pic2

پرطرفدار ترین مسیر پرواز داخلی

شرکت‌های هواپیمایی فراوانی در ایران مشغول فعالیت هستند که روزانه خدمات متنوع مسافرتی را به تعداد بسیاری از مسافران ارائه می‌دهند. اما در میان چندین و چند خط هوایی، کدامیک از این خطوط  پرطرفدار از دیگران است؟

با توجه به این که مرجع معتبر و موثقی وجود ندارد که رضایتمندی مسافرین و یا عدم رضایت از سفرهای هوایی آن‌ها را مشخص و اندازه‌گیری نماید، تعیین این که پرطرفدارترین خط هوایی داخلی کدام مسیر می‌تواند باشد، امر دشواری خواهد بود. بسته به سلایق و سطح انتظارات افراد، این معیار تغییر خواهد کرد. اما به طور کلی می‌توان با استفاده از آمارها و اطلاعاتی که از آژانس‌های مسافرتی و دفاتر هواپیمایی به دست آورده می‌شوند، پررفت و آمدترین مسیر را مشخص کرد.

pic2

همینطور یافتن مسیر هوایی پرطرفدار نیز برای بسیاری از مسافران سوال است.

بر طبق آمارهای به دست آمده، فرودگاه مهرآباد با انجام بیش از 11 هزار پرواز و جابجایی بیش از یک میلیون مسافر، به عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه ایران رقم خورده است. رتبه دوم ترافیک فرودگاهی به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد تعلق می‌گیرد که رکورد بیش از 6 هزار پرواز و جابجایی بیش از 900 مسافر را به خود اختصاص داده است.

pic3

خرید بلیط

پیرو بررسی‌های بعمل آمده، سالانه بالغ بر 30 میلیون نفر زائر و مسافر داخلی و خارجی قصد عزیمت به مشهد مقدس و اقامت در آن شهر را دارند. اکثر مسافرینی که هواپیما را به عنوان وسیله مسافرتی خود انتخاب نموده‌اند، تجربه‌ای لذت‌بخش و شیرین از سفر به مشهد دریافت کرده‌اند. خطوط هوایی تهران به مشهد پرطرفدارترین خطوط هوایی داخلی به شمار می‌روند که سالانه پذیرای مسافرین و زائران متعددی هستند.

مشهد یکی از پربازدیدترین و توریستی‌ترین شهرهای ایران است که سالانه مسافران و زائرین بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. امکانات بسیار زیادی که در این شهر وجود دارد چندان تفاوتی با امکانات و تسهیلات پایتخت ندارد و همین امر باعث شده است که مسافران بدون نیاز به حمل وسایل غیرضروری، از سفر خود در این شهر لذت ببرند.

مشهد علاوه بر داشتن جنبه زیارتی، جنبه‌های گردشگری و سیاحتی فراوانی نیز دارد که همین موضوع باعث جذب مسافرین بیشتر به خود می‌شود. به عنوان یک شهر زیارتی، مشهد هر ساله بیش از 10 میلیون زائر را به سوی خود می‌کشاند. امکانات پذیرایی و اقامتی فراوان مطابق با انواع سلیقه‌ها و انتظارات از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این شهر به شمار می‌روند که همین امر باعث محبوبیت بیشتر این شهر به عنوان مقصد گردشگری شده است.

از آن جایی که مشهد بیشتر به دلایل مذهبی مورد بازدید قرار می‌گیرد، نمی‌توان فصل خاصی از سال را مشخص کرده و آن را به عنوان بهترین فصل سفر به این شهر معرفی کرد. اما با این وجود تعطیلات نوروزی و تعطیلات تابستانی از جمله مواقعی هستند که بیشترین تعداد مسافر به این شهر وارد می‌شوند. به طور کلی بهترین و مناسبت‌ترین زمان برای سفر به مشهد فصل بهار و پاییز است. زیرا ترافیک مسافران و زائران به مراتب کمتر شده و هزینه‌های سفر نیز پایین‌تر آمده‌اند. همچنین بهتر است در زمان تهیه بلیط هواپیما تهران مشهد دقت کنید که از لحاظ برنامه زمانی بلیط به گونه‌ای باشد که صبح وارد مشهد شده و در هنگام بازگشت، عصر از مشهد خارج شوید.

با وجود این که امکان تهیه بلیط و پرواز از بسیاری از فرودگاه‌های کشور به سمت مشهد مقدس وجود دارد، لیکن برخی از شهرها به دلیل عدم وجود بسترهای مناسب امکان انجام این پرواز را ندارند و زائران و مسافران بایستی به نزدیک‌ترین شهری که این پرواز از فرودگاه آن انجام می‌پذیرد سفر کنند. سفر هوایی روش بسیار مناسبی برای سفربه این شهر زیارتی است زیرا مسافت زیاد این شهر تا تهران باعث ایجاد خستگی زیاد در حین رانندگی و یا نشستن در اتوبوس و قطار می‌شود. از همین رو میتوان سفر را با هزینه ای پایین انجام داد کافیست نگاهی به لیست قیمت های بلیط چارتر تهران مشهد بیاندازید و برای پرواز خود ارزان ترین بلیط را انتخاب نمایید.

شرکت‌های هواپیمایی آتا، آسمان، ایران ایر، ایران ایرتور، زاگرس، کاسپین، کیش ایر، سپهران، قشم ایر، ماهان ایر، ساها و تابان شرکت‌های ارائه دهنده بلیط‌های هواپیما از مبدأ تهران به مقصد مشهد هستند.

یکی از معیارهای انتخاب بلیط مناسب برای سفر از تهران به مشهد از میان این شرکت‌های هواپیمایی، سطح خدمات و امکاناتی است که به مسافرین عرضه می‌دارند. قیمت بلیط این شرکت‌های هواپیمایی بسیار متفاوت است و یکی دیگر از دلایل تفاوت در قیمت آن‌ها علاوه بر نوع بلیط سیستمی و یا چارتری ارائه شده از سوی این شرکت‌ها، کلاس‌های پرواز ارائه شده توسط آن‌هاست.

مراجعه به آژانس‌های هواپیمایی برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد زمان‌بر بوده و به دلیل این که مسافر بایستی به صورت حضوری مراحل خرید بلیط را طی کند، از استقبال کمتری برخودار است. برای خرید بلیط هواپیما این مشیر میتوانید از طریق سایت‌ https://www.alibaba.ir  و اپلیکیشنعلی بابا  اقدام کنید.

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *