دنیای موبایل

چگونه کسب و کار خود را برای یک دنیا که متعلق به موبایل است بهینه سازی کنیم؟

جای هیچ گونه سوال و بحثی وجود ندارد که موبایل در حال تبدیل به یک کانال مقتدر است به گونه ای که حتی کسب و کار های کوچک نیز اگر بخواهند که مشتری داشته باشند و مشتری های قبلی خود را نبز نگه دارند باید به آن توجه کنند.  در سال 2012 Kissmetrics در یک اینفوگرافی نشان داد که موبایل در حال پیشرفت است، به گونه ای که سهم موبایل در وب گردی بین سالهای 2009 و 2011 حدود 1000% رشد داشته است. آمار های دیگری نیز نشان دادند که برخی خرده فروش ها که تنها بصورت آنلاین محصولات خود را می فروختند و از یک سایت که برای موبایل طراحی شده بود استفاده می کردند 85% در فروش خود افزایش داشته اند.

پس از آن مهاجرت به سمت موبایل افزایش داشته است.  پس از گرد آوردن داده از چندین منبع، یکی از موارد کلیدی که به آن پی برده شد این بود که بیش از نصف ترافیک هایی که سایت های تجارت الکترونیک داشته اند متعلق به بازدید با موبایل بوده است. این مطلب توسط Shopify نیز مطرح شد.

خرده فروش های اینترنتی متوجه شدند که 60% مشتری های جهان از موبایل هایشان بعنوان وسیله ی اصلی برای خرید اینترنتی استفاده میکنند و برای برخی از آنها نیز موبایل تنها وسیله ای بود که برای خرید اینترنتی از آن استفاده میکنند. SAP  بیان کرده که 70% از کاربران موبایلی که آنها بررسی کرده اند گفته اند که SMS و یا همان پیامک را راه خوبی برای کسب و کارها میدانستند تا توجه مشتری هایی را به خود جلب کنند. بعلاوه, یکی از موسسه های تحقیقاتی نیز پی برده است که پیشنهاد هایی که به موبایل ها عرضه میشوند اگر بر اساس قیمت، حساس به زمان  و یا بر اساس مکان باشند بیشترین پاسخ از طرف مصرف کننده را دریافت میکنند.

این آمار و ارقام این را بیان میکنند که کسب و کار ها، بدون توجه به بزرگی آنها، برای رسیدن به مشتری های بیشتر نیاز به داشتن سایتی موبایل پسند دارند. اگر این کار را انجام ندهند در آینده ای نزدیک ترافیک سایت و فروش خود را از دست خواهند داد. در مقابل زمان آن است که یک استراتژی برای موبایل را در کسب و کار خود داشته باشید که به شما کمک کند در این کانال پیشرفت خوبی داشته باشید.

  سایت خود را برای محیط صفحه ی موبایل و تبلت بهینه سازی کنید

از ابزار بهینه سازی موبایل در WordPress که به شما در خودکار کردن سایت کمک می کند. این نوع از طراحی واکنشی راهی برای وبسایت شما ایجاد می کند تا بصورت اتوماتیک برای دستگاهی که کاربر با آن در حال مشاهده ی سایت است تنظیم شود. اگر شما قادر به انجام این کار نیستید می توانید یک وبسایت موبایل پسند ایجاد کنید که یک سایت کاملا تمیز بدون منو های بهم ریخته، فونت های بزرگ یا کوچک باشد. یکی از مواردی که می توان اضافه کرد محتوای تصویری بیشتر است که کاربران موبایل ها بیشتر دوست دارند بخصوص فایل های ویدئویی.

مطمئن شوید که کسب و کار شما در موتور های جستجوی موبایل به راحتی پیدا می شود

این مورد علاوه بر اینکه داشتن یک استراتژی سئوی موثر را شامل می شود بلکه وارد کردن نگاشت و چارچوب سایت و اطلاعات شبکه های اجتماعی را نیز در بر دارد تا براحتی بتوان مشخصات ارتباطی را در اختیار کاربر قرار داد.

بیشتر استراتژی خود را بر روی کاربران محلی متمرکز کنید

مشتری های محلی شما بزرگترین گروهی هستند که از موبایل هایشان برای پیدا کردن یک کسب و کار و یا خدمت در محل زندگی خود می گردند.هدف قرار دادن مشتری

لیست بازاریابی پیامکی را در کنار پیامک های کمپین بازاریابی موبایلی خود بسازید

این راهکار ها برای تبلیغ یک پیشرفت و یا یک پیشنهاد ویژه برای پایگاه مشتری ها در یک کسب و کار کوچک بسیار مفید خواهند بود. به مشتری های خود درباره ی این کلوب متون در وبسایت ویا صفحات شبکه های اجتماعی خود بگوئید.

بروزرسانی منظم در مطالب خود داشته باشید

بازدید کنندگان سایت شما و صفحات شما در شبکه های اجتماعی بیشتر از طرق موبایل هایشان به مطالب شما دسترسی دارند تا از طریق کامپیوتر یا تبلت. افزایش دفعات رفت و آمد در سایت شما به این معناست که بازدید کنندگان شما نیاز به مطالب بیشتری دارند تا مدام آنها را به سایت و یا صفحات شما در شبکه های اجتماعی بکشاند.

از شیوه های مختلف برای نشان دادن برند خود به مخاطبان خود استفاده کنید، البته سایت خود را نیز کاملا برای موبایل ها بهینه سازی کنید

این کار بویژه برای خرده فروش های کوچک  موثر است زیرا میتوانند از این روش برای رساندن کوپن های تخفیف در سایت خود و یا افزایش مشتری های خود استفاده کنید.

بصورت مداوم کارهایی که با استراتژی های موبایلی خود انجام می دهید را تست و اندازه گیری کنید

هیچ راهی وجود ندارد که به تنهایی برای کسب و کار کوچک شما مفید باشد پس شما باید شیوه ی خود را دوباره بررسی کنید و از آنالیزها نیز استفاده کنید تا ببینید که چه کاری برای کسب و کار شما مفید است. این کار باعث میشود که شما راهی پیدا کنید و تغییرات لازم را قبل از اینکه مشتری های موبایلی خود را از دست بدهید.نمونه صفحه حفظ حریم خصوصی

با تعداد زیادی از گزینه ها که شما میتوانید از بین انها انتخاب کنید، مهم است به یاد داشته باشید که روی هدف اصلی خود تمرکز داشته باشید. اهداف اصلی شما در سئو تشخیص این است که مخاطبین اصلی شما به چه چیزهایی نیاز دارند و چه چیزهای میخواهند، مشتری های شما در کجا بدنبال موارد مورد نیاز خود هستند و اینکه چه ابزار بازاریابی موبایلی برای بودجه ی شما مناسب خواهند بود. اینکه با عجله و صرف هزینه بخواهید جزو حرکت موبایلی باشید کار سختی نیست اما بعنوان یک کسب و کار کوچک شاید نتوانید از پس هزینه ی آن بربیایید و نیازی به صرف هزینه های بالا برای داشتن حس خوب درباره ی داشتن مشتری های موبایلی نیست.

Save

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *