هزینه تولید محتوا

هزینه تولید محتوا چگونه محاسبه می شود؟ (قیمت های جدید 2018)

منظور از هزینه تولید محتوا چیست؟

مقدار دستمزدی که نویسنده محتوا یا شرکت تولید محتوا اخذ می کند.

تولید محتوا شامل چه نوع رسانه ای می شود؟

تمامی رسانه‌هایی که در فضای مجازی و غیرمجازی چه به صورت صوت، عکس، فیلم و متن و … ارایه شود یک محتواست.

هزینه تولید محتوا چگونه محاسبه می شود؟

با توجه به نوع محتوا و میزان تخصص مورد نیاز و حجم کاری می توان قیمت گذاری کرد. اما برخی از محتواها به صورت گسترده در دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود. ما امروز قصد داریم، نحوه محاسبه هزینه تولید محتوا را توضیح دهیم.

هزینه تولید محتوای متنی

محتوایی که به صورت متن برای وب سایت ها نوشته می شود می تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشد. مهم‌ترین ویژگی که عمدا در هزینه تولید محتوا اثر دارد، روش نگارش است.

1-روش نگارش تولید محتوا

متونی که در وب سایت‌ منتشر می شود معمولا به 3 روش نوشته می شوند:

1- تولید محتوای ترجمه ای

2- تولید محتوای تالیفی

3- تولید محتوای کپی رایتینگ

البته نویسنده‌ها و محتوانگارها روش‌ها و تعاریف منحصر به فردی نیز ارایه می دهند که قابل تامل است.

2- زمان تحویل تولید محتوا

کسب‌ و کار‌ها و وب سایت‌های محتوایی که انتشار مدام برای آن‌ها مهم است، به جهت هماهنگی بیشتر و انتشار منظم برای تحویل پروژه ها دد لاین مشخص می کنند. چنانچه مشتری بخواهد پروژه را در زمانی کمتر و یا جلوتر از زمان مشخص شده تحویل بگیرد، هزینه تولید محتوا بیشتر می شود. البته کار درست آن است همه این شرایط در پیش فاکتور یا قرارداد قید شود.

3- کیفیت تولید محتوا

با اطمینان می توانیم، بگوییم که شما تا به حال یک بار هم شده یک متن را برای ترجمه سفارش داده اید یا خود متنی را ترجمه کرده اید. متنی که مترجم حرفه‌ای کار کرده یا وقت بیشتری که برای ترجمه یک متن فدا شده، کیفیت بیشتری خواهد داشت. تولید محتوا نیز از این قانون مستثنی نیست. هر چقدر زمان بیشتری و افراد متخصصی در انجام پروژه استفاده شود، کیفیت بیشتری خواهیم داشت.

4- زبان تولید محتوا

محتوا را می توان به زبان‌های دیگری نیز ارایه داد. بسیاری از کسب و کارها و سایت‌های داخلی، چند زبانه هستند. همه می دانیم که افراد کمتری تخصص نوشتن متن‌های غیرفارسی را دارند. کمبود متخصص و تخصصی بودن چنین تولید محتوایی در هزینه تولید محتوا تاثیر دارد.

عمدا زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیایی و چینی مخاطب‌های بیشتری دارند و در این زبان‌ها حجم تولید محتوا بیشتر است.

 

5- تولید محتوای ترکیبی

در برخی موارد محتوا فقط متن نیست. بارزترین مثال می تواند تولید محتوای اینفوگرافیک باشد. در چنین موارد هزینه تولید محتوا بسیار بیشتر می شود.

 

پکیج تولید محتوا چیست؟

شرکت های تولید محتوا معمولا برای ارایه خدمات در قیمت مناسب و مشتری‌پسند، پکیج‌هایی را تعریف می کنند. چنین پکیج‌هایی معمولا به صرفه و اقتصادی هستند، البته باید تعاریف دقیق از پکیج ارایه شود و مشتری بداند که قرار است پکیج شامل چه کارهایی باشد و در چه زمانی ارایه شود.

 

هزینه پکیج تولید محتوا

قیمت و هزینه تولید محتوا ممکن است در فصل‌های مختلف تغییراتی داشته باشد ولی به طور کلی با توجه به نرخ تورم در کشورما امکان ارزان شدن هزینه تولید محتوا پیشبینی نمی شود.

 

 

مقالات خواندنی: 

روش های تولید محتوا | کدام روش؟ چگونه؟ برای چه کسب و کاری؟ و چگونه در صفحه اول قرار بگیریم!؟

9 توصیه در نوشتن محتوای عالی برای وب‌سایت‌های کسب‌وکار

6 ویژگی نوشتن SEO با رتبه بندی بالا و پر ترافیک در سال 2018

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.