تولید محتوا برای وب سایت اینجوری باید باشد. توجه!
تولید محتوا برای وب سایت
به عنوان مدیر یک کسبوکار آنلاین یا یک فردی که مشغول کار تولید محتوا هستی، آیا خبر داری که تولید محتوا برای وب سایت به انواع زیر دستهبندی میشه؟
- تولید محتوا برای وبلاگ
- تولید محتوا برای صفحات مهم سایت (مثل؛ صفحه درباره ما، صفحه محصولات و …)
- لندینگ پیجها
- محتوای مربوط به معرفی محصولات و خدمات
امروز در این مقاله ما فقط با محتوای وبلاگ کار داریم و به شما نشان میدیم که یک محتوای خوب برای وبلاگ چگونه باید باشه و چه نکاتی رو باید رعایت کنیم. کسبوکارهای حرفهای با استخدام بلاگرهای حرفهای یا با سفارش تولید محتوا در قسمت وبلاگ وبسایت پُست منتشر میکننن.
به این متنها تولید محتوا برای وبلاگ گفته میشه. معمولا هم به دلایل زیر برای وبلاگ محتوا منتشر میکنن:
- افزایش بازدید وب سایت
- جذب ترافیک بیشتر برای بالابردن اعتبار دامنه و پیج
- رسیدن به مشتریان بالقوه از طریق گوگل
- حضور در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل
- آموزش رایگان جهت افزایش شهرت برند
مدت زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه
فهرست مطالب:
مزایای تولید محتوا برای وب سایت چیه؟
هر سایت با توجه به تخصص یا حوزهای که در آن فعالیت میکنه، مخاطبانی داره.
همونطور که بالا هم گفتیم، اهداف میتونه متفاوت باشه، ولی مهمترین مزیت این کار، حضور در صفحه نتایج گوگل هست، تا بازدید اورگانیک وبسایت رو افزایش بده. حالا میگید بازدید اورگانیک چیه؟ معمولا سایتها دو نوع بازدید دارن:
- بازدیدی که از سمت گوگل میاد
- همه بازدید سایت منهای بازدیدهایی که از گوگل میان
به نوع اول بازدید اورگانیک گفته میشه، درواقع بخوام سادهتر براتون توضیح بدم. یه سایت ممکنه روزی 300 تا بازدید داشته باشه که 100 تا از طریق سرچ در گوگل بیاد و 200 تاشم از جای دیگه، مثل از لینک موجود در بیو اینستاگرام اون سایت. این 100 تا بازدید که از گوگل میاد، از بعد سئو و بهینه سازی، ارزشمنده و باعث میشه، اعتبار پیج و دامنه شما به مرور بیشتر بشه.
حالا اعتبار دامنه و اعتبار پیچ دیگه چیه؟
خب، به تصور زیر نگاه کنین، این یک اسکرین از اعتبار دامنه و اعتبار پیج یک وب سایته:
منظور از اعتبار پیج همان اعتبار URL است. باز هم تاکید میکنیم، URL به آدرس جزئی یه صفحه گفته میشه. مثلا https://Yoursite.example/blog/SEO
رباتهای موتور جستجوی گوگل با توجه به دستوراتی که در سایت مپ خود برنامهریزی کردهاین؛ در مدت زمانهایی که تعریف کردید به سایت شما سرک میزنن و اگر ببیننن پُست جدیدی منتشر کردین، آن را ایندکس میکنن. حالا اون پُست وبلاگ که ایندکس شده با توجه به اعتبار دامنه شما و سختی کلیدواژه ممکنه از صفحه اول گوگل تا صفحه 10 و بیشتر جای خودش رو خشک کنه. منتهی قرار نیس که همیشه در صفحه 10 بمونه. اینجا هم شگرد سئوکارهاست که چطور اونو از صفحه 10 بیارن به صفحه 1؛ که داستانی دیگه داره.
از این رو، تولید محتوا برای وبلاگ مزایای زیادی دارد:
- افزایش بازدید وب سایت
- امکان کسب رتبه در صفحه نتیاج جستجوی گوگل
- معرفی کسبوکار
- برندسازی
- افزایش اعتبار دامنه
- افزایش اعتبار صفحه وبلاگ https://Yoursite.example/blog
- بالا بردن رتبه الکسای سایت با رشد نرخ بازدید
- امکان کسبدرآمد برای بلاگرهای حرفهای از راه تبلیغات و افیلیت مارکتینگ
- تبلیغات غیرمستقیم خدمات کسبوکار به بازدیدکنندههای بالقوه
- تنها روش موثر و استاندارد بک لینک دادن به لندینگ پیج وبسایت خود و دیگران
- یک ابزار بسیار عالی برای رقابت برای رنک کردن یک کلیدواژههای مهم کسبوکار
- دیگر مزایای مرتبط با پلن تجاری کسبوکار
برای وب سایت چگونه تولید محتوا کنیم؟
- خودتان وبلاگنویسی میکنید. (خیلی هم ساده نیست!)
- بلاگر حرفهای استخدام میکنین
- تولید محتوای وبلاگ سایتتون رو برونسپاری میکنین
راه اول | از خود یک بلاگر حرفهای بسازین. اما چطور؟
همه ذوق نوشتن دارن و اگه بدونین قراره متن شما رو هزاران نفر و بیشتر بخونه، قطعا انگیزه شما برای نوشتن بیشتر میشه، اما باید بدونین که:
شاید یک نویسنده قهاری باشین. حتی ممکن است یک متخصص ترجمه باشین و خلاصه کارتان نوشتن باشه شما تمام شرایط را دارا هستن؛ اِلا یک مورد. آن هم سئو و بهینه سازی محتوا است.
چیزی که شما را از یک بلاگر حرفهای متمایز میکنه؛ فقط ندانستن قوانین SEO نیست. بلکه موارد زیادی در نتیجه کار شما و یک بلاگر حرفهای تاثیر داره. برای مثال ممکنه شما تصمیم بگیرین که بنویسین. جالب این اینجاست که نمیدانین در مورد چه چیزی بنویسین. شاید یه وبسایت زدین و خودتون دست به قلم شدین، ولی موضوع به ذهنتان نمیآد. چیکار باید کرد!؟
- رقیباتون رو رصد کنینن، ببینین در مورد چه موضوعی مانور میدن
- کلمه کلیدی هدف رو در جستجوی گوگل وارد کنین، ببینن چه موضاعاتی بیشتر جستجو میشن
- از گوگل ترند Google Trends استفاده کنین
- در حوزه کسبوکارتون مقالات آموزشی رایکان تولید کنین و در وبلاگ منتشر کنین.
به چند مورد اشاره کردیم، اما ممکنه کافی نباشه و از این رو، یکی از موانع شما، انتخاب موضوع است. خوشبختانه ما در کپی فای، یک مقاله جامع برای انتخاب موضوع جذاب برای نوشتن مقالهای بسیار عالی نوشتهایم که پیشنهاد میکنم آن را بخوانید: «10 راه آسان برای یافتن ایدههای موضوعی برای تولید محتوای عالی»
راه سوم| استخدام یک بلاگر حرفهای
همانطور که تا اینجا مشخص شد. تولید محتوا برای وبلاگ نیاز به تخصص دارد. اگر فکر میکنید، شرایط استخدام یک بلاگر حرفهای را دارید، یا کسبوکار شما به اندازهای بزرگ شده است که دیگر استخدام یک نویسنده وبلاگ یا کارشناس تولید محتوا برای شما مشکلساز نیست. حتما این کار را انجام دهید. از این که امکانات فیزیکی مثل دفتر یا کامپیوتر و تجهیزات ندارید نگران نباشید. شما میتوانید به صورت دورکاری (Remote working) فریلنسر استخدام کنید که تخصص او وبلاگنویسی است.
راه سوم| برون سپاری تولید محتوا به کپی فای
برای برخی از کسب و کارهای اینترنتی برون سپاری راه پیشرفت آنهاست. برونسپاری فقط در تولید محتوا برای وبلاگ کمککننده نیست.، بلکه در همه کارها یک راه سریع برای انجام کارهایی عقب افتاده یک کسبوکار محسوب میشود. شما با این کار شخصی استخدام نمیکنید که به او بیمه رد کنید؛ نیاز به خرید تجهیزات و آمادهسازی دفتر هم ندارید. حتی از این نگران نیستید که کارمند شما مدتی بیکار باشد و در شرکت یا مجموعه حقوق بگیرید. برونسپاری کارهای سایت از حجم کاری شما کم میکند. اما این اقدام مزایایی هم در پی دارد.
- عدم نیاز به پرداخت حقوق ماهانه
- تمرکز بیشتر برای مدیریت پروژهها
- دریافت خدمات با کیفیت بالا
- دریافت خدمات با قیمتهای رقابتی
- عدم نیاز به تهیه دفتر کار
- عدم نیاز به پرداخت حق بیمه به کارمندان
- صرفهجویی در مصرف انرژی
توصیههای من به شما
شاید شما یک نویسنده قهاری هستید و حتی تجربه وبلاگ نویسی هم دارید و دوست دارید که کارهای مربوط به تولید محتوای وب سایت خود را شخصا انجام دهید. اگر فرصت و انرژی کافی به این کار دارید من پیشنهاد می کنم که خودتان این کار را انجام دهید. صاحب کسب و کار بهتر می داند که کسب و کار او در رابطه با چیست و هدف او از ایجاد وب سایت چیست.
کار را همیشه به کاردان بسپارید
اما اگر شما وقت و انرژی کافی برای تولید محتوای وب سایت خود ندارید. به روز رسانی وب سایت خود را مهم انگاشته و برای آن برنامهریزی کنید. پلتفرم تولید محتوای کپی فای شما را در این مهم یاری میکند.
خبر خوب برای صاحبان سایت
مجموعه تولید محتوای کپی فای از سال 93 برای مشتری های خود خدمات تولید محتوا ارائه میکند. کپی فای با آشنایی به سبک های نگارش، لحن مناسب، انتخاب درست کلمات و با داشتن هیات تحریریه و تیم بهینه سازی محتوا تمام سفارش های خود را به صورت گروهی انجام می دهد.
چرا تولید محتوا برای سایت را از کپی فای سفارش دهیم؟
شاید گفتن این جمله که چه چیزی کپی فای را متمایز میکند. پاسخ به این سوال را راحتتر و شما را در تصمیم گیری هوشیارتر کند. اگر شما یک مشتری تولید محتوا باشید چند معیار را همیشه باید بسنجید.
- نمونه کار تولید محتوا
- کیفیت کار
- تکنولوژیها و نوآوریها
- تخصصگرایی
- قیمتهای قابل رقابت در بازار
- خدمات سریع و رعایت ددلاینها
- ارتباط آسان و در دسترس بودن
- ارایه خدمات در هفت روز هفته و 24 ساعت روز
همه میدانند که کار بهینه سازی در حوزه کاری سئوکار است، ولی کپی فای برای جلب رضایت مشتری های خود محتوا را بهینه سازی میکند و بعد از بهینه سازی به مشتری تحویل می دهد. محتوای که کپی فای تولید می کند. برای بدون هیچ نیازی به سئوکار قابل انتشار در سایت است.
نگهداری کاربران وب سایت با تولید محتوای جدید
از آنجایی که نگهداری و حفظ افراد علاقمند به کسبوکار مهمترین دغدغه هر مدیری است، مدیریت سایتها با تولید محتوا برای وبلاگ سعی میکنند، به موضوعات روز، کلمات کلیدی ترند شده و مطالب پرطرفدار کسبوکار خود را در قسمت وبلاگ وب سایت خود منتشر کنند.
معمولا وبسایتهای پرطرفدار، کامنتهای زیادی را از بازدیدکنندهها دریافت میکنند و این کامنتها به رنک شدن صفحه خیلی کمک میکنند.
افزایش بازدید سایت و به دست آوردن کاربران جدید
همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، یکی از مزایای تولید محتوا برای وبلاگ افزایش بازدید سایت است. مقالات جدید و باکیفیت همیشه کاربران جدیدی را به سمت سایت شما سوق میدهد. از زمانی که استفاده از موبایل های هوشمند در ایران متداول شده است. میزان جستجوی کاربران ایرانی نیز به نسبت خیلی زیادی افزایش یافته است؛ به طوری که ما وقتی آمار بازدید کاربران بسیاری از سایت ها را بررسی کردیم دیدیم که بیش از ۵۰ درصد کاربران با استفاده از موبایل های هوشمند جستجو میکنند. این نشان میدهد که مردم علاقه زیادی به جستجو در گوگل دارند. خوب عاقلانه است که ما با داشتن یک وبلاگ خوب در سایتمان بتوانیم انبوهی از کاربران را به سمت وبسایت خود بکشانیم.
حرف آخر
تولید محتوا برای وب سایت چه توسط خود صاحب سایت و شرکت تولید محتوا یک پروژه موثر برای کسبوکار اینترنتی است. تولید محتوا شما را به دنیای بیرون معرفی میکند. خیلی از فعالان دیجیتال مارکتینگ اولین پروژه را تولید محتوا برای وبلاگ معین میکنند. چون برای پیشرفت سایت و کسب و کار اینترنتی یک نیاز اولیه است. هر چه زودتر اولین تولید محتوای وبلاگ را برای وبسایت خود سفارش دهید (سفارش تولید محتوا)، از رقیبان خود جلوتر و موفقتر باشید.
تعقیب
[…] تولید محتوا برای وب سایت […]
[…] کار می رود. کاپی رایتینگ انواع زیادی دارد. برای مثال تولید محتوا برای وب سایت یک نمونه از آن می باشد. در ادامه شما را با 4 مورد از […]
[…] تولید محتوا برای وب سایت […]
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.