خرید کتاب کاغذی از آمازون؛ مشکلی که آسان شد!

خرید کتاب کاغذی از آمازون؛ مشکلی که آسان شد!

امروز به لطف امکان خرید کتاب کاغذی از آمازون، دست خریداران در انتخاب کتاب دلخواهشان از همیشه بازتر است.

تا همین چند سال قبل، دایره انتخاب خریدارانِ کتاب تنها به عناوین موجود در بازار ایران محدود می‌شد. برای تهیه یک کتاب چاپی مخصوصاً کتاب‌های چاپی خارجی، مقصدی جز کتاب‌فروشی‌های بازار در مقابلتان نبود. فروشگاه‌های آنلاین کتاب نیز معمولاً غیر از همان عناوین موجود در بازار، کتاب دیگری را عرضه نمی‌کردند. اگر می‌توانستید کتاب کاغذی مدنظرتان را در بازار پیدا کنید که بخت یارتان بود! در غیر این صورت یا باید قید کتاب را می‌زدید یا ورژن پی‌دی‌اف آن را خریداری می‌کردید.

فیلم راهنما – روش خرید کتاب از گوگل بوک و آمازون

تا اینکه با گذشت زمان، شرکت‌هایی به صحنه آمدند که خدمات جدیدی را به علاقه‌مندان مطالعه ارائه می‌کردند. یکی از این خدمات، خرید کتاب کاغذی از آمازون بود. به‌واسطه این خدمت حالا شما می‌توانید کتاب‌هایی را که در بازار ایران موجود نیستند، با سهولت و قیمت مناسب تهیه کنید.

خرید کتاب کاغذی از آمازون؛ مشکلی که آسان شد!

چرا خرید کتاب کاغذی از آمازون؟

به نظر شما چه عاملی باعث می‌شود که بسیاری از افراد به خرید کتاب چاپی از آمازون نیاز پیدا کنند؟ در پاسخ باید گفت که عوامل زیادی در پیدایش این نیاز دخیل هستند که در اینجا مهم‌ترین این عوامل را نام می‌بریم.

1. نایاب بودن کتاب در ایران

اولین و بدیهی‌ترین عامل، نایاب بودن یک کتاب در بازار ایران است. بسیاری از اقشار جامعه مثل اساتید، پژوهشگران و مترجمین، سروکار زیادی با کتاب‌های خارجی دارند. به‌عنوان مثال تهیه یک کتاب خارجی که به‌تازگی منتشر شده برای یک مترجم می‌تواند امری حیاتی باشد. اگر او بخواهد اولین ترجمه فارسی آن کتاب را به بازار عرضه کند، آنگاه باید به دنبال راهی برای تهیه هر چه سریع‌تر کتاب باشد. ازآنجایی‌که آن کتاب در بازار ایران موجود نیست، راهی جز تهیه آن از خارج باقی نمی‌ماند. اینجاست که خرید کتاب کاغذی از آمازون می‌تواند مشکل را حل کند. همین سناریو به شکلی دیگر می‌تواند برای اقشار دیگری مثل اساتید و پژوهشگران نیز تکرار شود.

2. ترجیح خریدار

امروز برعکس قدیم، مطالعه می‌تواند اَشکال مختلفی داشته باشد. دیگر برای مطالعه لازم نیست حتماً کتابی در دست بگیرید و آن را ورق بزنید. کتاب‌های الکترونیکی مانند کتاب‌های پی‌دی‌اف به آلترناتیوهای پرطرفداری برای کتاب‌های چاپی و کاغذی تبدیل شده‌اند. به همین دلیل روند خرید پی‌دی‌اف از آمازون نیز طی سال‌های اخیر با رشد قابل‌توجهی همراه بوده است.

در کنار نسخه‌های الکترونیکی کتاب، کتاب‌های صوتی نیز طرفداران پروپاقرصی پیدا کرده‌اند. ظهور این کتاب‌ها را می‌توان به وقوع یک انقلاب در سبک مطالعه مخصوصاً در حوزه کتاب‌های داستانی، انگیزشی و … تشبیه کرد. انقلابی که افراد را قادر می‌سازد به جای چشم‌ها با گوش‌هایشان کتاب بخوانند!

با وجود پیدایش اَشکال و روندهای جدید در عرصه کتاب‌خوانی، کتاب‌های چاپی و کاغذی هنوز هم ارج و قُرب خود را نزد اهالی مطالعه حفظ کرده‌اند. این امر باعث شده بسیاری از افراد، خرید کتاب کاغذی از آمازون را به تهیه ورژن‌های صوتی و الکترونیکی ترجیح دهند. آن‌ها لذت تَورُق کتاب و استشمام بوی خوش کاغذ را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند! البته همیشه هم بحث ترجیح در میان نیست. گاهی فقط ورژن چاپی و کاغذی یک کتاب می‌تواند پاسخگوی نیاز خریدار باشد. مخصوصاً اگر آن فرد یک محقق، مترجم یا استاد دانشگاه باشد.

3. امکان تهیه کتاب‌های دست‌ دوم

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر ترجیح خرید کتاب کاغذی از آمازون، امکان تهیه کتاب‌های دست‌ دوم است. بسیاری از فروشگاه‌های خارجی، فقط کتاب‌های چاپی نو را به خریداران عرضه می‌کنند. اما فروشگاه‌هایی مثل آمازون علاوه بر کتاب‌های نو، خرید کتاب‌های دست ‌دوم خارجی را نیز برای افراد مقدور می‌سازند.

آمازون به کاربرانش اجازه می‌دهد کتاب‌هایی را که دیگر نیازی به آن‌ها ندارند، برای فروش روی سایت قرار دهند. این کتاب‌ها از منظر بازار، جزء کتاب‌های دست ‌دوم محسوب می‌شوند. درنتیجه قیمت خرید آن‌ها در مقایسه با کتاب‌های نو بسیار ارزان‌تر است. درنتیجه افرادی که می‌خواهند در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند، خرید کتاب خارجی دست ‌دوم از آمازون را در دستور کار قرار می‌دهند.

مشکلات خرید کتاب کاغذی از آمازون

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید کاربران ایرانی برای خرید کتاب از آمازون با مشکلات زیادی روبرو هستند. این مشکلات گاهی آن‌قدر زیاد است که می‌توان فرایند خرید را به عبور از هفت‌خان رستم تشبیه کرد! تحریم‌های بین‌المللی، محدودیت‌های مختلفی را نه‌فقط در خرید از آمازون بلکه در خرید از هر فروشگاه خارجی دیگری به خریداران ایرانی تحمیل کرده است.

اگر همین حالا به‌واسطه ترجیح یا نیاز تصمیم به خرید کتاب کاغذی از آمازون بگیرید، به دلیل این محدودیت‌ها قادر به انجام این کار نخواهید بود. گاهی بعضی از خریداران برای حل مسئله به کمک گرفتن از واسطه‌های کتاب در بازار ایران روی می‌آورند. اما تهیه کتاب از طریق واسطه نیز دردسرهای خاص خودش را دارد. این فرایند می‌تواند بسیار طولانی شده و تجربه ناخوشایندی را از خرید کتاب برایتان رقم بزند. علاوه بر این، تهیه کتاب خارجی از طریق واسطه‌ها معمولاً مستلزم پرداخت هزینه‌ای زیاد است؛ هزینه‌ای که گاهی به چند برابر قیمت واقعی کتاب می‌رسد. حالت دیگر این است که از بد روزگار با کلاه‌بردارانی روبرو شوید که علی‌رغم دریافت پول کتاب، هرگز آن را به دست شما نمی‌رسانند.

با این اوصاف مشکل خرید کتاب کاغذی از آمازون را چطور باید حل کرد؟ کپی‌فای این مسئله را به بهترین شکل ممکن حل کرده است.

با کپی‌فای مثل آب خوردن از آمازون، کتاب بخرید

تیم کپی‌فای به‌عنوان مرجع خرید کتاب از آمازون، فرایندی روتین و مطمئن را برای این منظور طراحی کرده است. فرایندی که به‌واسطه آن می‌توانید عناوین کتاب‌های دلخواهتان را اعم از نو یا دست‌ دوم به‌آسانی از آمازون خریداری کنید.

روند سفارش کتاب کاغذی از آمازون بسیار ساده است. همین حالا می‌توانید با عضویت در پلتفرم کپی‌فای، سفارش کتاب موردنظر خود را ثبت کنید. کارشناسان ما پس از بررسی وضعیت موجودی کتاب و گرفتن تأیید نهایی از شما، فرایند خرید آن را آغاز می‌کنند. ازآنجایی‌که کتاب موردنظر شما مستقیماً و بدون واسطه از آمازون خریداری می‌شود، باید از آمریکا به ایران ارسال شود. فرایند ارسال از آمریکا به ایران ظرف 30 روز کاری صورت پذیرفته و بعد از آن کتاب موردنظر، تحویل خریدار می‌گردد. یکی از وجوه تمایز خرید کتاب کاغذی از آمازون به‌واسطه کپی‌فای، امکان تهیه کتاب با تخفیف‌های استثنایی است. این یعنی شما می‌توانید یک کتاب را بعضاً با بیشتر از 50% تخفیف از آمازون خریداری کنید. مزیتی که تنها مشتریان کپی‌فای از آن بهره‌مند می‌شوند.

با مشکلات خرید کتاب از آمازون خداحافظی کنید. همین حالا با ثبت‌نام در سامانه کپی‌فای و ورود به آن، سفارش خرید کتاب دلخواهتان را ثبت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *