Depositphotos 73607339 s 2015

چگونه از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کنیم؟

چگونه از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کنیم؟

بدترین مشکلی که ممکن است در کمپین های بازاریابی ایمیلی خود با آن مواجه شوید اسپم شدن است. سرویس های پست الکترونیک مانند جیمیل، ایمیل و هات میل و بسیاری از شرکت های دیگر برای احساس آرامش بیشتر کاربران خود امکانی به نام اسپم را ایجاد کرده اند. اگر کاربری ایمیلی را دریافت کند که برایش جالب نباشد و علاقه ای به دریافت ایمیل با محتوای مشابه از فرستنده ی خاصی را نداشته باشد آن را به عنوان اسپم علامت گذاری می کند و دیگر ایمیل های مشابه بجای اینباکس به پوشه ی اسپم منتقل می شوند و کاربر دیگر با اسپم ها مواجه نمی شود. ایمیل ها می توانند به روش های گوناگونی به پوشه ی اسپم های مخاطبان شما منتقل شوند. اسپم به هر ایمیلی گفته می شود که بدون رضایت کاربر برای او ارسال می شوند.

1. فیلتر های کاربر محور

همانطور که در بالا اشاره کردم اگر ایمیل هایی که برای مخاطبان خود ارسال می کنید مورد پسند آنها قرار نگیرد و تمایلی برای دریافت آن نداشته باشند، می توانند ایمیل شما را بخش اسپم منتقل کنند و اینگونه دیگر ایمیل های شما را در اینباکس خود دریافت نخواهند کرد و ایمیل های شما به بخش اسپم منتقل خواهد شد. اگر شما برای گروه بزرگی از مخاطبان ایمیل های بازاریابی کسب و کار خود را می فرستید اگر در ایمیل خود دقت لازم را نداشته باشید ممکن است توسط افراد زیادی از مخاطبان خود اسپم شوید ممکن است سرویسی که از آن استفاده می کنید ایمیل های شما را به عنوان اسپم تشخیص دهد و دیگر هیچ یک از مخاطبان شما ایمیل های شما را دریافت نکنند. برای اینکه از این مورد اجتناب کنید به موارد زیر دقت کنید:

 لیست مخاطبان خود را با رضایت آنها تشکیل دهید: می توانید از ایجاد بخشی در وب سایت خود برای ثبت نام و رضایت در سرویس ایمیلی خود استفاده کنید تا مخاطبانی که کسب می کنید خودشان برای دریافت ایمیل شما علاقه داشته باشند و احتمال اسم شدن از طرف مخاطبان کمتر شود.

عنوان مناسب برای ایمیل: ایمیل هایی که می فرستید اگر عنوانی توهین آمیز و یا مناسب نداشته باشند مکن است مورد پسند مخاطبانتان قرار نگیرند، پس در نگارش عنوان مناسب بسیار دقت کنید.

 محتوای مناسب: محتوای شما نباید حاوی مطالب غیرمرتبط باشد و باید مطالبی را ارائه کنید که مورد پسند مخاطبان شما باشند تا به ادامه ی دریافت ایمیل های شما علاقه داشته باشند.

2. فیلترهای عنوان

اسپمرها که کسانی هستند که ایمیل هایی را برای افراد مختلف بدون رضایت آنها می فرستند و هدف آنها منتشر کردن ویروس و یا مطالب نامناسب است. همه ی ایمیل ها عنوان هایی دارند که نشان دهنده ی محتوای ایمیل است. عناوین ایمیل ها دارای اطلاعاتی از سرور های اصلی فرستنده نیز هستند. اسپمر ها سعی می کنند این نشانی ها را از ایمیل هایی که می فرستند بردارند تا شناسایی نشوند. سرویس های ایمیل هم فیلتر هایی را اعمال کرده اند که تا ایمیل هایی با ویژگی های خاصی مانند عناوین قفل شده شناسایی شوند و مستقیما به بخش اسپم منتقل شوند. البته این فیلتر تنها روی کدگذاری ها متمرکز نیست و روی کلمات استفاده شده در عنوان ایمیل نیز دقت دارند.

نوشتن عنوانی مناسب برای ایمیل مارکتینگ به خودی خود کار مشکلی است و شاید برای نگارش عنوانی که افراد را به بازکردن ایمیل های شما ترغیب کند ساعت ها طول بکشد. در اینجا مورد دیگری نیز که باید دقت داشته باشید این است که کلمات استفاده شده در عنوان ایمیل از کلمات اسپمی هستند یا نه؟ می توانید در جدول زیر عناوینی که احتمال اسپم شدن ایمیل های شما را افزایش می دهند مشاهده کنید:

 

Marketing

Ad Auto email removal Bulk email
Click Click below Click here
Click to remove Direct email Direct marketing
Email harvest Email marketing Form
Increase sales Increase traffic Increase your sales
Internet market Internet marketing Marketing
Marketing solutions Mass email Member
Month trial offer More Internet Traffic Multi level marketing
Notspam One time mailing Online marketing
Open Opt in Performance
Removal instructions Sale Sales
Search engine listings Search engines Subscribe
The following form This isn’t junk This isn’t spam
Undisclosed recipient Unsubscribe Visit our website
We hate spam Web traffic Will not believe your eyes

 

منبع: https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/30684/the-ultimate-list-of-email-spam-trigger-words.aspx

 

این عناوین مربوط به کلماتی بودند که بیشتر در بازاریابی استفاده می شوند. برای مشاهده ی عناوین بیشتر می توانید به لینک بالا مراجعه کنید. اگر ایمیل هایی که می فرستید به زبان فارسی و یا زبانی غیر از زبان انگلیسی است فیلتر عنوان ایمیل روی کلمات خاصی حساس نیست ولی بهتر است که با توجه به مخاطبان خود از زبان مناسب استفاده کنید. برای مثال اگر مخاطبان شما خارجی هستند و مجبور به استفاده از زبان انگلیسی هستید مواظب کلمات جدول باشید. برای ایمیل های به زبان فارسی نیز از عناوین تکراری استفاده نکنید و پس از مدتی عنوان ایمیل خود را عوض کنید تا خطر اسپم شدن خود را کم کنید. در کل سعی کنید زبانی که استفاده می کنید زبان مخاطبان شما باشد. البته این حرف ما بدین معنا نیست که اصلا از کلمات بالا استفاده نکنید بلکه استفاده از این کلمات را به دفعات زیاد تکرار نکنید.

3. فیلتر محتوایی

این نوع از فیلترینگ محتوای ایمیل شما را بررسی می کند و با استفاده از بانک اطلاعاتی خود بررسی می کند که ایمیل شما اسپم است یا خیر. اطلاعاتی که این فیلترینگ از قبل دارد از دو نوع به دست می آورد:

 

یک کاربر: در این روش سرویس ایمیل ، ایمیل های قبلی کاربر و محتوای آن ها را بررسی می کند و ایمیل هایی که کاربر در اسپم قرار داده است را نیز بررسی می کند. کلمات و عباراتی که در بیشتر ایمیل های اسپم شده وجود داشته اند را ثبت کرده و ایمیل های بعدی که برای کاربر ارسال می شوند اگر این عبارات را داشته باشند به عنوان اسپم شناخته می شوند.

گروهی از کاربران: در این روش سرویس ایمیل بجای یک کاربر گروهی از کاربران را بررسی می کند و عبارات و کلماتی را که در ایمیل ها وجود داشتند را بعنوان قرار داده و محتوای ایمیل های بعدی را بر اساس آن سنجیده و تصمیم می گیرند که اسپم شوند یا خیر.

 

بازاریابی ایمیلی یکی از مهم ترین روش های تبلیغ کسب و کار در فضای مجازی است ولی اگر نتوانید به شیوه ای مناسب این کار را انجام دهید نتیجه ی عکس خواهد داد. امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را بیان کنید و ایده های خود را با ما به اشتراک بگذارید.اگر می خواهید ایمیل های شما را بررسی کنیم و عنوان و محتوایی مناسب برای کمپین های ایمیلی شما نگارش کنیم که در عین جذاب بودن از اسپم شدن نیز جلوگیری شود با ما تماس بگیرید.

 

 

3 پاسخ

تعقیب

  1. […] حتی نمی دانند که اسپم کردن ایمیل ها یعنی چی. منظور از اسپم کردن این است که شما تعداد زیادی ایمیل را به افرادی ارسال […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *