چالش ایمیل مارکتینگ

چالش های بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

چالش های بازاریابی ایمیلی

هزاران شرکت را بررسی کردند و از آنها خواستند تا مهم ترین چالش های بازاریابی ایمیلی خود را شناسایی و بیان کنند. 5 چالش برتر موارد زیر بود:

  • درست کردن داده ی ایمیل با سیستم های داده ای دیگر
  • بهبود بخشیدن تحویل دهی
  •   افزایش دادن و در عین حال نگه داشتن مخاطبان
  • دریافت نتیجه ی قابل اندازه گیری در قبال سرمایه گذاری
  • استفاده از ایمیل برای بهینه سازی قیفی

موارد بالا تنها چالش های بیان شده نبودند بلکه چالش هایی بودند که اکثر شرکت ها با آنها مواجه شده بودند.متخصصان ما در کپی فای به اهمیت ایمیل مارکتینگ پی برده اند و خدمات مناسبی را ارائه می کنند. اگر با چالش های بیشتری در زمینه ی ایمیل مارکتینگ مواجه هستید و نمی توانید آنها را رفع کنید ما می توانیم به شما کمک کنیم. اگر ایمیل های شما درصد باز شدن پایینی دارند، ما می توانیم عناوینی را برای شما نگارش کنیم تا مخاطبان شما جذب ایمیل های شما شوند؛ اگر در نگارش متن ایمیل های خود مشکل دارید ما این کار را برای شما انجام می دهیم. همچنین اگر نیاز به خرید اکانتی از سرویس های ارسال ایمیل های انبوه دارید پیشنهاد میکنم به بخش ایمیل مارکتینگ ما سر بزنید.  در ادامه به معرفی چالش های برتر و راه حل های آنها می پردازیم:

 

چالش 1: درست کردن داده ی ایمیل با سیستم های داده ایی دیگر

بازاریابی ایمیلی باید بخش کاملی از تلاش های شما در زمینه ی بازاریابی ایمیلی باشد. همه بازاریاب ها برای اینکه بتوانند بهترین پیام بازاریابی را تولید کنند دوست دارند تا جایی که ممکن است به مقدار زیادی داده دسترسی داشته باشند و بتوانند مشتری ها را به سمت شرکت خود جذب کنند. دسترسی به منابع داده های مختلف باعث می شود تا بازاریاب ها بتوانند محتوای ایمیل های خود را به گونه ای بهینه سازی کنند که فروش های بهتری داشته باشند و مشتری ها تجربه ی خرید خوبی را داشته باشند.

چند قدم برای درست کردن سیستم داده ها وجود دارد:

 

  •      پیدا کردن وسایل مفید استخراج دادهداشتن ابزار مناسب برای جمع آوری داده باعث می شود که به راحتی بتوانید داده های نتایج بازاریابی ایمیلی، پست های وبلاگ جمع آوری و تلفیق کنید. همچنین باعث می شود گزارشی قابل فهم و واضح داشته باشید تا تصمیمات بعدی بازاریابی خود را بر اساس آنها بگیرید. یکی از بهترین ابزار سنجش کیفیت محتوا و مدیریت محتوا سیستم بهینه سازی محتوای هاب اسپات Content Optimization System است.
  •      قسمت بندیگردآوری همه ی پایگاه های داده ای باعث می شود بخش های مختلف مشتری های خود را بشناسید و بتوانید محتوایی تولید کنید که دقیقا با انها صحبت کند و آنها را مخاطب قرار دهد. ایجاد شخصیت خریدار برای ارجاع به هر یک از بخش های مشتری ها می تواند برای تولید پیام بازاریابی ایده آل برای هر یک از بخش های مشتری ها مفید باشد.
  •      محتوا را گسترش دهیدهدف از جمع آوری همه ی داده های نتایج بازاریابی، تولید محتوای بهتر است. زمانی که بدانید مشتری های شما به دنبال چه چیزی هستند، می توانید محتوای جدید که به ان نیاز جواب می دهد تولید کنید که در نهایت باعث می شود فروش های موفق بیشتری با آن مشتری ها در آینده داشته باشید.

چالش 2: افزایش میزان تحول دهی

مسئله ی تحویل دهی مسئله ی بدست آوردن و حفظ اطلاعات درست برای مخاطبان است. اساسا، میزان تحویل دهی شما درصد ایمیل هایی که شما فرستاده اید در مقابل ایمیل هایی که واقعا به صندوق دریافت  مخاطبان شما رسیده اند می باشد.

 

شاید برخی افراد فکر کنند هر ایمیلی که فرستاده می شود به صندوق دریافتی مخاطب می رسد، ولی اینطور نیست.

زمانی که ایمیلی به صندوق دریافتی مخاطب نمی رسد به این اتفاق “برگشت” گفته می شود. در دنیای بازاریابی ایمیلی ما دو نوع برگشت داریم:

 

  • برگشت های “نرم” که به دلیل پر بودن صندوق دریافتی اتفاق می افتد.
  • برگشت های “سخت” که ممکن است بدلیل یک مشکل دائمی باشند.

برگشت ها به دو دلیل مشکلات بزرگی هستند. اول، ممکن است ارائه کننده های سرویس اینترنتی شما را بدلیل داشتن درصد بسیار پایین تحویل دهی بلاک کنند. دلیل دوم این است که درصد تحویل دهی بسیار پایین بدین معناست که زمان، سرمایه و تلاش های شما برای مخاطبانی که اصلا وجود نداشته اند هدر رفته است.

خوب اما چطوری این چالش را رفع کنیم؟ تمیزی ایمیل ها را با استفاده از موارد زیر تمرین کنید:

 

  • بروزرسانی مرتب و حفظ لیست مخاطبان ایمیلی. آیا در بین مخاطبان ایمیل های شما کسانی هستند که تا به حال ایمیل های شما را باز نکرده اند و با ایمیل ها و وبسایت شما ارتباطی نداشته اند؟ شما باید بخشی برای چنین اطلاعاتی در سرویس ارسال انبوه ایمیل خود داشته باشید. اگر مخاطبی برای مدت زمانی طولانی غیر فعال بوده است، آن را از لیست مخاطبان خود حذف کنید.
  • فرآیند موافقت با دریافت ایمیل هایتان را بررسی کنید. سعی کنید چند قدم بیشتر برای موافقت با دریافت ایمیل هایتان بگذارید؛ مانند وارد کردن آدرس ایمیل برای دفعات بیشتر و یا استفاده از یک تاییدیه ی ایمیلی و یا هردو. این کار باعث می شود اشتباهات غیر عمدی که ممکن است در وارد کردن اطلاعات پی بیاید برطرف شود. گاهی اوقات مشتری ها در وارد کردن عنوان ایمیل های خود یک حرف را اشتباه وارد می کنند که این کار باعث می شود ایمیل های شما به شخص دیگری فرستاده شود.
  • به مخاطبان خود این امکان را بدهید که اطلاعات خود را بروزرسانی کنند. بعضی از کاربران مجبور می شوند که آدرس ایمیل خود را در بازه ی زمانی مشخصی عوض کنند. ممکن است این کار بدلیل عدم دسترسی به ایمیل های کاری گذشته باشد و یا اینکه برای کاهش دادن میزان اسپم هایی که دریافت می کنند مجبور باشند آدرس ایمیل خود را تغییر دهند. بهرحال اگر شما این امکان را برای آنها ایجاد کنید بسیاری از افراد دوست دارند که اطلاعات خود را خودشان تغییر دهند.

 

 

در زمینه ی تجارت های الکترونیک همیشه بازخورد هایی که از مشتری ها دریافت می شوند مهم هستند به همین خاطر از مخاطبان خود بخواهید که تمایلات خود را درباره ی ایمیل هایی که دریافت می کنند بگویند. مثلا هر چند وقت می خواهند ایمیل دریافت کنند و به چه محتوایی بیشتر علاقه دارند. این کار شما به شما کمک می کند محتوایی که برای آنها مهم تر است را در فواصل زمانی که دوست دارند برای آنها ارسال کنید. یکی دیگر از فواید این کار این است که به حل چالش بعدی کمک می کند:

چالش 3: افزایش دادن و نگه داشتن مخاطبان

این کار ممکن است برای بسیاری از بازاریاب ها نیاز به مهارت بالایی داشته باشد و به همین دلیل نیز در بین 5 چالش برتر بازاریابی ایمیلی قرار دارد. زمانیکه مخاطبان غیر فعال خود را برای اینکه میزان تحویل داده نشدن ایمیل های خود را پایین بیاورید حذف می کنید؛ باید به مخاطبان جدیدی را نیز به لیست خود وارد کنید و آنها را حفظ کنید. افزایش دادن میزان مخاطبان بازاریابی ایمیلی برای رسیدن به میزان مخاطبان مناسب برای ایجاد کسب و کار مهم است.

برای رسیدن به این هدف، بازاریاب های زیادی شروع به خرید لیست مخاطبان ایمیل به صورت انبوه  می کنند و از این لیست ها برای فرستادن ایمیل هایی استفاده می کنند که از دریافت کننده ی آن هیچ موافقتی دریافت نکرده اند و مخاطبان نیز ممکن است هیچ علاقه ای به خدمات و محصولاتی که شرکت آنها ارائه می کند نداشته باشند.

بجای این کار، بهتر است که از یک استراتژی بازاریابی داخلی استفاده کنید تا مخاطبان خود را افزایش دهید.

می توانید کار های زیر را برای بدست آوردن مخاطبان بیشتر انجام دهید:

 

  • ارائه ی یک پیشنهاد ارزشمند زمانی که مخاطبان با دریافت ایمیل های شما موافقت می کنند. زمانی که یک مشتری می پرسد ” چرا باید ایمیل های شما را دریافت کنم؟”، جواب شما چیست؟ بودن در بین مخاطبین ایمیل های شما چه فایده ای برای آنها دارد؟ پیشنهاد های ارزشمندی طراحی کنید که به نگرانی های خریداران شما پاسخ می دهد. حالا فرقی نمی کند که این پیشنهاد شما توصیه ها و راه حل هایی برای مشکلات رایج در زمینه ی صنعت شما باشد، تغییرات مهم در محصولات باشد و یا پیشنهاد های شگفت انگیزی باشد که آنها نتوانند در جای دیگر نظیرش را پیدا کنند. اگر مشتری ها دلیلی برای باز کردن ایمیل های شما نداشته باشند، مسلم است که ایمیل های شما نادیده گرفته خواهند شد.

 

  • ایمیل های خود را مناسب با شخصیت مخاطبان خود هدفمند کنید.  ایمیل هایی تولید کنید که به مشتری های شما پیامی بدهد که مشکلات آن ها را شامل شود. دسته بندی لیست های ایمیل های خود بر اساس اطلاعاتی که درباره ی آنها دارید، مثلا در چه قسمتی از دسته بندی فروش ها هستند و علایق آنها می تواند به شما کمک کند پیامی هدفمند و قابل توجه را برای آنها ارسال کنید. شما باید درک درستی از مشتری های خود داشته باشید.

 

  • تست کنید، بهینه سازی کنید و تکرار کنید. بهینه سازی محتوا برای بدست آوردن مخاطب یکی از فعالیت هایی است که توسط بسیاری از افراد در حال انجام شدن است. آمار و ارقام خود را بررسی کنید و ببینید که چه پیام هایی مفید بوده اند و چه پیام هایی موفق نبوده اند. بعد از اینکه بررسی های لازم را انجام دادید پیام های خود را بهینه سازی کنید تا پروسه ی بازاریابی ایمیلی خود را بهتر کنید و به ترند های جدید پاسخ دهید.

 

چالش 4 : بدست آوردن ROI نرخ بازگشت سرمایه ی قابل اندازه گیری

این چالش می تواند مرتبط ترین چالش با چالش اول در این لیست باشد. اینکه نرخ بازگشت سرمایه برای تلاش هایی که در زمینه ی بازاریابی ایمیلی را بدانید بستگی به توانایی جمع آوری اطلاعات مربوط به بازاریابی ایمیلی شما دارد. بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار ها بسیار ارزشمند و مهم است. شاید شما از تاثیرات بازاریابی ایمیلی روی کسب و کارتان آگاه نباشید و فعالیت های خود را بی نتیجه قلمداد کنید اما هرگز اینطور نیست. موفقیت شما در بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) بر مراحل فروش و قراردادهای شرکت، میزان بازدید از وب سایت و حتی میزان فروش های شرکت و کسب و کارتان نیز تاثیر زیادی دارد.

اگر می خواهید بدانید نرخ برگشت سرمایه از بازاریابی ایمیلی شما چقدر است، باید یک سیستم بازاریابی بسته را ایجاد کنید. این بدان معناست که سیستمی داشته باشید که با آن مخاطب را از نقطه ای که وب سایت شما را برای اولین بار بازدید می کند و به یک مخاطب تبدیل می شود، و در تمام مراحلی که با وب سایت و بازاریابی ایمیلی شما ارتباط دارد تا زمانی که به مشتری شما تبدیل می شود دنبال کنید.

یک سیستم بازاریابی بسته نه تنها به شما کمک می کند نرخ بازگشت سرمایه از بازاریابی ایمیلی را بدست بیاورید، بلکه باعث می شود شما بدانید که به چه میزان از سایر تلاش های خود در بازاریابی مانند پست های وبلاگ، بهینه سازی مطالب وب سایت و حتی بازاریابی در شبکه های اجتماعی نتیجه می گیرید. این کار حتی باعث می شود بتوانید داده های ایمیل خود را از سیستم های اطلاعاتی دیگر خود استخراج کنید.

چالش 5 : استفاده از ایمیل برای قیف بهینه سازی

استفاده از ایمیل تنها یکی از بخش های استراتژی کلی تر شما برای بهینه سازی قیف فروش شماست. اگرچه، ایمیل یکی از قسمت های کلیدی استراتژی کلی فروش شماست. در حالیکه برخی از بازاریاب ها ممکن تنها یک جریان قوی از ایمیل ها را بفرستند و کارشان را تنها در همان مقدار نگه دارند، راه های بهتری هم برای استفاده از ایمیل ها برای بهینه سازی قیف فروش ها وجود دارد.

برای مثال، می توانید سیستمی از ایمیل ها ی افزایش مشتری های بالقوه(فروش های بالقوه) Sales lead را ایجاد کنید تا فرآیند واجد شرایط بودن یک مشتری بالقوه را بصورت اتوماتیک انجام دهید. بجای اینکه مخاطبان شما نیاز به یک شخص سوم داشته باشند که آنها را به شما معرفی کند، مشتری های بالقوه ی شما می توانند خیلی سریع با یک ایمیل با شما و شرکتتان ارتباط برقرار کنند. این نوع ایمیل ها فرصتی را برای آنها ایجاد می کند تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهند و شما میتوانید از این اطلاعات برای دسته بندی مشتری هایتان بر اساس ویژگی هایشان استفاده کنید. اوتوماسیون هایی مانند این مدت زمانی را که یک مشتری باید منتظر تماس شما باشد را کاهش می دهد که احتمال رسیدن شما به درصد های فروش بیشتر را ممکن میکند.

ساختن ایمیل هایی که فروش های بالقوه ی شما را بیشتر می کند تا حدود زیادی به توانایی شما در جمع آوری اطلاعات درباره ی مشتری ها و فرآیند فروش بستگی دارد. سیستم ایمیلی افزایش دهنده ی فروش، یک سری از تماس های اوتوماتیک است، نه فقط یک ایمیل که به زودی فراموش می شود. اگر بتوانید بهترین بهینه سازی را در چنین سیستمی انجام دهید، بسیار برای به ثمر نشاندن تلاش های شما در بازاریابی ایمیلی ارزشمند خواهد بود.

 

در این مطلب سعی کردیم چالش هایی که ممکن است با آنها مواجه شده باشید و یا در آینده مواجه شوید را بیان کنیم و در حل کردن آنها به شما کمک کنم. شما با چه چالش هایی مواجه شده اید و برای حل آنها چه کار هایی انجام دادید؟ چالش های خود را در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *