فقط فروش محصول یا خدمات شما باشد: برای نوشتن مطالب و محتوای با کیفیت شما دقیقا باید بدانید چه میزان از محتوای شما باید تبلیغاتی باشد و چه میزان باید غیر تبلیغاتی باشد، مطمئنا هدف اصلی شما از راه اندازی یک وب سایت این است که فروش خود را افزایش دهید اما این بدان معنی نیست که شما با نوشتن محتوای بی کیفیت و صرفا تبلیغاتی خوانندگان خود را به زور تشویق به خرید محصولات خود کنید و یا آنها را با نوشته های تبلیغاتی محض بمباران کنید اطمینان داشته باشید که آنها در نهایت بخاطر زیر سوال بودن قدرت درکشان شما را انتخاب نخواهند کرد. باید علایق آنها را کشف کنید و با محتوای ارزشمند و خلاقانه نظر آنها را جلب نمایید، مطمئن باشید که آنها به مرور به مشتریان ارزشمند و وفادار شما تبدیل می شوند.

    نکته هفتم- مخاطبان هدف خود را فراموش نکنید

  7. مخاطبان هدف خود را فراموش نکنید: ممکن است که شما محتواهایی را با موضوعات مختلف تولید کنید و در وب سایت خود قرار دهید و تصور کنید که با اینکار به ارزشمند تر شدن وب سایت خود کمک کرده اید ولی واقعیت این است که خیلی از مخاطبان شما ممکن است مطالب شما را نخوانند و اصلا این مطالب برایشان جذابیتی نداشته باشد اگر می خواهید بازدید خود را افزایش دهید همواره سعی کنید که محتوای خود را بر اساس نیاز و سلیقه مخاطبان هدف خود ایجاد کنید و برنامه را طوری پی ببرید که در جهت سطح و نیاز آنها گام بردارید.

    نکته هشتم- از تصاویری که حق استفاده قانونی از آن را ندارید استفاده نکنید

  8. از تصاویری که حق استفاده قانونی از آن را ندارید استفاده نکنید: اینکه شما در اینترنت می گردید و تصاویری را از جاهای مختلف کپی کرده و در لابلای محتوای خود استفاده می کنید و آن را در سایت خود منتشر می کنید به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود سعی کنید از تصاویر واقعی محصولات و خدمات خود استفاده کنید، در بسیاری موارد استفاده از تصاویر دیگران ممکن است منجر به شکایت آنها شود ضمن اینکه کاربران شما باهوش هستند و به راحتی متوجه این موضوع می شوند و این ممکن است همه تلاش شما را بی فایده کند.

    نکته نهم- از آنکر تکست های نابجا استفاده نکنید

  9. از آنکر تکست های نابجا استفاده نکنید: اگر قصد این را دارید که بازدید کنندگان وب سایت شما روی یک لینک کلیک کنند و آنها را به مقصد دیگری هدایت کنید صرف اینکه فقط بنویسید “اینجا را کلیک کنید” درست نبوده و این اصلا کار جالب و خلاقانه ای نیست، خلاق باشید و از انکر تکست هایی استفاده کنید که محترمانه باشد و حالت دعوت داشته باشد بدین مفهموم که کاری کنید تا مخاطب خودش تمایل داشته باشد روی آن لینک کلیک کنید.

    نکته دهم- کپی نباشد

  10. همیشه به یاد داشته باشید که مهمترین نکته برای تولید یک محتوای ارزشمند در سایت این است که آن محتوا به هیچ وجه کپی نباشد، گاهی ما به کپی پی در پی از خودمان دچار می شویم بطور مثال مدام در رابطه با یک موضوع به شیوه های مختلف مطلب می نویسیم و سرانجام سایت را که بررسی می کنیم متوجه می شویم سایت ما تبدیل به مخزن مطالب تکراری از خودمان شده است، شاید در ذهن شما این موضوعات مختلف باشند اما در نهایت بدنه اصلی تمام مطالب را یک مشت کلمات خاص و تکراری تشکیل می دهند و این یعنی درد کپی از خود که به هیچ وجه برای خوانندگان جذاب نیست.در این رابطه ابزارهایی وجود دارند که می توانند مطالب کپی و یا تکراری و شبیه به هم را شناسایی کنند و آنها را به شما اطلاع دهند.

    نکته یازدهم- داشتن هدف مهم است

  11. از اینکه هر صفحه از سایت قرار است چه هدفی را دنبال کند اطمینان حاصل کنید: شیوه درست این است که یک مشتری هر محصول را فقط در یک صفحه خاص پیدا کند، پس مسیر معلوم است فقط در همان صفحه به توصیف ویژگی ها و قابلیت های همان محصول بطور کامل و جامع بپردازید تا به آنها کمک کنید که این محصول ارزش خریدن دارد و شما هر آنچه را که از این محصول انتظار دارید برای شما تضمین می کند، به جای اینکه در صفحات مختلف توضیحات کوچک و ناقصی از هر محصول بگذارید آن را در یک صفحه بگنجانید و اطمینان داشته باشید که این موضوع برای موتورهای جستجو نیز جذاب و حائز اهمیت است.

    نکته دوازدهم- از فراخوان استفاده کنید

  12. از فراخوان (کال تو اکشن) (CTA) استفاده کنید: کال تو اکشن ها یا فراخوان ها در واقع دکمه هایی هستند که وظیفه یک دعوت نامه را برای بازدیدکنندگان به سمت بخش فروش یا اطلاعات تماس دارند این دکمه ها با حالت ها و ظاهر گرافیکی زیبایی که دارند رسالت تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را دارند و آنها را تشویق می کنند که پس از مطالعه یک مطلب یا یک صفحه به سمت خرید آن هدایت شوند بنابراین متوجه می شوید که محتواهای منتشر شده از سمت شما تا چه حد می تواند در ایجاد مشتری موثر باشد.

    نکته سیزدهم- از یک استراتژی اولیه و قوی استفاده کنید

  13. از یک استراتژی اولیه و قوی استفاده کنید: حداقل کاری که باید انجام بدهید این است که بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه می خواهند؟ سپس اقدام به طراحی صفحات وب سایت خود و تولید محتوای سایت کنید، استراتژی به شما کمک می کند تا هیچ قدمی را اشتباه برندارید و از همان ابتدا اصولی حرکت کنید.

    نکته چهاردهم- جاذبه انسانی به محتوای خود بدهید

  14. جاذبه انسانی به محتوای خود بدهید: مطمئن باشید که هیچکس دوست ندارد محتوایی را که یک ربات مترجم متن و یا یک نرم افزار تولید محتوا آنرا ایجاد کرده بخواند آنها باهوش هستند و این موضوع را خیلی سریع متوجه می شوند جاذبه انسانی یعنی یک محتوای ساده و روان و در عین حال دوستانه که فقط یک انسان می تواند آنرا تولید کند و نتیجه آن می شود که مخاطبان شما ارتباط بهتری با آن محتوا برقرار کنند و بخاطر آن از شما قدردان خواهند بود و در نهایت تمایل به حفظ این ارتباط و گسترش آن با شما خواهند داشت.

    نکته پانزدهم- از بولت ها، اعداد لیست شده، سرتیترها و موارد دیگر استفاده کنید

  15. از بولت ها، اعداد لیست شده، سرتیترها و موارد دیگر استفاده کنید تا متن ایجاد شده جذابتر و خوانا تر باشد و برای مطالعه مناسب تر باشند هر چه به جذابیت و خوانایی متن خود توجه بیشتری کنید خوانندگان ارتباط بهتری با آن برقرار می کنند.

    نکته شانزدهم – چیزی ارایه دهید که بازار نیاز دارد

  16. در تولید محتوای سایت به نیازهایی پاسخ دهید که واقعا بازار به آن نیاز دارد: به مخاطبان خود بگویید که چگونه محصولات و خدمات شما به آنها کمک می کند؟ چرا بهترین محصولات را در بازار دارید؟ چگونه بازدید کنندگان می توانند دقیقا آیتم و یا نیازهایی که از آن محصول دارند را در محصول شما پیدا کنند؟ مخاطبان به شما به چشم یک متخصص حرفه ای نگاه می کنند بنابراین هر آنچه را که آنها انتظار دارند را برایشان فراهم کنید.

    نکته هفدهم- از پاراگراف هایی استفاده کنید که ساختار مشخصی دارند

  17. از پاراگراف هایی استفاده کنید که ساختار مشخصی دارند: لازم هست که در هر پاراگراف ایده ایی مشخص وجود داشته باشد، هر پارگراف باید یک موضوع واضح داشته باشد و در ادامه فقط به آن موضوع پرداخته شود نه اینکه با اطلاعات و نوشته های غیر ضروری و بی ارزش پر شود.

    نکته هیجدهم- متن باید واضح باشد

  18. اطمینان حاصل کنید که متن شما آنقدر واضح هست که به سرعت نظر خوانندگان را جلب می کند، بسیاری از کسانی که تازه وارد سایت شما می شوند شاید فقط چند ثانیه زمان صرف کنند برای دیدن آنچه که به دنبالش هستند شما باید مطمئن باشید که اطلاعات مهم در همان ابتدا برجسته و واضح هستند تا مخاطب دلیلی پیدا کند برای ماندن بیشتر در سایت شما و به خواندن آن مطلب ترغیب شود، زمانیکه آنها احساس کنند که این همان چیزیست که به دنبالش هستند آنوقت به بخش های دیگر سایت شما هم سرک خواهند کشید و این یعنی مهمترین رسالت یک محتوا

    نکته نوزدهم- غلط املایی نباشد

  19. زمانیکه یک محتوا را نوشتید باید اطمینان حاصل کنید که هیچ غلط املایی و یا اشکال ویرایشی و ادبی در آن وجود ندارد کاملا آنرا بررسی کنید، حتی می توانید بلند بلند از روی آن بخوانید بدین طریق متوجه می شوید که آیا این مطلب همان خروجی را دارد که شما انتظارش را داشته اید بدین ترتیب حتی اگر در هنگام نوشتن آن چیزی از ذهن شما دور مانده باشد شما متوجه آن خواهید شد و آنرا اصلاح می کنید.

    نکته بیشتم- نهایت برنامه ریزی زمان را در تولید محتوای سایت خود مد نظر داشته باشید

  20. نهایت برنامه ریزی زمان را در تولید محتوای سایت خود مد نظر داشته باشید: تولید محتوا یک کار تیمی است، گروهی که محتوا را می نویسند، گروهی کارهای گرافیکی آنرا انجام می دهند و گروهی که آنرا منتشر می کنند، بنابراین از اینکه همه این مراحل به درستی طی می شود اطمینان حاصل کنید، نمی شود که وب سایت شما آماده شده باشد ولی مدت زیادی طول بکشد تا محتوای آن بارگذاری شود و همینطور نمی شود که مخاطبان شما به خواندن محتواهای جدید از وب سایت شما عادت داشته باشند و به دلیل ناهماهنگی تیم محتوا به موقع و یا با کیفیت در اختیار آنان قرار نگیرد مدیریت زمان مهمترین بخش استراتژی محتوای شماست ضمن اینکه باید بدانید انتشار برخی از محتواها بشدت وابسته به زمان است و اگر تاخیری در انتشار آن بوجود بیاید عملا آن محتوا هیچ ارزشی ندارد.َیک نکته حرفه ای: اگر هنوز احساس می کنید که بری نوشتن محتوا برای وب سایت خودتان آماده نیستید به وب سایت هایی مراجعه کنید که در این زمینه قوی عمل می کنند و مخاطبان زیادی دارند را بررسی کنید و آنها را بدقت مطالعه کنید ولی یادتان باشد که قبلش مطمئن شوید که از کپی ادبی دور مانده اید و فاصله دارید.

مقالات خواندنی:

تولید محتوای تجاری برای وب سایت ها

تولید محتوا برای وب سایت

تولید محتوا برای سایت

تولیدمحتوا برای تلگرام ؛ 6 نکته ای که کسب و کار ما را متحول کرد

تولید محتوای سئو پسند SEO چیست؟ و چگونه نوشته می شود؟ راهنمای گام به گام (2020)

روش های تولید محتوا 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.