دانلود آهنگ بی‌کلام برای تولید محتوا

دانلود آهنگ بی‌کلام برای تولید محتوا

دانلود آهنگ بی‌کلام برای تولید محتوا

اگر شما از دسته افرادی هستید که کار تولید محتوا انجام می‌دید، برای جذابیت و موثر بودن موضوع و مطلب و همینطور برای این‌که بتونید پیام مورد نظرتون رو بهتر انتقال بدید بهتره از یک آهنگ بی‌کلام برای تولید محتوا استفاده کنید و یک موسیقی متناسب با موضوع رو پس‌زمینه مطلب و پروژه خودتون قرار بدید.

معمولا بلاگر‌های حرفه‌ای در زمینه صحبت‌هاشون از این‌آهنگ‌های بی‌کلام در تولید محتوای خود استفاده می‌کنند.

 

زمانی طراحی محتوا و موضوع شما (اعم از عکس، فیلم، موسیقی، مطلب و…) در ذهن مخاطب موندگار می‌شه که جالب و تاثیرگذار باشه و به میزان اطلاعات مخاطب افزوده بشه  معمولا هم برای موارد زیر از آهنگ لایت یا بی‌کلام استفاده می‌کنند:

 

 

نام آهنگ بی‌کلام لینک دانلود
آهنگ بی کلام ایده کوچولو ایده کوچولو دانلود 
آهنگ بی کلام هِی هِی دانلود 
آهنگ بی کلام انرژی انرژی دانلود
دانلود آهنگ بی کلام روز روشن روز روشن دانلود
دانلود آهنگ بی کلام برای تولید محتوا عنصرهای معلق دانلود
دانلود آهنگ بی کلام برای ساخت محتوا شیرین دانلود
دانلود آهنگ بی کلام برای تولید محتوا انگیزه دانلود
ارایه بِن ساند ارایه بِن ساند دانلود

تولید محتوای آموزشی الکترونیکی

ویژگی آهنگ‌های بی‌کلام برای تولید محتوا

یکی از ویژگی‌های بارز آهنگ بی‌کلام برای تولید محتوا که بر میزان تاثیرگذاری محتوا موثر است، ملایم، احساسی و گاهی هیجانی و سرشار از انرژی مثبت بودن، ‌این آهنگ‌هاست؛ شما به عنوان ادیتور و طراح می‌تونید پروژه‌های ویدیویی و کلیپ‌های آموزشی رو با اضافه کردن آهنگ‌های بی‌کلام مناسب، برای مخاطب جذاب‌تر کنید، البته حتما به این نکته توجه کنید که آهنگی که در طول پروژه استفاده می‌شه باید متناسب با موضوع پروژه باشه.

یک نکته خیلی مهم: اگه به فکر استفاده از دانلود آهنگ بیکلام برای تولید محتوا در پروژه‌ای هستید که باید روی صدای کارکترهای محتوای تولید شده، موسیقی ادامه داشته باشه، باید صدای کاراکتر مورد نظر حتما بر موسیقی غالب باشه تا مخاطب به راحتی صدای شخصیت گوینده رو تشخیص بده و این صدا رو گم نکنه در غیر این‌صورت ممکنه که تمرکز کاربر به هم بخوره و محتوای شما مورد استقبال قرار نگیره. 

فواید به‌کارگیری آهنگ بیکلام در تولید محتوا

استفاده از موسیقی و به خصوص آهنگ‌های بیکلام برای تولید محتوا موجب می‌شه که کاربران در  هنگام استفاده از محتوای آموزشی عملکرد بهتری داشته باشند اما باید نوع درست و صحیحی از موسیقی انتخاب بشه، طبق تحقیقات انجام شده، موسیقی می‌تونه به شما کمک کنه و مزایای زیر رو داره:

  • در تمرکز
  • دقت
  • ریلکس کردن
  • احساس انگیزه
  • بهبود قدرت حافظه
  • متمرکز کردن حواس
  • لذت‌بخش بودن

بی‌دلیل نیست که مردم از محتوایی که آهنگ بی‌کلام دارن، خوششون میاد. درواقع، دانشمندان کشف کردند که گوش‌دادن به موسیقی دوپامین رو در مغز آزاد می‌کنه، این ماده شیمیایی موجب شادابی و ایجاد انگیزه در شما می‌شه و در بهبود سلامت روحی و جسمی شما بسیار موثره، برخی از این مزایا مربوط به ارتعاشات صداست و برخی دیگه با حالت‌های موسیقی و بالا و پائین‌های احساسی که در هنگام گوش دادن تجربه شدند مرتبط است‌.

کاربردهای آهنگ برای تولید محتوا

افراد مختلفی برای تولید محتوا و ساختن کلیپ و فیلم‌های خود به‌دنبال آهنگ‌های لایت و بیکلام هستند از جمله این افراد می‌توان به معلمان و مربیانی که برای دانش‌آموزان و افراد مختلف که مشغول تولید محتوای آموزشی آماده می‌کنند و اگر شما هم یکی از این تیپ تولیدکننده‌ها باشین، این مطلب مناسب شماست:

  • یوتیوبرها
  • بلاگرهای اینستاگرام
  • سازندگان تیزرهای تبلیغاتی
  • معلمان
  • گوینده‌ها
  • مجری‌ها
  • مربیان ورزشی و…

هر دسته از این افراد با توجه به محتوا و مطلب مورد نظرشون باید آهنگ مناسب و همگام با محتوا رو به عنوان پس‌زمینه در فیلم خودش قرار بده، به طور مثال یک مربی ورزشی برای این که بتونه هیجان و انرژی مثبت رو به ورزشکاران انتقال بده از یک آهنگ با انرژی زیاد در فیلم خود استفاده می‌کنه در حالی که یک مربی برای آموزش و تولید محتوای درسی باید از یک آهنگ ملایم‌تر استفاده کنه که تمرکز مخاطب رو به‌هم نزنه.

ساخت تیزر با لوگو و آهنگ‌های مخصوص 

ساخت تیزر برای برند با دانلود آهنگ بیکلام برای تولید محتوا یک ایده خلاقانه و جالب برای خاص و منحصربه‌فرد بودن محتواهای شماست، اگه شما از دسته افرادی هستید که کار تولید محتوا رو به طور دائم و همیشگی انجام میدید، به راحتی می‌تونید که از یک صدا و آهنگ به عنوان برند خودتون استفاده کنید.

برند شما در تولید محتوا، مجموعه‌‌ای از لحن، گفتار، کلمات، رنگ‌ها و آهنگ‌های به‌کار برده شده در پروژه شماست، همونطوری که اگه شما صدای برند خاصی رو توی ذهن خودتون به یاد داشته باشید، در هرجا، هر زمان و هر موقعیت دیگه‌ای اون رو خواهید شناخت، درست مثل یک دوست قدیمی..

شما می‌تونید از این موقعیت بهره ببرید و از یک آهنگ‌ بیکلام برای تولید محتوا استفاده کنید و در تمام پروژه‌ها، موسیقی رو تکرار کنید تا همون آهنگ به عنوان برند شما شناخته بشه و کاربران با شنیدن صدای موسیقی پس‌زمینه متوجه بشن که این کار متعلق به شماست.

اهمیت موسیقی برند در تولید محتوا

ممکنه این سوال برای شما پیش بیاد که آهنگ برای تولید محتوا چه اهمیتی داره یا این‌که چه لزومی داره که برای پروژه و محتوای خودتون از یک آهنگ برند استفاده کنید.

وقتی که شما از یک آهنگ بی‌کلام برای تولید محتواهای خود استفاده می‌کنید در واقع بیانگر و نماینده شخصیت محتوا و برند شماست و می‌تونه مثل یک القاگر، مفاهیم بنیادی‌ و احساسی که برند شما روی آن قرار گرفته‌ست، مانند اعتماد، منحصربه‌فرد بودن، سادگی، خلاقیت و…رو به مخاطب نشون بده.

ایجاد این حالت‌ها در افراد، مخاطب رو مایل به دنبال کردن شما و استفاده از خدمات و پروژه‌های ارائه شده توسط شما می‌کنه.

 

آهنگ بی‌کلام برای کلیپ,

آهنگ بی‌کلام برای دکلمه,

آهنگ بی‌کلام برای دکلمه عاشقانه,

آهنگ بی‌کلام برای تیزر,

آهنگ بی‌کلام برای مدرسه,

آهنگ بی‌کلام برای خواب,

آهنگ بی‌کلام برای پادکست,

آهنگ بی‌کلام برای پاورپوینت,

آهنگ بی‌کلام برای ورزش,

آهنگ بی‌کلام برای تیز تبلیغاتی,

 

مزایای استفاده از آهنگ لایت برای تولید محتوا

بهبود عملکرد شناختی با آهنگ

مطالعات و تحقیقات علمی ثابت کرده که آهنگ پس‌زمینه، در افراد مختلف موجب بهبود عملکرد وظایف شناختی در هر زمینه‌ای از حل مساله تا انجام امور شغلی می‌شه؛ در این زمینه پژوهشی ویژه انجام شد که نشون داد که قرار دادن آهنگ بی‌کلام برای تولید محتوا منجر به بهبود سرعت پردازش اطلاعات در مغز می‌شه البته اگه موسیقی شاد باشه تاثیرش بیشتره.

با توجه به اینکه هم موسیقی شاد و تند و هم موسیقی آرام منجر به بهبود عملکرد حافظه می‌شه از این به بعد برای بهبود عملکرد ذهنی مخاطب هنگام بهره بردن از محتوای آموزشی از یک آهنگ پس‌زمینه مناسب استفاده کنید.

کاهش استرس با آهنگ بیکلام

در بین اکثر مردم این باور وجود داره که گوش دادن به موسیقی و به خصوص آهنگ‌های بیکلام موجب کاهش استرس و نگرانی و یا مدیریت بهترش می‌شه. برای اثبات این ادعا کافیه که به موسیقی‌های آرام‌بخش که برای مدیتیشن اعصاب ساخته شدند نگاهی کنید، خوشبختانه علم این نظریه و باور رو تصدیق می‌کنه که استفاده از آهنگ‌های بیکلام  برای تولید محتوا و گوش‌ دادن به آن‌‌ها شیوه‌ای موثر و مفید برای مبارزه با استرس است.

1- آزمایشی برای اثبات کاهش استرس با موسیقی

در یکی از تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۳ از تعدادی از افراد شرکت کننده خواسته شد که قبل از مواجه شدن با یک محرک استرس‌زا در یکی از موقعیت‌های پیشنهاد شده به آن‌ها قرار بگیرن و سپس تست استرس روانی را انجام دهند، سه‌ موقعیت پیشنهادی:

  • عده‌ای از شرکت کنندگان به آهنگ آرامش‌بخش گوش دادن
  • برخی دیگه به صدای امواج آب
  • تعدادی از افراد هیچ محرک آهنگینی دریافت نکردند

نتایج بررسی این آزمایش‌ها نشون داد که گوش دادن به آهنگ‌های لایت روی واکنش انسان به استرس به خصوص روی دستگاه عصبی خودمختار موثره و افرادی که به موسیقی گوش داده بودن بعد از این‌که با محرک و عامل استرس زا مواجه شدن، تونستن آرامش خودشون رو با سرعت بیشتری به‌دست بیارن، این آزمایش اثبات کرد که استفاده از آهنگ برای تولید محتواهای آموزشی، استرس رو کاهش می‌ده.

2- بهبود عملکرد حافظه با آهنگ 

 پژوهش‌ها نشون می‌ده که گوش دادن به موسیقی تاثیر مثبتی روی حافظه داره اما این موضوع به فاکتورها و عوامل متعددی از جمله نوع آهنگ، لذت بردن فرد از آن و حتی میزان آشنایی فرد با آهنگ‌های مختلف بستگی داره، این مسئله موجب شده که افراد از دانلود آهنگ بی‌کلام برای ساخت محتوا خود استفاده کنند تا نتیجه بهتری رو به دست بیارن.

طبق تحقیقی که بر روی عده‌ای از افراد انجام شد که در حال یادگیری یک زبان جدید بودند نشون داد زمانی که کاربران، واژه‌ها و عبارت‌های یک زبان جدید رو با آهنگ یاد می‌گیرن در مقایسه با زمانی که زبان رو بدون هیچ آهنگ و ریتمی تمرین‌ می‌کنن، نتایج بهتری رو به دست میارن که البته بستگی به شرایط افراد داره.

3- ایجاد و افزایش انگیزه با گوش‌دادن به آهنگ 

حتما برای شما هم پیش اومده که وقتی به موسیقی‌های با ریتم تند گوش میدید، انگیزه‌تون برای انجام حرکات ورزشی بیشتر میشه، طبق آزمایشی که روی تعدادی از ورزشکاران انجام شد ازشون خواسته شد که روی یک دوچرخه ثابت با سرعت دلخواه پدال بزنن، پژوهشگران طی ۳ آزمایش مختلف موسیقی داخل سالن رو با ضرباهنگ‌های مختلف پخش کردن البته این تغییرات بسیار جزئی بود.

با بررسی ضربان قلب این افراد و میزان مسافت طی شده توسط آن‌ها متوجه شدند که افزایش سرعت قطعه‌های آهنگ‌ها موجب افزایش سرعت پدال زدن، افزایش مسافت طی شده و مصرف انرژی بیشتر ورزشکاران شد، از سوی دیگر کاهش سرعت ضرباهنگ موسیقی موجب کاهش این موارد شد‌.

بنابراین اگر قصد تولید محتوای انگیزشی، هیجانی و ورزشی رو دارید، بهتره که از آهنگ‌های بی‌کلام برای تولید محتوای آموزشی و انگیزشی خودتون استفاده کنید  که ریتمی تند دارند تا هم با انگیزه بیشتری ورزش کنید و هم لذت بیشتری از موسیقی ببرید.

4- ایجاد حس شادی با گوش دادن آهنگ

یکی از مزایای گوش دادن به موسیقی و دانلود آهنگ بی‌کلام برای تولید محتوا، تاثیرش در شاد کردن انسان و بهبود حال روحی و روانی افراد است.

باتوجه به آزمایش‌های انجام شده روی افراد مختلف، پژوهشگران متوجه شدن که موسیقی نقش بسیار مهمی در شاد کردن و همچنین افزایش هوشیاری افراد داره.

5- افزایش تمرکز با گوش دادن به موسیقی

عده زیادی از افراد در هنگام‌ مطالعه یا تماشای فیلم‌های آموزشی تمرکز خودشون رو از دست می‌دن و حواسشون به اطراف پرت میشه، گوش دادن به موسیقی یک راه‌حل ایده‌آل برای یادگیری مطالب، حفظ کردن جملات، حل مسائل ریاضی و… است.

بنابراین استفاده از آهنگ‌های بیکلام برای تولید محتوا به نوعی زمینه سر و صدای سفید رو ایجاد می کنه و به مغزتون اجازه می‌ده تا به جای حواس پرتی به اطراف روی مطلب و محتوای مورد نظر تمرکز کنید.

در پایان یادآور می‌شویم که آهنگ‌های بیکلام برای تولید محتوا، مانند یک محرک افزایش دهنده حافظه، تمرکز، یادگیری و… است که کاربرد محتوای شما رو بهبود می‌دید.

منبع https://www.bensound.com/royalty-free-music/corporate-pop

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *