7 بازی برتر متاورس که شما هم اکنون می‌توانید بازی کنید

7 بازی برتر متاورس و ارز‌ دیجیتال آن‌ها + روش کسب درآمد

7 بازی برتر متاورس که شما هم اکنون می‌توانید بازی کنید

اصطلاح متاورس از خیلی وقت‌ها پیش فعالیت خود را شروع کرده بود. حتی قبل از اینکه فیس بوک و مایکروسافت بخواهند وارد کارواز شوند. اما در حوزه متاورس، تنها صنعت گیم و بازی که وابسته به کریپتو و بلاک چین باشد خیلی رشد کرده است. قبل از اینکه بخواهیم بازی‌های باحال متاورس را برای شما معرفی کنیم. بیاید درک درستی از متاورس داشته باشیم و بدانیم که متاورس چه تفاوت‌هایی دارد و اصلا ما چه انتظاراتی باید از متاورس داشته باشیم.

متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

متاورس در مفهوم ساده، یک فضای دیجیتالی است که می‌تواند همزمان یک فضای واقعی و فیزیکی یا حتی یک دنیای دیجیتالی را ارایه کند. اگر دوست دارید این دنیا را بیشتر بشناسید، یک مثال خوب می‌تواند تماشای فیلم «Ready Player One» باشد. اما این مفهوم برای اولین بار در کتاب نییل استفونسون با نام «Snow crash» در سال 1992 شناسانده شد.

اگر ساده‌تر بگوییم. آواتار شما، شما و هر آنچه شما انجام می‌دهید و مالک آن‌ هستید را در متاورس نشان می‌دهد. یک محیط مجازی است که شما می‌توانید با استفاده از هدست‌های AR/VR و حتی بدون استفاده از آن‌ها وارد این محیط شوید.

متاورس

شاید از دوستان‌تون شنیدید که می‌‌گویند، درمتاورس مردم می‌توانند صاحب زمین یا مغازه باشند. حتی آن‌ها می‌توانند ق-م-ا-ر یا گیم بازی کرده و پول دربیاورند. تا جایی که کاربران می‌توانند در کنسرت‌ها شرکت کرده و از شنیدن موسیقی و در کنار آواتار دوستاشون لذت ببرند. آن‌جا می‌توان کار کرد و پول درآورد. بله همه این چیزایی که شنیدید درست است و در متاورس این مسایل هست. البته احتمالات و کارهایی که می‌شه انجام داد، به لطف ایده‌پردازها، سازنده‌ها و هیولاهای تکنولوژی روزبه روز بیشتر می‌شود و همه این کارها را با نوشتن کدها انجام می‌دهد و تلاششان ایجاد یک دنیای کاملی است. که در آن به ابداع روش‌های جدید برای بازی، پول‌درآوردن، کارکردن و … تمرکز کرده‌اند.

حالا بیایید به تعدادی از این بازی‌های متاورس نگاهی بیاندازیم و ببینیم که این بازی‌ها چگونه هستند و چطور این‌ روزها علاقمندان به بازار ارز دیجیتال، گیمرها و سرمایه‌گذاران را به خود معطوف کرده است.

112 min

دی سنتر لند Decentraland

در دنیای مجازی Decentraland کل هست و نیست این دنیا در مالکیت، افرادی است که می‌توانند ملک‌های مجازی همانند ملک‌های حقیقی در دنیای واقعی؛ خرید و فروش کنند، بسازند، اجاره کنند و حتی برای خرید و فروش آن تبلیغات کرده و حتی کارهای دیگری انجام دهند.

در این بازی، یک صفحه رویدادی است که می‌توانید در رویدادهای در حال اجرا، شرکت کنید که شامل نماشگاه آثارهای هنری، پارتی‌های دی جی و غیره را شامل می‌شود. در این بازی شما می‌توانید به عنوان میهمان وارد شوید یا از یکی از کیف‌پول‌های کریپتوی خود مثل متا ماسک استفاده کنید.

شاید خانه حراج ساتبیز را شنیده‌اید. این یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های حراج است که در دی سنتر لند، یک ورژن دیجیتالی از گالری لندن خود را باز کرده است.

اکسی اینفینتی Axie Infinity

اکسی اینفینتی Axie Infinity

در حالی که بازی دی سنتر لند، می‌خواهد یک شهر مجازی بسازد که از تمام جنبه‌ها از دنیای واقعی پیروی می‌کند، بازی اکسی اینفینتی الگوی متفاوتی را دنبال می‌کند و تمرکزش ارایه بستری است که کاربران بازی کنند و بدست‌ بیاورند. این بازی که از بازی‌های معروفی مثل پوکِمون الهام گرفته است. کاربران جانوارانی را جمع‌آوری، پرورش و نگهداری می‌کنند. به این جانوارد اکسی می‌گویید. در این بازی، کاربران با اکسی ها به جنگ و رودررویی با کاربران دیگر (PVP) می‌روند.

مانند همه بازی‌های دیگر در این بازی‌ هم یک نظام امتیازدهی وجود دارد که باعث افزایش لِوِل یا سطح بازیگران است. اینجاست که دنیای بلاکچین به توسعه این بازی کمک می‌کند. این بازی با توکنی به نام Axie Infinity Shards یا مخفف آن AXS  اداره می‌شود. ارز دیجیتال Axie Infinity نحوه تامل گیمرها را با بازی مورد تغییر و تحول قرار داده است. همانطور که گفتیم در این بازی گیمرها به پیداکردن، پرورش و تعلیم جانوارن اکسی مشغول هستند. که این کار برای خیلی‌ها جنبه کسب در‌آمد دارد و افراد می‌توانند اکسی‌های خود را با ارزدیجیتال اکسی اینفینتی بفروشند و آن ارز را در بازار ارزدیجیتال به هر پولی که دلشان می‌خواهد معاوضه کرده و درآمد کسب کنند.

سَند باکس The Sandbox

سَند باکس The Sandbox

یکی دیگر از بازی‌های متاورس که با فرمت بازی برای بدست‌آوردن ساخته شده است، سَند باکس (The Sandbox) نام دارد. که با کاربران این اجازه را می‌دهد که زمین بخرند و روی آن بسازند. سپس آن را در در بازارهای NFT  مثل Open Sea  بفروشند. شما در این بازی می‌توانید یک بسازبفروش باشید و متاورس بسازید و یا کسی باشید که آواتار یا بازیگری می‌سازد که در درون بازی که توسط کاربران دیگر ساخته و پرداخته شده است؛ نقش ایفا کنند.

به لطف بلاک چین، در این بازی که جزوی است بازی‌های متاورس است، سازندگان برای ساخته‌های خود از حقوق دیجیتال بهرمند هستند. که هر زمانی دلشان بخواهد، می‌توانند آن‌ها را ترید کرده و درآمد کسب کنند. ارز دیجیتالی که در این بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، SAND نام دارد، که کل اقتصاد این بازی معطوف به این ارز دیجیتال است و این امکان را ایجاد می‌کند، افراد بتوانند نسبت به خرید و فروش زمین و شخصیت‌هایی که ساخته‌اند اقدام کنند.

ییلد گیلد گیمز Yield Guild Games

ییلد گیلد گیمز Yield Guild Games

بازی ییلد گیلد گیمز YGG نیز از دیگر بازهای محبوب متاورس است. که به کاربران این بازی این امکان را می‌دهد به صورت ریموت از جاهای مختلف وارد بازی شده و به صورت گروهی بازی کنند. سود و مزایا در این بازی مثل قدیم‌ها نیست. بازیگران، می‌توانند برای جایزه‌ها، توکن‌ها و پول با هم رقابت کنند.

شما در مورد وای جی جی (YGG) اینطور فکر کنید که موتوری محرک برای بلاکچین است؛ که شما می‌توانید بازی‌های مثل سَندباکس، اکسی اینفینتی و غیره بازی کنید.

هدف وای جی جی این است که تلاش می‌کند بازیکننان را از سراسر دنیا گردهم آورد و آن‌ها بتوانند کنار هم و با هم پیروز شوند. چون بازی وای جی جی نوعی DAO است. به این معنی که بازی کنان در تصمیمات مهم رای می‌دهند. مثلا جایی که پول باید سرما‌گذاری شود، چه NFT هایی خریداری شود و برای بدست آوردن جایزه‌ها کدام بازی‌ها، بازی شود.

معادن دالارنیا Mines of Dalarnia

معادن دالارنیا Mines of Dalarnia

بازی معادل دالارنیا یک نوع بازی اکشن – ماجراجویی هست که شما خود را در اعماق معان می‎یابید. این بازی که این روز‌ها در دنیای متاورس داغ شده است. طوری است که شما خود را برای بدست آوردن، منابع، الماس‌ها، آیتم‌ها، اسباب جنگی به مبارزه می‌کشانید. مبارزه با سایر بازیکنان شما را در رشد کردن و یافتن این چیزا کمک می‌کند.

گرافیک این بازی خیلی قابل تعریف نیست و بازی فعلا چنگی به دل نمی‌زند. این بازی الان به صورت دو بعدی است. شاید افزودن نقشه‌های جدید و سه بعدی کردن بازی همه چیز را عوض کند.

کرومیا Chromia

کرومیا Chromia

بازی کرومیا به تنهایی یک گیم نیست. اما یک استودیوی گیمی است که چندین گیم در آن ساخته شده است. که شامل معادن دلارنیایی است که در بالا راجع بهش صحبت کردیم. سایر بازی‌های متاورس در این استودیو، مای نیبور الیس My Neighbor Alice، کریستوپیا Krystopia، چِین آو اللاینس Chain of Alliance هستند. این‌ها همچنین در برخی پروژه‌های جانبی دیگری نیز فعال هستند و قطعا آن‌جا متوقف نخواهند شد. بنابراین به دلیل رشد روزافزون تکنولوژی باید انتظار بازی‌های بیشتری در این استدیو باشیم.

گالا Gala

گالا Gala

گالا مانند کرومیا یک استدیو برای بازی‌های بالاکچین در دنیای متاورس است. تیم توسعه‌دهند تا الان تعداد زیادی بازی مثل تاون استار، اِ سیمیلیونشن گیم، اسپایدر تنک، پی وی پی گیم و تعدادی دیگر را توسعه داده است. فروشگاهی است که شما می‌توانید آیتم‌های درون بازی را با ارز دیجیتال گالا به فروش برسانید.

بازی‌های گالا اوسط اریک سچیرمیر ابداع شده است. او همچنین زینگا Zynga  را نیز پدید آورده است. آن‌ها الان مشغول تهیه و تولید بازی‌های دیگری هستند. علاوه بر این در تلاش هستند که شبکه بلاکچین ویژه خود را با نام گالاچین (GalaChain) راه‌اندازی کنند. در حال حاضر همه این‌ها روی شبکه اتریوم کار می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.