Email Opens 730x485

تحولات ایمیل مارکتینگ در سال 2020

منتظر چه تحولاتی در ایمیل مارکتینگ 2020باشیم؟

بیشتر افراد این تصور را دارند که ایمیل ها دیگر کاربردی ندارند و نمی توان از آن ها استفاده کرد. خوب باید به این افراد بگوییم که نگاهی به اینباکس ایمیل خود بیندازند و ببیند که چقدر با کسب و کار های مختلف مکاتبه داشته اند. خوب است بدانید که 72% مصرف کنندگان، ایمیل ها را بهترین راه برای ارتباط با کسب و کار های مختلف می دانند. در بسیاری از موارد سود های بزرگی از سرمایه گذاری در ایمیل مارکتینگ عاید شرکت های مختلف می شود. ما شاهد تغییرات زیادی در ایمیل مارکتینگ در سال 2020 هستیم. در این مطلب نیز می خواهیم برخی تغییرات ایمیل مارکتینگ 2020 را معرفی کنیم.

حفاظت بیشتر در برابر اسپم ها

ما ایمیل های زیادی دریافت می کنیم که برای ما اهمیتی ندارند و اصلا به باز کردن آن ها فکر هم نمی کنیم. در حقیقت اصلا آن ها را نمی بینیم که بخواهیم بخوانیم. شاید چندوقت یکبار ببینیم که پوشه ی اسپم بیش از 100 ایمیل دارد و برویم همه را انتخاب و حذف کنیم. خوشبختانه نرم افزار هایی وجود دارد که این کار را برای شما می کنند و تنها ایمیل هایی را برای شما نگه می دارند که به آن ها علاقه دارید. همانطور که در سال گذشته هم گفتیم دقت به opt-in بودن لیست ایمیل مارکتینگ در سال 2020 هم بسیار مهم خواهد بود. منظور از opt-in بودن لیست این است که مخاطبان شما خودشان درخواست داده باشند ایمیل هایی از طرف شما دریافت کنند، این کار بیشتر از طریق فرم های ثبت نام در وب سایت انجام می شود. پس بهتر است شهرت خود را با فرستادن ایمیل به هزاران نفر که علاقه ای به دریافت ایمیل های شما ندارند خراب نکنید.

 

بهترین کار برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها این است که استراتژی ایمیل مارکتینگ خوبی داشته باشید. مخاطبان خود را با تولید محتوا ی خوب در وب سایت جذب لیست ایمیل مارکتینگ خود کنید. محتوای ارزشمند محتوایی است که مخاطب پس از خواندن آن دوست داشته باشد مدام از شما محتوای بیشتری دریافت کند.

 

با داشتن استراتژی ایمیل مارکتینگ و تولید محتوای یکپارچه و مناسب هم ایمیل های شما به خوبی باز خواهند شد و هم دامین شما وارد لیست سفید می شود. وارد لیست سفید شدن بدین معناست که ایمیل های شما وارد اینباکس اصلی ایمیل مخاطبانتان خواهد شد نه در قسمت  Promotion. شما با این کار روی مخاطبان خود تاثیرگذار خواهید بود و اعتبار زیادی دریافت خواهید کرد.

 

ایمیل های شخصی سازی شده

ایمیل ها شخصی سازی شده بهترین کانال دیجیتال مارکتینگ هستند. اگر ایمیل هایی ارسال کنید که شخصی سازی شده اند به مخاطبان خود این احساس را می دهید که برای شما مهم هستند و شما به خوبی آن ها را می شناسید.

 

یکی از تغییرات ایمیل مارکتینگ 2020 این خواهد بود که شخصی سازی بیشتر استفاده خواهد شد. برای مخاطبانی که به تازگی وارد لیست شما شده اند از شخصی سازی استفاده نکنید و بیشتر برای مشتری هایی که مدتی است با شما ارتباط دارند از این تکنیک استفاده کنید. با دسته بندی مخاطبان ایمیلی خود می توانید محتوای مناسب هر کدام را هم ارسال کنید.

 

تاکنون ایمیلی با عنوان ” شاید برایتان جالب باشد…” دریافت کرده اید که اصلا برای شما جالب نبوده و اصلا در دایره ی علایقتان هم نبوده است؟ این موارد نشان می دهد که دسته بندی مخاطبان در ایمیل مارکتینگ به خوبی انجام نشده است. ایمیل های ارسالی باید محتوایی داشته باشند که برای مخاطب کاربردی و البته جالب باشد. مثلا ما خبرنامه ی وب سایت را برای کسانی که برای دریافت کتاب رایگان آمازون عضو شده اند ارسال نمی کنیم چون اصلا برایشان جالب نخواهد بود.

 

آمازون داده های زیادی را جمع آوری و استفاده می کند تا به مخاطبان و مشتری های خود کالا های مورد علاقه ی آن ها را پیشنهاد دهد.

 

فرم های ثبت نام ایمیل مارکتینگ خود را بصورت هدفمند سازمان دهی کنید، هر لیست برای کار های مختلفی باشد مثلا یکی برای خبرنامه، یکی برای کتاب های آمازون و غیره. از خرید های گذشته، فعالیت های اخیر و هر چیز دیگری استفاده کنید تا بتوانید ایمیل های خود را به مرتبط ترین حالت ممکن برای مخاطبان خود ارسال کنید.

 

ایمیل های ارتباطی

ایمیل های شخصی سازی شده برای مخاطبان شما بسیار خوب خواهد بود ولی می توانید کاری کنید که ایمیل های شما کمی بهتر هم بشود. ایمیل هایی که مخاطبان شما بتوانند از طریق آن ها در اینباکس ارتباط داشته باشند.

 

متاسفانه همه ی پردازشگر های ایمیلی ایمیل های ارسالی را آنطور که باید ارائه نمی کنند و این مورد در نظر گرفتن ایمیل های ارتباطی را به عنوان یکی از بهترین ابزار بازاریابی سخت می کند.

 

پردازشگر هایی مانند Outlook سابقه ای طولانی در ارائه ایمیل ها بصورت اشتباه دارند که بازدهی آن را برای کسانی که از آن ها استفاده می کنند بسیار سخت و مشکل کرده است.

 

البته در سال 2017 Litmus و Outlook همکاری هایی برای حل کردن این مشکل داشتند. البته تاکنون این همکاری ها دستاورد بزرگی نداشته است، اما اگر در این فرآیند حل کردن مشکل ها دقیقا همان مشکل هایی حل شوند که ایمیل مارکتینگ بدان نیاز دارد، دوره ی جدیدی از ایمیل مارکتینگ شروع خواهد شد پس بهتر است که آماده باشید.

 

برای پردازشگر هایی که ارتباط در اینباکس را پشتیبانی می کنند، موارد زیر را نیز می توانید در ایمیل های خود قرار دهید:

  • ارجاعات
  • منو ها
  • بنر های چرخشی
  • نوار های جستجو
  • نمودار ها
  • و موارد دیگر

 

ایمیل های ارتباطی در سال 2020 حتما باید قبل از ارسال چندین بار تست شوند تا هیچ مشکلی در دستگاه ها و پردازشگر های مختلف نداشته باشند. ما بی صبرانه منتظر تغییرات بزرگی هستیم که این ایمیل ها در سال 2020 ایجاد خواهد کرد.

 

از آنجاییکه مخاطبان بشدت بدنبال راه های ارتباطی دیجیتال هستند تا اطلاعاتی بدست بیاورند، ایمیل های ارتباطی طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد. بهتر است که ایمیل های ارتباطی را در استراتژی ایمیل مارکتینگ خود قرار دهید.

 

اینباکس هوشمند تر

تا بحال شده که بخواهید ایمیلی که دنبالش می گردید بجای اینکه در ته لیست ایمیل های دریافتی، در بالای بالای اینباکس باشد؟ این اتفاق چندان دور به نظر نمی رسد.

 

با افزایش استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی، یک اینباکس هوشمند نزدیکتر از آن است که فکرش را می کنیم. هم اکنون نرم افزار این کار وجود دارد که عملکرد مخاطب را در ساعات مختلف آنالیز کرده و ایمیل را زمانی ارسال می کند که احتمال باز کردن آن توسط مخاطب بسیار بالا باشد.

 

جستجوی بی پایان برای بهترین زمان ارسال ایمیل های بازاریابی ممکن است به پایان برسد.  اینباکس های هوشمند که زمان مناسب و بهترین محتوا را برای مخاطب تشخیص می دهند و در بهترین لحظه ایمیل را دریافت می کنند تغییر بزرگی خواهد بود. با این کار ایمیل شما دقیقا زمانی که مخاطب بدان نیاز دارد به دستش می رسد و در ابتدای اینباکس قرار خواهد داشت که در نهایت به معنی میزان باز شدن و کلیک های بسیار عالی است.

 

پردازشگر های ایمیل هم امروزه بیشتر اسپم ها را شناسایی می کنند. این تحول بدین معناست که خبرنامه های شما جایی در قسمت Promotions اینباکس مخاطبانتان باز نشده خواهد ماند. ایمیل مارکتینگ خود را با شرایط هماهنگ کنید تا زمانی که مخطبانتان به شما نیاز دارند در اینباکس آن ها ظاهر شوید.

 

حرف های پایانی

در سال 2020 ایمیل مارکتینگ همچنان هسته ی اصلی ارتباط بین کسب و کار ها و مشتریان آن ها خواهد بود. با امکاناتی که بازاریاب ها برای ارسال ایمیل های خود دارند، مشتری ها هم انتظار دارند که ایمیل های دریافتی شان متناسب با نیاز ها و علایق آن ها باشد. داشتن یک استراتژی ایمیل مارکتینگ یکپارچه شما را در ایجاد یک حرکت بازاریابی رو به پیشرفت برای کسب و کارتان موفق خواهد کرد.

 

اگر می خواهید استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را بهتر کنید می توانید با ما تماس بگیرید، خوشحال می شویم اهداف شما را بشنویم در ایمیل مارکتینگ به شما کمک کنیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *