سئو کپی رایتینگ برای گوگل و انسان ها

seo-copywriting-google-and-humans

آیا می خواهید محتوای سئو شما در رتبه بندی جز صفحات اول باشد؟

در این پست میخواهم ایده ای را با شما به اشتراک بگذارم که باعث می شود خوانندگان این پست و حتی خود گوگل شما را دوست داشته باشند.

نکته اول در سئو کپی رایتینگ: از پیش برنامه ریزی کردن

شاید در اول این کار بیشتر به نوعی وقت تلف کردن به نظر برسد که شما می توانید بیخیالش شوید ولی من شما رو تشویق می کنم که این کار را نکنید. برنامه ریزی سئو content writing شما, به شما کمک می کند در مورد مسائل زیر پیشبینی های لازم را انجام دهید:

  • انتخاب بهترین واژه
  • فهمیدن قصد و منظور خواننده از جستجو
  • چه بحث هایی را رقبای شما ترک می کنند

بهترین و موثرترین روش برای انجام این کار از طریق جستجوی کلمات کلیدی می باشد. این فرایند به شما کمک می کند کلمات کلیدی سئو را با دقت انتخاب کنید به خاطر اینکه شما خواهید فهمید که موضوعی که شما برای نوشتنش برنامه ریزی کرده اید را مردم جستجو می کنند.

یکبار دیگر شما با نحوه جستجوی مشتریان خود برای پیدا کردن جواب سوال هایشان آشنا می شوید, شما می فهمید که در رقابت برای جواب آن سوال چه کمبود اطلاعاتی در جستجو وجود دارد, و شما بینش های زیادی برای ساختار و بافت نوشته های سئو خود خواهید داشت.

نکته دوم در سئو کپی رایتینگ: قبلا محتوای مطالب خود را تعیین کنید

اینگونه به نظر می رسد که دوران دبیرستان دوباره برگشته است, اینطور نیست؟

درحالیکه این امر چاره ساز به نظر می رسد, به این نتیجه رسیدم که این کار باعث صرفه جویی در وقت من در یک بازه زمانی دراز مدت می شود.

فکر کردن در مورد ساختار محتوای شما به شما کمک خواهد کرد تا:

  • ادامه دادن به نوشتن با تمرکز بر روی نقاط اصلی با وضوح فکری
  • اجتناب از هدر رفتن وقت خوانندگانتان با کنار گذاشتن موضوعات غیرضروری
  • به حداقل رساندن نیاز به بازنویسی بخش هایی که دنبال کننده کمی دارند
  • سریع تر بنویسید

من دوست دارم که نکته #اول را با نکته #دوم باهم انجام دهم. وقتی از میان فرایند کشف کلمات کلیدی ام می گذرم, به من ایده های زیادی در مورد موضوعی که خیلی نزدیک و مربوط به موضوع اصلی ام است می دهد. این کار به من در جهت پر کردن موضوعات مهم بحث ها کمک می کند و محتوایی ایجاد می کند که موضع را به طور کلی پوشش می دهد.

نکته سوم در سئو کپی رایتینگ: بهترین روش ها را در صفحه سئو دنبال کنید

الان شما محتوای خود را با آن چیزی که خواندگانتان می خواهند مورد تمرکز قرار دادید, الان زمان آن است که در مورد جنبه های تکنیکی نوشتن برای سئو حرف بزنیم.

با وجود اختصار(یکی دیگر از نکته های سئو کپی رایتینگ), لیستی از عوامل سئو که شما در کپی سئو خود به کار می گیرید را تهیه کرده ام.

شامل کلمات کلیدی هدف در:

  • تگ عنوان
  • توضیحات متا ((meta description
  • آدرس
  • تگ H1 (Header)
  • تگ H2 یا شاید هر دو
  • کپی بدنه
  • اسامی عکس فایل ها
  • برچسب عکس های جایگزین
  • نوشته مرجعی که محتوای شما از دیگر صفحات در سایت شما به آن وصل است

همچنین, شامل کلمات کلیدی مرتبط در بده کپی و احتمالا در بچسب های H2 می شود.

با تغییر جهت به جستجوی معنایی, گوگل نشانه های از تمام محتوای صفحه, نه فقط از برجسته ترین و پر تکرارترین کلمات برمیدارد. برای تقویت اینکه محتوای سئو شما در چه موردی است, به شما کمک می کند که نزدیک ترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

نکته سوم در سئو کپی رایتینگ: اندازه گیری و بهینه سازی

سئو کپی رایتینگ احتمالا بیشتر شبیه یک هنر است تا علم. اما با وجود ظاهر ذهنی از آنچه سئو کپی را “خوب” میکند, معیارهایی وجود دارد که به جنبه هایعملکردهای ضعیف اشاره می کند. خبر فوق العاده این است که رفع مشکلات بسیار راحت و آسان هستند.

کلیک کردن بواسطه سرعت

کلیک کردن بواسطه سرعت از نتایج نتایج صفحات بدست آمده توسط موتور جستجو به شما می گوید که چگونه تگ عنوان و توضیحات متا را به خواننده خود تحمیل کنید.

اگر پایین باشد, در مورد این موضوعات فکر کنید:

  • آیا شما کلمه کلیدی مقصد را در هر دو مورد مد نظر قرار می دهید؟
  • اگر جواب بله است, آیا کلمه کلیدی هدف در صفحه نتایج جستحوی موتور جستجو قابل مشاهده است؟
  • آیا آنها قول پاسخ روشن و مستقیم به هدف عبارت جستجو می دهند؟

ضریب بازگشت (پرش)

ضریب بازگشت بازدیدکنندگان از نتایج جستجو بوجود می آید به شما می گوید که آیا محتوای شما به سوال آنها پاسخ داده است یا نه.

اگربالا باشد, در مورد این موضوعات فکر کنید:

  • آیا مقدمه شما قانع کننده است؟
  • آیا مقدمه ارائه شده شما در مورد تگ عنوان و توضیحات متا به صفحه نتایج موتور جستجو منتقل شده است؟
  • آیا خواننده می تواند صفحه را برای تائید سریع اینکه آیا مقاله شما به نتایج جستجوی آنها پاسخ داده است بررسی کند؟

نرخ بازخورد

نرخ بازخورد به شما می گوید که چگونه خواننده را مجبور کنید که محتوای شما را پس از خواندن یا هنگام خواندن آن پیدا کند.

به راستی بازخورد مشخص معیار برای جلب توجه به هدف محتوای سئو شما بستگی دارد. می تواند یکی از موارد زیر را شامل شود: نرخ تبدیل, تعداد بازدید هر صفحه, وقت سپری شده در صفحه, وقت سپری شده در سایت.

اجازه دهید اینگونه در نظر بگیریم که شما از مردم می خواهید که قسمتی از محتوا را دانلود کنند, اشتراک در خبرنامه داشته باشند, یا به طور آزمایشی در سایت عضو شوند.

اگر نرخ تبدیل شما پایین باشد, در مورد این موضوعات فکر کنید:

  • آیا محتوای پیشنهادی شما در راستای هدف های جستجو است؟
  • آیا محتوای شما مجذوب کننده است؟
  • آیا به روشنی مشخص است که قدم بعدی چیست؟
توسعه دهنده Back-end ، اسکرام مستر، مدیر تیم
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *