PicsArt 02 06 08.44.38

تبلیغ نویسی (نوشتن آگهی های تبلیغاتی) چیست ؟

تبلیغ نویسی (نوشتن آگهی‌ های تبلیغاتی) چیست؟

برای تبلیغ نویسان سراسر دنیا برای تبلیغ نویسی تعریف‌های زیادی ارائه داده‌اند. معنی دقیق آن عبارت است از عمل نوشتن آگهی‌های تبلیغاتی و سایر مپارد تبلیغاتی چون (تیترها، اوراق فروش، فیلم‌ها، ارسال ایمیل انبوه، کتابچه‌ی راهنما، محتوای وبسایت ها و …

با اینکه تعریف ارائه شده یک تعریف درستی بوده ولی تعریف کاملی نیست. تعریف ظریف و زیبایی که من پیدا کرده‌ام در کتاب بروس بندینگر آمده است. بروس بندینگر یکی از آگهی نویسان مورد علاقه بنده است.
بندینگر در کتابش با عنوان «Workshop_Workbook» جملات ارزشمندی را ابراز می‌کند.

  1. تبلیغ نویسی یک شغل است.
  2. یک حرفه‌ی مستلزم مهارت است.
  3. یک نجاری کلامی است.
  4. واژه‌ها روی کاغذ است.
  5. و در کل مهارت و روش در فروشندگی است.

 

چه بی نظیر پیشه و حرفه ما را توصیف کرده است.

تبلیغ نویسی هنر و علم تبلیغ و شناساندن یک محصول، تجارت، شخص و یا یک طرح است. انتخاب، ویرایش، بافتن و ساختن واژه‌هایی است که خواننده را با اقدامی خاص ترغیب می‌کنند.

همانطور که شما نیز اشراف دارید اصطلاح مهارت در فروشندگی تنها در فروش نهایی کالا و محصول خلاصه نمی‌شود و هدف همیشگی کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی تشویق خواننده برای خرید تکی اجناس نیست، بلکه خواننده را برای عملی ساختن اقدامی خاص تشویق می‌کند. افرادی که چه در فضای مجازی و چه در کوچه و بازار یا محل کار با نوشته‌های یک تبلیغ نویس (کپی رایتر) ارتباط برقرار می‌کنند به خاطر این هنرِ در نویسنگی تأثیر می‌گیرند.

در فضای مجازی کلیک کردن به یک لینک، و ارسال یک ایمیل به دوستان و آشنایان خواننده توسط خود او و خیلی از کارهای خلاقانه یک کپی رایتر است.

هر یک از این اقدامات برای فروش بالای یک محصول یا معرفی یک خدمات خوب کمک می‌کند. و اما برای نوشتن یک تبلیغ خوب، یک کپی رایتر باید ویژگی‌های یک محقق، هنرمند، روانشناس و عالم را داشته باشد که در نوشته‌های آینده به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

اگر دوست دارید، محتوای کالا و خدمات شما حرفه‌ای باشد، با ما تماس بگیرید. در دنیای امروز نوشتن زیبا و کلام جادوکننده برازنده همه کسب و کارهای موفق است.

 

خدمات ما:

 

مقالت مرتبط:

14 کلید موفقیت در نوشتن رپورتاژ آگهی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *