خرید کتاب صوتی از آمازون؛ با گوش‌هایتان مطالعه کنید!

خرید کتاب صوتی از آمازون؛ با گوش‌هایتان مطالعه کنید!

تا همین یک دهه قبل، تصور چنین حدی از محبوبیتِ خرید کتاب صوتی از آمازون یا فروشگاه‌های دیگر غیرممکن بود. آن روزها کتاب‌های صوتی، تازه به عرصه آمده بودند و در ابتدا چندان جدی گرفته نمی‌شدند. اما این کتاب‌ها به‌تدریج محبوبیت وصف‌ناپذیری نزد علاقه‌مندان مطالعه پیدا کردند؛ تا جایی که امروز کتاب‌های صوتی را می‌توان یک جایگزین عالی برای کتاب‌های چاپی دانست.

فیلم راهنما – روش خرید کتاب از گوگل بوک و آمازون

روند افزایشی خرید کتاب صوتی از آمازون به معنای انکار ارزش و منزلت کتاب‌های چاپی نیست. حتی امروز و در بحبوحه پیشرفت فناوری، هنوز هیچ‌کس نمی‌تواند جایگاه کتاب‌های چاپی را زیر سؤال ببرد. بااین‌حال سبک زندگی امروزی باعث شده که بسیاری از افراد، فرصت یا انگیزه لازم را برای مطالعه این کتاب‌ها نداشته باشند. اما کتاب‌های صوتی به‌واسطه ویژگی‌های خاص خود، توانسته‌اند بسیاری از افراد را با مطالعه آشتی دهند.

خرید کتاب صوتی از آمازون

مزایای خرید کتاب صوتی از آمازون

تقاضای فزاینده اهالی مطالعه، کپی‌فای را مجاب کرد تا خرید کتاب صوتی از آمازون را به سبد خدماتش اضافه کند.

به نظر شما این استقبال روزافزون از کتب صوتی چه دلایلی دارد؟ بیایید در ادامه به 7 مزیت کتاب‌های صوتی نگاهی بیندازیم. مزایایی که هر مخاطبی را به این نوع کتاب‌ها علاقه‌مند می‌کند. آیا مدت‌هاست کتابی نخوانده‌اید و به دنبال بهانه‌ای برای آشتی با کتاب هستید؟ این 7 مزیت، دلایل قانع‌کننده‌ای برای آشتی با کتاب به دستتان می‌دهند!

1. رفت‌وآمد مفید و لذت‌بخش‌تر!

بخش عمده‌ای از زمان روزمره افراد صرف رفت‌وآمد می‌شود. زمانی قابل‌توجه که در شرایط عادی هیچ استفاده مفیدی از آن نمی‌کنیم. ساکنین شهرهایی مثل تهران و کرج را در نظر بگیرید. بسیاری از آن‌ها برای رفتن به محل کار و بازگشت آن گاهی حتی تا 2 ساعت در راه هستند. آیا حیف نیست چنین زمان ارزشمندی به بطالت بگذرد؟

خوشبختانه امروز و به‌واسطه امکان خرید کتاب صوتی از آمازون، همه مردم دنیا می‌توانند از زمان‌های مُرده استفاده بهتری ببرند. مدت‌زمان یک کتاب صوتی به‌طور متوسط 10 ساعت است؛ اگر فرض کنیم روزانه حدود 90 دقیقه را در راه سپری ‌کنید، هر روز می‌توانید به حداقل 15% از یک کتاب صوتی گوش دهید. گوش دادن به کتاب صوتی علاوه بر افزایش آگاهی، باعث تسریع گذر زمان شده و رفت‌وآمد را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

2. استفاده همگانی!

کتاب‌های صوتی می‌توانند جایگزین خوبی برای تلویزیون باشند. این کتاب‌ها مطالعه را از یک تجربه انفرادی به یک لذت همگانی تبدیل ساخته‌اند. برخلاف تلویزیون، برای استفاده از کتاب‌های صوتی نیازی نیست به یک نقطه چشم بدوزید که این امر به کاهش فشار چشم، بهبود خواب و تمرکز و همین‌طور پیشگیری از سردردهای آزاردهنده کمک زیادی می‌کند.

اگر عازم یک مسافرت خانوادگی طولانی هستید، پلی کردن یک کتاب صوتی در اتومبیل می‌تواند لذت سفر را برای همه دوچندان کند.

3. قابلیت حمل، سهولت دسترسی و آسیب‌ناپذیری!

این سه مزیت را به دلیل ارتباطشان، ذیل یک عنوان قرار داده‌ایم. مزایایی که از مهم‌ترین دلایل افزایش خرید کتاب صوتی از آمازون هستند.

کتاب‌های صوتی را می‌توان به‌راحتی در حافظه گوشی‌های هوشمند که به همراهان همیشگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند، ذخیره کرد. بنابراین هر جا که شما حضور داشته باشید، گوشی‌تان نیز در دسترس است و می‌توانید ظرف چند ثانیه، کتاب صوتی موردنظرتان را پلی کنید.

از طرف دیگر تحقیقات نشان داده‌اند که یکی از اصلی‌ترین موانع مطالعه، نداشتن فضای کافی برای نگهداری از کتاب‌هاست. ولی کتاب‌های صوتی به‌راحتی این مشکل را برطرف کرده‌اند؛ چون برای نگهداری از آن‌ها به قفسه یا کتابخانه‌های جاگیر نیازی نیست. علاوه بر این بسیاری از افراد، جابه‌جایی یک کتاب چاپی را به دلیل وزن و ابعاد آن کار سختی می‌دانند. این مسئله می‌تواند انگیزه همراه ساختن کتاب را برای مطالعه در زمان‌های مُرده تضعیف کند. اما امروز به لطف پیدایش کتاب‌های صوتی، شما می‌توانید هزاران عنوان کتاب را به‌آسانی در جیبتان جا دهید!

از دیگر مزایای کتاب صوتی، آسیب‌ناپذیری آن است. خیس شدن، کثیف شدن یا پارگی صفحات یک کتاب چاپی، اتفاقی ناخوشایند است. اما حین استفاده از کتاب صوتی، دلیلی برای نگرانی‌هایی از این قبیل وجود ندارد. تمام آنچه باید مراقبش باشید این است که دستتان اشتباهاً گزینه Delete را لمس نکند. اتفاقی که البته احتمال وقوع آن بسیار کم است!

مزیت دیگر کتاب‌های صوتی این است که از نشانه‌گذاری صفحات بی‌نیازتان می‌کنند. شما می‌توانید در هر لحظه، پخش کتاب را متوقف کنید و دفعه بعد تنها با یک اشاره، گوش دادن به آن را از همان جایی که متوقف کرده بودید، ادامه دهید.

4. خواندن با چشمان بسته!

خواندن یک کتاب چاپی مستلزم فراهم شدن شرایط مناسب است. گاهی تمرکز روی کلمات یک صفحه می‌تواند کار سختی باشد. اما با خرید کتاب صوتی، لذت مطالعه با چشمان بسته را تجربه می‌کنید. بستن چشم‌ها علاوه بر آرامش ماهیچه‌ها و اندام‌های بدن، تمرکز ذهن را به شکل معناداری افزایش می‌دهد. امکان گوش دادن با چشمان بسته به یک کتاب صوتی باعث می‌شود بسیاری از اتفاقات محیطی که در شرایط عادی نگاه و توجهمان را به خودشان جلب می‌کنند، در روند همراهی با کتاب مشکلی ایجاد نکنند.

یکی دیگر از مزایای خرید کتاب صوتی از آمازون یا فروشگاه‌های دیگر، غوطه‌ور شدن بهتر مخاطب در محتوای کتاب است. با گوش دادن، بهتر می‌توانید روی جزئیات توصیف‌شده توسط نویسنده کتاب تمرکز کنید. این تمرکز، تصویر زنده‌تری را از چهره‌ها، مناظر، شخصیت‌ها و سناریوهای کتاب در ذهنتان ترسیم می‌کند. تصاویری که ترسیم آن‌ها با چنین حدی از وضوح، حین خواندن یک کتاب کاغذی، کار آسانی نیست.

5. یادگیری تلفظ صحیح کلمات!

احتمالاً برای همه ما اتفاق افتاده که حین خواندن یک کتاب چاپی، برخی کلمات آن را به اشتباه تلفظ کنیم. اشتباهی که نه‌تنها تا آخرِ کتاب بلکه شاید تا سال‌های سال نیز متوجه آن نشده باشیم! بسیاری از کتاب‌ها حاوی کلماتی با تلفظ سخت یا ناآشنا هستند. این کلمات می‌توانند نام اشخاص، مکان یا هر چیز دیگری باشند.

گوش دادن به کتاب‌های صوتی، مخاطب را با نحوه تلفظ صحیح کلمات آشنا می‌کند. ازآنجایی‌که اکثر کلمات خاص در طول یک کتاب چند بار تکرار می‌شوند، این تکرار، تلفظ درست آن‌ها را در ذهن خواننده نهادینه می‌سازد. این یکی از ارزشمندترین مزایای خرید کتاب‌های صوتی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

6. گسترش دایره لغات!

بخش عمده‌ای از دایره لغاتی که ما از آن‌ها در زندگی روزمره استفاده می‌کنیم، حاصل شنیدن است. درواقع ما به‌طور ناخودآگاه و به‌واسطه مراوده با دیگران و گوش دادن به آنچه می‌گویند، دایره لغاتمان را مرتباً به‌روز می‌کنیم. گوش دادن یک کتاب صوتی نیز دقیقاً چنین تأثیری روی دایره لغات مخاطب می‌گذارد.

راستی اگر در حال یادگیری زبان خارجی مثل انگلیسی هستید، گوش دادن به کتاب‌های صوتی می‌تواند روشی عالی برای یادگیری لغات جدید باشد. دقیقاً به همین خاطر است که بسیاری از زبان آموزان، خرید کتاب صوتی از آمازون را به تهیه نسخه‌های چاپی یا الکترونیکی ترجیح می‌دهند.

7. مدیریت زمان

دیدیم که با گوش دادن به کتاب‌های صوتی می‌توانیم از زمان‌های مرده‌ای مثل رفت‌وآمدهای کاری استفاده بهینه ببریم. اما ارزش این کتاب‌ها از نظر مدیریت زمان، فراتر از این حرف‌هاست. زیرا گوش دادن به این کتاب‌ها نه‌فقط در زمان‌های مُرده بلکه هم‌زمان با انجام بسیاری از امور روزمره نیز امکان‌پذیر است. به این ترتیب می‌توان علاوه بر استفاده بهتر از زمان، از انجام کارها لذت بیشتری بُرد و حتی آن‌ها را با کیفیت بیشتری انجام داد. این ویژگی مخاطبان مختلف و مخصوصاً یادگیرندگان زبان‌های خارجی را به خرید کتاب صوتی از آمازون ترغیب می‌کند.

ضمناً حین استفاده از یک کتاب صوتی به‌راحتی می‌توانید بفهمید که دقیقاً چقدر تا انتهای آن باقی مانده است؟ درنتیجه تخمین و برنامه‌ریزی بهتری برای مطالعه آن کتاب خواهید داشت که این امر در بحث مدیریت زمان، ارزش زیادی دارد.

خرید کتاب صوتی از آمازون با کپی‌فای

هر کدام از عناوین کتاب‌های صوتی موجود در فروشگاه آمازون، طرفداران خاص خودشان را در ایران دارند. مثلاً بخش قابل‌توجهی از متقاضیان خرید کتاب صوتی از آمازون را زبان آموزان تشکیل می‌دهند. یعنی همان افرادی که می‌خواهند از طریق گوش دادن به کتاب‌های صوتی خارجی، مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنند. اینکه دلیل و انگیزه شما برای تهیه کتاب صوتی چیست، چندان مهم نیست؛ مسئله اصلی، موانع و مشکلاتی است که در پروسه خرید کتاب از آمازون برای خریداران ایرانی وجود دارد.

آیا شما هم قصد تهیه یکی از عناوین کتاب‌های صوتی موجود در آمازون را دارید؟ خوشبختانه دیگر لازم نیست نگرانی و دغدغه‌ای از بابت مشکلات انجام این کار به ذهنتان راه دهید. کپی‌فای امکان خرید کتاب صوتی از آمازون را در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه برای شما عزیزان فراهم کرده است. کافی است از طریق عضویت در پلتفرم کپی‌فای و ورود به سامانه، سفارش کتاب صوتی را ثبت کنید تا فرایند آن فوراً به جریان بیفتد.

منتظر چه هستید؟ همین حالا دست‌به‌کار شوید و لذت یک مطالعه شنیداری را با تک‌تک سلول‌های وجودتان احساس کنید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.