پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا )


تولید محتوا

تولید محتوا

1 – کپی رایتر ها چه کاری انجام میدهند؟

کپی رایتر ها عبارات تبلیغاتی را برای صفحات وب، تبلیغات مطبوعات و بروشور ها مینویسند. و همچنین ایمیل های تبلیغاتی و پیام های بازرگانی تلویزیون را نیز می نویسند. در حقیقت هرگاه که یک کمپانی بخواهد یک چیزی را بفروشد، یک کپی رایتر را در حال نوشتن لغات برای آن است.

البته نباید این تصور را داشته باشید که کپی رایتر ها یا محتوانگار ها تنها مطالب تبلیغاتی می نویسند، هر مطلب و محتوایی که در دنیای اینترنتی می بینید توسط محتوانگاران تولید شده است. مثلا مطالب آموزشی که در وب سایت های مختلف می بینید مطالبی تبلیغاتی نیستند ولی باز هم توسط محتوانگار ها نوشته می شوند. هدف از تولید محتوا توسط محتوانگار ها این است که مخاطبی که مطلب را می خواند اطلاعاتی که به دنبال آن میگشته را دریافت کند و بعد ها هم به وب سایت برگردد تا اطلاعات جدیدتری را دریافت کند.

تغییرات خیلی سریع اتفاق می افتند. مصرف کننده ها اطلاعلات بیشتری درباره ی محصولات میخواهند و فروشنده ها نیز پیوسته در حال عرضه ی محصولات بیشتری هستند. این بدان معناست که سازمان ها مجبور خواهند بود بروشور های جدید بسازند،نوشته های فروش و صفحات وب بیشتری نیز بنویسند. همه ی اینها به فرصت های کاری کپی رایتر ها می افزاید.

2 – کپی رایتر ها خاص و استثنایی هستند.

کپی رایتر ها گونه ای خاص از افراد هستند. آنها نویسندگانی ماهر هستند که معیار ممتازی از  زندگی دارند. آنها کار ذهنی پرزحمتی دارند و در دنیایی مسحور کننده زندگی میکنند. کار (نوشته های)  آنها در تبلیغات زرق و برق دار و آواز های تبلیغاتی تلویزیون نمایان میشود. اکثر کپی رایتر ها بدون اینکه دیده شوند کار میکنند و اشخاص کمی هستند که در مورد آنها میدانند.

البته باید بدانید که هر کاری بیشتر به تمرین و علاقه نیاز دارد تا استعداد ذاتی، حتی کار تولید محتوا. بیشتر کسانی که به عنوان محتوانگار در دنیای دیجیتال مشغول به کار هستند و کسب درآمد اینترنتی دارند با تجربه این مهارت را کسب کرده اند. شما هم می توانید با تجربه ی زیاد این مهارت را کسب کنید. اگر تازه کار هستید می توانید با خواندن مطالب مختلفی که در وب سایت ها قرار دارد بفهمید که چطوری باید کار تولید محتوا انجام دهید. در دوره های آموزشی هم می توانید شرکت کنید، ما نیز برخی آموزش های تولید محتوا را در کانال خود قرارداده ایم، برای استفاده از آموزش ها کلیک کنید. 

3 – آیا میتوانید بنویسید؟

کپی رایتر ها باید باور های گنگ مشتری ها را به یک محتوای روشن خلاصه کنند. همچنین باید شیوه ای برای برجسته نشان دادن  مزیت های یک محصول پیدا کنند. اینکه یک مشتری اولین نوشته ی شما را تایید کند بسیار هیجان خواهد داشت. و تنها لذتی که بیشتر از آن خواهد بود لذت این است که در قبال آن پول دریافت کنید. فکرش را بکنید، در قبال کاری که به آن علاقه دارید پول دریافت میکنید.

اگر میتوانید اینگونه بنویسید، میتوانید یک کپی رایتر شوید. زمانی که رمز های آن را یاد بگیرید، میتوانید هر چیزی که مربوط به تبلیغات است را بنویسید. کسی نمیداند که اینها منجر به چه خواهند شد. شاید یک تماس تلفنی از طرف یکی از آژانس های برتر تبلیغاتی برای پیشنهاد دادن یک شغل در آن شرکت و یا اینکه خودتان بشوید یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مثل کپی فای.

4 – آیا رقابت زیادی در بازار تولید محتوا وجود دارد؟

برخلاف دنیای نویسندگی کتاب ها در ایجاد محتوا (کپی رایتینگ) رقابت کمی وجود دارد زیرا کپی رایتر های کمی وجود دارند. عده ی کمی برای آژانس های تبلیغاتی شهری کار میکنند ولی عده ی زیادی بصورت مستقل مشغول به کار هستند. کپی رایتر ها بیشتر دوست دارند کارهای کوچکی که شرکت های بزرگ تبلیغاتی خود را درگیر آنها نمیکنند،انجام دهند. شرکت های بزرگ تبلیغاتی هزینه ی زیادی در قبال کارشان مطالبه میکنند و دیر جواب میدهند. و اینجاست که یک کپی رایتر مستقل مورد نیاز است. بسیاری از شرکت های مشتری کوچکتر از آن هستند که شرکت های تبلیغاتی بزرگ را برای سفارش های خود بکار بگیرند. ولی در عین حال به خدمات کپی رایتر ها نیاز دارند و شما میتوانید به عنوان یک کپی رایتر مستقل این خدمت را به آنها ارائه کنید.

5 -یک کپی رایتر چقدر از تولید محتوا درآمد دارد؟

شیوه ی کار روی درآمدی که از تولید محتوا حاصل می شود تاثیر می گذارد. دلیل آن هم این است که مشتری ها به محتواهای مختلف دستمزد متفاوتی می دهند. مثلا محتوایی که اینفوگرافیک باشد دستمزد بیشتری نسبت به محتوای متنی یک وب سایت دارد.

برخی از وب سایت ها هم مطالبی تخصصی منتشر می کنند که در صورت تولید محتوا برای آن ها دستمزد بیشتری دریافت می شود.

یکی از مشتری هایی که سفارش های زیادی می دهد مالک فروشگاه های اینترنتی است که نیاز به مطالب زیاد برای معرفی محصولات خود در وبسایت است. مبلغی که برای این سفارش ها دریافت می شود هم بدلیل اینکه تعداد سفارش ها خیلی زیاد است کمی کمتر است، البته نه همیشه.

میزان درآمد یک محتوانگار از کار تولید محتوا بستگی به میزان کاری دارد که در روز انجام می دهد و همچینین سرعتی که هر محتوا را تحویل می دهد. کار تولید محتوای متنی بر حسب مبلغ بر کلمه است. مثلا 15 تک تومانی برای هر واژه یعنی مثلا مطلبی که 1000 واژه ای باید می شود 15 هزار تومان.

برخی از محتوانگار ها روزانه 20 هزار تومان و برخی هم روزانه 200 هزار تومان درامد دارند. بستگی به حجم کاری و وقتی دارد که شما برای این کار می گذارید.

 

اگر سوالات بییشتری درباره ی تولید محتوا یا همان کپی رایتینگ دارید می توانید در بخش نظرات بیان کنید.

2 پاسخ
  1. عارفه مالکی
    عارفه مالکی says:

    سلام اگر کسی بخواهد کپی رایتر بشه از کجا باید شروع کنه ممکنه من رو در این زمینه راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دوردی پرشور
      دوردی پرشور says:

      برای این کار می تونید در دوره های آموزشی که برگزار میشه شرکت کنید. می تونید با فرستادن رزومه به مجموعه های محتوا نگاری مثل کپی فای بفرستید تا بتونید در کنار یک متخصص تجربه کسب کنید.

      پاسخ

تعقیب

  1. […] پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا ) […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.