رپورتاژ خبری

رپورتاژ آگهی چیست؟ 8 نکته برای نوشتن رپورتاژ اثربخش

فهرست مطالب:

رپورتاژ آگهی چیست؟ 8 نکته برای نوشتن رپورتاژ اثربخش

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

کپی رایتر کیست و کپی رایتینگ چیست؟

اگر استعداد نویسندگی دارید پیشنهاد ما به شما این است که یک کپی رایتر شوید. یک کپی رایتر در ابتدا باید مهارت نویسندگی داشته باشد و پس از آن هنر بهره گیری درست از کلمات برای جلب نظر مشتری را دارا باشد. امروزه بیشتر موسسات و برندهای معتبر در تبلیغات خود از کپی رایتینگ بهره می برند. کپی رایتینگ ترکیبی است از فن نویسندگی و علوم بازاریابی و فروش که توسط یک کپی رایتر در قالب مطلب یا نوشته ای ارائه می شود. در این حرفه از شما خواسته می شود در مواقعی رپورتاژ آگهی بنویسید.

چگونه یک رپورتاژ آگهی بنویسید که به درستی کار کند؟

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی که به عنوان یک گزارش طولانی یا تبلیغات بومی در دنیای دیجیتال شناخته می شود، مخالف تبلیغات معمولی است که 90% جنبه دیداری دارد و به ندرت متن تبلیغی (Copy) در آن یافت می شود..

در عوض، رپرتاژ آگهی به گونه ای طراحی می شود که شبیه بخشی از یک نشریه ی چاپی باشد و خواندن آن برای مخاطب جالب به نظر برسد، چرا که اطلاعات فراوانی در مورد محصول یا خدمتی ارائه می کند و به اشتراک می گذارد.

بنابراین، با تمام آن چیز که در ذهن دارید، برخی از راه هایی که می توانید با آن برای مشتری کار تبلیغاتی انجام دهید را در نظر بگیرید. همه چیز با قانون اول شروع می شود – آن ها را سرگرم کنید.

1- اهمیت تحقیق در تبلیغات

هر ستاره بزرگ تبلیغاتی، از Ogilvy و Bernbach گرفته تا Jobs و Bogusky، اهمیت تحقیق در رسانه‌ها را می‌داند. اگر بیلبورد تبلیغاتی طراحی می کنید، به محل و محیط اطراف نگاه کنید. در آگهی های چاپی، قسمتی از مجله خوانده می شود که آن را پوشش داده اید. در رپورتاژ آگهی نیز این مسئله صدق می کند. رپرتاژ آگهی باید در خوانندگان مجله یا روزنامه مورد هدف قرار گیرد.

2- ایجاد تنوع در عرضه یک آگهی

یک رپورتاژ آگهی در مجله های مختلف باید کاملا متفاوت باشد هر چند اگر محصول یا سرویسی که ارائه می شود یکسان باشد. برای مثال شرکت ها خواستارند رپرتاژ آگهی در مجله Maxim چیزی متفاوت از رپورتاژ آگهی در مورد همان محصول یا خدمت در Vogue باشد.

اگر شما خوانندگان را به خوبی می شناسید، بهتر است یک تیتر و نسخه ای بنویسید که توجه آن ها را جلب کند و نسبت به خواندن رپرتاژ آگهی علاقمند سازد.

3- عناوین تاثیر گذار انتخاب کنید

رپورتاژ آگهی یک نمایش ساده برای ارائه محصول یا خدمات نیست. آن به گونه ای طراحی می شود که شبیه یک مقاله یا متنی اصلی باشد. بنابراین در یک رپورتاژ خبری، جایی برای نمایش تابلوهای مصور فوق العاده و یا عکس های گران قیمت نیست. در این زمان آگهی به ماهیت خود باز می گردد. سر فصل ها و عناوین باید جذاب، جالب و تاثیر گذار باشند. به نحوی که مردم را به وجد آورند و آن ها را برای خواندن ترغیب کنند.

یکی از معروف ترین عناوین رپورتاژ خبری متعلق به جان کاپلز است. “آن ها به من خندیدند وقتی که پشت پیانو نشستم، اما وقتی شروع به نواختن کردم!” پس از آن آگهی این گونه ادامه یافت که “آرتور فقط قطعه Rosary را نواخت. پس از آن صدای کف زدن به گوش رسید و جمعیت از هیجان به وجد آمدند.”

شاید تخمین میزان فروش آگهی ها حتی هنگامی که فروش به پایان رسیده و تا نیمه آخر تبلیغات سپری شده است، کار دشواری باشد. در این عصر و سال، کار آسانی است که تبلیغات چاپی که از گذشته به ارث رسیده اند را نادیده بگیریم. ولیکن آن ها در گذشته بسیار موثر بوده اند و هنوز نیز می توانند در فرمت های مختلف هم چون رپورتاژ خبری به کار گرفته شوند.

4- جذاب و تاثیر گذار عمل کنید

نویسندگان با لیستی از نقاط فروش و یا نقاط تماس رو به رو هستند که باید به آن ها اشاره کنند. همچنین اطلاعات و تحقیقاتی در اختیار نویسندگان قرار می گیرد و توسط آن ها آگهی و تبلیغات شکل می گیرد. اما در بیشتر مواقع، این آگهی و تبلیغات شبیه چیزی است که در ویکی پدیا نمایش داده می شود و خواندن آن چندان مهیج و جذاب نخواهد بود. به یاد داشته باشید، این ابتدای کار است و نویسندگان مرتبا تجدید نظر و ویرایش انجام می دهند.

5- هدف گذاری کنید

برای رپورتاژ آگهی چشم انداز تعریف کنید و به مشتریان خود دلیلی برای تماس، بازدید و یا ایمیل ارائه کنید. چیزی که عیار یک نویسنده را مشخص می کند توانایی او در فروش است، به نحوی که ضمن اطلاع رسانی جنبه سرگرمی و تاثیر گذاری رپرتاژ آگهی را حفظ نماید.

6- از عکس ها و تصورات عاقلانه استفاده کنید

برخی از رپورتاژ های آگهی، شامل تعداد زیادی عکس و نمودار است و جای کمی به متن اختصاص می دهد. در حالی که شاید در ظاهر، این ایده خوبی به نظر برسد و یا خواندن آن راحت باشد، اساسا از فرصتی که در اختیار بوده به درستی استفاده نشده است. اگر قصد دارید از رپورتاژ آگهی فقط به عنوان یک نمایش عکس استفاده کنید می توانید از تبلیغات معمولی بهره ببرید. به عبارتی شما می بایست در استفاده از محتوای تصویری درایت و هوشمندی به کار برده و از آن کم استفاده کنید.

  • آیا این عکس ها به فروش این ایده کمک می کنند و باعث پیشرفت تبلیغات می شوند؟
  • آیا این عکس ها و متن های زیرنویس آن ایده اصلی را مطرح می کنند؟

همیشه باید در نگاه به رپورتاژ خبری آن را همانند یک مقاله، روزنامه و یا مجله در نظر بگیرید. اگر تعداد زیادی عکس وجود داشته باشد، کلمات امکان ایجاد یک داستان قوی و تکمیل فروش خود را ندارند.

7- در نوشتن متن رپورتاژ کمتر به تبلیغ بپردازید

در هنگام نوشتن رپرتاژ آگهی مهم ترین نکته این است که همه چیز گفته شود و همه موارد رعایت گردد. ممکن است در این آگهی نقاط فروش زیادی برای عرضه به مخاطب وجود داشته باشد ولی چنانچه مخاطب متوجه این موضوع گردد و همه آن ها را ببیند، از خواندن آن صرف نظر می کند. هیچ کس نمی خواهد یک آگهی پر از تبلیغ بخواند، بلکه قصد دارد چیزی بخواند که جالب باشد و دقیقا کار شما این است. به تعبیری، فروش های متعدد و رزولوشن های سخت کار جالبی نیست و برای بسیاری از مردم، به منزله توهین تلقی می شود.

پس، چگونه این کار را انجام دهید؟ باید رپورتاژ آگهی ایجاد کنید که ضمن منطقی بودن، منظور آن را به درستی انتقال دهد.

8-بین رپورتاژ آگهی و محصولات ارتباط برقرار کنید

با محصول یا سرویس خود ارتباط برقرار کنید. اگر یک محصول تمیز کننده می فروشید، نوشتن مقاله ای در مورد میکروب های خطرناک پنهان در منازل، ایده خوبی برای کار شما خواهد بود. اگر شما ابزار می فروشید، در مورد 10 پروژه ساده که هر کسی می تواند انجام دهد بنویسید. از زمانی که با زیرکی در این پروژه ها فعالیت کنید و بین آن ها با آگهی خود ارتباط برقرار کنید، می توانید بذری که تبدیل به یک فروش می شود را بکارید. اما در نظر داشته باشید که به کار بردن هر گونه لفظی برای فروش نمی تواند مشتریان زیادی را به ارمغان آورد.

و نکته آخر

شما می توانید رپورتاژ خبری خلق کنید که به دلیل جذابیت آن، خواننده را از تیتر ابتدایی به انتهای بند نهایی سوق دهد. اگر اندکی از سبک زبان مقاله ای فراتر روید، مثلا با تیترکردن “اکنون این محصول را فقط با 19.99 دلار خریداری کنید” متوجه می شوید که استقبال مردمی بسیار بیشتر از قبل می شود و این خود یک پرش تاثیر گذار در فروش آگهی شما خواهد بود.

پیغام های فروش را به دقت بررسی کنید. این آگهی ها به خوبی می توانند در کمک به فهم شما یاری رسانند.

مقالات خواندنی: 

رپورتاژ آگهی ؛ چه کارکردی در سئو SEO سایت دارند؟

14 کلید موفقیت در نوشتن رپورتاژ آگهی

رپوتاژ خبری یا رپوتاژ آگهی، فرصتی که نباید از دست بدهید

4 قدم مهم برای ساخت رپورتاژ

آگهی نامه های فروش چیست ؟

تبلیغ نویسی (نوشتن آگهی های تبلیغاتی) چیست ؟

مقالات خواندنی درباره کپی رایتینگ:

کپی رایتینگ بهترین روش کسب درآمد در خانه

یک کپی رایتینگ خوب مکمل یک طراحی خوب است

​سایت های موفق، کپی رایتینگ عالی دارند

پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا )

هدف از کپی رایتینگ چیست ؟

سئو کپی رایتینگ برای گوگل و انسان ها

چگونه یک کپی رایتر شویم؟ (بدون هیچ تجربه ای)

کاپی رایتینگ چیست؟

5 استراتژی کاپی رایتینگ که باعث افزایش 13 درصدی نرخ تبدیل می شود

چگونه یک کپی رایتر حرفه ای شوم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.