ترافیک گوگل - چگونه می‌توانید از گوگل ترافیک بگیرید؟

ترافیک گوگل – چگونه می‌توانید از گوگل ترافیک بگیرید؟

ترافیک گوگل – چگونه می‌توانید از گوگل ترافیک بگیرید

گوگل در حال حاضر محبوب‌ترین موتور جستجو در چند سال  شده است، همچنین بزرگترین منبع ترافیک برای وب سایت‌ها و کسب و کارها است. آیا شما به دنبال ترافیک گوگل هستید؟ بنابرین شما باید مطالبی که ما با روش‌های اندک ارائه می‌کنیم بخوانید تا بتوانید برای وب سایت یا کار آنلاین خود ترافیک گوگل بگیرید.

ترافیک گوگل

ادامه مطلب

تولید محتوا 9 نکته برای تولید بهترین محتوا مبتنی بر سئو در سال 2019

9 نکته برای تولید بهترین محتوا سئوی خود در سال 2019

در سال 2019، همه‌ی مطالب سئو درباره‌ی مخاطبین خواهد بود.

اگر به دنبال این هستید که مطالب بازاریابی خود را بهبود بخشیده و به دنبال بازگشت سرمایه‌ی واقعی هستید، باید کارهایی بکنید که واقعاً از آن‌ها سود ببرید.

در محتوای که رنک بالایی دارد، و ترافیک و تقدم بیشتری دارد همیشه کاربر محور است.

به همین علت است که نکاتی برای سئوی محتوا در سال 2019 همه به خواننده شما بر می‌گردد، این مخاطب محوری  با عناوین VIP و MVP نیز شناخته می‌شود. باید این نکات را بدانید و بفهمید تا بتوانید با استفاده‌ی درست از آن‌ها، محتوای مخاطب پسند تولید کنید.

به خاطر اینکه، زمانی که برای افراد درست و به شیوه‌ی درست می‌نویسید، نوشته و محتوای شما رشد بیشتری خواهد کرد.

بیشتر بدانید: چرا همه روش‌ها را برای نوشتن محتوای جذاب و قانع‌کننده ندانیم؟

 9 نکته‌ی کلیدی برای تولید بهترین محتوا سئوی خود در سال 2019

اینجا 9 نکته که به شما کمک می‌کند تا امسال و سال های آتی بهترین محتوا (از لحاظ بیشترین بازدید، اشتراک گذاری و ارزش) را داشته باشید.

  1. برای افراد مناسب با کلید واژه‌های مشخص شده بنویسید.

اگر شما در استفاده از کلید واژه‌های هدف بهینه شده موفق نباشید؛ محتوا سئوی شما به دست افراد مناسب نخواهد رسید.

منظور از کلید واژه‌های هدف چیست؟

کلیدواژه‌ها اصطلاحات کلیدی و عباراتی هستند که مخاطبین شما به صورت فعال جستجو می‌کنند.

برای پیدا کردن این عبارات، در ابتدا باید در نظر بگیرید که:

  • گروه مخاطبین شما چه کسانی هستند؟
  • چه اطلاعاتی نیاز دارند؟
  • چرا این اطلاعات را نیاز دارند؟
  • از چه کلیدواژه‌های برای پیدا کردن آن‌ها استفاده می‌کنند؟

این کار به نظر خیلی زیاد می‌رسد، اما آنچنان هم زیاد نیست اگر آن‌ها را به فعالیت‌های کمی تقسیم کنید:

تحقیق درباره‌ی مخاطبین: مخاطبینی که فکر می‌کنید چیزی که شما پیشنهاد می‌دهید را نیاز داشته و یا می‌خواهند را شناسایی کنید. سپس، محلی که به صورت آنلاین جمع می‌شوند را پیدا کنید. با آن‌ها صحبت کنید. روی آن‌ها مطالعه کنید. درباره‌ی عادات شخصی، اولویت‌ها، جمعیت شناسی و آمار آن‌ها اطلاعات به دست بیاورید.

تحقیق درباره‌ی کلید واژه‌ها: کلیدواژه‌های مربوط و مفید که به تخصص، محصول یا خدمات و یا قصد مخاطبین شما از جست و جو مربوط است را پیدا کنید.

تحقیق درباره‌ی عنوان: تیترها یا عناوینی را بنویسید که علاوه بر جذاب بودن، شامل کلیدواژه هدف نیز باشد.

 2- تمرکز بر روی خوانا بودن

مطالب سئوشده که در رأس صفحات موتورهای جست و جو قرار دارند دارای ویژگی‌های بارزی هستند:

بسیار خوانا هستند.

هنگامی که مخاطب شما بر روی لینک شما کلیک می‌کند، هر اصل کوچکی در صفحه آن‌ها را مجاب می‌کند که در صفحه مانده و محتوا را مطالعه کنند. و هنگامی که در صفحه مانده و محتوا را مطالعه می‌کنند، این باعث می‌شود که صفحه‌ی شما در نظر گوگل عالی به نظر برسد.

یعنی ((این صفحه به جست و جوی خواسته شده مربوط است! کاربر اطلاعاتی که دنبال آن بوده را پیدا کرده است!))

مدت زمانی که مخاطب در صفحه می‌ماند، زمان باقی ماندن نام دارد- یا، مقدار زمانی که شما بر روی نتیجه‌ی جست و جو کلیک می‌کنید و به صفحه‌ی نتایج باز می‌گردید.

خوانایی به مدت زمان باقی ماندن بیشتری منتهی می‌شود که بستگی به صفات زیر دارد:

  • وضوح
  • سازماندهی
  • منطق
  • سادگی

برای خوانا بودن، محتوا شما نیاز دارید تا انواع اطلاعات را به روش قابل فهم منتقل کند. و هنگامی که محتوای شما برای افراد بیشتری قابل فهم باشد، افراد بیشتری مدت زمان بیشتری در سایت با قی خواهند ماند، که به رنکینگ گوگل شما کمک می‌کند.

3-مطالب خود را عمیق‌تر کنید.

یک گرایش در سال 2019  درباره تولید محتوا آن است که به صورت عمیق‌تر و وسیع‌تری به موضوع بپردازید.

عمیق‌تر بودن مطلب برای رنکینگ‌های بالاتر جواب می‌دهد زیرا، بر اساس گفته‌های بازاریاب دیجیتالی، اریک اگنه، گوگل تمرکز خود را بر روی محتوای با کیفیت معطوف می‌کند.

این چیزی است که اگنه در یک پست‌ ترند شده از دنی گودوین درجرنال موتور جستجو گفت:

“ما عملکرد سئوی تعداد مختلفی از سایت‌ها را دنبال کردیم. این سایت‌ها که به صورت استثنایی محتوا با کیفیتی از لحاظ عمق تهیه کرده بودند در طول سال رنکینگ خود را افزایش داده بودند. سایت‌هایی که مطالبشان از لحاظ عمق کیفیت کمی داشتند در مقایسه افت کردند.

به علاوه، بر اساس گفته‌های اگنه این گرایش در حال ادامه پیدا کردن است.

پس، چگونه باید محتواهایی با کیفیت بیشتری تولید کنند؟

پست‌های طولانی بنویسید- به 2000 کلمه و بیشتر فکر کنید.

عناوینی را جستجو کنید که اشکال متفاوت بیشتری دارند.

راهنمای نهایی بنویسید.

جستجوهای خود را از سطوح عادی به سطوح عمیق‌تری ببرید. به جای جست و جوی سر سری گوگل، از گوگل اسکالر، کتابخانه مجازی، یا نشریات صنعتی برای پیدا کردن داده‌های به روز استفاده کنید.

4– سرعت صفحه‌ی خود را افزایش دهید.

یک راه ساده برای بهبود محتوا سئوی خود در سال 2019:

  • سرعت صفحه‌ی خود را افزایش دهید.
  • محتوا خود را کامل بالا آورده و سریع‌تر به نمایش گذارید.
  • هر چه سرعت صفحه‌ی شما کمتر باشد، کاربران شما کلافه‌تر خواهند شد.
  • چه کسی دلش می‌خواهد مدت زیادی را برای بالا آمدن وبسایت منتظر بنشیدند؟

بر اساس گزارش خبر بی بی سی، نیمی از خریداران بیشتر از سه ثانیه برای بالا آمدن یک صفحه‌ی خرده فروشی صبر نخواهند کرد.

و تحقیقاتی از جانب گروه نیلسن نرمن نشان داده است که بیشتر کاربران صفحه را بین 10 تا 20 ثانیه ترک خواهند کرد.

5-سرمایه گذاری روی تصاویر

بر اساس تحقیقی از اسکای ورد، مقالاتی همراه با تصاویر مرتبط نسبت به مقالات بدون تصاویر 94 درصد بیشتر لذت به مخاطب می‌دهند.

به همین علت است که ما اصطلاحاً به تصاویر متصل شده‌ایم و به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

اما، تأثیر تصاویر جالب و دارای طراحی خوب و کیفیت بالا بیشتر از گذاشتن تعدادی تصاویر تصادفی و بلااستفاده است.

محتوا شما همراه با تصاویر مرتبط، حرفه‌ای و واقعی بهتر به نظر خواهد رسید، بنابراین ایده‌ی خوبی است که برای سئوی بهتر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید.

6-استفاده از واقعیات (و ذکر کردن درست آن‌ها)

امروزه، تقریباً هر کارشناسی با استفاده از اینترنت می‌تواند ادعاهای عجیب و غریب بدون هیچ داده‌ی پشتوانه‌ای را مطرح کند.

این به معنی است که کسانی که در محتوا خود از حقایق اثبات شده، منابع و داده استفاده می‌کنند به راحتی می‌توانند محتوا خود را متمایز کنند. کلید قابل اعتماد بودن محتوا تحقیق و ارایه مدارک و شواهد است.

7-قالب بندی کردن محتوا برای اسنیپت برجسته

اخیراً اسنیپت برجسته توجه زیادی را در صفحات جستجو به خود جلب کرده است، و این ترند در سال 2019 ادامه پیدا خواهد کرد.

بر اساس گفته‌ی گوگل ممکن است این قطعات اطلاعات زمانی که کاربر سؤالی می‌پرسد در صفحات جستجو نشان داده شوند.

همانطور که می‌توانید مشاهده کنید، اسنیپت برجسته اولین محل در بالای صفحه است.- یک محل بزرگ و مناسب.

به همین علت است که براساس تحقیقات آ اچ رف، اسنیپت های برجسته ترافیک زیادی را از محل #1 مصرف می‌کنند.

برای افزایش شباهت محتوا خود برای دریافت اسنیپ به منظور اسنیپت پیشرفته، تعدادی روش وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را استفاده کنید:

8- متخصص باشید

امروزه، گوگل به نویسندگی متخصصانه در محتوا بیشتر از قبل ارزش می‌دهد.

موضوع شهرت

بر اساس راهنمای آپدیت شده‌ی اخیر ارزیاب‌های کیفیت گوگل، سازنده‌ی محتوا و پیشینه آن شخص هر دو در کیفیت آن صفحه تأثیر گذار هستند.

گواهی شهرت می‌تواند شامل عوامل زیر باشد:

تجربه‌ی اول شخص (به عنوان مثال، شما به مدت ده سال فعالیت‌های هنری انجام می‌دادید و یک کتاب هنری تألیف کرده‌اید، و یا شما یک اسب سوار با تجربه بوده‌اید و تدریس داشته‌اید و غیره)

وب درباره‌ی شما چه چیزی می‌گوید (به مجلات، انجمن‌های مناظره، زندگی نامه‌ی نویسنده، اخبارو مقالات ویکیپدیا و غیره)

به این منظور، صفحه‌ای تحت عنوان درباره من در صفحه‌ی خود تعبیه کنید، همانند صفحه‌ی زندگی نامه‌ی نویسنده برای بلاگ خود، برای شهرت شما ضروری هستند.

فراموش نکنید که برای تمام فرصت‌های وبلاگ نویسی مهمان خود نیز زندگی نامه بسازید.

9- تحقیقات اصیل انجام دهید.

اگر صفحه‌ی شما شامل آمار دسته اول، مطالعات، اطلاعات و تحقیقات در قسمت‌های خود باشد، شانس بسیار زیادی خواهید داشت که صفحه‌ی شما توسط سایر سایت‌ها لینک شود و به یافته‌های شما استناد کنند. نیازی به اشاره نیست که این موضوع چقدر برای کار و مخاطبین شما ارزشمند است.

بر اساس گزارش تحقیقات اصیل ملی برای بازاریابی توسط تحقیقات مانتیس و بازموسو، 56 درصد بازاریاب‌هایی که در مطالب خود از تحقیقات بکر استفاده کرده‌اند، اثرات فوق العاده و گسترش دهنده‌ی آن را بیان کرده‌اند.

در رأس آن:

  • 74 درصد گزارشات بیان کرده‌اند که به علت اطلاعات بدیع و بکر بازدید بیشتری داشته‌اند.
  • 63 درصد بیان داشته‌اند که اشتراک بیشتری داشته‌اند.

نیازی به گفتن نیست که، تحقیق راهی فوق العاده برای بهبود محتوا سئوی شما است.

بعضی از ایده‌های تحقیق:

یک تحقیق موردی درباره‌ی موفقیت یا شکست برند خود انجام دهید- هر دو ابزار ارزشمندی برای تدریس هستند.

کار خود را بررسی کرده و نتایح را تألیف کنید.

اطلاعات خود را تحلیل کرده و یافته‌های خود را پست کنید.

برای راه اندازی محتوا سئوی خود حاضرید؟

تولید محتوای سئو پسند در سال 2019 دوباره مبحث داغی خواهد بود.

هنگامی که شما چیزی را که مخاطب شما نیاز دارد را در محتوا خود تعبیه می‌کنید، فواید آن بسیار زیاد خواهد بود.

برای شروع ازنکات این مقاله استفاده کنید.

 

خرید ورودی گوگل / چگونه 50,000 بازديدکننده در گوگل داشته باشيم

خرید ورودی گوگل / چگونه 50,000 بازديدکننده در گوگل داشته باشيم

خرید ورودی گوگل / چگونه 50,000 بازديدکننده در گوگل داشته باشيم

با این 9 ترفند می‌توانید 50,000 بازديدکننده در گوگل داشته باشيد. به عبارتی، چیزهایی که قرار است امروز یاد بگیرید از روش‌های تضمینی خرید ورودی گوگل است. در خرید ورودی گوگل، متاسفانه هيچ شیوه‌ای به تنهايي شما را به اين ميزان بازديدکننده نمی‌رساند. می‌خواهم به شما بگويم با استفاده از کلید واژه‌های بسيار خاص و تصاوير مناسب در سايتتان می‌توانید به 50,000 بازديدکننده دست يابيد. اما اين مهم به سادگي اتفاق نمی‌افتد. واقعيت اين است که تنها با تکيه به يک تکنيک خاص نمی‌توان بازديدکنندگان خاص داشت. شما بايد ترکيبي از استراتژی‌ها و رويکردهاي مختلف را به کار گيريد.

ادامه مطلب

WebsiteCopywritingBestPractices

10 قدم برای تشکیل استراتژی تولید محتوا سایت

برای تولید محتوا سایت خود استراتژی دارید؟

محتوا ابزاری کلیدی برای سایت است که بتواند به اهداف خود که فروش بیشتر هستند برسد. تولید محتوا برای سایت اهمیت بالایی دارد چون هرچقدر که تولید محتوا با کیفیت بیشتری انجام شود سایت نیز بازدیدهای بیشتری پیدا خواهد کرد؛ با وجود این اهمیت مشاهده می‌شود که برخی سایت‌ها هنوز هم تولید محتوای خود را چندان به خوبی انجام نمی‌دهند پس تولید محتوا برای سایت باید چطور باشد؟

ادامه مطلب

تحریم گوگل داکس؛ کار نکردن گوگل داکس در ایران

تحریم گوگل داکس؛ کار نکردن گوگل داکس در ایران

 

با توجه به این که ایران جزو یکی از 6 کشوری است که از طرف آمریکا تحریم شده است. برخی از امکانات گوگل مثل گوگل داکس از تاریخ 25 اسفند 97 تحریم شده است. 

ادامه مطلب

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل – حتی اگه تازه کار باشی!

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل – حتی اگه تازه کار باشی!

محمد: خوبی علی آقا!؟ 

علـی: ممنونم محمد جان.

محمد: علی چطور تونستی تو 1 سال این همه تُشک رُویال بِفروشی!؟

علـی: با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل 

محمد: چطوری … ؟ مگه ممکنه!؟

البته که ممکنه، اجازه بدین براتون کسب و کاهایی رو معرفی کنم که روزانه با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل میلیاردها تومان درآمد دارند. در بعضی شرکت‌ها به لطف قرار گرفتن در صفحه اول گوگل حتی 200 تا 300 نفر هم کار می‌کنند. خوش به حال شما که امروز در وب سایت ما فوت کوزه گری علـی را یاد می‌گیرید.  ادامه مطلب

85

کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟

سلام، سلام و سلام … آیا به دنبال استخدام هستی؟ یا این کار تولید محتوا رو به عنوان یک گزینه سبک سنگین می‌کنی؟ اگر این طور باشه به هر صورت سوالاتی در ذهن داری و دوست داری سریع به آن‌ها پاسخ بیابی. اگه شما هم با من هم‌نظری تا آخر این گفتار همراه شو تا دنیای تولید محتوا را زیر و رو کنیم. 

همینطور که می‌دونین، دنیای محتوا خیلی گستره است برای این که گم نشیم. ما در این صفحه بیایید یک نوع خاصی از محتواسازی رو راجع بهش صحبت کنیم که هم یکی از از ایده‌های خلاقانه پولساز در اینترنت هست و از طریفی خیلی به تخصص نرم‌افزای و این داستانا نیاز نداره. گرایشی از محتوانگاری که می‌خواهیم بررسی کنیم، تولید محتوای متنی است.

تولید محتوای متنی چیست؟-min

تولید محتوای متنی چیست؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، تمامی نوشته‌هایی که در صفحات لندینگ پیج، وبلاگ در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شه، توسط یک نویسنده یا محتوانگار یا کپی رایتر نوشته شده‌اند. با آن متن نوشته شده که مبتنی بر سئو SEO نیز بوده‌ باشد؛ محتوای متنی گفته می‌شه.

تا این جا که معلومه جنس کارمون چیه و داریم راجع به چه چیزی صحبت می‌کنیم. به همین جهت، در ادامه به مهم‌ترین سوالاتی که پرسیده‌ میشه پاسخ‌های دقیق و مختصری بنویسیم. لطفا با حوصله به پاسخ این 6 سوال توجه کنید.

کارشناس محتوا کیست؟

در دنیای دیجیتال مارکتینک، کسی که مهارت و تخصص تولید محتوا داشته باشد، به او کاشناس تولید محتوا گفته می‌شود.

1- در کوتاه مدت چگونه می‌توان وارد بازار کار تولید محتوا شد؟

پاسخ سوال: باید آموزش ببینید.

شاید همین الان خود را برای انجام این کار آماده ببینید. اما غافل از اینکه این وسط کارفرمایی است که باید از نتیجه کار راضی باشد. اگه اندکی تجربه کاری در این شغل داشته باشین، قطعا می‌دونید منظورم چیست. اما اگر تازه کار هستید باید بدانید که این کار هم مانند دیگر حرفه‌ها چم و خم زیادی دارد. 

این خیلی خوب است که مشتاق انجام کار و کسب درآمد هستید. اما باید توجه کنید که این کار نیاز به تخصص دارد. تخصصی که از راه آموزش، یادگیری و تجربه به دست می‌آید. حالا شاید بپرسید من چگونه و از کجا شروع کنم.

در واقع پاسخ کوتاه به این سوال شما را در ابتدا گفتیم. اما می‌دانیم که این پاسخ برای شمایی که تازه شروع می‌کنی. یا حداقل تجربه اندکی در این حوزه دارید، کافی نیست. تقریبا می‌توان با قاطعیت گفت که هیچ مدرسه و دانشگاه آکادمیک ویژه برای یادگرفتن کار تولید محتوا وجود ندارد. ولی این بدان معنا نیست که شما از آموزش‌های متخصصان بازاریابی محتوایی این حوزه استفاده نکنید. امروزه شما می‌توانید با روش‌های زیر تخصص این کار رو بدست بیاورید:

  • دوره‌های آموزشی آنلاین
  • بسته‌های آموزشی آفلاین
  • شرکت در کارگاه‌ها

اگه واقع بین باشیم شما از هفته‌ها و ماه‌های نخست می‌توانید به کار ادامه دهید و درآمدزایی کنید. اگر هم تسلط به سئو داشته باشید باز هم نمی‌شود گفت که متخصص شده‌اید. چرا که هنوز زیاد ننوشته‌اید و بازخوردهای زیادی نداشته‌اید. اما به مرور که پروژه‌های کوچک و بزرگی تحویل دادید و حداقل 100 کار از شما در سایت‌های دیگر منتشر شد، می‌شه گفت چم و خم کار را یاد گرفته‌اید و در آن زمان است که مشتری‌ها به سمت شما می‌آیند و برنامه کاری‌ شما پُر می‌شود.

2- آیا فقط باید برای وب‌سایت‌ها بنویسم؟

تولید محتوا فقط برای وب‌سایت‌ها نیست. حرفه‌ی نویسندگی داستان درازی دارد و مربوط به امروز و دیروز نیست. اما ما در ابتدای این مقاله‎‌ هم اشاره کردیم که تمرکز ما در این مقاله فقط محتوای وب است. البته فقط وبسایت‌ها نیستند. امروزه اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز به محتوای حرفه‌ای و دست اول نیاز دارد. تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی هرچند که در این شاخه قرار دارد اما تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. اگه ساده‌تر بگم، معمولا افراد یا کار محتوایی وب انجام می‌دن یا شبکه‌های اجتماعی. که ما فقط درمورد وب صحبت می‌کنیم. 

کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد؟

 

3- کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد؟

توصیه می‌کنیم این کار را یک شغل پاره وقت در نظر بگیرید، ولی اگر کار دیگری ندارید با کمی تلاش بیشتر می‌توانید به اندازه یک شغل تمام وقت درآمد داشته باشید. معمولا در کار پاره وقت تولیدکننده‌های محتوا به طور میانگین بین 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان درآمد دارند. ولی کسانی که به طور تمام وقت کار می‌کنند تا 10,000,000 تومان در ماه درآمد دارند. این آمار مربوط به فرودین ماه سال 1401 در مجموعه کاری کپی فای است.  برای بررسی چند و چون این قضیه بهتر است مقاله “ چگونه با تولید محتوا هر ماه 10 میلیون تومان درآمد داشته باشیم” مطالعه کنید. اما اگه به طور مخصتر بخواهیم شما را از نحوه حساب کتاب این کار آشنا کنیم. به جدول تعرفه شغل تولید محتوا نگاه کنید یا به صفحه قیمت تولید محتوا مراجعه کنید. 

عنوان خدمات وبلاگ نویسی لندینگ پیج صفحه درباره ما متن انگلیسی
تعرفه برای هر کلمه 70 تومان 100 تومان 120 تومان 400 تومان

میانگین درآمد کارشناس تولید محتوا چقدر است؟

10 میلیون در ماه

 

4- چه کسانی می توانند کار تولید محتوا انجام دهند؟ 

پاسخ: تقریبا همه!

در کار تولید محتوا هر چقدر مهارت، تخصص و تجربه شما بیشتر باشد، درآمد بیشتری را تجربه می‌کنید. با حداقل دانسته‌ها هم می‌‌توان کار مفید انجام داد و درآمد کسب کرد. هر شخصی از نوجوان گرفته تا نسل قدیم می‌‎تواند این کار را انجام دهد. اما نباید فراموش کنید، که این کار یک تخصص است. باید یاد بگیرید و سپس خواسته مشتری را روی کاغذ پیاده کنید. یادگیری این کار هم سخت نیست، باید آموزش درست و معتبر را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. حالا اگه یه مقایسه داشته باشیم. شما در جایگاه‌های مختلف بوده‌اید در زمان دانش‌آموزی تجربه نوشتن داشته‌اید و انشا نوشته‌اید و زمانی که دانشجو بوده‌اید پایان نامه نوشته‌اید و کلی تجربه‌های دیگر! اما وقتی انشا می‌نوشتید مخاطب شما تعدادی دانش آموز و یک معلم بود. زمانی که پایان نامه می‌نوشتید مخاطب شما استاد، ویراستار و اندکی دانشجو بود.

در اینجا شما 4 گروه مخاطب دارید:

  • کارفرما
  • مدیر کسب و کار
  • مخاطبان مقاله
  • موتورهای جستجوی گوگل

شاید الان بهتر می‌توانید درک کنید. هر یک از این گروه‌ها مخاطبین کار شما هستن. پس کار شما زیر ذربین است. بنابراین باید با زبان مشترک کار تولید محتوا آشنا باشید و آن تخصصی است که با خواندن، شنیدن و انجام دادن بدست می‌آورید.

برای کار تولید محتوا چقدر سرمایه نیاز است؟ 

5- برای کار تولید محتوا چقدر سرمایه نیاز است؟ 

تقریبا هیچ!

برای کار تولید محتوا در منزل منظور ما از سرمایه صفر به این معنی نیست که هیچ سرمایه‌ای لازم نیست. خیر، بلکه امروزه با این قیمت‌های سر به فلک کشیده، باید سرمایه زیادی را برای این کار در نظر بگیرید. اما از این جهت که خیلی از شما‌ها ابزارهای لازم را در خانه دارید. می‌توان گفت با هیچ سرمایه‌ای می‌توان این کار را شروع کرد. برای مثال شما در خانه موارد زیر را دارید:

  • یک دستگاه کامپیوتر یا لپ تاپ
  • اینترنت مناسب و پرسرعت

 این‌ها سرمایه‌های مادی لازم هستند. اما سلامتی، داشتن مهارت‌های لازم و دانشی که دارید سرمایه مهم و لازم برای انجام این کار است. 

 

6- آیا برای کار تولید محتوا استخدام می‌کنند؟ 

بلی – در شرایط کنونی و با رشد کسب و کار الکترونیک، شرکت‌ها و استارتاپ ها به متخصص تولید محتوا نیاز دارند. حتی در بعضی بهترین سایت های تولید محتوا مثل کپی فای افراد درخواست کار می‌کنند. این شرکت با بررسی رزومه و تخصص افراد به آن ها امکان کسب درآمد را مهیا می‌کنند. نویسندگان در سامانه تولید محتوای کپی فای بدون هیچ تعامل اضافی با مشتری، کار را تحویل می‌گیرند و انجام داده و سپس درآمد کسب می‌کنند.

البته شرکت‌هایی هم هستند که افراد را استخدام می‌کنند. در آگهی‌های استخدامی می‌توانید این گونه استخدامی ‌ها را پیدا کنید و به عنوان متخصص تولید محتوا در آن شرکت یا مجموعه مشغول به کار شوید. خوبی کار با مجموعه کپی فای دورکاری بودن آن است. درواقع کارها به صورت پروژه‌ای است. از هر شهر و روستایی می‌توانید باشید و یا هر ساعاتی از روز که خواستید کار کنید. در شغل تولید محتوا که به صورت فریلنسر کار کنید خیلی دست و بالتون باز است و از این کار لذت می‌برید.  

فریلنسر بودن بهتر است یا استخدام شدن؟

اگه قصد دارید ساعات کاری در اختیار شما باشد، بهتر است فریلنسر باشید و هر موقع دوست داشتید کار کنید. اما درصورتی که موقعیت شغلی خوبی به شما پیشنهاد می‌شود بهتر است آن را قبول کنید و به طور منظم سر کار بروید.

چگونه کار شغل محتوا را یاد بگیرم؟

7- چگونه کار شغل محتوا را یاد بگیرم؟

همانطور که اشاره کردیم؛ مثل بسیاری از شغل‌ها این کار هم تخصص می‌طلبد. ولی با تلاش و پشتکار در کوتاه مدت نیز می‌توان این تخصص را یاد گرفت. مهارت‌های لازم برای موفقیت در این کار، نویسندگی، ویراستاری، SEO و  آشنایی با وب گردی حرفه‌ای و تعدادی نرم افزار تحت وب است. چنانچه یک زبان دیگری مثل زبان انگلیسی هم بدانید، در کار تولید محتوا موفق‌تر خواهید بود.

نمونه کار تولید محتوا چگونه است؟

به برخی از کارهایی که توسط نویسنده‌های کپی فای انجام شده در صفحه نمونه تولید محتوا نگاه کنید. 

 

این تخصص را با کپی فای یاد بگیرید. 

مهارت‌های لازم برای تولید محتوا به شرح زیر است. ابتدا باید این مهارت‌ها را یاد بگیرید بعد نیاز دارید که کار شما را یک متخصص بررسی و نکات قوت و نکات ضعف شما را نشان دهد.

مهارت‌های لازم برای کار تولید محتوا:

  1. آشنایی به استفاده از اینترنت
  2. آشنایی به علم بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو SEO
  3. آشنایی به کار با نرم افزارهای آفیس
  4. آشنایی به کار با ایمیل
  5. آشنایی با نرم افزار تحت وب گوگل داکس

مهارت‌هایی که شما را در کارتان متخصص می‌کند:

  • نویسندگی
  • ترجمه
  • آشنایی به زبان‌های دیگر غیر از زبان فارسی
  • ویرایش عکس
  • ویرایش فیلم
  • ویرایش صدا

مهارت‌هایی زبانی که باید تسلط پیدا کنید

  • آشنایی کامل به خواندن و نوشتن زبان فارسی
  • آشنایی کامل به ویراستاری و دستوری زبان فارسی
  • آشنایی کامل به رسم الخط جدید ( رعایت فاصله و نیم‌فاصله)

مهارت‌هایی که پیشنهاد می‌شود داشته باشید

  • حداقل یک زبان غیر از زبان فارسی یاد بگیرید. (ترجیحا انگلیسی باشد)
  • با سامانه مدیرت محتوای وردپرس آشنایی پیدا کنید.
  • در دوره‌های نویسندگی شرکت کنید
  • یک وبلاگ شخصی بسازید و نمونه‌های خود را در آنجا منتشر کنید

دوره تولید محتوا در کپی فای

 ما در کپی فای یک پکیج آموزشی صفر تا صدی برای یادگیری این تخصص تهیه کرده‌ایم. شما می‌توانید این دوره آموزش محتوا نویسی رو تهیه کنید و با تماشای ویدیو‌های تدریس خانی نژاد و پرشور همه آن چه لازم است را یاد بگیرید و فرصت این را داشته باشید که اشکالات و ایرادت شما بررسی شود. علاوه بر‌ این شما موقع استخدام در سامانه تولید محتوای کپی فای شانس بیشتری بدست می‌آورید و تمام مهارت یک متخصص تولید محتوا را در خود توسعه می‌دهید. 

بسته آموزشی کار تولید محتوا

برای خرید این بسته کلیک کنید.

 

استخدام تولید کننده محتوا در کپی فای 

برای استخدام به صورت پاره وقت در کار تولید محتوای کپی فای باید دارای شرایط زیر باشید. اگر شما هم شرایط زیر را دارید لطفا رزومه (ضروری) خود را به Info@copify.ir یا شماره 09369518618 واستاپ یا تلگرام کنید. توجه کنید که رزومه (نوشتن رزومه) شما باید در یک فایل با  فرمت PDF باشد و به صورت حرفه‌ای نوشته شود. به تماس‌های تلفنی پاسخ داده نمی‌شود. 

شرایط لازم جهت شروع به کار در کپی فای:

  • گذراندن دوره آموزشی کپی فای
  • موفقیت در آزمون کپی فای
  • انجام تعدادی نمونه کار درخواستی از سمت کپی فای

 

برای آشنایی با این مهارت اگر به انگلیسی تسلط دارید و دوست دارید می‌توانید ویدیوهایی را در سایت یوتیوب نگاه کنید، کافیست عبارت‌هایی مثل ( content writing – SEO content – how to optimize content ) را سرچ کرده و مطالب خوبی را مشاهده و یاد بگیرید. برای مثال ویدیو زیر را در یوتیوب پیشنهاد می‌کنیم.

 

content marketing illustration

قبل از سفارش تولید محتوا چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

برای یک تولید محتوا موفق قبل از سفارش به موارد زیر دقت کنید

درآمدی که کسب و کارهای مختلف از وب سایت خود بدست می آورند سرسام آور است  و نمی توان میزان دقیقی را مشخص کرد. تنها یک وب سایت فروشگاه اینترنتی مانند دیجی کالا روزانه چندین میلیارد تومان گردش مالی دارد. اما این همه درآمد از کجا بدست می آید؟ وب سایت های زیادی وجود دارند که خدمات و کالاهای مشابهی را ارائه می کنند اما همه ی آن ها درآمد یکسانی از اینترنت ندارند. مهم ترین چیزی که یک سایت را از سایر رقبا متمایز می کند قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل است. برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل باید تولید محتوای بر اساس سئو انجام دهید. مشکلی که برخی کسب و کارها دارند این است که نمی دانند برای سفارش تولید محتوا باید چکار کنند، در این مطلب راهنمایی هایی را در این زمینه ارائه خواهم کرد.

ادامه مطلب

هزینه تولید محتوا

هزینه تولید محتوا چگونه محاسبه می شود؟

منظور از هزینه تولید محتوا چیست؟

هزینه تولید محتوا، مقدار دستمزدیه که نویسنده محتوا یا شرکت تولید محتوا بابت محتوا نویسی دریافت می‌کنه. تولید محتوا یه جور خدماته که با توجه به تقاضای وحشتناکی که پیدا کرده، روزبه‌روز به قیمتش اضافه می‌شه. درواقع این هزینه پولیه که سفارش‌دهنده محتوا در مقابل دریافت مطلب به انجام‌دهنده کار پرداخت می‌کنه. البته در بازار افرادی هستن که تولید محتوا را با قیمت ارزان انجام میدن. ولی به دلیل موارد زیر نمیشه بهشون اعتماد کرد:

  • بی‌‌توجی به اصول نگارشی و ویرایشی
  • ناآشنایی با روش اصولی بهینه سازی یا سئو
  • رزومه ضعیف
  • تجربه کم

بنابراین همکاری با یک فرد غیرمتخصص چیزی جز اتلاف وقت نیست. اما هزینه تولید محتوا به طور میانگین چقدر است؟

ردیف نوع تولید محتوا تعرفه برای هر کلمه
1 تولید محتوای متنی برای وبلاگ 80 تومان 
2 تولید محتوای متنی برای صفحات خاص 100 تومان 
3 تولید محتوای متنی برای نقد و بررسی محصولات 110 تومان 
4 تولید محتوای متنی به زبان انگلیسی 250 تومان 

بروزرسانی شده در بهار 1400

ادامه مطلب

نوشتن محتوا برای کسب و کارها

9 توصیه در نوشتن محتوای عالی برای وب‌سایت‌های کسب‌وکار

9 توصیه در نوشتن محتوای عالی برای وب‌سایت‌های کسب‌وکار

شاید اگر بدانید نوشتن محتوا برای وب‌سایت تا چه اندازه با دیگر شکل‌های نویسندگی فرق دارد، شگفت‌زده شوید. نوشتن برای وب‌سایت هنر خودش را می‌طلبد زیرا برخلاف خواندن مطالب چاپی، کاربران وبسایت ترجیح می‌دهند مطالب را سرسری بخوانند و رد شوند. کاربر اینترنتی با هزاران انتخابی که برای خواندن دارد، ترجیح می‌دهد نگاهی به مطلب بیندازد و به نتیجه برسد. اگر چیزی را که می‌خواهد پیدا نکند، فوراً وب‌سایت شما را ترک می‌کند. گروه نیلسن نورمن، سازمانی که مبتنی بر شواهد به پژوهش درباره‌ی تجربه‌ی کاربر می‌پردازد، در تحقیق اخیرش دریافت که کاربر بین ده تا بیست ثانیه روی سایت مکث می‌کنند و می‌رود. مطالعات دیگری هم نشان می‌دهد که آمار چیزی حدود پنج ثانیه است. پس شما برای جلب کاربرتان زمان زیادی ندارید.

ادامه مطلب