email marketing campaign 1080x675

انواع ایمیل ها در ایمیل مارکتینگ

آیا می‌دانستید متوسط سودی که ازسرمایه گذاری در ایمیل مارکتینگ بدست می‌آید 3500 درصد است؟ به همین دلیل است که هر بازاریاب ایمیلی استراتژی دقیقی برای بازاریابی ایمیلی خود داشته باشد. اگر شما از کسب و کارهای هم رده خود عقب نمانده باشید هم اکنون نیز به روشی از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنید (82% کسب و کارها از بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند). اما اگر بخواهید استراتژی خود را واقعا ارتقا داده و نتایج حقیقی در برابر تلاش‌هایی که می‌کنید دریافت کنید باید بدانید که چه نوع پیام‌هایی را ارسال می‌کنید.

درادامه انواع ایمیل‌هایی که بیشتر در ایمیل مارکتینگ ارسال می‌شوند را معرفی خواهیم کرد.

1.      خبرنامه

رایج ترین نوع ایمیلی که توسط شرکت‌ها ارسال می‌شود خبرنامه است. طبق تحقیقات 83% کسب و کارها خبرنامه ارسال می‌کنند. این نوع ایمیل‌ها اکثرا طبق برنامه منظمی‌ارسال می‌شوند و دارای محتوا از وبسایت یا وبلاگ شرکت هستند و یا لینک‌هایی را ازمنابع دیگر شامل می‌شوند، البته در برخی موارد هم هردو.

یک خبرنامه ممکن است وبینارها، اخبار شرکت و یا رویدادهای آینده را شامل شوند. فرقی نمی‌کند که محتوای خبرنامه را خودتان می‌نویسید و یا از منابع دیگری انتخاب می‌کنید، در هر صورت باید برای مخاطبان شما جالب و با ارزش باشد. مرتبط بودن و با ارزش بودن محتوا مهمترین ویژگی محتوای خبرنامه است.

2.      ایمیل‌های مستقل

این ایمیل‌ها نیز مانند خبرنامه معروف و پرکاربرد هستند ولی یک مشکل دارند. زمانی که چندین لینک یا درخواست را در یک ایمیل قرار می‌دهید، تشویق به اقدام اصلی ایمیل خود را ضعیف تر می‌کنید. ممکن است مخاطب شما روی یک یا دو لینک ابتدایی کلیک کند و بعد از آن به سراغ ایمیل نیاید.

پس اگر هدف اصلی شما این است که مخاطب اقدام خاصی را انجام دهد، خرید یک کالا، ثبتنام در وبینار و یا غیره، بهتر است که یک ایمیل مستقل استفاه کنید. این ایمیل‌هاتنها به یک موضوع تخصیص داده می‌شوند و تشویق  به اقدام خود را در وسط یاابتدای ایمیل خود قرار دهید. حواس مخاطبان شما پرت نخواهد شد و به احتمال زیاداقدامی‌که می‌خواهید را انجام خواهند داد.

3.      پرورش دهنده لید Lead

ایمیل‌های پرورش دهنده لید معمولا یک سری از ایمیل‌هایی هستند که در یک دوره ی چند روزه یا چند هفتگی ارسال می‌شوند. هدف از این ایمیل‌ها نیز این است که لید (مخاطب) به مشتری تبدیل شود. این کار از طریق یک سری محتوای مفید اتومات انجام می‌شود. این ایمیل‌ها نه تنها مخاطبان را به مشتری تبدیل خواهند کرد، علاقه مندی آن‌ها به کسب و کار شما را نیز بیشتر خواهد کرد.

طبق گفته‌های Hubspot ایمیل‌های پرورش دهنده لید 8% کلیک‌ها راتشکیل می‌دهند درحالیکه ایمیل‌های کلی تنها 3% کلیک‌ها را شامل می‌شوند. این سری ایمیل‌ها کارهای شما را نیز کاهش می‌دهد، یکبار ایمیل‌ها را طراحی می‌کنید و برای مدتی ارسال می‌شوند و فروش‌های شما را از طریق ایمیل مارکتینگ افزایش می‌دهند.

4.      ایمیل‌های تراکنشی

اگر بخشی از کسب و کار شما تجارت الکترونیک را شامل می‌شود هم اکنون نیز ایمیل‌های تراکنشی مانند رسید پرداخت و یا تایید سفارش را ارسال می‌کنید. بازشدن و میزان کلیک خوردن این ایمیل‌ها 8 برابر هرنوع ایمیل دیگری است. اما ممکن است کاملا از امکانات آن استفاده نکنید.

ازآنجایی که با ارسال این ایمیل‌ها توجه مخاطب را به خودتان جلب کرده اید چرا از این فرصت استفاده نمی‌کنید؟ در کنار تاییدیه ی پرداخت می‌توانید محتوا یا محصولاتی که ممکن است مشتری به آن علاقه داشته باشد را نیز ارسال کنید. این محصولات یا محتوا را می‌توان بر اساس خریدهای قبلی و رفتار کلی مشتری در تعامل با وبسایت تشخیص داد.

5.      ایمیل رویداد مهم

طبق گفته‌های کمپین مانیتور، ایمیل تبریک تولد یکی از موثرترین ایمیل‌هایی است که می‌توانید اسال کنید. ایمیل‌های تبریک تولد 481% بیشتر از ایمیل‌های معرفی محصولات تراکنش ایجاد می‌کنند. سایر رویدادهای مهمی‌ که می‌توانید جشن بگیرید سالگرد پیوستن مخاطب به لیست مخاطبان شما و یا سالگرد تاسیس شرکتتان است. زمانی که چنین رویدادهایی را با یک پیشنهاد ویژه ترکیب کنید این ایمیل‌ها فروش‌های بیشتری را نسبت به سایر ایمیل‌ها برای شما به ارمغان خواهند آورد.

6.      ایمیل‌های متنی

اگر تاکنون تنها ایمیل‌هایی را ارسال کرده اید که پر از تصاویر بوده است بهتر است یکبار ایمیل متنی را نیز امتحان کنید. طبق تحقیقات Hubspot شاید افراد بگویند که ایمیل‌هایی با تصاویر بیشتر و بهتر را ترجیح می‌دهند ولی درحقیقت ایمیل‌های متنی و ساده تر را بیشتر دوست دارند. در تست‌های A/B هم بیشتر ایمیل‌هایی که HTML ساده تری داشتند برنده شدند.

ایمیل‌های HTML به هر میزان که المنت‌های HTML بیشتری داشته باشند، میزان باز شدن و کلیک خوردن کمتری نیز دارند. دلیل این مشکل نیز این به نظر می‌رسد که برخی سرویس‌ها مانند جیمیل، ایمیل‌های که خیلی پیچیده ترباشند را بخاطر تشابه به ایمیل‌های تبلیغاتی فیلتر کرده و در قسمت اینباکس اصلیقرار نمی‌دهند. قرار نگرفتن در قسمت اصلی باعث می‌شود که بسیاری از مخاطبان اصلا ایمیل را نبینند که بخواهند آن را باز کنند. ایمیل‌های ساده تر بسیار برای موضوعاتی مانند دعوت به رویداد، محتوای وبلاگ، دریافت بازخورد و یا نظرسنجی مناسب هستند.

حتی اگر ایمیل‌های متنی ارسال نمی‌کنید، باز هم بهتر است ایمیل‌های خود را تا جایی که می‌توانید ساده تر کنید تا میزان باز شدن و کلیک خوردن آن‌ها بالا برود.

7.      بهینه سازی شده برای موبایل

90% بازاریابان می‌گویند که بهینه سازی ایمیل‌ها برای موبایل مهم هست، ولی تنها 59% ازشرکت‌ها بهینه سازی ایمیل برای موبایل را در استراتژی ایمیل مارکتینگ خود لحاظ می‌کنند. تا سال 2016 پنجاه درصد ایمیل‌ها در موبایل‌ها باز می‌شدند و این درصد تا به امروزخیلی بیشتر هم شده است.

اگر ایمیلی به درستی در موبایل نمایش داده نشود، 71% آن را حذف می‌کنند، 16% هم درخواست خروج از لیست مخاطبان را خواهند داد. بسیاری از افراد فعال در بازاریابی ایمیلی روی دسته بندی و شخصی سازی تمرکز کرده اند، هرچند این دو مورد اهمیت بسیاربالایی در استراتژی ایمیل مارکتینگ دارند اما باید بیشتر به بهینه سازی ایمیل برای موبایل تمرکز کنند.

شاید محتوای شما خیلی مهم باشد ولی اگر به درستی نمایش داده نشود فایده ای نخواهد داشت. اگر ایمیل شما برای موبایل بهینه سازی نشده باشد بسیاری از افراد اصلا آن رانخواهند خواند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *