خرید کتاب خارجی دست دوم از آمازون | تحویل: 30 روزه

خرید کتاب خارجی دست دوم از آمازون | تحویل: 30 روزه

خرید کتاب خارجی دست دوم گاهی در مقایسه با تهیه یک کتاب نو اولویت بالاتری پیدا می‌کند. کتاب‌های خارجی، منابع پژوهی و اطلاعاتی مهمی برای اساتید، دانشجویان و محققان ایرانی هستند. علاوه بر این افرادی هم که در زمینه ترجمه فعالیت می‌کنند، سروکار زیادی با کتاب‌های خارجی دارند. به همین علت تقاضا برای خرید کتاب خارجی در ایران بسیار بالاست و چنین حدی از تقاضا، پاسخگویی مناسبی را می‌طلبد. مخصوصاً وقتی به دنبال کتابی باشید که در بازار ایران موجود نباشد.

فیلم راهنما – روش خرید کتاب خارجی دست دوم از آمازون

وقتی خرید کتاب خارجی دست دوم تنها انتخاب شماست!

زمانی که به یک کتاب خارجی نیاز پیدا می‌کنیم، تهیه یک کتاب نو معمولاً اولین ایده‌ای است که به ذهنمان خطور می‌کند. ولی همان‌طور که می‌دانیم بسیاری از کتاب‌های خارجی در بازار ایران عرضه نمی‌شوند. بنابراین تهیه چنین کتاب‌هایی از کتاب‌فروشی‌ها و سایت‌های داخلی امکان‌پذیر نیست. در چنین شرایطی خرید کتاب از آمازون می‌تواند یک راهکار مناسب باشد که ما قبلاً درباره این موضوع و خدماتی که کپی‌فای ارائه می‌دهد مفصلاً صحبت کرده‌ایم.

خرید کتاب خارجی دست دوم از آمازون | تحویل: 30 روزه

در بحث تهیه کتاب‌های خارجی غیر از خرید نسخه چاپی، می‌توان به خرید PDF از آمازون نیز فکر کرد. کتاب‌های PDF ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان را دارند که ممکن است برای بسیاری از خریداران جذابیت داشته باشند. بااین‌حال نسخه‌های PDF همیشه نمی‌توانند جایگزین خوبی برای کتاب‌های چاپی باشند.

حالا فرض کنید بنا به دلایلی مثل قدیمی بودن، عدم موجودی و … امکان خرید نسخه چاپی و جدید یک کتاب خارجی خاص وجود نداشته باشد. از طرف دیگر خرید ورژن‌های الکترونیکی و PDF آن کتاب نیز به کارتان نمی‌آید. آیا باید از تهیه کتاب موردنظر ناامید شوید؟ البته که نه! در چنین شرایطی خرید کتاب خارجی دست دوم می‌تواند نیازتان را برطرف کند.

مزایای خرید کتاب‌های خارجی دست دوم

مزایای خرید کتاب‌های خارجی دست دوم

همان‌طور که دیدیم گاهی شرایطی رقم می‌خورد که خرید کتاب خارجی دست دوم به تنها انتخاب ممکن تبدیل می‌شود. به‌طور کلی خرید محصولات دست دوم شاید در نگاه اول گزینه چندان ایده‌آلی نباشد. اما این موضوع درباره کتاب کمی متفاوت است. اگر کمی عمیق‌تر به ماجرا نگاه کنیم، شاید حتی بتوانیم خرید کتاب دست دوم را یک توفیق اجباری بدانیم! آیا تابه‌حال درباره مزایای خرید کتاب دست دوم فکر کرده‌اید؟ اگر نه، مروری بر این مزایا می‌تواند نگاهتان را نسبت به مقوله تهیه کتاب تغییر دهد.

1. خرید کتاب دست دوم خارجی، بسیار ارزان‌تر است!

قیمت کتاب دست دوم خارجی اولین دلیل جذاب برای تهیه آن است. فرض کنید قیمت ورژن چاپی کتاب موردنظرتان 30 دلار باشد. به نظر شما پرداخت این مبلغ برای کتابی که شاید یک بار بخوانید و بعد آن را برای همیشه کنار بگذارید، آن هم با این وضعیت آشفته دلار، ضرورت دارد؟ وقتی امکان تهیه ورژن دست دوم آن کتاب با قیمت بسیار ارزان‌تر فراهم است، چرا این کار را انجام ندهید؟ باورتان می‌شود در برخی مواقع می‌توانید یک کتاب چند ده‌دلاری را با مبلغی کمتر از 1 دلار تهیه کنید؟!

بنابراین ملموس‌ترین مزیت خرید کتاب خارجی دست دوم، صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌های شماست.

2. به جهانی اسرارآمیز قدم می‌گذارید!

وقتی برای اولین بار یک کتاب دست دوم را برای مطالعه باز می‌کنید، شما نیز به بخشی از تاریخ آن کتاب تبدیل می‌شوید. کتابی که هم‌اکنون در دستان شماست، عمری از آن گذشته و بین افراد زیادی دست‌به‌دست شده است. خط‌کشی‌ها و علامت‌های به‌جامانده از صاحبان قبلی کتاب آن را به کتیبه‌ای تاریخی شبیه کرده‌اند. کتیبه‌ای باشکوه و اسرارآمیز که رازهای نگفته و سربه‌مهر زیادی در سینه‌اش مدفون شده‌اند. حین خواندن کتاب احتمالاً با یادداشت‌هایی در کنار صفحات آن روبرو می‌شوید؛ یادداشت‌هایی که بعضاً می‌توانند بینش جدیدی نسبت به یک جمله یا پاراگراف برایتان ایجاد کنند.

شما با خرید کتاب خارجی دست دوم، عمر دوباره‌ای به کتاب می‌بخشید و برگ جدیدی از تاریخ آن را ورق می‌زنید. سیر و سیاحت در این جهان متفاوت، لذتی وصف‌ناشدنی دارد. لذتی که تا خودتان آن را تجربه نکنید، قادر به درک آن نخواهید بود! علاوه بر این شما می‌توانید بعد از خواندن کتاب، آن را به فرد دیگری هدیه دهید تا این چرخه همین‌طور ادامه داشته باشد.

3. ناجی محیط ‌زیست می‌شوید!

کمک به حفظ محیط ‌زیست به‌تنهایی می‌تواند یک دلیل کافی برای خرید کتاب خارجی دست دوم باشد. اگر به تعداد درختانی که هر سال برای تولید کتاب قطع می‌شوند، نگاهی اجمالی بیندازید، سرتان سوت می‌کشد! در خودِ ایران به‌طور میانگین هر سال بیشتر از 15 میلیون درخت برای تولید یک‌صد هزار عنوان کتاب قطع می‌شوند. حالا فکرش را بکنید تعداد این درختان در کشوری مثل آمریکا که سالانه حدود 2 میلیارد کتاب کاغذی در آن تولید می‌شود، چقدر است؟ قطع بی‌رویه این تعداد درخت علاوه بر معضل جنگل‌زدایی، باعث کاهش میزان تولید اکسیژن و آزادسازی گاز CO2 در اتمسفر می‌شود. همین اتفاقات به نوبه خود جهانی را که زنده ماندن در آن روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود، وحشتناک‌تر می‌کنند!

خرید کتاب خارجی دست دوم از منظر زیست‌ محیطی یک اقدام واقعاً تحسین‌برانگیز است. با انجام این کار، بهای مرگ یک درخت را کاهش می‌دهید و درواقع کمک می‌کنید مرگ آن درخت، عاملی برای تولد و حیات کتاب‌های بیشتری باشد. همه می‌دانیم با یک گل، بهار نمی‌شود. اما همین که به اندازه خودتان در نجات محیط ‌زیست سهیم باشید، می‌توانید به خودتان افتخار کنید!

4. عطر نابِ قدمت را استشمام می‌کنید!

در اینکه کتاب‌های نو با آن عطر خاصشان آدم را حسابی سر کیف می‌آورند، بحثی نیست! ولی باید بپذیریم که بوی چاپ تازه، هر چقدر هم مطبوع و دل‌انگیز باشد بکر و منحصربه‌فرد نیست. برعکس، کتاب‌های دست دوم عطر دیگری دارند. عطری منحصربه‌فرد که تنها مختص خود آن‌هاست. یک کهنگی دلربا که درست مثل یک اکسیر چندساله هوش از سر آدمی می‌پراند.

5. با خیال راحت کتاب می‌خوانید!

کتاب‌های دست دوم در طول حیات خود ناملایمات زیادی را دیده‌اند. دوران طراوت و تازگی آن‌ها مدت‌هاست به سر آمده. احتمالاً لکه‌های ریزودرشتی بر پیکر آن‌ها نقش بسته و تاخوردگی و پارگی‌های جزئی مانند چروک‌های پیشانی در همان نگاه اول بر قامتشان جلب‌توجه می‌کنند. خلاصه اینکه کتاب‌های دست دوم چیزی برای از دست دادن ندارند؛ تمام آنچه برای آن‌ها باقی مانده یک قدمت و اصالت آمیخته با غرور است… و عجیب آنکه این اصالت را می‌توانند به مخاطبان خود نیز سرایت دهند.

با خرید کتاب خارجی دست دوم، نیازی نیست فکرتان دائماً درگیر مراقبتِ بیش‌ازحد از آن باشد. درنتیجه می‌توانید فارغ از مسائل حاشیه‌ای تمام توجهتان را معطوف به محتوای کتاب کنید. این امر، لذت مطالعه آن را برایتان دوچندان می‌کند.

کپی‌فای؛ مرجع مطمئن خرید کتاب خارجی دست دوم

اگر تا امروز به جنبه‌های گفته‌شده درباره مزایای خرید کتاب‌های خارجی دسته دوم فکر نکرده‌اید، حالا احتمالاً برای تهیه این نوع کتاب‌ها رغبت بیشتری دارید. این مزایا شاید آن‌قدر نگاهتان را تغییر داده باشند که حتی علیرغم امکان تهیه کتاب تازه، خرید نسخه قدیمی آن را ترجیح دهید. البته اشاره به این مزایا به‌هیچ‌عنوان به معنای نفی ارزش کتاب‌های تازه نیست. مطمئناً کتاب‌های تازه نیز دارای مزایایی هستند که نیازی به یادآوری ندارند.

اینکه قصدتان برای خرید کتاب دست دوم خارجی از روی اجبار یا اختیار باشد، فرقی ندارد. در هر صورت برای تهیه کتاب‌های دست دوم خارجی به یک مرجع معتبر نیاز دارید. مرجعی که بتواند کتاب نایابِ موردنظرتان را از خارج با مناسب‌ترین قیمت و در زودترین زمان ممکن برایتان تهیه کند. کپی‌فای با سال‌ها سابقه درخشان در حوزه تهیه انواع کتاب خارجی، آماده پاسخگویی به سفارش‌های شما عزیزان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *