خرید pdf از آمازون و نکاتی که باید بدانید

خرید pdf از آمازون و نکاتی که باید بدانید

شرایط و عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند خرید PDF از آمازون را به یک نیاز مهم تبدیل کنند. آیا شما هم عضوی از جامعه دانشجویان، پژوهشگران، مترجمین، نویسندگان یا اساتید دانشگاه هستید؟ در این صورت اصلاً بعید نیست که در شرایطی قرار بگیرید که دنبال تهیه یک کتاب خارجی باشید. کتاب‌هایی که به دلیل عدم عرضه در کتاب‌فروشی‌ها و سایت‌های ایرانی، تنها از طریق فروشگاه‌هایی مثل آمازون قابل خریداری هستند.

فیلم راهنما – روش خرید کتاب PDF از گوگل بوک و آمازون

اهمیت خرید PDF از آمازون

هیچ‌کس نمی‌تواند اصالت کتاب‌های چاپی را زیر سؤال ببرد؛ بااین‌حال باید پذیرفت که محبوبیت‌های کتاب‌های PDF روزبه‌روز بیشتر می‌شود. خرید این کتاب‌ها در مقایسه با ورژن چاپی آن‌ها نه‌تنها ارزان‌تر است، بلکه مطالعه آن‌ها نیز می‌تواند آسان‌تر باشد.

گاهی بنا به ضرورت ممکن است شرایط طوری رقم بخورد که شما هیچ راهی جز خرید کتاب چاپی از آمازون نداشته باشید. در این حالت طبیعتاً کتاب های PDF نمی توانند پاسخگوی نیازتان باشند. ولی گاهی گزینه‌های بیشتری در معرض انتخابتان قرار می‌گیرد. در این حالت دستتان در تصمیم‌گیری بازتر است و می‌توانید به جای خرید کتاب چاپی، نسبت به خرید PDF از آمازون اقدام کنید.

خرید PDF از آمازون در بسیاری از کشورهای دنیا یک فرایند ساده و روتین است. اما اوضاع در کشور ما ایران تا حدی فرق می کند. وضع تحریم‌های بین‌المللی، خرید مستقیم از فروشگاه‌هایی مانند آمازون و eBay را برای کاربران ایرانی ناممکن کرده است. همین امر باعث شده آن‌ها برای خرید محصولات از آمازون به دنبال یک راهکار آسان و البته مقرون‌به‌صرفه باشند. مشکلی که خوشبختانه کپی‌فای توانسته در زمینه خرید کتاب به بهترین شکل ممکن آن را حل کند.

 

جهت برآورد هزینه، سفارش و خرید کتاب کلیک کنید: خرید کتاب از آمازون 

مزایای خرید PDF از آمازون

همان‌طور که گفتیم بهترین راهکار برای خرید کتاب‌های نایاب خارجی این است که آن‌ها را از فروشگاه‌هایی مانند آمازون تهیه کنید. بااین‌حال قبل از هر اقدامی باید درباره یک موضوع مهم تصمیم بگیرید. نسخه چاپی یا PDF؟ کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است؟ همان‌طور که گفتیم شاید هیچ لذتی به پای مطالعه نسخه چاپی یک کتاب نرسد. بااین‌حال، این لذت اصیل نباید دستاویزی برای انکار مزایای خرید PDF از آمازون باشد. این شما هستید که باید با در نظر گرفتن نیازها و اولویت‌هایتان در این زمینه تصمیم بگیرید. برای اخذ بهترین تصمیم در این زمینه مروری بر مزایای کتاب‌های PDF خالی از لطف نیست:

  • دریافت آسان و سریع: کتاب‌های PDf را به‌سرعت و سهولت می‌توان خریداری و دریافت کرد. اینکه بتوانید کتابی را که همین چند دقیقه قبل به آن علاقه‌مند شده‌اید، ظرف مدت کوتاهی بخرید، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. آپشنی که برای خرید کتاب چاپی از آمازون یا فروشگاه‌های دیگر وجود ندارد. در این حالت دیگر نیازی نیست که شخصاً به جایی مراجعه کنید یا برای دریافت کتاب موردنظرتان برای آمدن مأمور پست انتظار بکشید!
  • حجم اندک: کتاب‌های PDF حجم بسیار کمی دارند. حجم ورژن پی‌دی‌اف کتابی که بیشتر از 200 صفحه است، به‌ندرت از چند صد کیلوبایت فراتر می‌رود. این یعنی شما می‌توانید صدها و بعضاً هزاران کتاب را روی یک فلش مموری کوچک ذخیره کنید و همه جا آن‌ها را همراه خود داشته باشید.
  • امکان دریافت اصلاحات: برخی انتشارات با ارائه به‌روزرسانی‌ها به خریداران اجازه می‌دهند تا جدیدترین اصلاحات کتاب‌های الکترونیکی ازجمله PDF را به‌صورت رایگان دریافت کنند. به این ترتیب خریدار دیگر مجبور به صرف هزینه مجدد برای خرید جدیدترین ورژن کتاب نیست.
  • کمک به حفظ محیط‌زیست: افرادی که دغدغه زیادی درباره حفظ محیط‌زیست دارند، مطمئناً خرید PDF از آمازون را گزینه بهتری در مقایسه با تهیه کتاب چاپی می‌دانند.
  • عدم اِشغال فضای فیزیکی: نگهداری کتاب‌های PDF برعکس نسخه‌های چاپی به فضای فیزیکی نیاز ندارد. این یعنی دسترسی به هزاران کتاب، دیگر مستلزم داشتن فضای زیاد یا داشتن یک کتابخانه عظیم نیست.
  • قابلیت حمل: کتاب‌های PDF به‌راحتی قابل‌حمل هستند. این یعنی در هر موقعیتی می‌توانید صدها و هزاران کتاب را با خود همراه کرده و ظرف چند ثانیه به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  • هدایت به منابع بیشتر: یکی دیگر از مزایای کتاب‌های PDF امکان درج لینک در آن‌هاست. لینک‌هایی که به‌آسانی و با یک کلیک، امکان دسترسی خواننده را به وب‌سایت‌ها و منابعِ مرتبط با موضوع فراهم می‌کنند.
  • قابلیت جستجو: اینکه بدون نیاز به ورق زدن و صرفاً با وارد کردن یک کلمه یا عبارت، به بخش موردنظرتان در کتاب بروید یک قابلیت فوق‌العاده است. اکثر کتاب‌های PDF انجام چنین کاری را برایتان مقدور می‌سازند.
  • عدم پرداخت هزینه پست: خرید پی‌دی‎‌اف از آمازون یا فروشگاه‌های دیگر خریدار را با فرایندهای بعضاً کلافه‌کننده‌ی پستی درگیر نمی‌کند. این یعنی سرعت و سهولت بیشتر در کنار هزینه کمتر!
  • تغییر اندازه متن: اندازه متن در کتاب‌های الکترونیکی ازجمله کتاب‌های PDF را می‌توان متناسب با نیاز تغییر داد. بنابراین به‌محض احساس خستگی می‌توانید با بزرگ کردن سایز متن، از فشار آمدن به چشمانتان جلوگیری کنید.
  • قابلیت چاپ: آیا لمس صفحات کاغذ حین مطالعه کتاب برایتان اهمیت زیادی دارد؟ باز هم مشکلی نیست؛ با خرید PDF از آمازون به جای نسخه چاپی، می‌توانید هر زمان که خواستید محتوای کتاب را روی کاغذ چاپ کنید. این مزیت باعث می‌شود که دستتان در اموری مثل صفحه‌آرایی، انتخاب جلد و … باز باشد. ضمناً اگر خودتان یک نویسنده یا ناشر هستید، فرایند انتشار، فروش و توزیع یک کتاب PDF برایتان آسان‌تر خواهد بود.

انواع کتاب PDF

اگر قصد خرید PDF از آمازون را دارید، بد نیست قدری با انواع کتاب‌های PDF نیز آشنا شوید. به‌طور کلی کتاب‌های PDF به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • پی‌دی‌اف‌های اورجینال: این نوع کتاب‌ها دقیقاً بر اساس منبع اصلی و چاپی تهیه و منتشر می‌شوند. در پی‌دی‌اف‌های اورجینال حتی شماره صفحات مطابق با نسخه چاپی کتاب است و به قول معروف این نسخه‌ها با نسخه‌های چاپی، مو نمی‌زنند!

پی‌دی‌اف‌های اورجینال

  • پی‌دی‌اف‌های تبدیل‌شده: برخی کتاب‌ها هستند که اساساً موجودیت چاپی و فیزیکی ندارند؛ بلکه صرفاً به‌صورت الکترونیکی منتشر می‌شوند. کتاب‌های الکترونیکی را می‌توان به دو گروه کیندل و ای‌پاب (ePop) دسته‌بندی کرد. پی‌دی‌اف‌های تبدیل‌شده همان‌طور که از نامشان پیداست از طریق تبدیل کتاب‌های الکترونیکی به فایل‌ پی‌دی‌اف تهیه می‌شوند. البته کتاب‌های الکترونیکی ممکن است نسخه چاپی هم داشته باشند؛ در این صورت نسخه‌های کیندل و ای‌پاب معمولاً از نظر صفحه‌بندی دقیقاً مطابق با نسخه چاپی نیستند. درنتیجه فایل‌های پی‌دی‌اف نیز که بر اساس همین نسخه‌ها تهیه می‌شوند، دارای چنین خصوصیتی هستند.

پی‌دی‌اف‌های تبدیل‌شده:

 

  • پی‌دی‌اف‌های اسکن شده: گاهی فایل‌های پی‌دی‌اف را از طریق اسکن صفحات نسخه چاپیِ کتاب تهیه می‌کنند که در این صورت به آن‌ها پی‌دی‌اف اسکن شده می‌گویند. پی‌دی‌اف‌های اسکن شده دو نوع دارند. نوع اول دارای قابلیت‌هایی نظیر کپی کردن و جستجو در متن است؛ درحالی‌که نوع دوم از چنین قابلیت‌هایی برخوردار نیست و درواقع صرفاً تصاویر صفحات کتاب در آن قرار می‌گیرد.

پی‌دی‌اف‌های اسکن شده

کدام نوع کتاب PDF را از آمازون بخریم؟

اینکه برای خرید PDF از آمازون کدام‌یک از پی‌دی‌اف‌های معرفی‌شده را بخرید به عوامل مختلفی بستگی دارد. طبیعتاً کتاب‌هایی که از قابلیت‌های کپی و جستجو در متن برخوردارند، گزینه‌های مناسب‌تری هستند. اکثر پی‌دی‌اف‌های اورجینال و همین‌طور پی‌دی‌اف‌های تبدیل‌شده چنین قابلیتی دارند. تکلیف پی‌دی‌اف‌های اسکن‌ شده‌ی نوع اول هم که مشخص است.

برای خرید کتاب PDF گاهی با گزینه‌های محدودتری روبرو می‌شوید. مثلاً ممکن است بنا به دلایلی مثل کمیاب بودن یا عدم موجودی، امکان خرید پی‌دی‌اف اورجینال یا تبدیل‌شده‌ی یک کتاب خاص وجود نداشته باشد. در این صورت تنها گزینه روی میز آن است که پی‌دی‌اف اسکن شده کتاب را تهیه کنید. حالا اینکه این نسخه‌ی پی‌دی‌اف از نوع اول باشد یا نوع دوم، تا حدی به شانس خودِ شما بستگی دارد!

همان‌طور که می‌دانید یکی از خدمات مهم کپی‌فای، خرید کتاب از آمازون است. این کتاب می‌تواند در قالب نسخه چاپی، کیندل، ای‌پاب یا پی‌دی‌اف باشد. اگر شما هم کپی‌فای را برای خرید PDF از آمازون انتخاب کرده‌اید، احتمالاً قبل از خرید کتاب موردنظرتان سؤالی برایتان مطرح می‌شود. اینکه پی‌دی‌اف موردنظر از نوع اورجینال است یا تبدیل‌شده یا اسکن‌شده؟ این همان نکته‌ای است که ما قبل از اقدام به خرید کتاب الکترونیکی از آمازون آن را با شما عزیزان در میان می‌گذاریم تا آنچه دریافت می‌کنید دقیقاً همان نسخه‌ای باشد که به دنبال آن بوده‌اید. هدف کپی‌فای این است که تهیه کتاب‌های خارجی از فروشگاه‌هایی نظیر آمازون را برای شما عزیزان به فرایندی ساده و ارزان تبدیل کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *