email marketing campaign 768x432

ضررهای خرید لیست ایمیل مارکتینگ

در دنیای دیجیتال امروز که روش های بسیار فراوانی برای بازاریابی وجود دارد ایمیل مارکتینگ یکی از شیوه های تقریبا ارزان و پر بازده است که نتایج سریعی را در بر دارد. ایمیل مارکتینگ چیزی است که بیشتر صاحبان کسب و کار ها با آن آشنایی دارند و به درست انجام شدن آن اهمیت می دهند. داشتن مخاطب یکی از مهمترین نیاز های ایمیل مارکتینگ است. اما این لیست ایمیلی از کجا باشد جمع آوری شود؟ برخی از وب سایت ها فرم هایی را در سایت قرار می دهند که مخاطبان خودشان درخواست عضویت در لیست و دریافت ایمیل می کنند. برخی از کسب و کار ها هم لیست ایمیلی خود را خریداری می کنند. خرید لیست ایمیل مارکتینگ ممکن است ضرر هایی را به ایمیل مارکتینگ شما وارد کند. مهم ترین ضرر هایی که خرید لیست ایمیل مارکتینگ به کسب و کار شما وارد می کند:

اسپم کردن

بسیاری از افراد حتی نمی دانند که اسپم کردن ایمیل ها یعنی چی. منظور از اسپم کردن این است که شما تعداد زیادی ایمیل را به افرادی ارسال کنید، بدون اینکه از آن ها اجازه بگیرید که برایشان ایمیل ارسال کنید. فکر نکنید خرید لیست ایمیل مارکتینگ از اسپم جلوگیری می کند. تنها زمانی اسپم نمی شوید که از مخاطبان خود برای ارسال ایمیل اجازه گرفته باشید.

کافیست به اینباکس خودتان توجه کنید، تاحالا شده به ایمیل هایی که از طرف شرکت هایی که نمی شناسید دریافت کرده اید توجه کنید؟ خرید لیست ایمیل مارکتینگ نیز همینطور است، بسیاری از افراد اصلا به ایمیل های شما توجهی نمی کنند چه برسد به اینکه ان ها را باز کنند.

 

فروشنده های برتر پنل ایمیل مارکتینگ اجازه این کار را نمی دهند

اگر از ابزار ایمیل مارکتینگ گرانی مانند میل چیمپ، میلر لایت، کانستنت کانتک و یا سایر سرویس دهنده های ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید در همه جای صفحه ی کاربری هشدار هایی درباره ی لیست ایمیلی و اسپم  مشاهده می کنید. در صورتیکه از لیست های خریداری شده استفاده کنید این سرویس دهنده ها اکانت شما را خواهند بست.

شاید بپرسید چرا؟ لیست های خریداری شده در بیشتر مواقع اسپم ها، شکایت ها و امتیاز منفی زیادی دارند. این سرویس دهنده ها هم نمی خواهند که شهرت خود را از دست بدهند. اگر اسپم هایی که از طرف ایمیل های ارسالی یک سرویس دهنده بیشتر شود گوگل هم این سرویس دهنده ها را وارد لیست سیاه خواهد کرد. پس این سرویس دهنده ها برای محافظت از خودشان هم که شده اکانت شما را خواهند بست.

 

لیست شما یکتا نیست

فرقی نمی کند که فروشنده لیست ایمیل مارکتینگ چه حرف هایی به شما می زند، لیستی که شما خریداری می کنید فقط به شما فروخته نشده است. چندین شرکت دیگر هم از همان لیست استفاده می کنند. اگر هم فروشنده لیست چنین کاری نکند برای مدت زیادی پا برجا نخواهد بود. لیست هایی که توسط چندین شرکت استفاده می شوند ایمیل های زیادی دریافت خواهند کرد و این مورد باعث می شود کمتر به ایمیل های دریافتی خود اهمیت بدهند.

برخی از فروشنده های لیست ایمیل مارکتینگ، لیست را از ایمیل های شانسی که ممکن است حتی وجود نداشته باشند پر می کنند. به یاد داشته باشید که فروشنده لیست هم صاحب یک کسب و کار است و می خواهد بیشترین پول را دربیاورد.

 

کسی شما را دوست نخواهد داشت

خرید لیستی که ادعا می شود مرتبط ترین ایمیل ها را به کسب و کار شما دارد ولی در حقیتقت نیست ممکن است شهرت و اعتماد دیگران به شما را نابود کند. دریافت ایمیل از شرکتی که حتی اسمش را نشنیده اید و اصلا موضوع ایمیل ها هم به علایق شما مرتبط نیست برای شما اذیت کننده خواهد بود. وقتی که سعی می کنید کسب و کار خود را از این روش ها گسترش دهید بیشتر از این که فایده داشته باشد ضرر دارد و اعتماد افراد به برند شما را کاهش می دهد.

 

تحویل دهی شما پایین خواهد آمد

با خرید لیست ایمیل مارکتینگ اینکه میزان زیادی از افراد شما را اسپم کنند حتمی است. این میزان اسپم شدن امتیاز منفی شما را بیشتر و بیشتر می کند. پس از مدتی ایمیل های شما حتی به اینباکس مخاطبان هم نخواهد رسید.

در دنیای بازاریابی امروز داشتن یک نفر که مدام می خواهد از شما اطلاعات دریافت کند و به شما نیاز دارد بهتر از 1000 نفری است که به شما نیازی ندارند. به همین دلیل است که تحویل دهی ایمیل ها در بازاریابی ایمیلی بسیار مهم است و شما نباید این اصل را فراموش کنید.

 

 

شاید مطالب زیر هم برای شما مفید باشد:

 

راهنمای قدم به قدم ایمیل مارکتینگ

چالش های ایمیل مارکتینگ

خرید پنل ایمیل مارکتینگ

استراتژی ایمیل مارکتینگ

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.