چگونه یک سئوکار خوب پیدا کنیم و سئو کار های غیر حرفه ای را تشخیص دهیم؟

چگونه یک سئوکار خوب پیدا کنیم و سئو کارهای غیر حرفه‌ای را تشخیص دهیم؟

سئو یک جادوی سیاه نیست.

سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) یک جادوی سیاه نیست. اگر شما یک موفقیت درازمدت را می‌خواهید. هیج جادو و ترفند سریعی برای سئو وجود ندارد که فوراً شما را در رنکینگ‌های بالای نتیاج جستجوی Google قرار دهد. به نقل از سخنان مایل اوهایی «موفقیت و حفظ رنکینگ در بلند مدت وابسته به آن است که از سئوی بد دوری کنیم و انجام سئوی خوب را ادامه دهیم».

ادامه مطلب

چگونه ذهن مشتری های خود را برای بازاریابی محتوایی بخوانیم؟

چگونه ذهن مشتری های خود را برای بازاریابی محتوایی و تولید محتوا بخوانیم؟

برای بازاریابی محتوایی که کار اصلی در آن تولید محتوا است نیاز است که خواست مشتری های خود را بدانیم تا بتوانیم کالا یا خدماتی که می خواهیم را به آن ها بفروشیم. در تولید محتوای مناسب مشتری همیشه اولویت اول قرار دارد. اما چطوری این کار را بکنیم؟ چطوری تولید محتوا ی خود را بر اساس نیاز های مشتری ها انجام دهیم؟ در این مطلب برخی از راه حل ها را به شما خواهیم گفت.

ادامه مطلب

​سایت های موفق، کپی رایتینگ عالی دارند

​سایت‌های موفق، کپی رایتینگ عالی دارند

کپی رایتینگ موضوع خیلی مهمی است. در حقیقت کپی رایتینگ گاهاٌ بزرگ‌ترین تفاوت میان سایت‌هایی است که برای شرکت خود تجارت می‌کنند و آن‌هایی که غیر فعال هستند و عملاً هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

ادامه مطلب

پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا )

پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ


 

 

 

 

تولید محتوا

تولید محتوا

1 – کپی رایتر ها چه کاری انجام می‌دهند؟

کپی رایتر ها عبارات تبلیغاتی را برای صفحات وب، تبلیغات مطبوعات و بروشورها می‌نویسند. و همچنین ایمیل‌های تبلیغاتی و پیام‌های بازرگانی تلویزیون را نیز می‌نویسند. در حقیقت هرگاه که یک کمپانی بخواهد یک چیزی را بفروشد، یک کپی رایتر را در حال نوشتن لغات برای آن است.

البته نباید این تصور را داشته باشید که کپی رایتر ها یا محتوانگار ها تنها مطالب تبلیغاتی می‌نویسند، هر مطلب و محتوایی که در دنیای اینترنتی می‌بینید توسط محتوانگاران تولید شده است. مثلاً مطالب آموزشی که در وب سایت‌های مختلف می‌بینید مطالبی تبلیغاتی نیستند ولی باز هم توسط محتوانگار ها نوشته می‌شوند. هدف از تولید محتوا توسط محتوانگار ها این است که مخاطبی که مطلب را می‌خواند اطلاعاتی که به دنبال آن می‌گشته را دریافت کند و بعدها هم به وب سایت برگردد تا اطلاعات جدیدتری را دریافت کند.

تغییرات خیلی سریع اتفاق می افتند. مصرف کننده‌ها اطلاعلات بیشتری درباره‌ی محصولات می‌خواهند و فروشنده‌ها نیز پیوسته در حال عرضه‌ی محصولات بیشتری هستند. این بدان معناست که سازمان‌ها مجبور خواهند بود بروشورهای جدید بسازند، نوشته‌های فروش و صفحات وب بیشتری نیز بنویسند. همه‌ی اینها به فرصت‌های کاری کپی رایتر ها می‌افزاید.

 

2 – کپی رایتر ها خاص و استثنایی هستند.

کپی رایتر ها گونه‌ای خاص از افراد هستند. آن‌ها نویسندگانی ماهر هستند که معیار ممتازی از  زندگی دارند. آن‌ها کار ذهنی پرزحمتی دارند و در دنیایی مسحور کننده زندگی می‌کنند. کار (نوشته‌های)  آن‌ها در تبلیغات زرق و برق دار و آوازهای تبلیغاتی تلویزیون نمایان می‌شود. اکثر کپی رایتر ها بدون اینکه دیده شوند کار می‌کنند و اشخاص کمی هستند که در مورد آن‌ها می‌دانند.

البته باید بدانید که هر کاری بیشتر به تمرین و علاقه نیاز دارد تا استعداد ذاتی، حتی کار تولید محتوا. بیشتر کسانی که به عنوان محتوانگار در دنیای دیجیتال مشغول به کار هستند و کسب درآمد اینترنتی دارند با تجربه این مهارت را کسب کرده‌اند. شما هم می‌توانید با تجربه‌ی زیاد این مهارت را کسب کنید. اگر تازه کار هستید می‌توانید با خواندن مطالب مختلفی که در وب سایت‌ها قرار دارد بفهمید که چطوری باید کار تولید محتوا انجام دهید. در دوره‌های آموزشی هم می‌توانید شرکت کنید، ما نیز برخی آموزش‌های تولید محتوا را در کانال خود قرارداده ایم، برای استفاده از آموزش‌ها کلیک کنید.

 

3 – آیا می‌توانید بنویسید؟

کپی رایتر ها باید باورهای گنگ مشتری‌ها را به یک محتوای روشن خلاصه کنند. همچنین باید شیوه‌ای برای برجسته نشان دادن  مزیت‌های یک محصول پیدا کنند. اینکه یک مشتری اولین نوشته‌ی شما را تأیید کند بسیار هیجان خواهد داشت. و تنها لذتی که بیشتر از آن خواهد بود لذت این است که در قبال آن پول دریافت کنید. فکرش را بکنید، در قبال کاری که به آن علاقه دارید پول دریافت می‌کنید.

اگر می‌توانید اینگونه بنویسید، می‌توانید یک کپی رایتر شوید. زمانی که رمزهای آن را یاد بگیرید، می‌توانید هر چیزی که مربوط به تبلیغات است را بنویسید. کسی نمی‌داند که اینها منجر به چه خواهند شد. شاید یک تماس تلفنی از طرف یکی از آژانس‌های برتر تبلیغاتی برای پیشنهاد دادن یک شغل در آن شرکت و یا اینکه خودتان بشوید یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مثل کپی فای.

 

4 – آیا رقابت زیادی در بازار تولید محتوا وجود دارد؟

برخلاف دنیای نویسندگی کتاب‌ها در ایجاد محتوا (کپی رایتینگ) رقابت کمی وجود دارد زیرا کپی رایتر های کمی وجود دارند. عده‌ی کمی برای آژانس‌های تبلیغاتی شهری کار می‌کنند ولی عده‌ی زیادی بصورت مستقل مشغول به کار هستند. کپی رایتر ها بیشتر دوست دارند کارهای کوچکی که شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی خود را درگیر آن‌ها نمی‌کنند، انجام دهند. شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی هزینه‌ی زیادی در قبال کارشان مطالبه می‌کنند و دیر جواب می‌دهند. و اینجاست که یک کپی رایتر مستقل مورد نیاز است. بسیاری از شرکت‌های مشتری کوچکتر از آن هستند که شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ را برای سفارش‌های خود بکار بگیرند. ولی در عین حال به خدمات کپی رایتر ها نیاز دارند و شما می‌توانید به عنوان یک کپی رایتر مستقل این خدمت را به آنها ارائه کنید.

 

5 -یک کپی رایتر چقدر از تولید محتوا درآمد دارد؟

شیوه‌ی کار روی درآمدی که از تولید محتوا حاصل می‌شود تأثیر می‌گذارد. دلیل آن هم این است که مشتری‌ها به محتواهای مختلف دستمزد متفاوتی می‌دهند. مثلاً محتوایی که اینفوگرافیک باشد دستمزد بیشتری نسبت به محتوای متنی یک وب سایت دارد.

برخی از وب سایت‌ها هم مطالبی تخصصی منتشر می‌کنند که در صورت تولید محتوا برای آن‌ها دستمزد بیشتری دریافت می‌شود.

یکی از مشتری‌هایی که سفارش‌های زیادی می‌دهد مالک فروشگاه‌های اینترنتی است که نیاز به مطالب زیاد برای معرفی محصولات خود در وبسایت است. مبلغی که برای این سفارش‌ها دریافت می‌شود هم بدلیل اینکه تعداد سفارش‌ها خیلی زیاد است کمی کمتر است، البته نه همیشه.

میزان درآمد یک محتوانگار از کار تولید محتوا بستگی به میزان کاری دارد که در روز انجام می‌دهد و همچینین سرعتی که هر محتوا را تحویل می‌دهد. کار تولید محتوای متنی بر حسب مبلغ بر کلمه است. مثلاً 15 تک تومانی برای هر واژه یعنی مثلاً مطلبی که 1000 واژه‌ای باید می‌شود 15 هزار تومان.

برخی از محتوانگار ها روزانه 20 هزار تومان و برخی هم روزانه 200 هزار تومان درامد دارند. بستگی به حجم کاری و وقتی دارد که شما برای این کار می‌گذارید.

اگر سؤالات بییشتری درباره‌ی تولید محتوا یا همان کپی رایتینگ دارید می‌توانید در بخش نظرات بیان کنید.

 

خدمات ما:

 

آگهی نامه های فروش چیست ؟

آگهی نامه های فروش که گاها به غلط برگه فروش گفت می شود شاید یکی از قدرتمندترین نوع کپی رایتینگ است که تا به حال اختراع شده است. ظاهر عادی آن(احتمالا به صورت نوشته)، حرف های شما را برای فروش مستقیماً به مشتری ها می رساند.

 

نیازی نیست که در روزنامه ها و مجله ها برای جلب توجه بین تعداد زیادی مطالب جالب و سرمقاله ها رقابت کند. و شما عملا فضای زیادی برای گنجاندن محتوای خود در اختیار دارید.می شود آن را در قالب بروشور و آگهی ارائه داد و به تنهایی به به کار خود را انجام می دهد. شما می توانید عکسی از کالا و و عکس های دیگری که با آن مرتبط هستند و یا با درج نامه هایی که احساس و دید کسب و کار را دارند، نشان دهید یا شما می توانید آن را ستاره همه کاره ی پکیج ارسال ایمیل مستقیم با یک بروشور رنگارنگ، با حالتی که امکان سفارش دادن را داشته باشد، ارسال نامه ها، برگه آمار و اطلاعات فنی و… هر چیزی که شما دوست دارید و میخواهید به آن پول پرداخت کنید.

ادامه مطلب

شش راه برای بهبود بخشیدن به تولیدمحتوا

چطوری تولید محتوای بهتری داشته باشیم؟

 

کار تولید محتوای خوب و مناسب باعث می شود که وب سایت شما و کسب و کار شما عملکرد بهتری برای جلب رضایت مشتری ها و بازدیدکننده های وب سایت داشته باشد. چقدر به تولید محتوا برای سایت خود نظارت دارید؟ یا خودتان این کار را انجام می دهید؟ شاید هم خودتان محتونگاری هستید که برای وب سایت های دیگر تولید محتوا انجام می دهید. در هر صورت نیاز است که محتوانگاری خود را تقویت کنید. ما در این مطلب می خواهیم برخی راهنمایی ها برای تقویت تولید محتوا ارائه کنیم.

ادامه مطلب

تولید محتوای سئو

تولید محتوای سئو

با رشد روزافزون جامعه آماری اینترنت به عنوان ابزار بازاریابی باعث ایجاد یک رشته جدید شده است. سئو یا تولید محتوا برای بهینه سازی موتور های جستجو یک رشته جدید در فضای مجازی و اینترنت نامی است که این رشته بخود اختصاص داده است.

سئو را بهتر بشناسیم.

سئو

سئو

ادامه مطلب

روش های تهیه لیست های ایمیل

در ابتدا یک تاجر یا فروشنده سایتی میسازد که شرکت او را به عنوان کارشناس یک صنعت یا خدمات خاص جلوه می دهد. این اولین پایگاه کنش مشتری برای بازرایابی آنلاین است.

یک وب سایت باید صفحه اول داشته باشد،یک صفحه درباره شرکت و یک صفحه با توضیحات مختصری در رابطه با محصولات و خدمات باشد که هر کدام می تواند حاوی لینکی باشد که کاربر را به صفحه ای انتقال دهد که توضیحات بیشتری در مورد این آیتم ها دارد.

ادامه مطلب

محتوانگاری برای وب

کپی رایتینگ در فضای مجازی

ده سال قبل 100 درصد محتوا ها و تبلیغ های بنده بصورت چاپ شده بود و به جد می توانم بگوییم حتی صفر درص آن در اینترنت استفاده نمی شد . امروزه 50 درصد محتواهای تولید شده بنده به صورت چاپی و نصف دیگر در فضای مجازی و اینترنت است.

تولید محتوا برای وب

خب نتیجه؟

امروزه محتوا نگاران بیشتر برای اینترنت و فضا هایی که نت بر آن حاکم است محتوا تولید می کنند. بنابرین یکی از وظایف محتوانگار تمرکز او برای ایجاد ترافیک بازدید از یک سایت خواهد بود. و تولید محتوا برای سایت ها و وبلاگ ها همچنین اضافه کردن صفحات برای سایت های موجود و یا ساختن سایت های با برند جدید از خدمات کپی رایتر ها است.

بازاریابی آنلاین امروز چه سازکاری دارد؟

در زیر یکی از روش های بازاریابی آنلاین که برای بیشتر تجارت های مختلف موثر بوده مشاهده می شود. بازاریابی آنلاین وقتی خوب نتیجه می دهد که شما برای کسانی که شما را می شناسند ایمیل بزنید. در نتیجه  افراد موفقی که در بازاریابی آنلاین فعالیت می کنند با استفاده از فرایندی که در زیر ارائه کرده ایم، لیست ایمیل مشترکین(لیست مشتری های احتمالی و ایمیل آن ها ) خود را درست می کنند.این فرایند مدل آگورا گفته می شود

محتوانگاران موفق متخصصان رسانه های اجتماعی هستند

نویسندگی یک شغل رویایی است اما نه برای هر کسی، بعضی نویسندگان برای نوشتن کاتالوگ و برخی دیگر برای خلق آثاری مانند آثار خانم رولینگ (آثاری مانند هری پاتر) مناسب هستند. در واقع بسیاری از نویسندگان توانایی بیشتری برای معرفی محصول دارند و سریع تر از رقیبان می توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

محتوانگاری و تولید متنی که بتواند بیشتر بفروشد یکی از علم های مارکتینگ است، از سال 2000 که تجارت الکترونیک رونق گرفت؛ بازاریاب های حرفه ای بیش از پیش به اهمیت محتوانگاری پی بردند.

الان شغل محتوانگاری یا کپی راتینگ به یکی پرطرفدارترین شغل های تجارت الکترونیک شده است. اما هر نویسنده ای توان تولید محتوای متقاعدکننده را ندارد. تجربه کاری و سواد بازاریابی پیش زمینه موفقیت در حرفه ای کپی رایتنگ است.

محتوانگاری برای وب

محتوانگاری برای وب

منبع : بخشی از کتاب رابرت بلای

 

هدف از کپی رایتینگ چیست ؟

هدف از کپی رایتینگ چیست ؟

تام البرگتون در کتاب الفبای کپی رایتینگ می‌گوید:

به تعداد کپی رایتر ها ما تعاریف متفاوتی از کپی رایتینگ (تبلیغ نویسی) داریم. اما تعریفی که من ارائه می‌دهم به شرح زیر است. «کپی رایتینگ استفاده بهینه از زبان برای تبلیغ و ترغیب است. حالا اجازه بدهید بخش‌های این تعریف را برای شما باز کنم

اولاً کپی رایتینگ یعنی پیدا کردن راهی بهینه برای ارتباط است کپی رایتر های حرفه‌ای به‌دنبال پاسخ‌های درست هستند: طول یک محتوای تبلیغی، ساختار مناسب، لحن درست، انتخاب صحیح واژگان. تبلیغ نویسان سخت کوش به وجود تنها و بهترین راه حل پی برده‌اند. و برای پیدا کردن آن تلاش می‌کنند. مثل ساموئل کولوریچ نویسنده معروف انگلیسی یکی از این افراد حرفه‌ای است. این محتوا نویسان می‌خواهند بهترین واژه‌ها را کنار هم بچینند.

هدف از کپی رایتینگ چیست؟

هدف از کپی رایتینگ چیست؟

لینک سامانه سفارش تولید محتوا

کپی رایتنگ یک هنر کاربردی است

کاربرد بعد نشان می‌دهد که کپی رایتینیگ یک هنر کاربردی است: یک فعالیت خلاقانه با هدفی مفید است. در مقایسه با یک نوشته ناب خلاق که برای سرگرم کردن و برانگیختن تفکر است؛ نوشتن کپی رایتینگ در کل به‌دنبال رسیدن به یک نتیجه در دنیای واقعی است. ممکن است ما از خواندن یا نوشتن یک محتوای خوب لذت ببریم ولی هدف از آن انجام یک کار است. ارزش یک محتوای خوب به میزان موفقیت آن در هدفش بستگی دارد.

کاربرد اشکال مختلف زبان در کپی رایتینگ 

زبان یکی از مواد اولیه کپی رایتینگ است اگر توجه کرده باشید بنده از عبارت نوشتن استفاده نکردم دلیل آن شکل‌های مختلف زبان بود. یک کپی یا محتوا می‌تواند یکی از این اشکال زبان باشد. برای مثال  سخن پراکنی در رسانه‌ها، ارتباط یک به یک با مخاطبان از طریق تلفن دو شیوه نتیجه بخش کپی رایتینگ هستند. و حتی مثل زبان لسانی می‌توان از زبان بصری استفاده کرد. تبلیغ نویس گاها با کمک گرفتن از صفحه آرایی و طراحی تصویری متن و محتوا و شناساندن را اثربخش و اثرگذاری محتوای خود را بیشتر می‌کنند.

بیشتر کپی رایتینگ ها را با هدف شناساندن و معرفی محتوا تولید می‌کنند

اساساً این محتواهای تولید شده برای معرفی یک کالا و یا برای شناساندن یک خدمات است و همچنین برای تبلیغ طرح‌های جدید، برند سازی و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات از تولید محتوا استفاده می‌کنند. هدف تبلیغ نویسان مطلع کردن مخاطبان از قدرت، کارایی و مزایای چیزی هست که تبلیغ می‌کنند و مخاطبان اقدام به خرید می‌کنند. کپی رایتر ها گاها از زبان ادبی گاها استعاری، معمولاً از ازلحن‌ها قالب‌های مختلف زبان با اهداف متفاوت استفاده می‌کند.

تشویق عبارت است از وا داشتن مردم به فکر کردن، احساس و یا اقدام کردن آن‌هاست. کپی رایتر ها  این نکات ریز را در نظر می‌گیرند. یک محتوای مؤثر مخاطب را به ترتیب به خواندن، فکر کردن، احساس کردن و عمل کردن وا می‌دارد. در کل منظور از آن استفاده از ابزارهای انتزاعی مانند واژه‌ها و افکار برای رسیدن به یک پیامد در دنیای واقعی است. و نهایتاً این گیرایی یک محتوای تبلیغی است.

منبع: کتاب الفبای کپی رایتینگ

کلام آخر

در ایران کار کپی رایتینگ سال‌هاست انجام می گیرد. ولی از وقتی تجارت الکترونیک رشد یافته است، کپی رایتنگ یا تبلیغ نویسی رنگ و بوی تازه یافته و تمام ساختارهای قبلی قدیمی شده‌اند. بنابراین امروز با درباره روش‌های جدید بازاریابی صحبت می کنیم.

خدمات ما:

مقالات خواندنی

کپی رایتینگ بهترین روش کسب درآمد در خانه

یک کپی رایتینگ خوب مکمل یک طراحی خوب است

پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا )

برچسب: کپی رایتینگ ، هدف از کپی رایتینگ