CriticalThinking 300

ملاحظات قبل از خرید پنل ایمیل مارکتینگ

یه پنل ایمیل مارکتینگ خوب چه ویژگی هایی داره؟

کسب و کار های مختلف علاقه زیادی به ایمیل مارکتینگ و سرمایه گذاری در آن دارند، اما مشکلی که بیشتر آن ها با آن مواجه هستند این است که نمی دانند این سرمایه گذاری باید چگونه باشد. خرید پنل ایمیل مارکتینگ مناسب یکی از اصلی ترین چالش کسب و کارهاست. کسب و کار های مختلف در ابتدا پنل ایمیل مارکتینگ رایگان را امتحان می کنند و پس از مدتی که از پنل اطمینان حاصل کردند اقدام به خرید می کنند. اما کسب و کارهایی که چندان اطلاعاتی در این مورد ندارند باید چه فاکتور هایی را در نظر بگیرند؟ خوب در این مطلب می خواهیم فاکتور های مهمی که در خرید پنل ایمیل مارکتینگ باید به آن دقت کنید را معرفی کنیم.

  • چند کاربره بودن

همه ی کار های بازاریابی ایمیلی شما را نباید یک نفر انجام دهد، در بسیاری از موارد چندین نفر این کار را انجام می دهند. دیر یا زود مجبور می شوید از کاربران بیشتری برای بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید. برخی افراد ممکن است یک رمز و نام کاربری را به چندین نفر بدهند، اما اگر بخواهید به هر یک از کاربران پنل خود میزان دسترسی مشخصی بدهید چکار باید کرد؟ در اینجاست که خاصیت چند کاربره بودن به شما کمک می کند این مشکل را حل کنید. با داشتن قابلیت چند کاربری می توانید به افراد دلخواهتان اجازه دسترسی به پنل را دهید تا آن ها هم برخی از وظایف را انجام دهند.

 

  • پشتیبانی از API

رابط برنامه نویسی اپلیکیشن یا API این امکان را فراهم می کند که داده های پنل بازاریابی ایمیلی خود را به وب سایت خود متصل کنید و یا حتی برخی از کار های ایمیل مارکتینگ خود را از طریق وب سایت انجام دهید. این ویژگی بسیار مهم است و حتما در انتخاب ابزار بازاریابی ایمیلی به آن دقت کنید.

 

  • اتوماسیون ایمیلی

خوب فرض کنید که یک وب سایت فروشگاه اینترنتی دارید و در هر لحظه تعداد زیادی از افراد سفارشاتی را ثبت می کنند و یا پرداخت هایی را انجام می دهند. می توانید برای همه ی این افراد گزارش های پرداخت و یا ثبت سفارش را در زمان مناسب ارسال کنید؟ مسلما غیر ممکن خواهد بود. شاید فکر کنید باید به میزان مشتری های خود افرادی را برای ارسال ایمیل برای آن ها ارسال کنید، نه نیازی نیست این کار را انجام دهید، اتوماسیون ایمیلی این کار را برای شما انجام می دهد.

robotic process automation hero

در اتوماسیون ایمیلی شما تعیین می کنید که در صورت انجام فلان کار توسط مشتری در وب سایت فلان ایمیل برای او ارسال شود که این ایمیل می تواند گزارش موفقیت آمیز بودن تراکنش، تحویل سفارش و یا گزارش ثبت سفارش و… باشد. داشتن اتوماسیون ایمیلی به شما در اداره امور و صرفه جویی در زمان کمک خواهد کرد. من دو مطلب با عنوان های زیر رو درباره ی سرویس ایمیل مارکتینگ محبوب خودم یعنی میل چیمپ نوشتم:

 

 

  • پشتیبانی از زبان فارسی

پلتفرم های زیادی برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد که می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید. پس چرا پلتفرمی انتخاب نکنیم که از زبان فارسی پشتیبانی کند؟ حتما این مورد را در پنل ایمیل مارکتینگ خود بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که از زبان فارسی پشتیبانی می کند. به هر حال اگر در حال خواندن این مطلب هستید پس بیشتر مخاطبان شما در بازاریابی ایمیلی فارسی زبان هستند. منظور من این نیست که خود زبان پنل به صورت فارسی باشد، منظور من این است که به هنگام نوشتن مطلب ایمیل در پنل مشکلی برای نوشتن زبان فارسی بخصوص راست چین کردن نوشته ها نداشته باشید.

پشتیبانی از زبان فارسی چیزی است که پنل های مختلف کمتر به آن اهمیت داده اند. میل چیمپ که یکی از بهترین پلتفرم های ایمیل مارکتینگ است که از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند، در نرم افزار موبایلی خود این کار را به خوبی انجام نمی دهد که باعث عدم رضایت کاربران از نرم افزار موبایلی آن شده است.

 

  • سیستم پشتیبانی آنلاین سریع

want57137 1YqLkB1513141848

از همان ابتدا که شروع به ساختن اکانت در پنل ایمیل مارکتینگ می کنید شخصی از طرف شرکت بازاریابی ایمیلی به شما پیام می دهد و اهداف شما از باز کردن اکانت جویا می شود و مدام با شما مکاتبه می کند تا مشکلات احتمالی شما را حل کند. اگر چنین سرویسی دریافت نکرده اید دور آن سرویس دهنده بازاریابی ایمیلی خط بکشید. در دنیای دیجیتال خدمات پس از فروش و پشتیبانی از مشتری ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

  • ریسپانسیو بودن ایمیل ها

مخاطبان موبایلی کم کم اهمیت خود را در دنیای دیجیتال پیدا کرده اند. کسب و کار های مختلف اهمیت زیادی به ریسپانسیو بودن و نمایش درست وب سایتشان برای موبایل ها و دستگاه های دیگر قائل هستند. موردی که اینجا کمتر به آن توجه شده است ریسپانسیو بودن ایمیل هاست. ریسپانسیو بودن به این معنی است که ایمیل شما در دستگاه های مختلف با اندازه نمایشگر های مختلف به خوبی نمایش داده شود و مخاطب در خواندن و استفاده از محتوای آن به هیچ وجه مشکلی نداشته باشد. بدلیل اینکه ایمیل مارکتینگ ارتباط مستقیمی با مخاطبان است ریسپانسیو بودن ایمیل ها اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است که این قابلیت را در ابزار ایمیل مارکتینگ خود بررسی کنید.

برخی از افراد کدنویسی ایمیل های خود را خودشان انجام می دهند که چندان مشکلی در این زمینه برایشان وجود ندارد. اما برای بیشتر افراد فعال در بازاریابی ایمیلی که از ابزار طراحی ایمیل خود پنل استفاده می کنند این قابلیت باید اهمیت زیادی داشته باشد.

 

  • تحویل دهی مناسب

شرکت های زیادی وجود دارند که در ارسال ایمیل ها بصورت انبوه به شما خدمات ارائه می کنند. برخی از این ابزار بدلیل سرویس های بد و یا اسپم بودن ایمیل هایشان تحویل دهی بسیار پایینی دارند. منظور از تحویل دهی رسیدن ایمیل ارسالی شما به صندوق دریافت مخاطب است. هرچند ابزار ایمیل مارکتینگ همیشه این قابلیت خود را بالا نگه می دارند، ولی باز هم مواظب باشید که صرفا بدلیل ارزان تر بودن یک سرویس ارسال انبوه ایمیل انبوه کل ایمیل مارکتینگ خود را به آن ها نسپارید.

 

  • امکان ویرایش عکس ها

استفاده از عکس های مناسب در ایمیل ها تاثیر زیادی در جلب کردن مخاطب دارند. گاهی اوقات شما مجبور می شوید عکس ها را کمی ویرایش کنید و ممکن است جایی باشید که به ابزار ویرایش عکس دسترسی نداشته باشید و از طرفی عکسی که دارید سایز بزرگی دارد که باید کوچکتر شود. در این موارد یک ابزار آنلاین ویرایش عکس دم دست در پنل ایمیل مارکتینگ می تواند کمک حال شما باشد. این قابلیت را بررسی کنید، نیازی نیست که ابزار ویرایش عکس پنل خیلی قوی باشد، همینکه امکان ویرایش های ساده در عکس ها را برای شما فراهم می کند کافی است.

 

  • رابط کاربری طراحی ایمیل آسان

پس از خرید پنل ایمیل مارکتینگ می خواهید ایمیل ها را طراحی کنید و برای مخاطبان خود ارسال کنید. بیشتر سرویس دهنده های بازاریابی ایمیلی این امکان را به سه شیوه برای شما فراهم می کنند:

 

  1. Drag & Drop که بسیار عالی است و می توانید فقط با چند کلیک قالب ایمیل مناسب خود را طراحی کنید. در این مورد هیچ نیازی به دانش کد نویسی نخواهید داشت.
  2. استفاده از قالب های آماده: بسیاری از ابزار ایمیل مارکتینگ قالب های آماده ای متناسب با مناسبت های مختلف دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. این قالب ها در بیشتر مواقع رایگان هستند ولی امکانش هست برخی از قالب ها نیز فروشی باشند.
  3. کدنویسی: این قابلیت بسیار ضروری است. یک سرویس دهنده مناسب باید امکان کدنویسی ایمیل را به شما بدهد تا گاهی اوقات هم خودتان طراحی را بدست بگیرید و آنچه خودتان  می خواهید را طراحی کنید.

 

این موارد تنها بخشی از ملاحظاتی بود که به هنگام خرید پنل ایمیل مارکتینگ باید در نظر بگیرید. اگر وقت آن را ندارید که همه ی این ها را بررسی کنید تا بهترین ابزار را برای بازاریابی ایمیلی خود انتخاب کنید می توانید به صفحه ی خدمات ایمیل مارکتینگ ما مراجعه کنید که بهترین ابزار رو انتخاب کردیم. شما چه چیزهایی را در نظر می گیرید؟ نظر خود را در بخش نظرات بیان کنید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *