آدرس ورود به وبسایت شاد

ورود به سایت برنامه شاد آموزش پرورش + دانلود اپلیکیشن شاد معلمان

ورود به سایت برنامه شاد آموزش پرورش + دانلود اپلیکیشن شاد

آدرس ورود به سایت شاد

آدرس ورود به نسخه تحت وب برنامه شاد آموزش و پرورش  https://my.shad.ir است.

دانلود جدید‌ترین نسخه برنامه شاد آموزش و پرورش برای موبایل (اندرویدی) نسخه نهایی

لینک دانلود اپلیکیشن شاد نسخه ios : هنوز منتشر نشده است. به همین دلیل نسخه تحت وب را منتشر کرده‌اند. 

نصب اپلیکیشن شاد مدارس با لینک روبه رو : https://dlappshad.iranlms.ir

 

تولید محتوای آموزشی الکترونیکی

دانلود نسخه قدیمی شاد

با یک دلیل ساده برای شما توضیح می‌دهیم که شاد قدیمی یا شاد با نسخه قدیمی وجود ندارد. علتش هم خیلی ساده است. اپلیکیشن شاد یا پیامرسان شاد یک برنامه نویسی تحت وب است. برای اینکه بتونن هم در ورژن وب و هم موبایل خدمات رو ارایه دهند. طوری ساخته اند که وقتی نسخه شاد رو تغییر می‌دهند هم در نسخه وب و هم در نسخه موبایل این تغییر لحاظ می‌شود. دلیل این امر هم کاربران موبایل‌های آیفون و آی او اس است. چونکه نسخه آی او اس ساخته نشده بود. شاد رو اینطور ساختن. بنابراین اگر شما نسخه قدیمی شاد را پیدا کنید، نصب نمی‌شود و اگر هم نصب شود کار نمی‌کند.

*بنابراین از نصب برنامه شاد قدیمی بیخیال شوید و از همان نسخه جدید که در بالا لینک دانلود آن را گذاشته‌ایم استفاده کنید. 

 

برنامه شاد آموزش پرورش چیست؟

در سال‌تحصیلی 1398-1399 در روزهای سختی که بیماری Coronavirus کرونا فعالیت‌های آموزشی کشور را مختل کرد. آموزش و پرورش تصمیم گرفت با طراحی یک سامانه آموزشی آنلاین [ برنامه شاد آموزش پرورش ] بستر لازم برای آموزش مجازی دانش آموزان را راه‌اندازی کند. یه این سامانه اپلیکیشن شاد آموزش و پرورش گفته می‌شود.

 

 

وبسایت شاد راه‌اندازی شد

در روزهای نخست که آموزش‌وپروش به شدت تلاش می‌کرد از شاد رونمایی کند، فقط یک اپلیکیشن بود. توسعه‌دهنده این سامانه دانش‌آموزی نیز همراه اول بود. به هر حال، نسخه وبسایت شاد که راه‌اندازی شد، خیلی‌ها توانستد بدون نیاز به موبایل یا تبلت از شاد استفاده کنند. برای ورود به سایت شاد کافیه که وارد سایت برنامه شاد شده و روی آیکن زیر کلیک کنید.

مشکلات وبسایت شاد

سایت برنامه شاد، با اینکه به برخی مشکلات اساسی پاسخ داده، ولی بازهم مشکلات اساسی دارد. برای مثال موارد زیر در وبسایت شاد ممکن نیست و شما باید حتما موبایل یا تبلت داشته باشید:

  • عدم امکان احراز هویت در اولین ورود
  • نبود شادینو

اپلیکیشن شاد با خاطره‌های غمگین!

شاد با این که پیام شادی را با خود آورد و تعداد زیادی از دانش آموزان که امکانات داشتند، توانستند به کمک برنامه شاد آموزش و پروش از درس و مدرسه عقب نمانند، ولی برای 3 گروه به یک خاطره غم‌انگیز تبدیل شد:

  1. آن‌هایی که موبایل و تبلت و امکانات نداشتند
  2. آن‌هایی که به اینترنت دسترسی نداشتند
  3. آن‌هایی که سواد رسانه‌ای نداشتند

 

امکانات بالقوه برنامه شاد آموزش و پرورش

هدف اصلی آموزش و پرورش در سال‌تحصیلی 1398-1399 بیشتر عضوگیری در اپلیکیشن شاد بود. در روز‌های ابتدای انتشار شاد، مانور ابتدایی برای برآورد میزان دانش آموزان و معلمانی است که توانسته‌اند به این اپلیکیشن متصل شوند؛ را انجام دادند. به هر حال ما با این تصور که همه دانش آموزان و معلمان ایرانی بتوانند با دانلود و نصب اپلیکیشن شاد به آموزشی مجازی آموزش و پرورش ملحق شوند؛ 5 ویژگی بالقوه برنامه شاد معلمان را از این اپلیکیشن انتظار داریم:

1- امکان سنجش و ارزشیابی مستمر

همه ما در جریان هستیم و هر روز هم تلاش بی‌وقفه آموزش و پرورش را در شبکه‌های ملی می‌بینیم. این کار بسیار ستودنی است که آموزش و پرورش ایران از همان روزهای ابتدایی تعطیلات سراسری مدارس، مدرسه تلویزیونی ایران را راه‌اندازی کرد.

معلمان محترم تمام تلاش خود را می‌کنند تا با روش‌های تدریس موثر به دانش آموزان درس یاد دهند. اما اینکه آموزش بدون سنجش و ارزشیابی نتیجه بخش نیست، بر همه ما عیان است. پس راه اندازی چنین سامانه‌ای حتی برای سنجش و ارزشیابی هم باشد؛ برای آموزش سراسری ایران لازم است. در سال‌تحصیلی 1398-1399 امکاناتی که بشه با آن سوالات و آزمون آنلاین طرح کرد نبود. این یکی از نقص‌های بزرگ برنامه شاد مدارس بود.

از این رو، اولین ویژگی که معلمان و دانش آموزان ممکن است از دانلود اپلیکیشن شاد انتظار داشته باشند؛ امکان سنجش و ارزشیابی به واسطه برنامه شاد معلمان است. بنابراین امیدواریم طراحان این سامانه آموزش مجازی به فکر طراحی یک سامانه برای طراحی آزمون‌های آنلاین باشند. یا حداقل از api گوگل فرم برای این منظور استفاده کنند.

خبر خوب این است که، بعد از بروزرسانی های جدید برنامه شاد، رباتی در قسمت شادینو این سامانه ایجاد شده که معلمان می‌توانند امتحان طرح کنند. این ربات سوالات چهارگزینه درست می‌کند. متاسفانه امکان ساخت آزمون فقط در شادینو وجود دارد که باید حتما از تبلت یا موبایل استفاده کنید. نسخه وبسایت برنامه شاد این امکان را ندارد.

2-  گفتگو

آموزش یک رویداد یک سویه نیست، علت اصلی ناموفق بودن پکیج‌های آموزشی هم یک طرفه بودن آموزش است. حتی یکی از نقاط ضعف مدرسه تلویزیونی ایران هم همین موضوع بود.

ارسال رسانه صوتی، تصویری، متنی و ویدیویی از حداقل‌های یک پیام رسان است. منتهی انتظاری که خیلی از دانش آموزان و معلمان ایرانی از دانلود اپلیکیشن شاد مدارس دارند؛ سرعت انتقال پیام و سرعت بارگذاری محتوای آموزشی است که قراره هر یک از معلمان با سلیقه خود برای دانش آموزان خودشان ارسال کنند.

چنانچه همه این فرایند‌ها با سرعت پایینی ارسال شود یا در خطاهای زیادی به وجود بیاید؛ کاربران اپلیکیشن شاد از این موضوع بسیار ناراحت می‌شوند و صدای انتقاد آن‌ها به زودی بلند خواهد شد. متاسفانه مشکل سرعت در بارگزاری و سرعت در انتقال پیام هنوز هم بهتر نشده است. آموزش و پرورش باید به دلیل رایگان بودن پروژه ساخت برنامه شاد خوشحال نباشد. آموزش و پرورش اگر می‌خواهد یک سامانه آموزش مجازی قوی و در سطح جهانی داشته باشد و از این راه آموزش مجازی را هدایت کند باید یک قرارداد درست و حسابی با خرید و هزینه و جذب متخصصان این حوزه اقدام کند.

به هر حال؛ یکی از امکانات بالقوه‌ای که با نصب اپلیکیشن شاد معلمان خواهیم داشت، امکان گفتگو با معلم و بالعکس تعامل بین دانش آموزان و معلم خواهد بود. با وجود اینکه محدودیت‌‎هایی برای گفتگو بین دانش آموزان وجود داشت و نمی‌توانستند با یکدیگر چت کنند؛ به طوری موازی هر کلاسی در یکی از پیام‌رسان‌های غیر امن و خارجی گروه باز کردن  و در آن جان با یکدیگر گفتگو کردند. که این یکی از نقص‌های شاد است.

3- تولید محتوای الکترونیکی آموزشی معلمان

معلمان قبلا هم برای آموزش برخی از مباحث دشوار از روش تولید محتوای آموزشی الکترونیکی استفاده می‌کردند. منتهی در شرایط فعلی تمامی مباحث باید به صورت الکترونیکی و از راه دور آموزش داده شود. بنابراین بهترین کار تولید محتوای آموزشی و ارسال آن به دانش آموزان از طریق نصب اپلیکیشن شاد مدارس است.

یکی از مزایای پاندمی کرونا این بود که آموزش مجازی در آموزش و پرورش جا افتاد. اما خیلی از معلمان و حتی اساتید دانشگاه‌های معتبر کشور سواد رسانه‌ای و تکنولوژی اطلاعات ندارند. البته آموزش و پرورش می‌تواند با آموزش درست همه معلمان را برای سفارش تولید محتوای آموزشی توانمند کند.

4- وبینار آموزشی در برنامه شاد مدرسه

اگر مدرسه و کلاس‌ها تعطیل شده به این معنی نیست که آموزش آنلاین هم باید تعطیل شود. آموزش آنلاین با اپلیکیشن شاد + تولید محتوای الکترونیکی آموزشی می‌تواند نتیجه بسیار موفقی از را در سال ‌تحصیلی 1400 رقم بزند.

اما چیزی که از این اپلیکیشن انتظار می‌رود؛ داشتن ویژگی برگزاری وبینار در خود اپلیکیشن شاد مدارس است. به این صورت که هر دانش آموز در کلاس معلم خود شرکت کند و از طریق اپلیکیشن شاد ویژه آموزش مجازی بتواند از آموزش مجازی استفاده کند. به این شکل که دیگر مدارس دولتی و غیر دولتی از سامانه‌های برگزاری وبینار مثل adobe connect استفاده نکنند. البته ایرادی ندارد از این ‌ها استفاده شود. به هر حال اگر شاد جواب ندهد بهتر است از فرصت‌های رایگان و غیر رایگانی که این اپلیکیشن‌های بین‌المللی در اختیار قرار می‌دهد استفاده شود.

 

4- امکان حضور و غیاب

از مزیت‌های دیگر آموزش در مدارس این بود که دانش آموزان منظم بودند و سر وقت در کلاس حاضر می‌شدند. درس در مدرسه  و زمان مشخص شده کلاس هدف یادگیری آن‌ها بود. با تمام وجود و انرژی در کلاس حاضر می‌شدند و با کمک راهنمای خودشان [معلمان و دبیران محترم] مباحث درسی را دنبال می‌کردند.

باید این را بپذیریم که بیش از نصف دانش آموزان علاقه‌ای به درس و مدرسه ندارند و البته از قدیم هم اینطور بوده است. بنابراین باید مشوق‌هایی برای درس خواندن و پذیرفتن مسئولیت درس خواندن باشد. یکی از این مشوق‌هایی و یا الزاماتی که باعث می‌شد دانش آموزان در سر کلاس حضور داشته باشد، حضور و غیاب بود که متاسفانه الان امکان‌پذیر نیست. پس مدیران برنامه شاد درسی باید فکر اساسی کنند.

همانطور که اشاره کردیم. یکی از نقاط ضعف اپلیکیشن شاد ویژه آموزش مجازی نبود امکان حضور و غیاب است. دانش آموزان ممکن است اصلا فراموش کنند که در کلاس شرکت کنند، اما با واسطه امکان بالقوه حضور و غیاب برنامه شاد درسی ؛ معلمان می‌توانند وضعیت حضور و غیاب و مشارکت او را در آموزش مجازی شاد پیگیری کنند.

این امکانات هم در نسخه جدید برنامه شاد ایجاد شده است. اما فقط معلمان می‎‌توانند به کمک اپلیکیشن با ربات این امکان رو ایجاد کنند. از این رو در نسخه تحت وب یا سایت برنامه شاد این امکان وجود ندارد. 

5- امکان نظارت مدیران مدرسه از چگونگی آموزش مجازی در مدرسه خودشان

مدیران در مسئله آموزش مجازی مسئولیت بسیاری بیشتری نسبت به گذشته خواهند داشت. در حقیقت با نصب اپلیکیشن شاد مدارس می‌توانند از میزان مشارکت دانش آموزان خود در کلاس‌های مجازی خبردار شوند. دانش آموزان مشتری‌های مدارس هستند چه در مدارس دولتی و چه در مدارس غیر دولتی. پس مدیران باید تمام تلاش خود را بکنند تا نتیجه برای مردم منطقه خودشان رضایت بخش باشد و دیگر شاهد رشد قارچی مدارس غیردولتی نباشیم و همه دانش آموزان بتوانند از امکانات رایگان آموزش در کشور استفاده کنند و مدارس دولتی را به مدارس غیردولتی ترجیح دهند.

قبل از انتشار برنامه شاد درسی پیش‌بینی می‌شد، دسترسی‌های مدیران مدرسه در اپلیکیشن شاد مدارس بسیار بیشتر از معلمان محترم و دانش آموزان باشد. که البته اینطور هم شد.

دانلود نرم افزار شاد آموزش پرورش برای کامپیوتر

فعلا نسخه‌ای برای استفاده در کامپیوتر منتشر نشده است. با انتشار نسخه وب اپلیکیشن شاد دور از انتظار است که اپلیکیشن شاد برای کامپیوتر منتشر شود. در حقیقت نسخه تحت وب اپلیکیشن شاد برای کاربرانی ارائه خواهد شد که موبایل، تبلت و … ندارند.

اما این امکان هم وجود دارد که اپلیکیشن شاد برای کامپیوتر نصب شود. نحوه نصب اپلیکیشن شاد برای رایانه در یک ویدیویی توضیح داده شده است.

چون نسخه APK اپلیکیشن شاد منتشر شده است. به راحتی می‌توان با نصب نرم‌افزار شبیه ساز اندروید (BlueStacks) می‌توان نسخه اندرویدی اپلیکیشن شاد را در کامپیوتر نصب و استفاده کرد.

برای یادگرفتن نحوه نصب اپلیکیشن شاد در کامپیوتر به کانال تلگرامی shadPC@ مراجعه کنید و ویدیویی آموزشی را ببیند.

لینک دانلود نسخه ios اپلیکیشن شاد معلمان

منابع غیر رسمی در تاریخ 24 فروردین ماه 1399 خبری منتشر کردند که در تاریخ 25 فروردین قرار است از وب سایت اپلیکیشن شاد رونمایی شود و ضمن اینکه برای کاربران اپل، نسخه ios اپلیکیشن شاد منتشر شود؛ منتهی امروز که این مطلب را می‌نویسیم؛ هنوز نسخه ios اپلیکیشن شاد معلمان منتشر نشده است. ولی خوشبختانه نسخه تحت وب برنامه شاد درسی را منتشر کردند و شما می‌توانید آدرس https://shadweb.iranlms.ir در مرورگر اپل خود باز کنید و این سامانه استفاده کنید.

در اولین فرصت که لینک ورود به نسخه وب اپلیکیشن شاد منتشر شد در همین صفحه معرفی خواهیم کرد. همچنین در مورد نسخه ios اپلیکیشن شاد مدارس نیز چیزی منتشر نشده است.

 

تنها راه چاره نصب اپلیکیشن شاد معلمان رای کاربرانی که موبایل اندرویدی ندارند؟

سایت مخصوص اپلیکیشن شاد [ وب اپلیکیشن شاد ] زمانی که فعالسازی شد. همه کاربران بدون موبایل می توانید با نوشتن آدرس ورود به سایت اپلکیشن شاد از تمامی امکانات آن استفاده کنند. لینک سایت اپلیکیشن شاد هنوز منتشر نشده است. به محض انتشار ما لینک آدرس ورود به سایت اپلیکیشن شاد را در همین صفحه معرفی می‌کنیم.

 

  • مشکلات و ضعف‌های شاد: در شروع سال‌تحصیلی به دلیل مشکلات نرم‌افزاری و ضعف سرور برنامه شاد، کمتر کسی توانسته بود احراز هویت اپلیکیشن شاد رو انجام داده و وارد بخش آموزش مجازی اپلیکیشن شاد شود. شلوغی سرور برنامه شاد از مشکلات اساسی بود که بارها خطای 401، 402، 403،406 و 417 را نشان می‌داد.
  • قشر مستضعف جامعه: اگر به بهمن ماه 98 برگردیم، تجربه‌های تلخ زیادی در یاد و خاطره ماست. از یک طرف ملت امکانات و توان مالی لازم جهت خرید موبایل و تبلت و … نداشتند و از طرف دیگر آموزش و پرورش به مدیران و به ترتیب معلمان و دانش آموزان را تحت فشار قرار می‌دادند که در کمترین زمان در برنامه شاد آموزش و پرورش عضو شوند.
  • مناطق روستایی و عشایری: یکی از بخش‌هایی که نتوانست از شاد آموزش و پرورش استفاده کند، مدارس روستایی و عشایری بود. خطی‌دهی و امکاناتی مثل اینترنت در این نوع مدارس و مناطق محدود بود. علاوه بر این امکانات لازم مثل موبایل و تبلت هم در دسترس دانش آموزان روستایی نبود.

,v,n fi ahn

shdj ahn

شاد وب سایت

دانلود اپلیکیشن شاد معلمان ios apk

لینک دانلود اپلیکیشن شاد نسخه apk

لینک دانلود اپلیکیشن شاد مدارس:

بیشتر بخوانید:

تولید محتوا – چگونه درآمد زایی کنیم؟ (9 میلیون تومان در ماه)

کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟

تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای دانش آموزان مدرسه و کودکان

سفارش تولید محتوا

با 15 نشانه چگونه بهترین سایت تولید محتوا را از بی‌کیفیت تشخیص دهیم؟

4 پاسخ
  1. مصطفی
    مصطفی گفته:

    با سلام وعرض ادب خدمت مسئولین آموزش وپرورش وزارتی واستانی.بنده مدیر مدرسه ای هستم با ۲۲۰ دانش آموز متوسطه اول در حاشیه شهر که بالغ بر۱۲۰ نفر از این دانش آموزان بی بضاعت وبرای مایحتاج اولیه دچار مشکل اساسی هستند .این طرح مدرسه شاد که نه تنها شاد نیست بلکه غم وغصه ای برای خانواده ها ایجاد کرده که پدر ومادرها را شرمنده فرزندانشان نموده.حداقل لوازم این طرح یک گوشی هوشمندوسیم کارت واینترنت دائم میباشد.حال خانواده ای که نمیتواند شکم فرزند خود راسیر کند در این وانفسای کرونا ،بیکاری،نبود درامد چگونه میتواند سه تا چهار میلیون تومان هزینه کند.به خدا قسم تحت فشار قرار دادن این خانواده های بی بضاعت که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند خشم خدا را در پی دارد وتبعات جبران ناپذیر از لحاظ روحی روانی .ما که به بن بست رسیده ایم حداقل ۵۰درصد این طرح در اکثر مدارس قابل اجرا نیست وفقط برای مناطق مرفه نشین طراحی شده است وهمه را در یک سطح در نظر گرفته.از مسئولین امر خواهشمندیم یه فکر اساسی برای این معضل بکنند ومناطق محروم را دریابند. من الله توفیق.

    پاسخ

تعقیب

  1. […] پایان سال تحصیلی نمی‌توان با تولید محتوای آموزشی در اپلیکیشن شاد همه مباحث کتاب را در همه پایه‌ها پوشش داد. بنابراین […]

  2. […] با راه اندازی سایت شاد یا همان وبسایت اپیلیکیشن شاد دانش آموزان و معلمان […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *