کسب درامد اینترنتی در منزل

مهارت‌های سودآور برای کسب درآمد اینترنتی در منزل

برای کسب درآمد اینترنتی در منزل چه مهارتی یاد بگیریم؟

ما با استفاده از اینترنت ارتباطات خود را سریعتر از همیشه برقرار می‌کنیم و خیلی از کارهای ضروری خود از جمله کارهای بانکی و اداری را انجام می‌دهیم. بسیاری از کارهای جانبی ما از طریق اینترنت انجام می شوند، حالا بحث فراتر رفته است و ما از اینترنت برای کسب درآمد اینترنتی نیز استفاده می‌کنیم. افرادی زیادی هستند که از طریق اینترنت کسب درامد می‌کنند. برخی از این منبع به عنوان منبع اصلی درآمد خود و برخی نیز به عنوان منبع جانبی بهره می‌برند.

چرا کسب درآمد اینترنتی رواج یافته است؟

دلیل این رواج مشخص است، چرا که کسب و کارهای اینترنتی افزایش پیدا کرده‌اند. کافیست به اینستاگرام خود مراجعه کنید و ببینید که چقدر کسب و کار در این بستر فعالیت می‌کنند که تبلیغات آن‌ها را هم هر روزه حتماً در استوری یا پست پیج‌های مختلف مشاهده می‌کنید. اگر به سمت سایت‌هایی برویم که خدمات و یا کالاهایی را می‌فروشند نیز تعداد آن‌ها بسیار بیشتر است. چیزی که باید دقت داشت این است که همه‌ی این کسب و کارها در حال رقابت با یکدیگر هستند. تعداد زیادی از کسب و کارها در بستر وب سایت فعالیت می‌کنند و رقابت آنلاین بین آن‌ها هم بسیار داغ است.
چیزی که این وبسایت ها و سایر کسب و کارهای اینترنتی نیاز دارند محتواست. مخاطبان این وب سایت‌ها و کسب و کارهای اینستاگرامی و تلگرامی نیازمند محتوا هستند. محتوا می‌تواند یک متن باشد مانند همین متنی که شما در حال خواندن آن هستید و یا یک پست اینستاگرامی و یا اینفوگرافیک و هرچیزی که مخاطب را به سمت خود جذب کند.
محتوا در قالب‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. از کلیپ تصویری و یا صوت گرفته تا متن و عکس. برای تولید هرکدام از این دسته‌های محتوایی نیز نیاز به مهارت‌های خاصی وجود دارد. کسب درآمد اینترنتی از منزل این جا خود را نشان می‌دهد؛ یعنی زمانی که شما مهارتی دارید و می‌خواهید که از طریق آن کسب درامد کنید.

دریایی از فرصت‌های شغلی که می‌تواند منبع اصلی درآمد شما هم باشد؛ اما چطور می‌توان از این بازار بهره‌مند شد؟

مهارت آموزی برای کسب درآمد اینترنتی

امروزه حتی برای استخدام شدن در شرکت‌های مختلف نیز تمرکز بیشتر روی مهارت افراد است. برای کسب و کارهای اینترنتی که نیاز به نیرو دارند نیز مهارت محوری بسیار اهمیت پیدا کرده است. کسب درآمد اینترنتی در منزل نیاز به این دارد که شما مهارت خاصی را آموخته باشید.

شیوه گرفتن پروژه

بیشتر شرکت‌ها و کسب و کارها بصورت پروژه به دنبال افراد با مهارت خاص هستند. هرچند استخدام تمام وقت نیز صورت می‌گیرد ولی بیشتر به این شکل است که مثلاً کسب و کار می‌گوید که برای انجام این پروژه برنامه نویسی و یا طراحی لوگو نیاز به یک متخصص دارد و مبلغی را نیز در قبال این کار در نظر می‌گیرند. افرادی که مهارت لازم را دارند نیز با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و پروژه‌ها را قبول می کنند. اگر کار خود را به خوبی انجام دهید این اعطای پروژه‌ها ادامه داشته و شما نیز منبع درآمد خود را خواهید داشت.
چیزی که باید به آن دقت داشت مهارت آموزی است؛ یعنی شما باید مهارتی را داشته باشید که بتوانید آن را ارائه کنید.

چه مهارت‌هایی برای کسب درآمد اینترنتی در منزل بیشتر تقاضا دارند؟

وب، برنامه نویسی و نرم افزار6628464

این مجموعه از مهارت‌ها بسیار گسترده است و بیشتر برنامه نویسی به زبان‌های مختلف را شامل می‌شود. منظور از زبان‌های مختلف، زبان‌های برنامه‌نویسی مانند پایتون، جاوا اسکریپت و پی اچ پی و … است. این شاخه همانطور که گفتیم بسیار گسترده است و از طراحی سایت گرفته تا طراحی اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن تحت وب را شامل می‌شود. تقاضا برای این دسته از مهارت‌ها بسیار بالاست.
چیزی که باعث شده همه نتوانند این مهارت‌ها را یاد بگیرند این است که یادگیری این مهارت‌ها کمی دشوار است و نیاز به صرف زمان دارد. اینطور نیست که شما در مدت کوتاهی مانند دو ماه بتوانید سطح بالایی از این مهارت را کسب کنید. باید مدت‌ها زمان صرف تمرین و شاگردی کنید.

ویرایش عکس

تصاویر از بهترین فرمت‌های محتوایی هستند که توسط کسب و کارها استفاده می‌شوند و دلیل این استفاده بالا نیز این است که تاثیرگذاری آن بسیار بالاست. وب سایت‌ها به نیرویی نیاز دارند که مدام عکس‌های مشخصی را ویرایش کرده و در وب سایت منتشر کنند. پیج های اینستاگرامی نیز از متقاضیان این مهارت‌ها هستند. کسانی که با استفاده از ویرایش عکس کسب درآمد اینترنتی در منزل دارند بیشتر از نرم افزار فوتوشاپ استفاده می‌کنند. تقاضا برای این مهارت بالاست و یادگیری مهارت آن نیز بسته به نیاز کسب و کارها می‌تواند آسان و سریع یا طولانی باشد. اگر نیاز کسب و کاری تنها ویرایش عکس باشد می‌توانید در عرض چند هفته مهارت خود را به درجه‌ی مناسبی برسانید.

طراحی لوگو و اینفوگرافیک‌هاPngtree—infographic presentation design 3635968

این مهارت نیز مشابه مهارت قبلی است ولی تخصصی‌تر. با استفاه از نرم افزار فوتوشاپ می‌توان لوگوهایی را که مورد نیاز کسب و کارها هستند طراحی کرد. تقاضا برای این مهارت بسیار بالاست چرا که تعداد کسب و کارهایی که تازه شروع به کار می‌کنند در حال افزایش است. کسب و کارهای قدیمی نیز پس از مدتی نیاز به کسی دارند که لوگوی بهتری را برای آن‌ها طراحی کند. کسب درآمد اینترنتی در منزل از طریق طراحی لوگو آسان است به شرطی که این مهارت را یاد گرفته باشید.
همانطور که گفتیم تصویر از تاثیرگذارترین فرمت‌های محتوایی است. کسب و کارها نیاز به کسانی دارند که متون را در قالب تصویر به مخاطب ارائه کند که با استفاده از اینفوگرافیک‌ها انجام می‌شوند. طراحی اینفوگرافیک به این شکل است که داده‌های آماری و یا متون در قالب تصویر ارائه می‌شوند. انجام کار اینفوگرافیک چندان آسان نیست و نیاز به مهارت بالا دارد ولی درآمد آن بسیار عالی است و تقاضا نیز همیشه برای آن وجود دارد.

پشتیبانی و امور مشتریان

یکی از آسانترین کارهایی که می‌توانید تقریباً بدون هیچ مهارت خاصی آن را انجام دهید. کسب درآمد اینترنتی در منزل از طریق پشتیبانی و امور مشتریان به این گونه است که شما به مشکلات مشتریان و کاربران رسیدگی کرده و آن‌ها را راهنمایی می‌کنید. گاهی کسب و کارها برای متقاضیان این کار مهارت چندانی را در نظر نمی‌گیرند مثلاً ممکن است مشتریان یک وب سایت را راهنمایی کنید که چطور خرید خود را در وب سایت نهایی کنند و یا آدرس خود را ثبت کنند.
گاهی اوقات نیز باید مهارت خاصی در زمینه‌ی مشخصی داشته باشید؛ مثلاً در زمینه ویندوز. برای مثال اگر بخواهید در مرکز خدمات رایانه و کمک رایانه مشغول شوید باید دانش کافی از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشید تا بتوانید پاسخگوی مشکلات کاربران باشید.
میزان موفقیت در پیدا کردن شغل اینترنتی برای این زمینه چندان بالا نیست چرا که تقاضا از طرف کارجویان بالا بوده و کارفرمایان زیادی نیز وجود ندارند؛ همچنین درآمد حاصل نیز چندان مناسب نیست.

مترجمی

کسب درآمد اینترنتی در منزل از طریق مترجمی کاری است که تقریباً تمام افراد با دانش پیشرفته زبان حداقل یکبار انجام داده‌اند. درآمد مترجمی به نسبت خوب است البته اگر بتوانید پروژه‌های متعدد پیدا کنید. تقاضا در زمینه ترجمه در زبان‌های مختلف همیشه وجود دارد و نه تنها کمتر بلکه بیشتر هم می‌شود. مشکلی که وجود دارد این است که یادگیری مهارت ترجمه کار سخت و دشواری است. رسیدن به مرحله‌ای از هر زبان خارجی به حدی که شخص بتواند کار ترجمه را انجام دهد کار آسانی نیست. تنها داشتن دانش از زبان خارجی نیز کافی نیست و مترجم باید به اصول نگارشی در زبان مادری که اینجا منظور فارسی است نیز اگاهی کافی داشته باشد.
کسب درآمد اینترنتی در منزل از طریق مترجمی زبان انگلیسی نسبت به سایر زبان‌ها درامد بیشتری دارد چرا که پروژه‌های بیشتری در این زمینه ارائه می‌شوند. مشکل دیگری هم که وجود دارد این است که کارجویان زیادی نیز در این زمینه وجود دارند که بازار را برای گرفتن ترجمه‌های مختلف رقابتی‌تر می‌کند.

تولید محتوا بر اساس سئو5136336 copywriting content creation landslide creative content creation png 600 600

گفتیم که وب سایت‌ها با یکدیگر بر سر مشتریان بیشتر در رقابت هستند. این مشتریان از طریق گوگل و یا روش‌های دیگر مانند تبلیغات به دست می‌آیند. بیشترین میزان مشتریان وب سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی از طریق گوگل به دست می‌آید. به این صورت که وب سایت محتوای متنی با تمرکز بر روی کلیدواژه‌ی «خرید موبایل سامسونگ» تولید کرده و در وبسایت خود منتشر می‌کند. اگر این محتوای منتشر شده بر اساس ویژگی‌های خاصی نوشته شده باشد زمانی که شخصی عبارت خرید موبایل سامسونگ را در گوگل جستجو می‌کند وب سایت کسب و کار در صفحه اول نمایش داده شده و با کلیک کردن روی آن به وبسایت مراجعه می کند. این می‌شود یک مشتری.
بایدها و نبایدهایی که مطالب متنی باید بر اساس آن‌ها نوشته شوند سئو نامیده می‌شود که به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو (مانند گوگل) است. این قواعد که از آن‌ها با عنوان قواعد سئو یاد می‌شود اساس تولید محتوا هستند.
محتوایی که وب سایت‌ها به آن‌ها نیاز دارند بسیار بالاست و رقابت نیز بشدت داغ است. دلیل رقابت نیز این است که وب سایت‌ها سعی می‌کنند با تولید محتوا در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند تا بتوانند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند.
افراد زیادی از طریق تولید محتوای متنی بر اساس سئو کسب درآمد اینترنتی در منزل دارند. خوشبختانه تقاضا برای این مهارت همیشه وجود دارد و میزان تقاضا نیز بسیار بالاست. اگر کار خود را به خوبی بلد باشید و بتوانید با چند وبسایت قراردادی ببندید و کارهای تولید محتوای آن‌ها را به عهده بگیرید دیگر وقت سر خاراندن هم نخواهید داشت. مانند بخش نویسندگان وب سایت کپی فای.
یادگرفتن این مهارت تا درجه‌ای که بتوانید به کسب درآمد اینترنتی در منزل برسید چند هفته طول می‌کشد و کم کم نیز مهارت شما بیشتر می‌شود. تنها پیش زمینه‌ای که نیاز دارید آشنایی با کار کردن با نرم افزار ورد و اصول کلی نگارش فارسی است. اگر قوه‌ی نویسندگی شما خوب باشد می‌توانید خیلی راحت وارد این عرصه بشوید. اگر زبان انگلیسی شما نیز سطح متوسط به بالایی باشد می‌توانید فرصت‌های شغلی بیشتری را هدف بگیرید.

دوره آموزش آنلاین تولید محتوای متنی 

این موارد از مهارت‌هایی بودند که برای کسب درامد اینترنتی در منزل مناسب بوده و طرفدار دارند. شما چه مهارت‌هایی را می‌شناسید که می‌توان از طریق آن‌ها کسب درآمد اینترنتی در منزل داشت؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *