تولید محتوای سئو پسند

تولید محتوای سئو پسند SEO چیست؟ و چگونه نوشته می‌شود؟ راهنمای گام به‌گام (2020)

فهرست مطالب:

تولید محتوای سئو پسند SEO چیست؟ و چگونه نوشته می شود؟ راهنمای گام به گام (2020)

سئو چیست و چگونه انجام می شود؟ تولید محتوای سئو پسند چگونه نوشته می شود؟

وقتی که برای وبلاگ یا وبسایت خود سئو را انجام می دهید، باید مطمئن شوید نکاتی را جهت صورت دادن یک سئوی مناسب رعایت کرده اید.

سئو چیزی غیر از بهینه سازی یک صفحه خاص نیست.

البته می تواند بهینه سازی کل یک سایت نیز باشد.

مقاله خواندنی: (سئو ؛ 9 پیش بینی برای سئو در سال 2020)

هدف سئو چیست؟

اطمینان از بهینه‌سازی صفحه به نحوی که تکنولوژی موتور جستجو بتواند آنچه که محتوای شما در مورد آن است را درک کند.

نتیجه استفاده از تکنیک‌های مناسب سئو چیست؟

تا بهترین امتیاز ممکن را در SERPs بگیرید.

با این حال سئو به هیچ وجه تضمینی ارائه نمی‌دهد.

این به این معنی است که هیچ کسب‌وکار یا وب سایتی نمی‌تواند قسم بخورد که وب سایت آن‌ها در رتبه اول از نظر سئو است.

همچنین باید بدانید که نبرد ادامه دارد: برخی افراد به دنبال  in-house SEO هستند و برخی به دنبالthird-party SEO (موسسات سئو).

in-house SEO چیست؟

این استراتژی بسیار عالی است چون به افرادی که شرکت یا وب سایت را به خوبی می‌شناسند و برای کسب‌وکار کار می‌کنند اجازه می دهد که در واقع سربازان سئو باشند.

از آنجا که آن‌ها نقاط ضعف و قوت شرکت را می‌دانند، دانش دست‌اولی دارند و می‌توانند از سئو برای تاثیرگذاری بیشتر بهره ببرند.

Third-party SEO چیست؟

این هم عالی است.

چرا ؟

زیرا به افرادی که متخصص سئو هستند اجازه می دهد که صفحه شما را بهینه سازی کنند.

شما قادر خواهید بود که به افراد متخصص با صلاحیت و با تجربه کامل اعتماد کنید و بدانید که آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند.

این افراد به اطلاعات به روز شده موتورهای جستجو دسترسی دارند که سایر شرکت‌ها معمولا به آن دسترسی ندارند.

مقاله خواندنی: چگونه یک سئوکار خوب پیدا کنیم و سئو کار های غیر حرفه ای را تشخیص دهیم؟

در این راهنما گفته می شود که کدام عوامل در انجام این کار مهم هستند و همچنین برخی از نکات مربوط به تولیدمحتوای سئو پسند ارایه می شود.

شما می‌توانید با انجام یکی از موارد زیر در رتبه‌بندی موتور جستجو تاثیر بگذارید:

۱. داشتن بیش‌ترین امتیاز از نظر کیفیت وبلاگ / وبسایت تان

۲. کسب بالاترین امتیاز از نظر اعتبار وبلاگ / وب سایت تان

۳. رسیدن به بالاترین امتیاز از نظر سپرده برای وبلاگ، وب سایت یا فروشگاه برای جستجوی افرادی که در جستجوی آن هستند.

صدها نکته وجود دارد!

برای هر کدام از این نکته ها، امتیازها در الگوریتم جمع می‌شوند تا مشخص بشود که در کدام مورد می توانید شانس بیشتری برای موفقیت کسب کردن داشته باشید.

این به این معنی است که بهینه‌سازی سایت شما برای نتایج جستجو به همه این نکات بستگی دارد که بیش‌ترین امتیاز ممکن را در تمام این نکات به دست آورید.

مقاله خواندنی: سئوی وبلاگ: چگونه محتوای وبلاگ خود را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه کنیم؟  ترفند های 2020

۱. جستجوی کلیدواژه ها

جستجوی کلیدواژه ها یکی از حساس‌ترین مراحل برای هر وبلاگ نویس است که محتوای سئو پسند بنویسد.

بنابراین برخی از نکات مربوط به تولید محتوای سئو پسند به بررسی این جنبه نیاز دارند.

الف) جستجوی کلید واژه ها در سئو چیست و چگونه انجام می شود؟

جستجوی کلیدواژه زمانی است که شما از کلمات کلیدی برای یافتن و تحقیق در جستجوی افراد در موتورهای جستجو استفاده می‌کنید.

شما باید بر روی کلمات کلیدی بلندتر (۴ کلمه یا بیشتر) تمرکز کنید.

چرا باید این کار را بکنم؟

از آنجا که این موارد دارای حجم جستجو پایین‌تر هستند در حالی که هنوز امکان داشتن رتبه عالی در SERPs را دارند، که به نوعی برای جبران کردن روی یک کلید واژه با جستجوی پایین‌تر عمل می‌کند.

بنابراین برای اطمینان از اینکه فرآیند جستجوی کلید واژه برای شما آسان است، قطعا باید فرآیند جستجوی کلمه کلیدی ۱۰ مرحله‌ای را که در گذشته با شما در میان گذاشتیم، بررسی کنید.

این کار ساده است و به راحتی می‌توانید امتحان کنید!

در این فرآیند ۱۰ مرحله‌ای، من می‌خواهم از چندین ابزار مانند SEMrush، مانند ابزار Google Keyword Plannerand و ابزار  Ubersuggest استفاده کنم.

می‌خواهید یک معامله فوق‌العاده خوب از آکادمی Mobidea انجام دهید؟

به هیچ وجه!

وقت آن است که یک حساب کاربری + یک کوپن تخفیف به ارزش ۹۹.۹۵ دلار بگیرید!

این معامله را انجام بده!

علاوه بر اینها، ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی شگفت‌انگیزی که به دنبال آن هستید، از آن ها استفاده کنید!

هر چه پلتفرم های بیشتری باشد، بهتر است!

علاوه بر این، فراموش نکنید که در حال حاضر هدف شما باید بیش‌ترین تعداد ممکن کلمات کلیدی کوتاه (۱ تا ۲ کلمه) و کلمات کلیدی اندازه متوسط (۳ تا ۴ کلمه) باشد تا اطمینان حاصل شود که شما قادر به تجزیه و تحلیل هر مورد از نظر حجم جستجو و مشکل کلیدواژه ها هستید، و تنها پس از این مرحله به دنبال کلید واژه طولانی بروید.

در اینجا می‌توانید چند ابزار عالی دیگر را بررسی کنید که پیشنهاد می‌کنم حتما از آن ها برای کارتان استفاده کنید!

اینها به شما کمک می‌کنند تا یک تحقیق کلید واژه عالی برای پست وبلاگ سئو تان انجام دهید:

  • SEMRush (30-day trial)
  • Long Tail Pro (30% off)
  • KWFinder (15% lifetime discount)
  • Ahrefs Keywords Explorer
  • Keywordtool.io
  • Moz Keyword Explorer

به غیر از این مجموعه ابزار، ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که بسیار محبوب هستند و قبلا ذکر شده اند، نگاهی به این موارد بیندازیم:

  • موضوعات مربوط به Quora را بررسی کرده و تغییرات جدیدی را برای کلیدواژه خاص خود پیدا کنید.
  • شاخص‌های موضوعی را در ویکی‌پدیا بررسی کنید.
  • جستجوی مربوط به گوگل. زمانی که جستجو در مورد یک موضوع را انجام می‌دهید، متوجه خواهید شد که کاربران کلمات کلیدی مربوطه نیز تمایل دارند در مورد همان موضوع جستجو کنند که این موارد همگی در پایین صفحه جستجوی گوگل نشان داده می شود.
  • مطالب محبوبی که بسیاری از کاربران فعال در انجمن های بزرگ آنلاین(فروم ها)  دارند را بخوانید و جواب‌هایی که به این مطالب داده شده اند را پیگیری کنید.
  • Brian Dean نیز از دستور کار کنفرانس استفاده می‌کند تا کلمات کلیدی طولانی در موقعیت‌های مختلف را پیدا کند.
تولید محتوای سئو پسند

تولید محتوای سئو پسند

ب) رقبای خود را زیر نظر بگیرید و ببینید کدام کلمات کلیدی آن ها در حال دریافت ترافیک بیشتر هستند.

قبل از انتخاب کلید واژه همیشه یک ایده عالی این است که رقبای خود را در نظر بگیرید و بفهمید کدام کلمات کلیدی در سایت آن ها مراجعه بیشتری دارند.

این روشی است که شما را قادر به درک این مساله می کند که وقتی با شرایط مختلف سرچ مواجه هستید، رتبه‌بندی‌ها چطور عمل خواهند کرد.

اما چطور می توانیم بفهمیم که کدام کلمات کلیدی توسط رقبای ما به کار رفته اند که دارای رتبه بالایی هستند؟

به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. شما دو گزینه عملی دارید.

  1. انجام جستجوی دستی در گوگل
  2. با استفاده از کلمات کلیدی که می‌خواهید برای آن‌ها بهینه‌سازی کنید.

نتایج و به خصوص موقعیت رقبای مختلف خود را بررسی کنید. چون مجموعه منظمی از معیارهایی به دست می آورید که می‌تواند شما را به کلمات کلیدی X یا Y برساند و این یک موفقیت بزرگ و شانسی عالی است.

برای مثال، در صورتی که یک رقیب دارای قدرت کمی باشد و معیارهای سئو آن ها از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا سهم آن ها از بک لینک ها ضعیف باشد، شما می‌توانید به راحتی به این نتیجه برسید که می‌توانید با برخی از محتوای با کیفیت بالا که هم جامع و هم جذاب باشد، رتبه‌بندی مطلوبی کسب کنید.

برای این که این اتفاق بیافتد، شما باید از روش‌های خوب سئو استفاده کنید که در این مقاله توضیح داده خواهند شد.

استفاده از SEMRush

ساده ‌ترین راه برای شما این است که بدانید کدام کلمات کلیدی هستند که رقبای شما از آن ها استفاده می‌کنند.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که نشانی اینترنتی رقیب تان را در SEMRush وارد کنید و به طور معجزه‌آسایی به شما بگوید کدام کلمات کلیدی مورد استفاده رقیب تان رتبه ‌بندی شده ‌است!

تولید محتوای سئو پسند

تولید محتوای سئو پسند

همانطور که می‌بینید، این تجزیه و تحلیل توسط SEMRush بسیار ساده است.

۱. نشانی اینترنتی رقیب تان را کپی کنید.

۲. تعداد کلمات کلیدی که رقیب تان برای آن‌ها رتبه‌بندی می‌شود را بررسی کنید.

۳. لیست کلمات کلیدی، حجم کلمات کلیدی، دشواری کلمات کلیدی، CPC، و غیره را بررسی کنید. برای تحلیل بهتر و درک معیارهای رقیب تان، نوار ابزار moz (یکی از بخش‌های اصلی مورد نیاز EO ) را نصب کنید.

ج) فراموش نکنید که از کلمات کلیدی با معنای نهفته (کلمات کلیدی LSI) استفاده کنید.

کلمات کلیدی LSI کلمات کلیدی مرتبط مانند مترادف ها و غیره هستند.

من قبلا به شما در یک پست دیگر توضیح داده بودم که استفاده از کلمات کلیدی LSI برای این که پست تان در موتورهای جستجو بسیار سئو پسند باشد، اهمیت به سزایی دارد.

این یکی از مهم‌ترین نکات نوشتاری مورد علاقه سئو است که می توانم به ما آموزش بدهم.

آیا یک ابزار احتیاج دارید که بتواند به شما کمک کند تا کلمات LSI را در متنتان به کار ببرید و از مزایای آن در سئو استفاده کنید؟

تولید محتوا سئو پسند

تولید محتوا سئو پسند

LSI Graph همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

LSI Graph

نکته: اگر این کلمات را به طور ضمنی و تلویحی بنویسید، به شکل طبیعی و واقعی ظاهر می شوند.

د) چگالی کلیدواژه در برابر فرکانس کلیدواژه

چند سال پیش، مردم از تکنیک کلاه سیاه معروف به عنوان چاشنی کلمات کلیدی استفاده می کردند.

در آن زمان وبلاگ نویسان و مدیران وبلاگ از کلمات کلیدی استفاده می‌کردند و هدفشان این بود که تا حد ممکن این کلمات کلیدی را به کار ببرند و تعداد آن ها در متن بیشتر شود.

چرا؟

چون می‌خواستند به موتور جستجو بفهمانند که صفحه A تماما در مورد محتوای خاص B است.

با این حال، این روش خیلی زود، نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای کاربران به شکل تازه و نوظهور اسپم تبدیل شد.

بدیهی است که این مقالات از کیفیت ضعیف برخوردار بوده و برای خوانندگان بسیار گیج‌کننده بودند.

پیشنهاد من:

البته شما باید چندین بار کلید واژه خود را بسته به اندازه و محتوای آن استفاده کنید.

با این حال، سعی کنید از آن ها به روشی کاملا طبیعی استفاده کنید تا مطمئن شوید که خوانندگان تان با تکرار بیهوده کلمات گیج نمی‌شوند!

هر کاری که می‌کنید، خوانندگان خود را گیج نکنید!

به این ترتیب، همانطور که قبلا حدس زده‌اید، متنی پر از کلمات کلیدی دیگر واقعا مفید نیست.

به همین دلیل است که شما باید واقعا روی کلمات کلیدی LSI  سرمایه‌گذاری کنید و آن‌ها را در تمام محتوای خود قرار دهید.

در واقع، به جای افزایش شانس رده‌بندی برای یک کلید واژه، شما می‌توانید این را برای کلمات کلیدی بیشتر افزایش دهید.

هوشمندانه است، درست است؟

نکات مربوط به سئو را بخوانید و همچنان شگفت‌زده شوید.

مقاله خواندنی: چگونه با یک صفحه چندین کلیدواژه را هدف بگیریم؟

انتخاب عنواوین سئو پسند

انتخاب عنواوین سئو پسند

۲. انتخاب عناوین سئو پسند برای پست‌های بلاگ

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، عنوان یک بخش اساسی از هر متن است.

این یکی از مهم‌ترین عوامل برای بهینه سازی جستجوی موتورهای جستجو است.

در واقع، عنوان «چهره» ی پست شما است، و اساسا اجازه می‌دهد که موتور جستجو زمینه‌ای را که پست شما به آن تعلق دارد، درک کند.

برای یک پست وبلاگ با سئوی فوق العاده، باید سعی کنید زمینه ای که پست شما مربوط به آن زمینه است را آنالیز کنید.

سپس، باید یک کلیدواژه پیدا کنید که مناسب این زمینه خاص باشد.

به یاد داشته باشید: عنوان‌ها ممکن است بسته به طول عنوان، بر اساس SERPs برش داده شوند.

یک محدودیت در مورد کاراکترها و پیکسل ها وجود دارد که باید مطمئن شوید که از آن عبور نکنید تا عنوان شما برش داده نشود.

می‌خواهم به شما کمک کنم این کار را با استفاده از ابزاری که به شما معرفی خواهم کرد، خودکار انجام دهید.

در این ابزار نه تنها می‌توانید عنوان را وارد کنید بلکه شرح و نشانی اینترنتی وبلاگ خود را نیز وارد کنید.

نکته: سعی کنید روشن و صریح باشد و در ابتدا از کلید واژه طولانی استفاده کنید. از کلمات قدرتمند استفاده کنید!

آیا در این کار تنبلی می کنید؟

نگران نباشید!

این سه پیشنهاد برای ابزارهای تولید عنوان را بررسی کنید:

بعد از ایجاد عنوان، از CoSchedule برای بررسی امتیاز کلی عنوان تان استفاده کنید.

همچنین می‌توانید پیشنهادهای دیگری که می‌توانید در عنوان خود استفاده کنید را نیز به دست آورید.

من شخصا دوست دارم از بهینه سازها برای عنوان‌ها استفاده کنم.

بسته به موضوع، بهینه سازهای متعددی وجود دارند که می‌توانند برای محتوی مناسب باشند، به عنوان مثال:

بهترین

رایگان

2020

راهنمای

چگونه

توجه: هرگز فراموش نکنید که باید از عنوان خود با برچسب H1 استفاده کنید.

در صورتی که از وردپرس استفاده می‌کنید، به طور خودکار عنوان خود را روی برچسب H1 قرار ‌دهید.

بسیاری از متخصصان وجود دارند که به کاربران توصیه می‌کنند تا در کد اصلی پست بررسی کنند که آیا تنها از یک برچسب H1 استفاده می شود و یا اگر برچسب عنوان مشابه برچسب H1 باشد، تایید کنند.

الف) زیر عنوان

اطمینان حاصل کنید که یک متن با تعداد زیادی از زیر عنوان‌ها و یا برچسب‌هایH2  ایجاد کنید.

چرا؟

چون که خواندن آسان‌تر می‌شود و عنوان‌ها برای شما مزیت هایی در جهت سئو خواهند داد!

فراموش نکنید:

عناوین فرعی شما یا برچسب‌های  H2 باید حاوی برخی از کلمات کلیدی ویژه و کلمات کلیدی LSI باشند.

دوباره تکرار کنید: فشرده نکنید!

علاوه بر برچسب H1 (شما باید فقط از یک برچسب  H1 استفاده کنید) از برچسب‌های H2 هم استفاده کنید، همچنین می‌توانید از H3، H4، و غیره نیز استفاده کنید.

قانون چیست؟

این کار باید برای شما منطقی باشد که از برچسب‌های متعدد استفاده کنید.

نکته: از برچسب‌های عنوانی که بسیار مشابه هم هستند استفاده نکنید.

چرا؟

از آنجا که هم کاربران شما و هم موتورهای جستجو ممکن است با این واقعیت گمراه شوند که شما دو بار این اطلاعات را ارائه کرده اید.

۳. نشانی اینترنتی (URL) سئو پسند تعریف کنید.

امروزه برای اینکه یک محتوای خوب با رعایت اصول سئو داشته باشید، باید بدانید که نشانی اینترنتی شما بسیار مهم است.

چگونه به نشانی اینترنتی خود احترام بگذارید؟

از نشانی‌های اینترنتی سئو پسند استفاده کنید!

چرا مهم است؟

اجازه بدهید با استفاده از این مثال‌ها دیدگاه خود را در این مورد توضیح دهم:

از نشانی‌های اینترنتی زشت و وحشتناک اجتناب کنید:

https://www.domain.com/ 12131&$22=123

از نشانی‌های اینترنتی طولانی اجتناب کنید:

https://www.domain.com/don”t-even-think-about-writing-your-site-url-longer-than-this-one

این کاری است که باید انجام دهید:

روی نشانی‌های اینترنتی «سئو پسند» تمرکز کنید:

https://www.domain.com/your-keyword-here

نشانی اینترنتی بهینه شده

نشانی اینترنتی بهینه شده

مزیت‌ استفاده از نشانی‌های اینترنتی که از نظر سئو مناسب هستند این است که به راحتی جستجو و پیدا می شوند.

علاوه بر این که خواندن و درک نشانی اینترنتی خوب آسان‌تر است، بسیار عالی است که یک نشانی اینترنتی خوب داشته باشیم چون موتورهای جستجو کلید واژه وارد شده در نشانی را به عنوان کلید واژه محسوب و ذخیره می کنند.

مطابق نظر مت کاتز، URL یک وب سایت ۳ تا ۵ کلمه ای هستند که بیشترین وزن را دارند.

۴. توضیح متا

توضیح متا (meta-description: MD) توصیف متنی است که به طور کلی توسط گوگل استفاده می‌شود تا نتایج مربوط به خطوط دوم و سوم جستجو را در زیر عنوان نشان دهد. مهم است که مطمئن شوید که MD خوب نوشته شده و جذاب است.

چرا؟

از آنجا که توضیح متا هرچه بهتر نوشته شده باشد، (Click-Through Rate) CTR بالاتر خواهد بود.

شرحی بنویسید که توضیح می‌دهد مقاله شما در مورد چه چیزی است و از کلیدواژه طولانی تان استفاده کنید.

نیازی به فشرده کردن آن نیست!

این ایده ساده است:

با در نظر گرفتن اینکه چرا افراد باید روی مقاله تان کلیک کنند، چند جمله مطلب بنویسید.

مطلب را مختصر و موجز بیان کنید اما به یاد داشته باشید که آن چند کلمه باید فریبنده و جذاب باشند تا خوانندگان ترغیب شوند که محتوای آن لینک را بررسی کنند.

۵. تولید محتوای سئو پسند: معدن طلای واقعی

شما هرگز نباید فراموش کنید که برای هر پست که واقعا SEO شده باشد، محتوا اساسی است.

در واقع اگر محتوای شما سطحی باشد، نمی‌توانید به ایجاد یک پست عالی از نظر سئو فکر کنید. محتوایی که از زبان به شکلی نامناسب استفاده کرده است، یا با استفاده از اصطلاحات فنی و پیچیده نوشته شده باشد، و غیره.

محتوا، کلید است.

برای اینکه یک پست عالی داشته باشید، باید زمان زیادی را اختصاص دهید تا مطمئن شوید که چیزی که می‌نویسید، سطحی و کم ارزش نیست، بلکه به طور کامل از کاربرانی که به دنبال کشف اطلاعات هستند دعوت می کند که به آن مقاله مراجعه کنند!

محتوایی ایجاد کنید که کیفیت داشته باشد؛ محتوایی که جذاب و پر جنب و جوش باشد، اطلاعاتی  خاص ارائه کند، دقیق و فراموش‌نشدنی باشد.

بدون داشتن محتوای فوق‌العاده، این نکات استراتژیک برای بازاریابی محتوای سئو پسند بی‌معنی خواهند بود!

مقالات خواندنی درباره بازاریابی محتوایی:

بازاریابی محتوایی چیست؟

۷اصل اساسی که منجر به موفقیت در بازاریابی محتوایی می شود

چگونه بازاریابی محتوایی خود را تقویت کنیم؟

25 نکته و راهنمایی درباره ی بازاریابی محتوایی که هر بازاریاب نیاز دارد بداند

8 دلیل نیاز به بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما

مراقب باشید!

همیشه باید مطالبی را خلق کنید که به خوبی نوشته شده باشند و تنها مطلبی کوتاه و مجمل نباشند.

شما باید از نوشتن مطالبی که کم‌تر از ۳۰۰ کلمه دارند اجتناب کنید.

هرچه محتوا طولانی‌تر باشد، شانس شما بهتر است.

همانطور که می‌توانید در یکی از پست‌های قبلی بررسی کنید، یک مطالعه در این زمینه به اشتراک گذاشته ایم که اساسا یک نبرد بین طول محتوا در برابر موقعیت SERPs است.

نکته دیگری هست؟

یک نکته عالی دیگر از درس بازاریابی تولید محتوای سئو پسند

کلمه کلیدی خود را در ۱۰۰ کلمه ابتدایی متن پست وبلاگ خود استفاده کنید!

استفاده از دکمه‌های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

استفاده از دکمه‌های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مهم است چون سیگنال‌های اجتماعی را به موتورهای جستجو می‌فرستد، آگهی های برند را افزایش می‌دهد، و همچنین ترافیک وب سایت شما را نیز افزایش می‌دهد.

به علاوه: این کار تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد.

۶. اطمینان حاصل کنید که سایت یا وبلاگ تان برای مشاهده در تلفن همراه مناسب است.

وب سایت موبایل پسند

وب سایت موبایل پسند

این آینده است.

با آن مقابله کنید!

«طبق گفته فوربس،  ۹۹ ٪ از صاحبان گوشی‌های هوشمند روزانه از مرورگر وب خود استفاده می‌کنند.»

علاوه بر این، الگوریتم سازگار با تلفن همراه گوگل در حال حاضر در رتبه‌بندی به وب سایت های سازگار با موبایل افزایش رتبه بسیار زیادی اختصاص می‌دهد.

این مطلب این معنی را می دهد که این الگوریتم باید توان سیگنال‌های رده‌بندی سازگار با تلفن همراه را افزایش دهد.

تست سازگاری با تلفن همراه

در صورتی که شما در حال حاضر یک فرد سازگار با تلفن همراه هستید که زندگی خوبی دارد، حتی نیازی نیست نگران باشید.

چرا؟

از آنجا که این به روز رسانی، بر بازی شما تاثیری نخواهد داشت!

تولید محتوا سئو پسند

تولید محتوای سئو پسند

سرعت وب سایت

حتی اگر نگران نباشید، مهم است که مطمئن شوید که وب سایت تان مشکلی در ارتباط با سرعت ندارد و کاملا سریع است (کاربران از وب سایت‌ های کند متنفر هستند!)

این جنبه را در مقاله قبلی ذکر کرده‌ام.

از GTmetrix.com یا Varvy.com برای بررسی سرعت وب سایت تان استفاده کنید.

علاوه بر این، شما می ‌توانید از این وب سایت ‌ها برای بررسی توضیحات در مورد چگونگی حل این مشکلات مربوط به سرعت وبسایت استفاده کنید.

صفحات موبایلی پر شتاب  Accelerated Mobile Pages

صفحات موبایلی پر شتاب  (AMP) به استراتژی ساختن صفحات وب برای محتوای ایستا اشاره دارد.

سه بخش اصلی در AMP وجود دارد:

AMP HTML  ، که به ساخت محتوای غنی کمک می‌کند.

AMP JS library که صفحات AMP HTML را ارایه می‌کند.

Google AMP Cache که صفحات AMP HTML را ذخیره می‌کند.

هدف اولیه AMP این است که به ناشران این امکان را می‌دهد که محتوا را بلافاصله بارگیری کنند، بنابراین تجربه کاربر را بهینه‌سازی کرده و از سرخوردگی ناشی از کندی در بارگیری صفحه جلوگیری می کند.

ایجاد AMP HTML برای کسی که دانش HTML پایه ای را دارد، ساده است.

چندین برنامه آموزشی آنلاین و نمونه‌های برنامه‌نویسی وجود دارد که دستورالعمل‌هایی را در مورد این که چگونه صفحات با شتاب ایجاد می‌شوند، ارایه می‌دهد.

۷. استفاده از کنسول جستجوی گوگل

به جرات می‌توانم بگویم که این یکی از آن ابزارهای حیاتی است که اشخاصی که می خواهند در زمینه سئو استاد شوند حتما باید از آن استفاده کنند!

این ابزار هم ویژگی‌های متفاوتی که می‌توانید برای بهینه‌سازی ساختار وب سایت خود استفاده کنید ارائه می دهد، و هم یک ابزار بسیار دقیق است.

الف) کنسول جستجوی گوگل

این ابزار به عنوان یک ابزار برای وبمسترها استفاده می‌شود.

حالا آن را کنسول جستجوی گوگل می‌نامند و ابزاری است که همیشه باید در مسیر سئو به کار ببرید.

اجازه دهید برخی از مزایای استفاده از کنسول جستجوی گوگل را بررسی کنیم:

  • این ابزار تشخیص می دهد که کدام کلمات کلیدی ترافیک را به وب سایت یا وبلاگ شما منتقل می‌کنند.
  • خطای صفحات مانند صفحات شکسته را اعلان می کند، به طوری که شما می‌توانید هر چه زودتر این موضوع را برطرف کنید.
  • مشخصات لینک وب سایت تان را بررسی می‌کند.
  • قابلیت استفاده در موبایل سایت تان را بررسی می‌کند.
  • به شما اجازه می‌دهد از ابزار disavow استفاده کنید. (این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که لیستی از تمام بک لینک ها را ارسال کنید که نمی‌خواهید گوگل در هنگام تحلیل وب سایت شما در نظر بگیرد.)
  • برای صفحات شما یک داده ساختار یافته ایجاد می‌کند.
  • نقشه سایت شما را ارائه و بررسی می‌کند.
  • دارای کارت‌های غنی برای افزایش تجربه موبایلی است.

نکته مهم:

وقتی برچسب عنوان سایت خود و توضیح متای آن را تغییر می‌دهید، باید آن‌ها را در حدود یک یا دو ماه از کنسول جستجوی گوگل پیگیری کنید.

سپس بررسی کنید که چگونه CTR در صفحاتی که عوض شده اند، تغییر کرده‌است و از آن نتیجه گیری کنید.

۸. لینک های درونی در مقابل لینک های خارجی

در صورت امکان، سعی کنید پست‌های قبلی خود  لینک دهید (لینک‌های داخلی) ایجاد کنید.

با این کار نه تنها می توانید برای مخاطبان خود شبکه ای از مطالب مرتبط با هم را فراهم کنید و به آن ها اطلاعات بیشتری بدهید، همچنین این کار موجب می شود تا موتورهای جستجوگر در رسیدن به سایت شما در طی جستجو سریع تر عمل کنند.

هشدار:

توصیه نمی‌شود لینک های داخلی بدون ارتباط با موضوعاتی که در واقع دارید می‌نویسید را ایجاد کنید.

از استراتژی لینک های داخلی برای ایجاد پیوندهایی که کاربران را به مقوله‌های اصلی خود هدایت می‌کنند و در جایی که تغییر مسیر منطقی است، استفاده کنید.

لینک های داخلی بی ربط ایجاد نکنید.

کمیت باید با کیفیت بالا برود!

لینک‌های خارجی چطور؟

لینک های خارجی نمی‌توانند تاثیر زیادی بر رتبه‌بندی SERPs داشته باشند.

با این حال، آن‌ها به گوگل خواهند گفت که وب سایت شما یک منبع معتبر و قابل‌اعتماد برای کاربران اطلاعات است و می‌توانند به آن اعتماد کنند.

در واقع، مطالعه‌ای که توسط شرکت بازاریابی Reboot صورت گرفت، تلاش کرد تا نشان دهد که در واقع یک همبستگی مثبت بین لینک‌های خروجی داده‌شده و رتبه‌بندی واقعی جستجوی آن وجود دارد.

Reboot می‌تواند این فرضیه را ایجاد کند که گوگل می‌تواند اعتبار یک صفحه یا سایت خاص را براساس اینکه منابع معتبر دیگر خود را به آن سایت یا صفحه مرتبط می کنند (از طریق لینک دادن به آن سایت یا صفحه)، بررسی کند و متوجه شود.

۹. استفاده از رسانه‌ها و بهینه‌سازی تصاویر (ALT Tags)

هرگز نباید فراموش کنید که در پست‌های خود تصویر درج کنید تا کاربران بتوانند مطالب مورد نظر خود را بخوانند.

تصاویر انتخاب‌شده از نظر استراتژیک و تصاویر انتخاب‌شده دلخواه، می‌توانند پیام واقعی شما را تقویت کنند.

علاوه بر این، شما باید همیشه ویژگی‌های مناسب را به تصاویر بدهید.

در واقع، هم برچسب ‌های تصاویر و هم برچسب ‌های عنوان، دسترسی عمومی به وب سایت شما را بهبود می‌بخشند.

تولید محتوای سئو پسند

تولید محتوای سئو پسند

معرفی برچسب‌های مناسب و بهینه‌سازی تصاویر محتوا کاری آسان است.

نتیجه‌گیری

این چک لیست محتوای مناسب از نظر سئو، برای شما در جهت انجام امورتان بسیار مهم است.

چرا این طور است؟

به خاطر این واقعیت که به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که محتوای سئو پسند وب سایت شما به مخاطبان گسترده‌تری خواهد رسید.

اگر این تکنیک‌های بهینه را در نظر بگیرید، مطمئن هستم که محتوا، صفحات، و وب سایت‌ شما در موتورهای جستجو محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

هدف این راهنما اطمینان از این است که هرکسی بتواند بیشترین بهره را از سئو کسب کند.

من می‌خواهم شما قادر به تولید محتوای با کیفیتی باشید که نه تنها کاربر پسند، بلکه سئو پسند نیز هست.

مقالات خواندنی:

تولید محتوا بر اساس سئو | 8 نکته موثر سال 2018

تولید محتوا ؛ 37 ابزاری که محتوای مسی شما را طلا می کند!

تولید محتوا : 13 نکته برای نوشتن محتوایی که بازدید می آورد

7 نکته ی آسان نوشتن مطالب مؤثر برای وبلاگ (تولید محتوا)

9 نکته برای تولید محتوا وب سایت کسب و کار های بزرگ

ترفند های تولید محتوا در سال 2018

تولید محتوا برای وب سایت

2 پاسخ

تعقیب

  1. […] تولید محتوای سئو پسند SEO چیست؟ و چگونه نوشته می شود؟ راه… […]

  2. […] تولید محتوای سئو پسند SEO چیست؟ و چگونه نوشته می شود؟ راه… […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.