85

کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟

سلام، سلام و سلام … آیا به دنبال استخدام هستی؟ یا این کار تولید محتوا رو به عنوان یک گزینه سبک سنگین می‌کنی؟ اگر این طور باشه به هر صورت سوالاتی در ذهن داری و دوست داری سریع به آن‌ها پاسخ بیابی. اگه شما هم با من هم‌نظری تا آخر این گفتار همراه شو تا دنیای تولید محتوا را زیر و رو کنیم. 

همینطور که می‌دونین، دنیای محتوا خیلی گستره است برای این که گم نشیم. ما در این صفحه بیایید یک نوع خاصی از محتواسازی رو راجع بهش صحبت کنیم که هم یکی از از ایده‌های خلاقانه پولساز در اینترنت هست و از طریفی خیلی به تخصص نرم‌افزای و این داستانا نیاز نداره. گرایشی از محتوانگاری که می‌خواهیم بررسی کنیم، تولید محتوای متنی است.

تولید محتوای متنی چیست؟-min

تولید محتوای متنی چیست؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، تمامی نوشته‌هایی که در صفحات لندینگ پیج، وبلاگ در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شه، توسط یک نویسنده یا محتوانگار یا کپی رایتر نوشته شده‌اند. با آن متن نوشته شده که مبتنی بر سئو SEO نیز بوده‌ باشد؛ محتوای متنی گفته می‌شه.

تا این جا که معلومه جنس کارمون چیه و داریم راجع به چه چیزی صحبت می‌کنیم. به همین جهت، در ادامه به مهم‌ترین سوالاتی که پرسیده‌ میشه پاسخ‌های دقیق و مختصری بنویسیم. لطفا با حوصله به پاسخ این 6 سوال توجه کنید.

کارشناس محتوا کیست؟

در دنیای دیجیتال مارکتینک، کسی که مهارت و تخصص تولید محتوا داشته باشد، به او کاشناس تولید محتوا گفته می‌شود.

1- در کوتاه مدت چگونه می‌توان وارد بازار کار تولید محتوا شد؟

پاسخ سوال: باید آموزش ببینید.

شاید همین الان خود را برای انجام این کار آماده ببینید. اما غافل از اینکه این وسط کارفرمایی است که باید از نتیجه کار راضی باشد. اگه اندکی تجربه کاری در این شغل داشته باشین، قطعا می‌دونید منظورم چیست. اما اگر تازه کار هستید باید بدانید که این کار هم مانند دیگر حرفه‌ها چم و خم زیادی دارد. 

این خیلی خوب است که مشتاق انجام کار و کسب درآمد هستید. اما باید توجه کنید که این کار نیاز به تخصص دارد. تخصصی که از راه آموزش، یادگیری و تجربه به دست می‌آید. حالا شاید بپرسید من چگونه و از کجا شروع کنم.

در واقع پاسخ کوتاه به این سوال شما را در ابتدا گفتیم. اما می‌دانیم که این پاسخ برای شمایی که تازه شروع می‌کنی. یا حداقل تجربه اندکی در این حوزه دارید، کافی نیست. تقریبا می‌توان با قاطعیت گفت که هیچ مدرسه و دانشگاه آکادمیک ویژه برای یادگرفتن کار تولید محتوا وجود ندارد. ولی این بدان معنا نیست که شما از آموزش‌های متخصصان بازاریابی محتوایی این حوزه استفاده نکنید. امروزه شما می‌توانید با روش‌های زیر تخصص این کار رو بدست بیاورید:

  • دوره‌های آموزشی آنلاین
  • بسته‌های آموزشی آفلاین
  • شرکت در کارگاه‌ها

اگه واقع بین باشیم شما از هفته‌ها و ماه‌های نخست می‌توانید به کار ادامه دهید و درآمدزایی کنید. اگر هم تسلط به سئو داشته باشید باز هم نمی‌شود گفت که متخصص شده‌اید. چرا که هنوز زیاد ننوشته‌اید و بازخوردهای زیادی نداشته‌اید. اما به مرور که پروژه‌های کوچک و بزرگی تحویل دادید و حداقل 100 کار از شما در سایت‌های دیگر منتشر شد، می‌شه گفت چم و خم کار را یاد گرفته‌اید و در آن زمان است که مشتری‌ها به سمت شما می‌آیند و برنامه کاری‌ شما پُر می‌شود.

2- آیا فقط باید برای وب‌سایت‌ها بنویسم؟

تولید محتوا فقط برای وب‌سایت‌ها نیست. حرفه‌ی نویسندگی داستان درازی دارد و مربوط به امروز و دیروز نیست. اما ما در ابتدای این مقاله‎‌ هم اشاره کردیم که تمرکز ما در این مقاله فقط محتوای وب است. البته فقط وبسایت‌ها نیستند. امروزه اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز به محتوای حرفه‌ای و دست اول نیاز دارد. تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی هرچند که در این شاخه قرار دارد اما تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. اگه ساده‌تر بگم، معمولا افراد یا کار محتوایی وب انجام می‌دن یا شبکه‌های اجتماعی. که ما فقط درمورد وب صحبت می‌کنیم. 

کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد؟

 

3- کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد؟

توصیه می‌کنیم این کار را یک شغل پاره وقت در نظر بگیرید، ولی اگر کار دیگری ندارید با کمی تلاش بیشتر می‌توانید به اندازه یک شغل تمام وقت درآمد داشته باشید. معمولا در کار پاره وقت تولیدکننده‌های محتوا به طور میانگین بین 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان درآمد دارند. ولی کسانی که به طور تمام وقت کار می‌کنند تا 10,000,000 تومان در ماه درآمد دارند. این آمار مربوط به فرودین ماه سال 1401 در مجموعه کاری کپی فای است.  برای بررسی چند و چون این قضیه بهتر است مقاله “ چگونه با تولید محتوا هر ماه 10 میلیون تومان درآمد داشته باشیم” مطالعه کنید. اما اگه به طور مخصتر بخواهیم شما را از نحوه حساب کتاب این کار آشنا کنیم. به جدول تعرفه شغل تولید محتوا نگاه کنید یا به صفحه قیمت تولید محتوا مراجعه کنید. 

عنوان خدمات وبلاگ نویسی لندینگ پیج صفحه درباره ما متن انگلیسی
تعرفه برای هر کلمه 70 تومان 100 تومان 120 تومان 400 تومان

میانگین درآمد کارشناس تولید محتوا چقدر است؟

10 میلیون در ماه

 

4- چه کسانی می توانند کار تولید محتوا انجام دهند؟ 

پاسخ: تقریبا همه!

در کار تولید محتوا هر چقدر مهارت، تخصص و تجربه شما بیشتر باشد، درآمد بیشتری را تجربه می‌کنید. با حداقل دانسته‌ها هم می‌‌توان کار مفید انجام داد و درآمد کسب کرد. هر شخصی از نوجوان گرفته تا نسل قدیم می‌‎تواند این کار را انجام دهد. اما نباید فراموش کنید، که این کار یک تخصص است. باید یاد بگیرید و سپس خواسته مشتری را روی کاغذ پیاده کنید. یادگیری این کار هم سخت نیست، باید آموزش درست و معتبر را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. حالا اگه یه مقایسه داشته باشیم. شما در جایگاه‌های مختلف بوده‌اید در زمان دانش‌آموزی تجربه نوشتن داشته‌اید و انشا نوشته‌اید و زمانی که دانشجو بوده‌اید پایان نامه نوشته‌اید و کلی تجربه‌های دیگر! اما وقتی انشا می‌نوشتید مخاطب شما تعدادی دانش آموز و یک معلم بود. زمانی که پایان نامه می‌نوشتید مخاطب شما استاد، ویراستار و اندکی دانشجو بود.

در اینجا شما 4 گروه مخاطب دارید:

  • کارفرما
  • مدیر کسب و کار
  • مخاطبان مقاله
  • موتورهای جستجوی گوگل

شاید الان بهتر می‌توانید درک کنید. هر یک از این گروه‌ها مخاطبین کار شما هستن. پس کار شما زیر ذربین است. بنابراین باید با زبان مشترک کار تولید محتوا آشنا باشید و آن تخصصی است که با خواندن، شنیدن و انجام دادن بدست می‌آورید.

برای کار تولید محتوا چقدر سرمایه نیاز است؟ 

5- برای کار تولید محتوا چقدر سرمایه نیاز است؟ 

تقریبا هیچ!

برای کار تولید محتوا در منزل منظور ما از سرمایه صفر به این معنی نیست که هیچ سرمایه‌ای لازم نیست. خیر، بلکه امروزه با این قیمت‌های سر به فلک کشیده، باید سرمایه زیادی را برای این کار در نظر بگیرید. اما از این جهت که خیلی از شما‌ها ابزارهای لازم را در خانه دارید. می‌توان گفت با هیچ سرمایه‌ای می‌توان این کار را شروع کرد. برای مثال شما در خانه موارد زیر را دارید:

  • یک دستگاه کامپیوتر یا لپ تاپ
  • اینترنت مناسب و پرسرعت

 این‌ها سرمایه‌های مادی لازم هستند. اما سلامتی، داشتن مهارت‌های لازم و دانشی که دارید سرمایه مهم و لازم برای انجام این کار است. 

 

6- آیا برای کار تولید محتوا استخدام می‌کنند؟ 

بلی – در شرایط کنونی و با رشد کسب و کار الکترونیک، شرکت‌ها و استارتاپ ها به متخصص تولید محتوا نیاز دارند. حتی در بعضی بهترین سایت های تولید محتوا مثل کپی فای افراد درخواست کار می‌کنند. این شرکت با بررسی رزومه و تخصص افراد به آن ها امکان کسب درآمد را مهیا می‌کنند. نویسندگان در سامانه تولید محتوای کپی فای بدون هیچ تعامل اضافی با مشتری، کار را تحویل می‌گیرند و انجام داده و سپس درآمد کسب می‌کنند.

البته شرکت‌هایی هم هستند که افراد را استخدام می‌کنند. در آگهی‌های استخدامی می‌توانید این گونه استخدامی ‌ها را پیدا کنید و به عنوان متخصص تولید محتوا در آن شرکت یا مجموعه مشغول به کار شوید. خوبی کار با مجموعه کپی فای دورکاری بودن آن است. درواقع کارها به صورت پروژه‌ای است. از هر شهر و روستایی می‌توانید باشید و یا هر ساعاتی از روز که خواستید کار کنید. در شغل تولید محتوا که به صورت فریلنسر کار کنید خیلی دست و بالتون باز است و از این کار لذت می‌برید.  

فریلنسر بودن بهتر است یا استخدام شدن؟

اگه قصد دارید ساعات کاری در اختیار شما باشد، بهتر است فریلنسر باشید و هر موقع دوست داشتید کار کنید. اما درصورتی که موقعیت شغلی خوبی به شما پیشنهاد می‌شود بهتر است آن را قبول کنید و به طور منظم سر کار بروید.

چگونه کار شغل محتوا را یاد بگیرم؟

7- چگونه کار شغل محتوا را یاد بگیرم؟

همانطور که اشاره کردیم؛ مثل بسیاری از شغل‌ها این کار هم تخصص می‌طلبد. ولی با تلاش و پشتکار در کوتاه مدت نیز می‌توان این تخصص را یاد گرفت. مهارت‌های لازم برای موفقیت در این کار، نویسندگی، ویراستاری، SEO و  آشنایی با وب گردی حرفه‌ای و تعدادی نرم افزار تحت وب است. چنانچه یک زبان دیگری مثل زبان انگلیسی هم بدانید، در کار تولید محتوا موفق‌تر خواهید بود.

نمونه کار تولید محتوا چگونه است؟

به برخی از کارهایی که توسط نویسنده‌های کپی فای انجام شده در صفحه نمونه تولید محتوا نگاه کنید. 

 

این تخصص را با کپی فای یاد بگیرید. 

مهارت‌های لازم برای تولید محتوا به شرح زیر است. ابتدا باید این مهارت‌ها را یاد بگیرید بعد نیاز دارید که کار شما را یک متخصص بررسی و نکات قوت و نکات ضعف شما را نشان دهد.

مهارت‌های لازم برای کار تولید محتوا:

  1. آشنایی به استفاده از اینترنت
  2. آشنایی به علم بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو SEO
  3. آشنایی به کار با نرم افزارهای آفیس
  4. آشنایی به کار با ایمیل
  5. آشنایی با نرم افزار تحت وب گوگل داکس

مهارت‌هایی که شما را در کارتان متخصص می‌کند:

  • نویسندگی
  • ترجمه
  • آشنایی به زبان‌های دیگر غیر از زبان فارسی
  • ویرایش عکس
  • ویرایش فیلم
  • ویرایش صدا

مهارت‌هایی زبانی که باید تسلط پیدا کنید

  • آشنایی کامل به خواندن و نوشتن زبان فارسی
  • آشنایی کامل به ویراستاری و دستوری زبان فارسی
  • آشنایی کامل به رسم الخط جدید ( رعایت فاصله و نیم‌فاصله)

مهارت‌هایی که پیشنهاد می‌شود داشته باشید

  • حداقل یک زبان غیر از زبان فارسی یاد بگیرید. (ترجیحا انگلیسی باشد)
  • با سامانه مدیرت محتوای وردپرس آشنایی پیدا کنید.
  • در دوره‌های نویسندگی شرکت کنید
  • یک وبلاگ شخصی بسازید و نمونه‌های خود را در آنجا منتشر کنید

دوره تولید محتوا در کپی فای

 ما در کپی فای یک پکیج آموزشی صفر تا صدی برای یادگیری این تخصص تهیه کرده‌ایم. شما می‌توانید این دوره آموزش محتوا نویسی رو تهیه کنید و با تماشای ویدیو‌های تدریس خانی نژاد و پرشور همه آن چه لازم است را یاد بگیرید و فرصت این را داشته باشید که اشکالات و ایرادت شما بررسی شود. علاوه بر‌ این شما موقع استخدام در سامانه تولید محتوای کپی فای شانس بیشتری بدست می‌آورید و تمام مهارت یک متخصص تولید محتوا را در خود توسعه می‌دهید. 

بسته آموزشی کار تولید محتوا

برای خرید این بسته کلیک کنید.

 

استخدام تولید کننده محتوا در کپی فای 

برای استخدام به صورت پاره وقت در کار تولید محتوای کپی فای باید دارای شرایط زیر باشید. اگر شما هم شرایط زیر را دارید لطفا رزومه (ضروری) خود را به Info@copify.ir یا شماره 09369518618 واستاپ یا تلگرام کنید. توجه کنید که رزومه (نوشتن رزومه) شما باید در یک فایل با  فرمت PDF باشد و به صورت حرفه‌ای نوشته شود. به تماس‌های تلفنی پاسخ داده نمی‌شود. 

شرایط لازم جهت شروع به کار در کپی فای:

  • گذراندن دوره آموزشی کپی فای
  • موفقیت در آزمون کپی فای
  • انجام تعدادی نمونه کار درخواستی از سمت کپی فای

 

برای آشنایی با این مهارت اگر به انگلیسی تسلط دارید و دوست دارید می‌توانید ویدیوهایی را در سایت یوتیوب نگاه کنید، کافیست عبارت‌هایی مثل ( content writing – SEO content – how to optimize content ) را سرچ کرده و مطالب خوبی را مشاهده و یاد بگیرید. برای مثال ویدیو زیر را در یوتیوب پیشنهاد می‌کنیم.

 

5 پاسخ

تعقیب

  1. […] خیلی از کسب‌وکارها هیچ ایده و ذهنیتی درباره کار تولید محتوا ندارن؛ اونا فقط به این فکر می‌کنن که با مانور دادن روی […]

  2. […] ما کپی فای داشتیم، این مجموعه نام‌آشنا از سال 1393 کار تولید محتوا را به صورت فراگیر شروع کرده است. علت این که ما کپی فای […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *