قرار گرفتن در صفحه اول گوگل – حتی اگه تازه کار باشی!

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل – حتی اگه تازه کار باشی!

محمد: خوبی علی آقا!؟ 

علـی: ممنونم محمد جان.

محمد: علی چطور تونستی تو 1 سال این همه تُشک رُویال بِفروشی!؟

علـی: با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل 

محمد: چطوری … ؟ مگه ممکنه!؟

البته که ممکنه، اجازه بدین براتون کسب و کاهایی رو معرفی کنم که روزانه با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل میلیاردها تومان درآمد دارند. در بعضی شرکت‌ها به لطف قرار گرفتن در صفحه اول گوگل حتی 200 تا 300 نفر هم کار می‌کنند. خوش به حال شما که امروز در وب سایت ما فوت کوزه گری علـی را یاد می‌گیرید. 

 

آقای Neil Patel در وب سایت خودش یک مقاله جالبی نوشته و میگه که: 

اگه بخوایی یه جسدی رو از مردم گم و گور کنی، کجا دفنش می‌کنی؟

پاسخ: در صفحه دوم گوگل 

 

درسته حرف مسخره‌ای به نظر میاد، ولی حدود 75% مردم وقتی گوگل می‌کنند، صفحه دوم گوگل را باز نمی‌کنند. بدین ترتیب حضور در صفحات سوم و چهارم نیز گره از مشکلات شما باز نمی‌کنه. در این صورت شما ترافیک بازدید مناسب دارید و عملا زحمات شما برای SEO و سایتتون برباد میره. 

سرتون رو درد نیارم، خلاصه شما به جستجوی ارگانیک نیاز دارید، چرا که 93 % از تعاملات آنلاین از طریق جستجو در Google اتفاق می‌افتد. 

ناگفته نماند که در هر ماه 1 میلیارد جستجو نیز انجام می‌شود. 

یک سئو SEO خوب قدرت آن را دارد که ترافیک بازدید زیادی رو براتون بیاره و وب سایت شما را برای سال‌ها رنک کنه و کسب و کارتون بزرگ بشه. 

ولی یک صاحب سایت خیلی معمولی، توان آن را ندارد که در کلیدواژ‌های خوب تو صفحه اول گوگل بیافته!

اولا اجازه بدید یه خبر خوب براتون بگم. 

خبر خوبت چیه؟

افرادی که تو ایران وب سایت دارند و تلاش می‌کنند با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برا خودشون پول پارو کنند، خوش شانس هستند. در ایران برای شما عزیزان رقیبی خیلی زیادی نیست! 

در فضای بین المللی و زبان انگلیسی بسیاری از حرفه‌ای ها و بیشمار وبلاگ نویس هست، که می‌خوان قوی سبقت را از شما بربایند. پس رقیبان شما در ایران هستند و فعالیت شما به زبان فارسی است. 

پس نباید نا امید شوید! برخی از روش‌های اثبات شده‌ای هست که من به کار بردم و الان در صفحه اول گوگل هستیم. 

جالب اینجاست که شما برای رنک شدن در بسیاری از کلیدواژها به بک لینک و اعتبار نیاز ندارید. 

به هر حال من به شما یاد می‌دهم که چطور خودتون رو در صفحه اول گوگل نشون بدین. 

اول از همه اجازه بده، برات توضیح بدم که چرا برای الات بهت زده‌ای

سپس بهت نشون میدم که چطور از این وضعیت برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و رنک شدن استفاده کنی. 

آیا همین الان حاضری؟  بلی

آیا می‌دونی که چرا نمی‌تونی به این زودیا در صفحه اول گوگل قرار بگیری؟

می‌خوام که باهات رو راست باشم. 

اگه بخوایی تو کلیدواژه های تجاری مثل «سئوکار» تو صفحه اول قرار بگیری، که در کوتاه مدت نمیشه رنک شده؛ بیشتر بهت زده می‌شوی.

حتی اگه سایتت رو تازه راه اندازی کرده باشی، دامنه تو اعتبار کمی دارد و جز یک صفحه پروفایل، چیزی در نتایج ثبت نشده است. 

حتی اگه خیلی سریع یه سرچ ساده در گوگل انجام بدی، متوجه میشی که با چه مشکلاتی در افتادی!؟

میدونی منظورم چیه؟

اعتبار دامنه ای که این وب سایت‌های رنک شده دارند، بسیار بیشتره و سایت های تازه کار رو اردک عروسکی از تشت آب بیرون می‌اندازند. 

سایت Moz با اعتبار دامنه‌ی 93  و سایت Kissmetrics با اعتبار دامنه 85

سایت موجود در #1 چقدر بک لینک داره؟ 18,389 تا بک لینک داره اگه اشتباه نکنم!

وب سایت هایی که مدت هاست فعالیت می کنند بدون شک در آن کلیدواژ های محبوب رنک می شوند. این وب سایت ها تولید محتوای درجه یک دارند و تعداد زیادی بک لینک هم بدست آورده اند. 

اگر شما تازه شروع کرده اید باید استراتژی ها و روش های جدیدی را انجام دهید. 

و حقیقتش نمی صرفه که شما حدود 5 سال منتظر بمانید و در {کلیدواژه هدف} نهایتا در آخر صفحه اول قرار بگیرید. حتی با خرج چند دلار و گذشت چند ساعت هم نمی شود. 

اما نگران نباشید. 

خبر خوب آن است که هنوز امیدی هست. 

ترفند ما آن است که در استراتژی خود تغییراتی ایجاد کنید و سعی کنید از متدها و روش های مختلف استفاده کنید و در صفحه مورد نظر ظاهر شوید. 

اینم کارهایی که باید انجام دهید.

1- با رنک شدن در کلیدواژه های طولانی شروع کنید

کلیدواژه های طولانی خیلی زیادی هست که از کلیدواژه های کوتاه معروف زیاد هستند. همین الان براتون مثال میارم که متوجه بشید.

فرض کنید کلیدواژه «کفش» یک کلیدواژه کوتاه است. اما کلیدواژه « خرید کفش» کمی طولانی و سپس کلیدواژه « خرید کفش تبریز»

کلیدواژه هدف سوم خیلی بهتر و سریع تر رنک می شوند. البته کسانی که به کلیدواژه سوم کلیک می کنند، اغلب اوقات خرید می کنند و مشتری واقعی هستند. در حالی که ممکن از کلیدواژه «کفش» میلیون ها بار جستجو شود و ثمره ای هم نداشته باشد.

مثال دوم:

کلیدواژه «قرارگرفتن در صفحه اول گوگل» را در نظر بگیرید. این کلیدواژه در مقایسه با « فاکتورهای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در سال 2019 خیلی کوتاه است. رنک شدن در کلیدواژه دوم برای تازه کار ها معقول تر است.

ما با همین استراتژی استفاده از کلیدواژه های طولانی توانستیم میزان ترافیک بازدیدمان در ماه را در سال 2018 به 17,000 برسانیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.