بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی

با پیشرفت فناوری اطلاعات و فراگیر شدن اینترنت در سراسر جهان, روز به روز بر ارزش و اهمیت بازاریابی محتوایی افزوده می شود. تا حدی که امروزه بازاریابی اینترنتی جای خود را به طور کامل به بازاریابی محتوا داده است.

از دلایل این انقلاب در فرایند بازاریابی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  1. افزایش آگاهی کاربران و مشتریان در مسائل مختلف.
  2. عدم تاثیر خوب و ماندگار بازاریابی سنتی در مقایسه با هزینه ی بالای آن.
  3. پیشرفت سریع تجارت جهانی.

کاربردی ترین نکات در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا مانند هر حرفه ی دیگر نیازمند اصول و قواعد خاص خود می باشد. برخی از آن ها عبارتند از:

  1. درگیری اذهان مشتریان: اگر فرض کنیم که کاربران سایت افرادی متفکر و دقیق در تصمیم گیری هستند, می توانیم با یک محتوای چالش برانگیز او را برای دنبال کردن دیگر مطالب وب سایت, تشویق کنیم.
  2. گنجاندن تبلیغات به صورت زیرکانه در محتوا: باید بدانیم که بازاریابی محتوایی به معنای فروش کالاهای خودمان نیست بلکه در بازاریابی محتوا باید سعی کنیم مشتریان را با ویژگی ها و کارکردهای محصول آشنا کنیم به گونه ای که منطقی به نظر برسد و برای کاربر آزاردهنده نباشد نه اینکه صرفا به تمجید و تعریف از کالاهای خودمان بپردازیم.
  3. عدم وجود غلط های املایی و نگارشی در محتوا: باید دقت کنیم که محتوای موردنظر واضح و دقیق و بدون هیچ گونه اشتباهات دستوری و نگارشی باشد. این مورد باعث افزایش اعتبار محتوا می شود.
  4. توزیع محتوا در فضای مجازی و social network: نباید صرفا به تولید محتوا بسنده کرد بلکه باید بعد از قرار دادن محتوا در وب سایت, لینک آن در فضای مجازی و شبکه های مختلف در دسترس همگان قرار بگیرد.

 

دشواری های بازاریابی محتوا

با وجود این که بازاریابی اینترنتی به واسطه ی امکانات و مزایایی که در اختیار کاسبان اینترنتی قرار می دهد، توجه آن ها را به خود جلب کرده است و محبوبیت ویژه ای بین آن ها دارد, باید بدانیم که بازاریابی اینترنتی مشکلاتی هم دارد که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. متاسفانه فرایند تولید محتوای خوب و جذاب بسیار زمان بر است.
  2. در بازاریابی محتوا باید بدانیم که امکان برقراری ارتباط مستقیم با کاربر یا مشتری وجود ندارد و کاربران امکان دسترسی نزدیک به محصولات را ندارند. این مورد کار را بسیار سخت تر می کند.
  3. گاهی پیش می آید که در مورد یک موضوع خاص به اندازه ی کافی مطلب موجود نیست.
  4. از همه مهم تر تهیه ی یک مطلب غیرتکراری و جدید در مورد یک مطلب خاص کار دشواری است.

خدمات بازاریابی محتوایی

شرکت دانش پژوهان مهر امروز(کپی فای)، با بررسی چالش های مشتریان میتواند برای شما جدول محتوایی و راه حل های بهبود محتوا را ارائه کنند. چناچه سازمان یا شرکت شما از حوزه محتوایی دچار مشکل می باشد کافیست با ما تماس بگیرید تا محتوای شما را متحول کنیم. چناچه بر اهمیت بازاریابی محتوایی در سال 2017 آگاه نیستید این مقاله را مطالعه فرمایید.