سئو کپی رایتینگ برای گوگل و انسان ها
آیا میخواهید محتوای سئو شما در رتبه بندی جز صفحات اول باشد؟
در این پست میخواهم ایدهای را با شما به اشتراک بگذارم که باعث میشود خوانندگان این پست و حتی خود گوگل شما را دوست داشته باشند.
فهرست مطالب:
نکته اول در سئو کپی رایتینگ: از پیش برنامه ریزی کردن
شاید در اول این کار بیشتر به نوعی وقت تلف کردن به نظر برسد که شما میتوانید بیخیالش شوید ولی من شما رو تشویق میکنم که این کار را نکنید. برنامه ریزی سئو content writing شما, به شما کمک میکند در مورد مسائل زیر پیشبینی های لازم را انجام دهید:
- انتخاب بهترین واژه
- فهمیدن قصد و منظور خواننده از جستجو
- چه بحثهایی را رقبای شما ترک میکنند
بهترین و موثرترین روش برای انجام این کار از طریق جستجوی کلمات کلیدی میباشد. این فرایند به شما کمک میکند کلمات کلیدی سئو را با دقت انتخاب کنید به خاطر اینکه شما خواهید فهمید که موضوعی که شما برای نوشتنش برنامه ریزی کردهاید را مردم جستجو میکنند.
یکبار دیگر شما با نحوه جستجوی مشتریان خود برای پیدا کردن جواب سؤالهایشان آشنا میشوید, شما میفهمید که در رقابت برای جواب آن سؤال چه کمبود اطلاعاتی در جستجو وجود دارد, و شما بینشهای زیادی برای ساختار و بافت نوشتههای سئو خود خواهید داشت.
نکته دوم در سئو کپی رایتینگ: قبلاً محتوای مطالب خود را تعیین کنید
اینگونه به نظر میرسد که دوران دبیرستان دوباره برگشته است, اینطور نیست؟
درحالیکه این امر چاره ساز به نظر میرسد, به این نتیجه رسیدم که این کار باعث صرفه جویی در وقت من در یک بازه زمانی دراز مدت میشود.
فکر کردن در مورد ساختار محتوای شما به شما کمک خواهد کرد تا:
- ادامه دادن به نوشتن با تمرکز بر روی نقاط اصلی با وضوح فکری
- اجتناب از هدر رفتن وقت خوانندگانتان با کنار گذاشتن موضوعات غیرضروری
- به حداقل رساندن نیاز به بازنویسی بخشهایی که دنبال کننده کمی دارند
- سریعتر بنویسید
من دوست دارم که نکته #اول را با نکته #دوم باهم انجام دهم. وقتی از میان فرایند کشف کلمات کلیدیام میگذرم, به من ایدههای زیادی در مورد موضوعی که خیلی نزدیک و مربوط به موضوع اصلیام است میدهد. این کار به من در جهت پر کردن موضوعات مهم بحثها کمک میکند و محتوایی ایجاد میکند که موضع را به طور کلی پوشش میدهد.
نکته سوم در سئو کپی رایتینگ: بهترین روشها را در صفحه سئو دنبال کنید
الان شما محتوای خود را با آن چیزی که خواندگانتان میخواهند مورد تمرکز قرار دادید, الان زمان آن است که در مورد جنبههای تکنیکی نوشتن برای سئو حرف بزنیم.
با وجود اختصار (یکی دیگر از نکتههای سئو کپی رایتینگ), لیستی از عوامل سئو که شما در کپی سئو خود به کار میگیرید را تهیه کردهام.
شامل کلمات کلیدی هدف در:
- تگ عنوان
- توضیحات متا ((meta description
- آدرس
- تگ H1 (Header)
- تگ H2 یا شاید هر دو
- کپی بدنه
- اسامی عکس فایلها
- برچسب عکسهای جایگزین
- نوشته مرجعی که محتوای شما از دیگر صفحات در سایت شما به آن وصل است
همچنین, شامل کلمات کلیدی مرتبط در بده کپی و احتمالاً در بچسب های H2 میشود.
با تغییر جهت به جستجوی معنایی, گوگل نشانههای از تمام محتوای صفحه, نه فقط از برجستهترین و پر تکرارترین کلمات برمیدارد. برای تقویت اینکه محتوای سئو شما در چه موردی است, به شما کمک میکند که نزدیکترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.
نکته سوم در سئو کپی رایتینگ: اندازه گیری و بهینه سازی
سئو کپی رایتینگ احتمالاً بیشتر شبیه یک هنر است تا علم. اما با وجود ظاهر ذهنی از آنچه سئو کپی را “خوب” میکند, معیارهایی وجود دارد که به جنبه هایعملکردهای ضعیف اشاره میکند. خبر فوق العاده این است که رفع مشکلات بسیار راحت و آسان هستند.
کلیک کردن بواسطه سرعت
کلیک کردن بواسطه سرعت از نتایج نتایج صفحات بدست آمده توسط موتور جستجو به شما میگوید که چگونه تگ عنوان و توضیحات متا را به خواننده خود تحمیل کنید.
اگر پایین باشد, در مورد این موضوعات فکر کنید:
- آیا شما کلمه کلیدی مقصد را در هر دو مورد مد نظر قرار میدهید؟
- اگر جواب بله است, آیا کلمه کلیدی هدف در صفحه نتایج جستحوی موتور جستجو قابل مشاهده است؟
- آیا آنها قول پاسخ روشن و مستقیم به هدف عبارت جستجو میدهند؟
نرخ بازخورد
نرخ بازخورد به شما میگوید که چگونه خواننده را مجبور کنید که محتوای شما را پس از خواندن یا هنگام خواندن آن پیدا کند.
به راستی بازخورد مشخص معیار برای جلب توجه به هدف محتوای سئو شما بستگی دارد. میتواند یکی از موارد زیر را شامل شود: نرخ تبدیل, تعداد بازدید هر صفحه, وقت سپری شده در صفحه, وقت سپری شده در سایت.
اجازه دهید اینگونه در نظر بگیریم که شما از مردم میخواهید که قسمتی از محتوا را دانلود کنند, اشتراک در خبرنامه داشته باشند, یا به طور آزمایشی در سایت عضو شوند.
اگر نرخ تبدیل شما پایین باشد, در مورد این موضوعات فکر کنید:
- آیا محتوای پیشنهادی شما در راستای هدفهای جستجو است؟
- آیا محتوای شما مجذوب کننده است؟
- آیا به روشنی مشخص است که قدم بعدی چیست؟
ضریب بازگشت (پرش)
ضریب بازگشت بازدیدکنندگان از نتایج جستجو بوجود میآید به شما میگوید که آیا محتوای شما به سؤال آنها پاسخ داده است یا نه.
اگربالا باشد, در مورد این موضوعات فکر کنید:
- آیا مقدمه شما قانع کننده است؟
- آیا مقدمه ارائه شده شما در مورد تگ عنوان و توضیحات متا به صفحه نتایج موتور جستجو منتقل شده است؟
- آیا خواننده میتواند صفحه را برای تائید سریع اینکه آیا مقاله شما به نتایج جستجوی آنها پاسخ داده است بررسی کند؟
بیشتر بخوانید:
تولید محتوا – چگونه درآمد زایی کنیم؟ (9 میلیون تومان در ماه)
کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟
تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای دانش آموزان مدرسه و کودکان
مقالات خواندنی:
کپی رایتینگ بهترین روش کسب درآمد در خانه
یک کپی رایتینگ خوب مکمل یک طراحی خوب است
سایت های موفق، کپی رایتینگ عالی دارند
سایت های موفق، کپی رایتینگ عالی دارند
پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا )
تعقیب
[…] ما روی تولید محتواست. بازاریابی محتوایی، تولید محتوا، سئو و بهینه سازی امروز از طرف سایت های مختلف خواستاران زیادی دارد که ما […]
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.