دکمه فراخوان

لندینگ پیج چیست؟ صفحه فرود (Landing Page) چیست؟

فهرست مطالب:

لندینگ پیج چیست؟ صفحه فرود (Landing Page) چیست؟

آیا می دانید لندینگ پیج (landing page) چیست؟ آیا تا به حال در وبسایت خود از یک صفحه فرود استفاده کرده اید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات منفی است با ما همراه باشید تا نحوه ایجاد و ساز و کار لندینگ پیج ها را بررسی کنیم.

لندینگ پیج یا صفحه فرود، ابزار بسیار ارزشمندی است که حدود 67 درصد شرکت ها از آن برای بازاریابی اینترنتی استفاده می کنند.

صفحه فرود (Landing page) چیست؟

گاهی اوقات اصطلاح صفحه فرود، به جای صفحه مقصد به کار برده می شود، به عبارتی؛ هر صفحه ای که کاربر از طریق آن، وارد سایت شما می شود.

صفحه فرود ابزاری مهم و بسیار کاربردی برای بازاریابی و ایجاد مشتریان جدید است. طراحی لندینگ پیج، به گونه ای است که به شما کمک می کند تا بازدید کنندگان را به فرصت های جدید (مشتری) تبدیل کنید. در صفحه فرود می توانید آدرس ایمیل کاربران را نیز (در صورت تمایل خودشان) دریافت کنید.

در کار با گوگل آنالیتیکس نیز شما گزارش های ترافیک صفحات فرود سایت خود را دریافت می کنید.

ما در این مطلب به بررسی این نوع لندینگ پیج می پردازیم.

لندینگ پیج (landing page)

لندینگ پیج (landing page)

صفحه فرود: ایده آل برای ایجاد مشتریان جدید

چیزی که صفحه فرود یا لندینگ پیج را ارزشمند می کند، آدرس های ایمیلی است که از کاربران دریافت می کنید. با داشتن این آدرس ها، می توانید ایمیل های تبلیغاتی را به قصد بازاریابی برای کاربران ارسال کنید. ممکن است این کار را به صورت دستی انجام دهید و یا توسط نرم افزار، به طور اتوماتیک ایمیل ها را ارسال کنید. (ایمیل مارکتینگ)

در مدت زمانی که اصطلاحا در حال پخته کردن مشتری بالقوه هستید، باید بتوانید اطلاعات بیشتری از او به دست بیاورید. مثل اینکه او هم اکنون در چه مرحله ای از فرآیند خرید محصول یا خدمات شما قرار دارد. همچنین مشتری نیز باید در طول روند بازاریابی بتواند اطلاعات بیشتری در مورد شما و شرکت، سازمان یا مؤسسه شما به دست بیاورد.

در فرآیند بازاریابی، باید مشتری بالقوه (سرنخ  یا lead ) را مدیریت کرده و مشکلاتی را که ممکن است مانع از انجام خرید شود را شناسایی  و برطرف نمایید.

به این منظور شما باید مشتری بالقوه خود را مستقیما به صفحات خاصی هدایت کنید که در آن ها پیشنهادات ویژه ای برای فروش محصول یا خدمات شما به او ارائه شده است.

فرآیند پرورش مشتری احتمالی، روندی است که در آن ابتدا فرد را به محصول خود علاقه مند کرده و در وی احساس نیاز به وجود می آورید و سپس او را تبدیل به مشتری خود می کنید. بدون یک صفحه فرود (landing page) که نام و آدرس ایمیل کاربران را در اختیار شما قرار می دهد، هرگز این شانس را نخواهید داشت تا بازدیدکنندگان سایت (Traffic) خود را تبدیل به مشتری نمایید.

بازدید مفید از سایت شما زمانی است که بازدید کننده دقیقا آن چه را که شما می خواهید ببیند. این امر مسلتزم صرف وقت کافی برای ساختن صفحات سایت است. در این صورت بازدید کنندگان پیشنهادات و محصولات شما را دنبال کرده و می توانید امیدوار باشید که مشتریان بالقوه و بازدید کنندگان ثابتی پیدا کرده اید.

لندینگ پیج از چه عناصری تشکیل شده است؟

تا اینجا متوجه شدیم که صفحه فرود یا لندینگ پیج در جذب مشتری نقش بسیار مهمی دارد. اما سوال این جاست که این بخش از وبسایت شامل چه عناصری است و چگونه کار می کند؟

اولین گام: یک پیشنهاد ویژه!

قبل از هر چیز نیاز به ارائه دادن یک پیشنهاد ویژه به مشتری دارید. این پیشنهاد می تواند هر چیزی باشد؛ از  دانلود یک کتاب یا کاتالوگ گرفته تا پیشهاد دادن لینک هایی برای بازدید.

این پیشنهاد (Offer)  باید برای مشتری جذابیت داشته و مورد نیاز او باشد تا او را در چرخه خرید محصول قرار دهد. وقتی مشتری در مراحل اولیه خرید محصول یا خدمات شما قرار دارد، باید این امکان را در اختیار او قرار دهید که بتواند در مورد محصول پیشنهاد شده، تحقیقات بیشتری انجام دهد و اطلاعات کسب کند.

در حالی که اگر مشتری در مراحل پایانی انتخاب محصول قرار دارد، (مراحل علاقه مند شدن و تصمیم به خرید را طی کرده است) پیشنهاد یا آفر شما باید بیشتر در مورد شرایط و نحوه ی خرید محصول باشد.

حال صفحه فرود خود را بسازید!

یک لندینگ پیج شامل عناصر زیر است:

  • یک صفحه که کاملا در مورد پیشنهاد یا آفر ویژه شما ساخته شده است و تنها در این مورد به بیننده اطلاعات می دهد.
  • یک عنوان جذاب و یک متن تبلیغاتی که بتواند کاربر را متقاعد کند تا آدرس ایمیل و سایر مشخصات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.
  • مزایای پیشنهاد (محصول یا خدمات پیشنهاد داده شده) به صورت تیتر وار.
  • یک عکس با کیفیت و مناسب از محصول پیشنهاد داده شده.
  • یک فرم که کاربر آدرس ایمیل خود را وارد آن کند. (و شاید در صورت لزوم، سایر اطلاعات مانند نام، نام شرکت و …)
  • و سرانجام نمایش یک صفحه برای تشکر از اینکه کاربر با پیشنهاد شما موافقت کرده است.

عناصر تشکیل دهنده لندینگ پیج

تشکر کنید!

وجود یک صفحه “تشکر و سپاسگزاری” باعث می شود که کاربر از بازدید صفحه فرود شما، تجربه خوبی داشته باشد.

صفحه تشکر، یک صفحه جداگانه است که باید پس از تکمیل فرم و دریافت آدرس ایمیل کاربر، به او نمایش داده شود. در مواردی که فایلی برای دانلود وجود دارد، صفحه تشکر باید پس از فشردن دکمه دانلود، نمایش داده شود. نمایش این صفحه احتمال اینکه کاربر از سایر قسمت های سایت بازدید کند را نیز افرایش می دهد.

فراموش نکنید که در صفحه تشکر، پیشنهادات دیگری نیز بگنجانید، مثلا فالو کردن شما در شبکه های اجتماعی، دانلود کاتالوگ محصولات یا بازدید یک صفحه خاص، می تواند از جمله پیشنهاداتی باشد که در صفحه تشکر به کاربر ارائه می دهید.

اشتباه: نمایش پیام تشکر درون صفحه فرود!

گاهی ممکن است پیام تشکر را درون صفحه فرود یا لندینگ پیج نمایش دهید. این کار به چند دلیل صحیح نیست:

با این روش نمی توانید متوجه شوید که لندینگ پیج شما تا چه حد موفقیت آمیز بوده است. هدف از نمایش صفحه فرود، رسیدن به صفحه تشکر است؛ تنها در این صورت گوگل آنالیتیک یا سایر نرم افزار های بازاریابی دیجیتال می توانند میزان موفقیت لندینگ پیج را بسنجند.

هنگامی که امکانی برای بازدید از سایر قسمت های سایت در اختیار کاربر قرار ندهید، او دلسرد می شود.

با این کار فرصت گسترش دادن رابطه با مشتری در مراحل بعدی را از دست خواهید داد.

استفاده از دکمه فراخوان فراموش نشود!

زمانی که شما پیشنهاد و تمامی عناصر مورد نیاز ساخت صفحه فرود خود را آماده کردید، فرم دریافت ایمیل از کاربر را ساختید، بایستی از دکمه فراخوان (Call to Action)  یا CTA استفاده کنید تا ارائه پیشنهاد شما، به سرانجام برسد. معمولا از این دکمه در انتهای صفحه اصلی، انتهای نوشته ها و در پیام های ایمیلی استفاده می شود.

به این منظور باید یک مطلب در مورد پیشنهاد (offer)  خود بنویسید و دکمه فراخوان (اقدام به عمل) را در آن صفحه بگنجانید.

آفر یا پیشنهاد ویژه خود را در شبکه های اجتماعی تان نیز قرار بدهید و مخاطبان را تشویق کنید که این پست ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر پیشنهاد یا آفر شما از جذابیت کافی برخوردار باشد، با این روش مشتریان زیادی برای شما ایجاد خواهد شد.

لندینگ پیج

لندینگ پیج

لندینگ پیج جایگزین

فرم ردیابی مشتری popup

نمایش فرم پاپ آپ دریافت اطلاعات کاربر، روشی بسیار مؤثر در ایجاد مشتریان جدید است؛ به خصوص هنگامی که نمایش این فرم بر اساس رفتار کاربر باشد (برای مثال پس از ده دقیقه بازدید کاربر از بخش های مختلف سایت، نمایش داده شود). با استفاده از این ابزار می توانید تصاویری از محصول یا خدمات پیشنهادی خود را نمایش داده و با استفاده از یک عنوان جذاب و توضیح کوتاه فرصتی دیگر برای متقاعد کردن کاربر داشته باشید.

هنگامی که بازدید کننده کلیک می کند فرمی با یک تا چهار فیلد برای او ظاهر می شود که می توانید اطلاعاتی مثل ایمیل، نام، شماره تلفن و … را دریافت کنید. هنگامی که کاربر فرم را تکمیل کند، می تواند از طریق پیغام تشکر، به لینک پیشنهاد ویژه شما دسترسی داشته باشد.

با این راه حل نمی توانید ایمیل های بعدی را برای کاربر ارسال کنید یا پیغام تشکر خود را سفارشی سازی کنید، با این حال این راه حل تا حدودی از مشکلات می کاهد.

آماده ساخت صفحه فرود هستید؟

آیا متوجه شدید که لندینگ پیج چیست و چگونه کار می کند؟ اکنون می توانید یک لندینگ پیج بسازید و از مزایای آن بهره مند شوید.

شاید هم تاکنون از لندینگ پیج در وبسایت خود استفاده کرده اید، تجربه شما در این مورد چه بوده است؟ آیا استفاده از لندینگ پیج به کسب و کار شما کمک کرده است؟ Bottom of Form


مقالات خواندنی: 

رپورتاژ آگهی ؛ چه کارکردی در سئو SEO سایت دارند؟

سئو : بهینه سازی جستجوی صوتی به روزترین تکنیک های سال 2018

سئوی وبلاگ: چگونه محتوای وبلاگ خود را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه کنیم؟  ترفند های 2018

انتخاب کلید واژه های متناسب با سئو

تولیدمحتوای سئو چیست؟

اشتباهات رایج در سئو که شما هم ممکن است در حال انجام دادن آنها باشید

چطور برای سئو لینک درست کنیم؟(راهنمایی کامل بروزرسانی 2018)

12 استراتژی برتر سئو برای 2017

تولیدمحتوا برای سئو: چگونه تولیدمحتوا کرده و برای گوگل بهینه سازی کنیم؟

چگونه یک سئوکار خوب پیدا کنیم و سئو کار های غیر حرفه ای را تشخیص دهیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.