Email Marketing Strategies for Creating Your Own Database

این اشتباهات را در ایمیل مارکتنیگ مرتکب نشوید!

بسیاری از بازاریاب ها این اشتباهات را در ایمیل مارکتنیگ مرتکب می شوند، شما این کار را نکنید.

آیا در تبدیل مخاطبانتان به مشتری مشکل دارید؟ برخی از کسانی که در ایمیل مارکتینگ مشغول هستند فکر می کنند زمانی که آدرس ایمیل کسی را دریافت کنند دیگر کار تمام است؛ اما اینطور نیست و گرفتن آدرس ایمیل تازه شروع کار است. در این مطلب درباره ی اشتباهات رایج ایمیل مارکتینگ که بازاریاب ها، محتوانگار ها و حتی حرفه ای ها انجام می دهند که نرخ تبدیل آن ها را بشدت پایین می آورد صحبت خواهیم کرد. نرخ تبدیل میزان تبدیل مخاطبان یا بازدیدکننده ها به مشتری است.

1. قدم اول را اشتباه برداشتن

 

 

فکر کنید با عبارت زیر مواجه می شوید:

“تبریک، همین الان یک نفر به لیست مخاطبان ایمیلی شما اضافه شد.”

…. حالا چکار می کنید؟

اگر می خواهید بگویید که : خیلی سریع برای آن ها یک ایمیل خوش آمدگویی ارسال می کنید، باید بدانید که یک فرصت طلایی را دارید از دست می دهید.

اولین ایمیلی که برای مخاطبان خود ارسال می کنید ایمیلی است که بیشترین میزان خوانده شدن را دارد. چرا؟ چون در این زمان است که مخاطبان بیشترین میزان توجه را به شما دارند.

مخاطبانتان تازه عضو لیست شده اند و برایشان تازگی دارید. پس به محض اینکه کسی وارد لیست ایمیل مارکتینگ شما می شود باید یک ایمیل دریافت کند که توضیح می دهد شما کی هستید و چه کار می کنید. به آن ها خوش آمدگویی کنید، خودتان را معرفی کنید و بگویید که چه چیزی در انتظار است. ایمیل های خوش آمدگویی شما تکلیف ایمیل های آینده شما را نیز مشخص می کنند.

چطور باید این کار را انجام داد؟

هرکس شیوه ی متفاوتی برای ارسال ایمیل خوش آمدگویی دارد اما همه ی این ایمیل ها دارای سه ویژگی اصلی هستند:

  • به مخاطب خوش آمد می گویند؛
  • کسب و کار یا نویسنده را به خواننده مطلب معرفی می کند؛
  • قدم اول را برای ایمیل های بعدی می گذارد.   

اگر این سه مورد را در ایمیل خوش آمدگویی خود به کار ببرید مطمئن باشید که کار درست را انجام داده اید.

2. نداشتن یک تشویق به اقدام مشخص

بارها و بارها این مورد را بیان کرده ایم که محتوای شما باید یک تشویق به اقدام مشخص داشته باشد. فرقی هم نمی کند که محتوای یک ایمیل باشد، پست وبلاگ یا صفحه ی لندینگ.

بدون داشتن یک تشویق به اقدام مشخص انگار از مخاطبان خود خواسته اید که خودشان پی ببرند می خواهید چه کاری انجام دهند. مخاطبان شما حتما باهوش هستند اما اینکار دیگه زیاده روی است.

پس قبل از اینکه ایمیل خود را بسازید در ذهن خود شکل کلی آن و هدف از ارسال آن را تجسم کنید.

چه خروجی ای می خواهید؟

آیا می خواهید یک محتوایی که نوشته اید را معرفی کنید؟ آیا می خواهید اطلاعاتی درباره ی رویدادی که در پیش رو است به مخاطبان خود ارائه کنید؟ و یا می خواهید کالایی را به فروش برسانید؟

تصاویر، طراحی و متن ایمیل های خود را به گونه ای متمرکز کنید که خواننده مطلب را به سمت خروجی مناسب هدایت کند. قبل از اینکه ایمیل خود را نیز ارسال کنید ببنید که تشویق به اقدام مشخصی دارید یا نه؟!؟

ما برای شما پیشنهاد هایی داریم تا تشویق به اقدام خوبی داشته باشید:

#1 تشویق به اقدام شما باید به راحتی قابل یافتن باشد

تشویق به اقدام خود را بین سایر اجزای ایمیل پنهان نکنید. از رنگ های روشن، متن برجسته و دکمه های مناسب استفاده کنید. تشویق به اقدام خود را به گونه ای قرار دهید که جلوی چشم باشد و توجه ها به آن جلب شود.

#2 از تشویق به اقدام درست استفاده کنید

حرف ها مهم هستند. اگر تشویق به اقدام شما غیر مشخص یا نامفهوم باشد ممکن است خوانندگان ایمیل از آن رد شوند. از عباراتی مانند: ” ادامه مطلب”، “همین حالا بخرید” استفاده کنید.

#3 کمتر بیشتر است

هیچوقت در بازاریابی ایمیلی گزینه های انتخابی زیادی را در اختیار افراد نگذارید. این کار باعث می شود تصمیم گیری برای آن ها سخت شود. اگر تعداد زیادی اقدام را در ایمیل خود قرار دهید، مخاطبان بجای اینکه به همه ی آن ها عمل کنند، به هیچکدام عمل نخواهند کرد.

#4 پیام را تکرار کنید

زمانی که می توانید تشویق به اقدام خود را تکرار کنید، البته دقت داشته باشید که نباید زیاده روی کنید.

در بازاریابی ایمیلی به دنبال این هستید تا جایی که می توانید انتقال از ایمیل به وبسایت را برای مخاطبان خود ساده تر کنید. تکرار کردن تشویق به اقدام در ایمیل به مخاطب کمک می کند تا بیشتر با آن مواجه شود و کاری که می خواهید را انجام دهید.

اشتباه دیگری که بیشتر افراد در ایمیل مارکتینگ مرتکب می شوند…

3. برطرف نکردن انتظارات خوانندگان مطلالبتان

اگر ایمیل هایی که برای مخاطبان خود ارسال می کنید انتظارات آن ها را برآورده نکند، خیلی ساده از لیست شما بیرون خواهند رفت.

و اگر این اتفاق بیفتد حتی اگر بهترین نوشته ی ایمیل را هم که نوشته باشید بی فایده خواهد بود. بهترین محصول شما، بهترین طراحی ایمیلی که انجام داده اید چون به اینباکس مخاطبانتان نمی رسند بی ارزش خواهند بود.

اصلا چطور ممکن است چنین اتفاقی بیفتد؟

یک مورد بازه ی زمانی است که ایمیل ها را ارسال می کنید.

اگر قول داده اید که ایمیل ها را بصورت هفته ای یکبار ارسال کنید ولی بصورت روزانه این کار را انجام می دهید به انتظارات مخاطبانتان بی توجه بوده اید. از طرف دیگر اگر قرار بوده که بصورت مرتب ایمیل هایی را ارسال کنید ولی مخاطبانتان گاهی اوقات و بصورت شانسی از شما ایمیل دریافت می کنند، حتما ایمیل مارکتینگ ناموفقی خواهید داشت.

مورد بعدی نامرتبط بودن است.

اگر مخاطبان شما برای دریافت نکاتی درباره ی دنیای دیجیتال عضو لیست ایمیلی شما شده اند، پس برای آن ها محتوای مرتبط ارسال کنید.

اگر به یکباره ایمیل های خیلی نامرتبطی ارسال کنید و یا چندین بار ایمیل های نامرتبطی را ارسال کنید مخاطبان شما نا امید خواهند شد و حتما از لیست مخاطبان ایمیلی شما خارج خواهند شد.

4. حرفه ای به نظر نرسیدن

فضای وب بسیار شلوغ است و نمی توان در آن به راحتی به کسی اعتماد کرد. به مخاطبان خود حق بدهید که به وب سایت ها و ایمیل ها تا زمانی که خودشان را اثبات نکنند اعتماد نداشته باشند.

اگر ایمیل های شما هم ناقص باشند و این حس اعتماد را ایجاد نکنند در بهترین حالب مخاطبانتان از لیست خارج  نخواهند شد. در ایمیل مارکتینگ باید حرفه ای به نظر برسید، برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید:

#1 اشتباهات نگارشی و املایی نداشته باشید

قبل از اینکه ایمیلی را ارسال کنید حتما متن آن را چندبار بخوانید و اشتباهات آن را درست کنید. نوشتن عبارتی مانند: “ادام ملطب” حتما مخاطبان را فراری خواهد داد.

#2 از عکس های تکراری استفاده نکنید

بهتر است ایمیلی که ارسال می کنید اصلا عکسی نداشته باشد تا اینکه یک عکس تکراری که مخاطبانتان هزار جای دیگر دیده اند داشته باشد.

#3 فایل های اضافی در ایمیل نگذارید

کسانی که در بازاریابی ایمیلی حرفه ای هستند هیچوقت فایل های اضافی در ایمیل قرار نمی دهند. می دانید چه کسانی این کار را انجام می دهند؟ اسپمر ها.

هیچ فایل اضافی را در ایمیل خود قرار ندهید، مگر اینکه خود مخاطب برای دریافت یک فایل پی دی اف وارد لیست شما شده باشد. حتی اگر می خواهید فایل پی دی اف را برای مخاطب خود ارسال کنید بهتر است که لینک دانلود آن را در ایمیل قرار دهید.

#4 از زبان محترمانه و حرفه ای استفاده کنید

شاید طیف خاصی از افراد جامعه مخاطبان شما را تشکیل دهند که نیازی نباشد از زبان رسمی استفاده کنید، اما باز هم از زبان رسمی استفاده کنید. کمی رسمی تر بودن بهتر از این است که به زبان عامیانه صحبت کنید.

5. استفاده از کلیشه ها و زبان خیلی رسمی فروش

تا حالا به شباهت عنوان ایمیل های دریافتی خودتان دقت کرده اید؟ همه ی آن ها مشابه هم هستند مگه نه؟

از این اتفاق برای پیشرفت ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید. اینباکس خودتان را چک کنید. چه نوع عنوانی برای شما جذاب تر و بهتر است؟

شاید به نظر خودتان محصول، محتوا یا خدماتی که ارائه می کنید مخصوص و بی همتا باشند، اما ممکن است برای مخاطبتان چیزی مشابه بسیاری از ایمیل های دیگر باشد که اهمیتی به آن نمی دهند، مگر اینکه عنوان خودتان را متفاوت درست کنید.

خوب حالا چگونه می توان در ایمیل مارکتینگ ایمیل های متفاوتی درست کرد؟

#1 درباره ی مخاطب ها بگویید، نه خودتان

بجای اینکه مدام بگویید چقدر محصول شما خوب است، به مخاطبان خود بگویید که با استفاده از محصولات شما چه سودی خواهند کرد.

#2 از عنوان های مشابه سایت های سرگرمی استفاده نکنید

برای اینکه این موضوع کمی برایتان واضح تر شود به عناوین زیر توجه کنید:

  • 7 اتفاق عجیب در 10 سال گذشته
  • 5 نفر که در تنها شغلشان گند زدند
  • 12 ایده برای سال نو که اصلا فکرش را هم نمی کردید

این نوع عناوین در کنار اینکه پروسه نوشتن آن ها کمی سخت است، بسیار تکراری هم هستند. اگر ایمیل های شما هم از این نوع الگو ها پیروی می کنند و موفق نیستند به احتمال زیاد برای مخاطبانتان تازگی ندارند.

بجای این کار عنوان های هدفدار و معنی دار بنویسید که مخاطبانتان خوششان بیاید. البته باید این نکته را هم بگویم که در ایمیل مارکتینگ شما مدام باید مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید. مثلا فرض کنید می خواهید ایمیل هایی را از طرف یک وب سایت سرگرمی ارسال کنید، خوب مجبورید چنین عناوینی را استفاده کنید. پس همیشه مخاطب را در نظر داشته باشید.

6. فراموش کردن کاربران موبایلی

اگر می خواهید کاری کنید که ایمیل های شما به یک باره سقوط شدیدی در میزان باز شدن داشته باشند، ایمیل های خود را برای مخاطبان موبایل بهینه سازی نکنید.

70% مخاطبان شما ایمیل های ارسالی شما را در موبایل خود می خوانند. اگر ایمیل هایی که درست می کنید را برای بهتر خوانده شدن در موبایل ها و تبلت ها بهینه نمی کنید اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده اید.

درست کردن ایمیل مناسب موبایل ها باید به خوبی انجام شود، از متن ها و تصاویری استفاده کنید که در یک نمایشگر کوچک هم به راحتی قابل خواندن باشند. در بیشتر ابزار ایمیل مارکتینگ این امکان وجود دارد که نمایش ایمیل در صفحات تبلب و موبایل را هم بصورت پیش نمایش تست کنید.

Capture.PNG123

محتوای خودتان را در یک ستون نگه دارید و تصاویری که استفاده می کنید بیشتر از 600 پیکسل عرض نداشته باشند چون این سایز در همه ی نمایشگر ها به خوبی نمایش داده می شود.

 

7. اتکای بیش از حد روی تصاویر

شاید اولین فکری که به ذهنتان می رسد این است که باید ایمیل های خود را با عکس های زیبا و جذاب پر کنید تا مخاطبانتان را مجذوب خودش کند.

درست است که این کار به خودی خود کار درستی است، اما ممکن است برخی از مخاطبان شما نمایش تصاویر در ایمیل خود را خاموش کرده باشند.

منظورم این نیست که اصلا از تصاویر استفاده نکنید، بلکه در استفاده از آن ها در ایمیل مارکتینگ دقت لازم را به خرج دهید. اگر از متن جایگزین مناسبی برای عکس های خود استفاده کرده باشید مخاطبانتان می توانند بدون مشاهده عکس ها هم به خوبی منظور شما را متوجه شوند.

متن جایگزین متنی است که اگر تصویر به خوبی نمایش داده نشود و یا اصلا بالا نیاید یا بلاک شود نمایش داده می شود. این کار با استفاده از تگ =alt  درون کد HTML تصویر انجام می شود. بیشتر ابزار ایمیل مارکتینگ استفاده از متن جایگزین بدون دانستن کد HTML را می دهند.

اگرچه، حتی اگر مخاطبان شما ایمیلی دریافت کنند که تعداد زیادی فضای خالی با تنها دو خط متن داشته باشد، چندان از خواندن ایمیل لذت نخواهند برد. حتما اطمینان حاصل کنید همه ی نکات مهم در بین متن ایمیل هم بیان شده است.

 

در این مطلب سعی کردیم برخی اشتباهات رایج ایمیل مارکتینگ را به شما معرفی کنیم. فکر می کنید افراد حرفه ای چقدر از این اشتباهات مرتکب شده اند؟ در مطلب هفته ی آینده حرفه ای ها از اشتباهات ایمیل مارکتینگ خود خواهند گفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.