email marketing for your home business 600x400

چرا از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

مدت زیادی است که اینترنت وارد زندگی ما شده است. اما هنور که هنوزه از ایمیل ها استفاده می کنیم. ما از ایمیل ها برای دریافت خبرنامه، دریافت کتاب و بسیاری از کارهای دیگه استفاده می کنیم. کسب و کارهایی هم که در فضای وب فعالیت می کنند برای پیشرفت و ارتقای کسب و کار خود از ایمیبل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند. اما دلیل اینکه ما باید از بازاریابی ایمیلی استفاده کنیم چیه؟ چرا بازاریابی ایمیلی هنوز هم کاربرد دارد؟ و آیا هنوز هم ایمیل مارکتینگ میتونه باعث پیشرفت کسب و کار ما بشه؟

ایمیل مارکتینگ راه آسونی برای رسیدن به مشتری های موبایلی است

 

If Customer Experience Is the Battlefield Mobile Is the Weapon of Choice Blog 1024x576

استفاده از موبایل و دسترسی به اینترنت از طریق آن ها باعث شده که مشتری های موبایلی ارزش زیادی برای کسب و کار ها داشته باشند. افرادی که با موبایل های خودشون به اینترنت دسترسی دارند معمولا برای استفاده از برخی خدمات اپلیکیشن های موبایلی از ایمیل ها هم استفاده می کنند. بسیاری از افراد هم بدلیل کارهای خودشون از ایمیل استفاده می کنند. پس مشتری های موبایلی می تونن بازار خوبی برای بازاریابی ایمیلی و فروش محصولات یا خدمات باشند. بیشتر ایمیل هایی که باز می شوند نیز در تبلت ها و موبایل ها باز می شوند، عده ی کمی هستند که مدام از سیستم خانگی و لپ تاپ به اینترنت وصل می شوند.

کسب و کارهایی هستند که از ارسال پیامک برای بازاریابی استفاده می کنند، اما چرا ایمیل مارکتینگ بهتر از فرستادن SMS است؟

1- ایمیل ها را می تونین بصورت رایگان ارسال کنید.

2- در ایمیل ها می تونین محتوای بیشتری قرار بدین، در پیامک ها محتوا باید کوتاه و مختصر باشه.

 

ایمیل مارکتینگ راه خوبیه که اطلاعات رو به مشتری ها ارائه کنید

بازاریاب های ایمیلی از ایمیل مارکتینگ فقط بخاطر آسون و ارزان بودنش استفاده نمی کنند. ارسال ایمیل راه بسیار خوبیه که صاحبان کسب و کار ها و مشتری ها در ارتباط باشند. مشتری ها به دنبال ایمیل هایی هستند که از طرف فروشگاه ها و برند های مورد علاقه ی آن ها ارسال میشه. فکر کنید شما تغییراتی را در وب سایت خود ایجاد می کنید، مشتری هایی که کارهای شما را دنبال می کنند بهترین راه برای اینکه همیشه در اطلاع پیشنهاد ها و امکانات شما قرار بگیرند ایمیل های ارسالی شماست.

یکی از کابرد های ایمیل مارکتینگ این است که می توانید محتوا های مختلف رو به مشتری ها ارسال کرد. در یک تحقیق انجام شده مشخص شد که استفاده از فایل های ویدئویی در ایمیل ها باعث شده سود حاصل از بازاریابی ایمیلی 40% افزایش پیدا کند. اینکه شما از بازاریابی ایمیلی چقدر سود می کنید یکی از امکانات استفاده از سرویس دهنده های ارسال انبوه ایمیل است. در یکی از پست های قبلی سایت این سرویس دهنده ها رو معرفی کردم که در انتهای همین پست با عنوان “آنچه باید درباره ی ایمیل مارکتینگ بدانید” قرار دادم.

 

کپن ها و تخفیف های ایمیلی طرفداران زیادی دارند

بسیاری از مشتری ها هستند که به دنبال تخفیف در استفاده از خدمات یا خرید کالا در سایت های مختلف هستند. اگر می خواهید برخی سرویس ها یا کالا ها را با قیمت ارزان تری ارائه کنید، ایمیل مارکتینگ راه خوبی است. شما حتی می توانید با استفاده از سرویس های ارسال ایمیل انبوه برای مشتری هایی که قبلا از خدمات شما استفاده کرده اند تخفیف های ویژه ای ارسال کنید. این تخفیف ها باعث می شوند که مشتری هایی که ممکن بود تنها برای یک بار از شما خرید کنند، مشتری های ثابت شما باشند و کسب و کار شما را نیز تبلیغ کنند. افرادی که برای استفاده از این تخفیف ها از ایمیل ها استفاده می کنند نیز زیاد هستند و از ایمیل های ارسالی شما استقبال خواهند کرد.

 

امکان استفاده از تکنیک های مختلف و سفارشی کردن

swiss home new

کسب و کار ها می توانند از انواع مختلفی از طراحی برای ایمیل های خود استفاده کنند. کسانی که مسئول ارسال ایمیل ها هستند ممکن است برای یک ایمیل 1 ساعت وقت بگذارند و برخی هم فقط 15 دقیقه، این مورد برمی گردد به طراحی های مختلف ایمیل ها برای مخاطب های متفاوت. برخی از سرویس دهنده های ارسال ایمیل انبوه این امکان را می دهند که بتوانید هر ایمیل برای مخاطب خاص ارسال شود، مثلا عنوان ایمیل اینگونه باشد: “حسین عزیز این ایمیل تخفیف مخصوص شماست”. این کار بسیار جالب است و برای مشتری های شما نیز ارزشمند است. ارسال ایمیل های خوش آمدگویی که می توان آن ها را در سرویس دهنده های ارسال ایمیل انبوه بصورت اتوماسیون درآورد نیز مفید است.

 

ایمیل مارکتینگ ارزان است

بهترین دلیل برای اینکه از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید این است که موثر، ارزان و آسان است. بازاریابی ایمیلی این امکان را می دهد که پیام خود را در کمترین زمان و با کمترین هزینه به تعداد زیادی از مشتری ها برسانید. برای کسب و کارهای کوچکی که هنوز نمی توانند هزینه های زیادی را برای بازاریابی خود هزینه کنند، این روش بسیار خوب است.

 

حرف من این است که شاید فکر کنید بازاریابی ایمیلی از روش های قدیمی باشد، ولی هنوز هم مفید است. مطالب زیر نیز می تواند برای شما مفید باشد:

 

آنچه باید درباره ی ایمیل مارکتینگ بدانید

روش تهیه لیست های ایمیل

تولید محتوا برای ایمیل

چالش های بازاریابی ایمیلی

چگونه از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کنیم؟

 

و در پایان اگر مشکلی دارید و نیاز به راهنمایی دارید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید، و یا می توانید با ما تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *