سئوکار حرفه ای

چگونه یک سئوکار خوب پیدا کنیم و سئو کار های غیر حرفه ای را تشخیص دهیم؟

چگونه یک سئوکار خوب پیدا کنیم و سئو کارهای غیر حرفه‌ای را تشخیص دهیم؟

خیلی از افرادی که کاروکسب اینترنتی راه‌اندازی کردن، به دنبال قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هستند. هدف بسیار ارزشمندی دارن و آدمایی هستن که هرچقدر که سرمایه‌شون اجازه بده روی سئوی سایت‌شان سرمایه گذاری می‌کند. اما حرفی که می‌خواهیم تو این صفحه بزنیم، واقعیت‌هاییست که ممکنه مانند یه سیلی ناگهانی ما رو بیدار کنه و از پشت‌پرده کارهایی که سئوکار های کاربلد درست‌کار و کاربلد کلاه‌بردار آگاه کنه. پس با ما همراه باشین تا درباره موارد زیر بیشتر بدونیم:

  • سئوکارهای خوب رو بشناسین
  • سئوکارهای غیرحرفه‌ای رو بشناسین
  • کلاه‌برداری در سئو یعنی چه
  • ما از خود پروژه‌های سئو چه انتظاری باید داشته باشیم
  • هزینه سئو سایت چقدر است؟
  • چه چیزی در قیمت سئو سایت رو بالا می‌برد؟
  • آیا خودمان می‌توانیم مسئول سئو سایت خود باشیم؟

 

قبل از این که در مورد فاکتورهای شناسایی سئوکار حرفه‌ای و غیر‌حرفه‌ای صحبت کنیم، یه در بخش اول یه توضیح مختصر در مورد سئو و کارهایی که انجام میشه‌ صحبت می کنیم.

بخش اول 

سئو یک جادوی سیاه نیست.

سئو یک جادوی سیاه نیست.

سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) یک جادوی سیاه نیست. اگه شما یک موفقیت درازمدت را می‌خواهین. هیج جادو و ترفند سریعی برای سئو وجود نداره که فوراً شما را در رنکینگ‌های بالای نتیاج جستجوی Google قرار بده. به نقل از سخنان مایل اوهایی «موفقیت و حفظ رنکینگ در بلند مدت وابسته به آن است که از سئوی بد دوری کنیم و انجام سئوی خوب را ادامه دهیم».

 ما در این مقاله حرف‌مان با کسایی هست که افراد متخصص زیر رو در تیم خود ندارند:

حالا سئوکار کیه؟ کسی که به وبسایت شما کمک می‌کنه بهترین غذای خود را جلوی مهمان بگذارین تا وبسایت شما در جایی شایسته قرار بگیره. جایی که مشتری‌های نامتمایل و تشنه اطلاعات برای پاسخ به نیازشان به تیتر شما کلیک بزنند. جالبه نه!؟

حال فرض کنیم که شما یه مقدار آموزش دیدید و موفقیت‌های کوچکی هم بدست آوردین، اگر گام دوم سئو را انجام ندین، میهمان نوازی شما ناقص است. 

گام دوم در سئو چیست؟

تحلیل آمار جستوهای منتهی شده به وب سایت‌تان مهم‌ترین کاری است که باید در برنامه روزانه و ماهانه شما باشد. یعنی چی؟

گام دوم در سئو چیست؟

فرض کنین، شما روزی 844 تا وروردی از گوگل دارین، که بهش بازدید اورگانیک هم گفته میشه. حالا اگه نتونین این بازدیدها را روز به روز بیشتر کنین، درواقع یعنی بهینه‌سازی یا سئویی که شما انجام دادین نتیجه‌ای نداده. سئوکار حرفه‌ای معمولا با آنلایز آمار جمع آوری شده کارهای زیر رو انجام میده:

  • پیج‌های خوب رشد کرده رو شناسایی می‌کنه 
  • پیج‌های در یک قدمی موفقیت رو شناسایی می‌کنه
  • پیج‌های رشد نکرده رو شناسایی می‌کنه
  • پتانسیل‌های کسب‌وکار رو کشف می‌کنه

 

ابزارهای سئو چیه؟

ابزارهای سئو چیه؟

سئوکارها هر کدوم یه استراتژی تو کارشون دارن و معمولا برای پیش‌برد استراتژیشون از ابزارهای سئو نیز استفاده می‌کنن. خیلی از سئوکارها فقط با یه ابزار و بعضیاشون با همه ابزارها کار می‌کنن و این بستگی به سلیقه اونا داره. 

ابزارهای سئو اطلاعات خوبی در اختیار سئوکار قرار میده. درواقع فرض کنین که شما سئو انجام میدین. اگه ندونین رفتار جستجو کننده‌ها با پیج شما چگونه است؛ یا ندانین که بازدیدکننده‌ها چگونه شما را پیدا می‌کنن؛ قطعا نمی‌تونین آن پیج را بهینه کنید! پس باید از ابزارهای کلیدی مثل گوگل وب مستر، MOZ ،Ahrefs استفاده کنین و باید خوب یاد بگیرین که این ابزارهای رایگان و نیمه رایگان و پولی چگونه کار می‌کنن. 

 

بخش دوم 

سئوکار خوب و سئوکار بد

سئوکار خوب: سئوکاران حرفه‌ای برای بهبود تمام رویدادهای پیشین جستجوگرها، از تحلیل نتیاج جستجو شروع می‌کننن. یک سئوکار خوب بهترین کارها را برای سایت انجام میده؛ اما هیچ وقت با کارهای نادرست برای یک موفقیت کوچک و گذرا؛ اعتبار دامنه و اعتبار سایت رو نزد گوگل به خطر نمی‌اندازه.

 

سئوکار بد: یک سئوکار بد می‌تونه کارهای نادرستی روی وبسایت شما انجام بده که گوگل وبسایت شما را جریمه می‌کنه و از نمره اعتبار دامنه شما کم می‌کنه. یک سئوکار بد همیشه هم از روی بدکاری وب‌سایت شما رو به خطر نمی‌اندزه، بلکه با استراتژی‌های نادرست امتیازهای شما رو پایین می‌آره و جبران آن هزینه زیادی برای شما در پی داره. 

گوگل پسند کردن سایت چگونه است؟

بخشی از فعالیت های سئوکار برای گوگل پسند کردن وبسایت است. کارهایی که نیاز به شناخت و تجربه دارنن. من در زیر برخی از نکات ضروری برای گوگل پسند کردن را لیست می کنم:

  • سرعت لود شدن وب سایت (کم کردن حجم قالب و رسانه هایی مثل عکس و فیلم.)
  • حذف پلاگین های مضرر و نصب پلاگین های مفید (اگر CMS وردپرس باشد.)
  • موبایل پسند بودن وب سایت ( افزودن منوی هامبورگری و ایجاد امکان ریسایزشدن در رسانه ها و کدها)
  • SSL و امنیت دامنه 
  • بررسی لینک های سایت و صفحات خطادار 
  • AMP (بستری جدید برای نمایش سایت به کاربران موبایلی)

 

یادداشت: عبارت هایی مثل سئو داخلی و یا محلی به کارهای بالا اطلاق می شود. شما هم هر نامی برای این اعمال می توانید به کار ببرید. 

سخنی با افراد بدون تجربه کاری در سئوکاری

عزیزان 

سئو فرایندی چند ماهه است. ابتدا باید دیتا و اطلاعاتی از جانب وبسایت شما منتشر شود. سپس این اطلاعات در Google کارول شده و پیدا شود. بعد از آن مسئول سئو گام دوم (که در ابتدا توضیح دادیم) را شروع می کند.

در واقع یک سئوکار به 4-12 ماه زمان نیاز دارد، که اول کارهایی بهینه سازی وبسایت شما انجام دهد بعد نتایج حاصل شده را ارزیابی و پیشنهادات خود را جهت کسب نتیجه اعلام کند. 

یادداشت: در بیشتر مواقع فرد سفارش دهنده سئو یا خود مسئول وب سایت، آینده و نتیجه بالقوه را می داند. پس به راحتی برنامه ریزی می کند.

 

از همه چی گفتیم از سئو کار بد نگفتیم!

وقتی کار های خلاف و زرنگ بازی پیش می آید، افراد دغل باز و حیله گر نیز پیدا می شوند. معمولا هم عمده فعالیت این افراد در لینک سازی است. برای دامنه شما صدها هزار لینک می سازند و از بک لینک ها می گویند. ما خودمان معتقد بک لینک ها هستیم. اما بک لینک هایی که از دامنه ها و پیج های مرتبط و معتبر باشد. 

لینک سازی اگر به روش قانونی و موثر صورت بگیرد، هزینه و انرژی زیادی می طلبد، و پیشرفت دامنه و رنکینگ پیج های شما را تضمین می کند. 

 

یادداشت: هنگام کار با یک سئوکار برای اطمینان از قانونی بودن توصیه‌های آن‌ها، بخواهید گفته‌های خود را با ارائه اسنادی از گوگل ثابت کنند. و یا از آن‌ها بخواهید با گردآوری یک مقاله مربوط به آن موضوع، یک ویدیو و یا پاسخ گوگل در یک انجمن که هردو جمله زیر را تأیید کند.

  1. تعریف سئوکار از بحث نیاز به بهسازی برای ارتقای رتبه
  2. نسخه‌ای که برای انجام آن کار تجویز کرده است.

 

هشدار: واژه‌های زیادی برای کلیدواژه‌های متاتگ اضافه نکنید و یا لینک‌ها را خریداری نکنید.

گوگل برای نشان دادن بیهوده بودن خریداری لینک‌ها و افزودن کلیدواژه‌های زیاد، نوشته‌ها و فیلم‌های زیادی تولید کرده است. در حقیقت گوگل عمل خرید لینک را پیشنهاد نمی‌کند.

 

منبع تصویر

همیشه به خاطر داشته باشید: در بیشتر موارد انجام کارهایی که برای سئو خوب است برای مشتری‌های آنلاین شما نیز مفید است. یعنی داشتن یک سایت موبایل پسند، یک هدایت خوب، وساختن یک برند عالی!

و همچنین اگر شما یک برند مشهور با یک سیستم پیچیده قدیمی هستید، برای یک کار خوب جستجوپسند، به احتمال زیاد برای بخش فنی وبسایت خود باید خرج کنید. بعبارتی بروزرسانی زیربنای وبسایت خود برای ساختن یک محیط سریع و هوشمند، در طولانی مدت دست شما را برای انجام سایر جنبه‌های فناوری اطلاعات، باز می‌گذارد. اگر صاحب یک کسب وکار محلی باشید به احتمال زیاد می‌توانید کارهای اصلی را خودتان انجام دهید- فقط با تماشای این ویدیوی آشناگر به چرایی آن پی می‌برید.

با سئوکار احتمالی خود دو نوع مصاحبه کنید

از سئوکاری که در نظر گرفته‌اید اطمینان حاصل کنید به شما و کسب وکارتان علاقه داشته باشد. در زیر به چند مورد اشاره می‌شود. یک سئوکار خوب منحصراً به رنکینگ موتورهای جستجو تمرکز نمی‌کند، بلکه در نظر دارد برای کسب وکار شما کمک کند. آن‌ها باید چنین سوالاتی از شما بپرسند.

  1. چه چیزی کسب وکار، محتوای شما و یا خدمات شما را برای مشتری‌ها خاص و ارزشمند می‌کند؟
  2. چه کسانی مشتری‌های همیشگی شما هستند؟ و چطور وبسایت شما را پیدا کرده‌اند؟
  3. کسب وکار شما چگونه پول در می‌آورد؟ و جستجو چه کمکی می‌تواند داشته باشد؟
  4. از چه کانال‌های دیگری استفاده می‌کنید؟ تبلیغات غیر مجازی؟ شبکه‌های اجتماعی؟
  5. رقبای شما چه کسانی هستند؟ نقات قوت آن‌ها در فضای مجازی (واحتمالا در فضاهای غیر مجازی) چیست؟

اگر دیدید سئوکار شما با دیدگاه همه جانبه به کسب وکار شما اهمیت نمی‌دهد. ازجای دیگری انتخاب کنید.

سئوکاری بدون اطلاع از اهداف کسب و کار، مشتری‌های آنها، و سایر کارهای بازاریابی شما، عملاً خیلی سخت است. سئو باید مکمل کار فعلی شما باشد.

 

منابع سئوکارها را بررسی کنید

اگر سئوکار احتمالی شما منابع آماده کرده آنها را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که سئوکار قادر به ارائه راهنمایی‌های مفید هست. و بطور موثری با توسعه دهنده‌ها، طراح‌ها، جستجوگران ویا بازراریابان کار می‌کند.

در این مورد شرکت کپی فای (اگر شما هیچ یک و یا تعدادی از آنها را ندارید) همه‌ی این متخصص‌ها را در زیر یک سقف به صورت تیم در آورده است و آماده یاری رساندن به شما هستند. 

 

یک سئوکار خوب کسی است که نه فقط رتبه‌ی سایت شما را خوب می‌کند بلکه می‌توانید با او کار کنید، از او یاد بگیرید، و با هم تجربه کسب کنید و واقعاً به شما و کسب وکارتان اهمیت می‌دهد.

 

مشاوره 1 ساعته سئو 

ما وب سایت شما را از همه لحاظ توسط کارشناس‌های سئو بررسی می‌کنیم چنانچه دوست دارید با ما همکاری کنید با ما تماس بگیرید و از مشاوره 1 ساعته ما استفاده کنید. 

تلفن تماس جهت رزرو مشاوره: 04144335532 – 09369518618

 

مقالات خواندنی:

ترفندهای تولید محتوا در سال 2019

تولیدمحتوا برای وب سایت

خدمات ما:

محتوای بهینه شده یا بهینه کردن محتوا هم از ویژگی شاخص یک سئوکار خوب است

پیشنهاد گوگل برای استخدام شرکت‌های بهینه سازی

اگر براتون جالب بوده که خود گوگل چه پیشنهادی برای بهبود رنک سایت در موتور جستجو خودش داشته و چه افرادی رو برای استخدام برای بهینه سازی پیشنهاد کرده حتماً ویدئوی زیر را تماشا کنید:

 

لینک ویدئو آموزشی لینک کانال وب مستر گوگل

 

  • Users
5
4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.