ورود به سایت سامانه پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزان)

ورود به سایت سامانه پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزان)

سامانه پادا یا پرونده الکترونیکی دانش آموزان سومین حلقه وصل کننده سیستم آموزش مجازی کشور است. اگر شما هم یادتان باشد، در سالتحصیلی 1398-1399 آموزش و پرورش ایران با رونمایی از اپلیکیشن شاد اهداف آموزشی مجازی خود را از این طریق مسیرگشایی کرد. 

تولید محتوای آموزشی الکترونیکی

آدرس ورود به سایت پادا 

آدرس ورود به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان یا سامانه پادا در زیر آماده است. شما می‌توانید این آدرس را در مرورگر خود قرار داده و وارد شوید.

https://pada.medu.ir

ورود به سایت سامانه پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزان)

جالب اینجاست که همیشه در این سالهایی که کرونا آموزش و پرورش را زمین گیر کرده بود، مشکلات و چالش‌های زیادی به وجود آمد. یکی مشکلات عمده، ثبت نمرات دانش آموزان بود که خوشبختانه آموزش و پرورش با رونمایی از سامانه ثبت نمرات دانش آموزشی (سیدا) مشکل را تا حدودی حل کرد. از آن پس معلمان می‌توانستند در خانه نمرات دانش آموزان را در سامانه ثبت کنند. نیروی آموزشی در آموزش و پرورش انتقادها و بازخوردهای زیادی به سامانه دانش آموزی سیدا داشتند. که یکی از انتقادهای معلمان یک طرفه بودن خدمات دهی سامانه سیدا بود. به این معنی که معلمان به صورت آنلاین و از راه دور امکان ثبت نمرات را داشتند. اما دانش آموزان که قسمت اعظم آموزش مجازی را تشکیل می‌دهند امکان استفاده از سامانه دانش آموزی سیدا را نداشتند، به عبارتی دانش آموزان نمی‌توانستند کارنامه خود را از راه دور و به صورت آنلاین دریافت کنند. خلاصه همه انتقادها و پیشنهادها در ایستگاه اول ماند، تا اینکه در روز دوم خردادماه 1400، آموزش و پرورش به طور رسمی از سامانه پادا یا سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان رونمایی کرد. در حال حاضر سامانه پادا دانش آموزان خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

 

 

  • پیش ثبت نام
  • ثبت نام دانش آموزان جدید الورود 
  • مشاهده کارنامه 
  • دریافت کارت ورود به جلسه امتحانی

در ادامه به طور مفصل خدمات فعلی سایت پرونده الکترونیکی دانش آموزان را مورد بررسی قرار می‌دهیم و توضیح می‌دهیم که چرا این خدمات ارائه شده و نحوه استفاده از خدمات آموزشی سایت پادا به چه صورت است. 

پیش ثبت نام در سایت پادا 

پیش ثبت نام در سایت پادا 

اگر والدین هستید خاطرات سال‌هایی را که دانش آموز بودید، مرور کنید. اگر دانش آموز هستید، قطعاً به یاد دارید که در زمان قبل از پیدایش بیماری کرونا، همیشه یک پیش ثبت نامی در مدارس صورت می‌گرفت. تا علاوه بر این که وضعیت آموزشی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مشخص شود. مدرسه لیست‌های خود را بروز می‌کرد و اطلاعات و آمار درست و دقیق‌تری به اداره آموزش و پرورش منطقه ارسال می‌کرد. همچنین در زمان پیش ثبت نام معمولاً شهریه ثبت نام و هزینه کتاب از دانش آموزان اخذ می‌شود. تا اینجا به این نتیجه می‌رسیم که شروع سال تحصیلی جدید بدون یک فرایند سراسری پیش ثبت نام در آموزش و پرورش ایران معنا و مفهومی ندارد. از این رو یکی از سازوکارهای اصلی آموزش و پرورش پیش ثبت نام است. پارسال به دلیل مشکلاتی که کرونا به وجود آورد، امکان حضور در مدرسه برای پیش ثبت نام وجود نداشت. به همین دلیل، آموزش و پرورش مشکلات عجیب و زیادی را تجربه کرد. اما امسال به لطف راه اندازی سامانه پادا دانش آموزان مشکل تا 90 درصد حل شده است. به طوری که دانش آموزان ایرانی در هرجای ایران که باشند، می‌توانند در خانه و از راه دور، پیش ثبت نام خود را در سایت پرونده الکترونیکی دانش آموزان انجام دهند. 

ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود در سایت پادا 

ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود در سایت پادا 

معمولاً دانش آموزان جدیدالورود به دانش آموزانی گفته می‌شود که تازه دانش آموز می‌شوند و هیچ گونه اطلاعاتی در سامانه جامع آموزش و پرورش ندارند. خب قبل از این این ثبت نام وظیفه اصلی مدیران مدارس بود و همه ثبت نام‌ها چه دانش آموزانی که تازه دانش آموز می‌شدند و چه دانش آموزانی که مدرسه خود را عوض می‌کردند در مدرسه و به صورت حضوری انجام می‌شد و همیشه هم مدارس در شهریور ماه و اوایل مهر ماه شلوغ می‌شد و ازدحام زیادی به وجود می‌آمد. اما امسال که هنوز هم کرونا یک فاکتور تهدید و خطر در جامعه شناخته می‌شود. ستاد ملی کرونا و مدیران آموزش و پرورش اجازه ثبت نام حضوری را نمی‌دهند. البته این مسئله بیشتر در مدارس شهری مورد توجه قرار می‌گیرد.

سایت سامانه پادا با این امکانی که ارائه داده است، توانسته همه ثبت نام دانش آموزان جدید الورود را از طریق سایت پرونده الکترونیکی دانش آموزان انجام دهد و از حضور و شلوغی در مدارس جلوگیری کند. از یک جنبه هم سامانه پادا یک اتفاق مبارکی است. چرا که قبلاً برای یک ثبت نام ساده چندین برگ کاغذ مصرف می‌شد. اما با راه اندازی سایت پرونده الکترونیکی دانش آموزی این مشکل حل شده و این سیاست‌ها و این ایده در جهت حفظ محیط زیست است. از یک طرف درختان کمتری قطع می‌شود و از طرف دیگر به دلیل رفت آمد ترافیک کمتری ایجاد شده و انرژی کمتری مصرف می‌شود. 

مشاهده کارنامه در سایت پادا 

مشاهده کارنامه در سایت پادا 

همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم، یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش صدور و ارسال کارنامه دانش آموزان به صورت الکترونیکی بود. به این صورت که دیگر در مدرسه جهت تحویل کارنامه تجمع نشود و از خطر ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری شود. به هر صورت، در سال تحصیلی 1399-1400 آموزش و پرورش توانست با راه اندازی امکان مشاهده کارنامه در سامانه پادا این چالش را نیز حل کند. امروزه دانش آموزان در هر پایه تحصیلی که باشند و در جای ایران که باشند می‌توانند کارنامه خود را به صورت آنلاین دریافت کنند و از آن پرینت بگیرند. شاید این سؤال در ذهن شما به وجود بیاید که این نمرات چگونه در سامانه مشاهده کارنامه در سایت پادا قرار می‌گیرد. در پاسخ باید گفت که پارسال آموزش و پرورش بعد از رونمایی از اپلیکیشن شاد دانش آموزان، سامانه‌ای با نام سامانه دانش آموزی سیدا را برای معلمان راه اندازی که و می شه گفت سامانه مشاهده کارنامه پادا مکمل سامانه ثبت نمرات دانش آموزی (سیدا) است. در واقع معلمان با دسترسی که به سامانه سیدا دارند، نمرات را ثبت می‌کنند و سپس سامانه پادا اطلاعات را از دیتابیس اون سامانه گرفته و در این سامانه با پلتفرمی مناسب برای دانش آموزان ارائه می‌کند. 

دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی

دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی

یکی از الزامات شرکت در آزمون نهایی داشتن کارت ورود به جلسه امتحان نهایی است. تا امروز هیچ سامانه‌ای مخصوص دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی وجود نداشت. تا این که آموزش و پرورش خواست با یک تیر چند نشان بزند. بنابراین یکی از امکانات بسیار الزامی سامانه پادا یا پرونده الکترونیکی دانش آموزی، امکان صدور کارت ورود به جلسه امتحان نهایی است. که در این سامانه در نظر گرفته شده است. دانش آموزان پایه دوازدهم با ورود نام کاربری و رمز عبور می‌توانند وارد سامانه دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی شده و کارت ورود به جلسه را دریافت و از آن پرینت بگیرند. 

سایت پادا یا سایت پرونده الکترونیکی دانش آموزی در یک نگاه 

سایت پادا یا سایت پرونده الکترونیکی دانش آموزی در یک نگاه 

ما در این صفحه تقریباً به همه امکانات فعلی سایت پادا اشاره کردیم. در حال حاضر هم همین امکانات در این سامانه وجود دارد و قابل استفاده است. اما این به این معنی نیست که سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان در این حد و با این امکانات می‌ماند. ممکن است در روزها و ماهای آینده و با توجه به نیازهای الکترونیکی دانش آموزان امکانات جدیدی نیز اضافه شود. به خلاصه می توان گفته که در کنار برنامه شاد آموزش و پرورش و همچنین سامانه ثبت نمرات دانش آموزی، این سامانه حلقه ی گمشده ای بود که خوشبختانه امسال راه اندازی شد و زنجیره خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش تکمیل گردید. 

 

آدرس ورود به پرونده الکترونیکی دانش آموزان (پادا)

همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم برای ورود با سایت پادا می تواند آدرس زیر را در مرورگر خود وارد کنید و از خدمات این سایت بهرمند شوید. 

 

shlhki \hnh ,shlhki nhka Hl,cd \hnh , shlhki ‘v,kni hg;jv,kd;d nhka Hl,chk ,Hnvs ,v,n fi shlhki \hnh , shdj \v,kni hg;jv,kd;d nhka Hl,chk , lahini ;hvkhli nv shlhki sdnh , lahini ;hvkhli nv \v,kni hg;jv,kd;d nhka Hl,chk , lahini ;hvkhli nv shdj \hnh , lahini ;hvkhli nv shlhki \hnh , ;hvj ,v,n fi [gsi nv \hnh

efj khl \da nfsjhkd nv shlhki \hnh , \hd’hi hdkjvkjd \hnh , shlhki \hnh , shdj \hnh fvhd efj khl lnvsi , shdj \hnh fvhd efj khl hdkjvkjd

 

 

پایگاه اینترنتی پادا

یکی از اهداف اصلی از ایجاد پایگاه اینترنتی پادا تلاش برای سازماندهی ثبت نام پیش دبستانی بود. درواقع شاید ساده به نظر بیاد ولی قبل از این یک سامانه آنلاین و جامعی برای ثبت نام پیش دبستانی ها نبود و عوامل آموزش و پرورش در جمع آوری داده‌ها و اطلاعات ثبت‌نام کننده ها سختی می‌کشیدند. همانطور که در جریان هستید تمامی تصمیمات مهم درباره شروع سال‌تحصیلی جدید با توجه به آمار و اطلاعاتی صورت می‌گیرد که از طرف مراکز آموزشی نسبت به ثبت نام دانش آموزان جمع آوری می‌شود. همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، پایگاه اینترنتی پادا توانست به شکل یکپارچه، ثبت نام پیش دبستانی در سامانه پادا را به نحوه احسن انجام دهد.

امروزه ذهن‌ها به این معطوف است که پایگاه اینترنتی پادا چگونه می‌تواند در زمان محدودیت‌هایی که کرونا به وجود آورده است، ثبت نام پیش دبستانی ها را مدیریت کند و والدین بتوانند از خانه  و به صورت آنلاین ثبت نام فرزند خود را در مدرسه انجام دهند.

 

 

نتیجه گیری

پایگاه اینترنتی پادا با تمام امکاناتی که معرفی شده است، فعلا ماموریت خیلی سنگینی را بر دوش دارد. سایت پادا برای ثبت نام اینترنتی دانش آموزان طراحی شده است. و در واقع سایت پادا برای ثبت نام مدرسه در نظر گرفته شده است و دانش آموزان از همه پایه‌ها می‌توانند به این سایت مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

 

مقالات خواندنی:

در هر فصلی از آموزش مجازی یک مشکل و مانعی پیدا می شود که ممکن است برای آموزش مجازی مشکل ساز باشد. همانطور که قبلا تولید محتوای آموزشی الکترونیکی مدارس  یک چالش بود. این روزها دیگر ثبت نمرات و مشاهده کارنامه یک چالش اساسی شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *