تولید محتوا برای ایمیل

تولید محتوا برای ایمیل

تولید یک محتوا که می تواند فروش شما را افزایش دهد

بازاریابی پست الکترونیک(ارسال ایمیل) یکی از روش های منحصربه‌فرد در محتوا نگاری است بسیاری از مردم، به‌ویژه  زمانی که یک کار را شروع می‌کنند، با دشواری در برنامه‌ریزی و اجرای آن مواجه می‌شوند.این نوع محتوا نگاری با وجود تشابه با سایر انواع محتوانگاری, در کنار برخی مشکلات فرصت های منحصر به فردی نیز دارد.. دراین بخش از مقاله برخی از عناصر محتوانگاری بازاریابی ایمیل را بررسی و شمارا با برخی از روش‌های نگارش این متون آشنا خواهیم کرد.

استراتژی ایمیل مارکتینگ

منبع تصویر

 

چگونگی نوشتن نوار موضوع (عنوان)

نوار موضوع یا عنوان ایمیل قلابی است که شما برای جلب‌توجه خواننده یا مشتری خود آن را به کار می‌برید. عنوان به همراه شکل موضوع مهم‌ترین فاکتورها و عوامل هستند وقتی‌که مخاطب ایمیل شمارا به‌عنوان اسپم یا ایمیل ناخوانده گزارش می‌کند.

اهمیت نوشتن شکل و فرم آدرس در ایمیل

شکل و فرم نوشتن آدرس در بازاریابی ایمیلی در موفقیت محتوا به‌اندازه اهمیت برقراری ارتباط ضروری است. بسیاری از مردم تا زمانی که شکل و فرم آدرس ایمیل تولیدشده و فرستاده‌ شده را نشناسند آن را بازنخواهند کرد.

تولید محتوای مرتبط با ایمیل

اینکه شما بتوانید ایمیلی منطبق بر انتظارات مخاطبان خود تولید کنید نقش بسیار مهمی در باقی ماندن آنان در صف مشتریان و وفاداری آنان به برند یا نشان تجاری شما بازی خواهد کرد.

نوشتن یک ” اقدام برای تماس” در ایمیل شما

مخاطبان شما می‌خواهند بدانند که چرا شما برای آنان ایمیل می‌فرستید. این دلیل باید آنان را به یک اقدام روشن برای تماس آن‌ها با شما هدایت کند. “اقدام برای تماس” یعنی عملی که مخاطب شما پس از باز کردن ایمیل شما آن را انجام داده و با شما تماس برقرار کند.

فرمت بندی ایمیل

فرمت بندی ایمیل را بیشتر بخوانید

چگونه یک پیام ایمیل بازاریابی بنویسیم

بازاریابی پست الکترونیک (ایمیلی) شامل یک‌شکل منحصربه‌فرد در محتوانگاری است که بسیاری از مردم، به‌ویژه زمانی که یک کار را شروع می‌کنند، با دشواری در برنامه‌ریزی و اجرای آن مواجه می‌شوند. این نوع باوجود داشتن شباهت‌های زیاد با سایر انواع محتوانگاری، برخی مشکلات و فرصت‌های منحصربه‌فردی نیز دارد. این بخش برخی از عناصر محتوانگاری بازاریابی ایمیلی را بررسی و شمارا با برخی از روش‌های نگارش این نوع نوشتار آشنا خواهد کرد.برای اطلاعات بیشتر در این مورد این لینک را مطالعه فرمایید.

زمانی که برای صفحات اینترنتی مطلبی می‌نویسید باید از تعدادی از ملاحظات مکانیکی یا ماشینی که باقی می‌مانند آگاهی داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، زمانی که نتایج صفحات اینترنتی در موتورهای جستجوگر با عنوان “طعنه‌ها” نمایش داده می‌شوند که با محتوا، و ایمیل مشتریان مرتبط هستند و آن را توصیف می‌کنند قطعه‌ای از ایمیل مشترکان نیز نمایش داده می‌شود. اگر اولین سطر پیام شما متقاعدکننده نباشد، بنابراین کمترین احتمال وجود دارد که ایمیل شما توسط خوانندگان و مخاطبان باز و خوانده شود.

روش های ایمیل مارکتینگ

1-      هدف قرار دادن مخاطبان شما

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر نوع تلاش برای بازاریابی شناختن مخاطبانتان است. انواع مختلفی از پیام‌ها و استدلال‌ها برای گروه‌های مختلف سنی، قومی و منطقه‌ای از شما درخواست خواهد شد. محتوایی که از شما درخواست خواهد شد نسبت به مقصد آن متفاوت خواهد بود.محتوایی که برای تجار می‌نویسید با محتوایی که شما برای زنان خانه‌دارمی نویسید بسیار متفاوت خواهد بود. بیست مورد درباره بازاریابی ایمیلی وجود دارد که از پنجاه مورد دیگر به‌صورت متفاوت‌تر به شما پاسخ خواهد داد برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پیاده سازی ایمیل مارکتینگ این مقاله را مشاهده فرمایید.

هدف قرار دادن مخاطبان

اگر شما درباره بازار خود اطلاعات زیادی ندارید، برنامه‌ریزی برای کمپین ایمیلی خود را متوقف کرده برگردید و با سطح مناسبی از تحقیقات در مورد بازار هدف, کار را از نو شروع کنید. بدون انجام این کار شما فقط وقت و پول خود را هدر می‌دهید.

2-      نتیجه دلخواه خود را مشخص کنید

اگر شما نمی‌دانید چرا پیام‌های ایمیلی می‌فرستید، آن را متوقف کنید. همیشه باید یک دلیل بسیار روشن و هدفی خاص وجود داشته باشد که بتواند پیام شمارا به سرمنزل مقصود برساند. اغلب نتیجه دلخواه شما در پاسخ‌ها و احیاناً شکایت‌های مخاطبان شما در پاسخ به ایمیل‌های شما می‌فرستند خواهد بود. اما این مورد همیشه مورد انتظار نخواهد بود.

نتیجه ایمیل مارکتینگ

خیلی از مواقع، مردم کمپین‌های ایمیلی می‌فرستند تا آگاهی مردم را از برند خودشان بالاتر ببرند.برند سازی در ایمیل مارکتینگ برای فروش را بخوانید  این کار نیاز به یک استراتژی متفاوت‌تر نسبت به روش فروش سنتی دارد. برای مثال، استراتژی “بازاریابی ایمیل ویروسی” را که انگیزه باز ارسال ایمیل شمارا به دیگر دوستانشان می‌دهد بخواهید در نظر بگیرید.

3-      ایجاد یک اتصال

روشی که شما برای انجام این کار در نظرخواهید گرفت به دو عامل قبلی بستگی دارد. اگر روش فروش شما، محدوده سنی 15 تا 25 سال است شاید بخواهید برای جلب‌توجه آنان از رنگ‌های تازه و شاد استفاده کنید. تجار در مراحل اولیه زندگی خود ممکن است از شما بخواهند تا آن‌ها را سر اصل مطلب ببرید و به آن‌ها بگوئید چه چیزی به مشتریان آن‌ها پیشنهاد خواهید داد قبل از اینکه وارد جزئیات دیگر بشوید، درحالی‌که یک جمعیتی-  خرد هم قدیمی‌تر و یا کمتر ممکن است بیشتر شیفته یک سؤال در مورد وضعیت زندگی و یا کسب‌وکار خود شوند.

ایجاد ارتباط مارکتینگ

4-      بگویید که چرا می‌خواهند اقدام کنند

این‌یک نگارش اساسی است. درباره چیزی که می‌خواهید به آن‌ها پیشنهاد دهید چیزی نگویید، بگویید چرا آن‌ها آن محصول یا خدمات را می‌خواهند. بگویید آن محصول یا خدمات چگونه زندگی آنان را بهتر خواهد کرد.

خواندن ذهن مشتری

روش های خواندن ذهن مشتری را اینجا بخوانید

اگر شما مستقیماً درباره محصول ننویسید، کمی مهارت آمیز خواهد بود و باید حرفه‌ای بنویسید. اگر شما از مخاطبان خود می‌خواهید تا پیام شمارا به یکی از دوستانشان نیز ارسال کنند، برای مثال، شما نباید دست روی دست خود بگذارید و منتظر باشید تا این اتفاق بیفتد و آن‌ها این کار را انجام دهند، چون این امر اتفاق نخواهد افتاد. باید یک جایزه یا پاداش پیشنهاد دهید؛ مثلاً: “تصور کنید اگر این ویدئو را به دوستتان بفرستید او چقدر خواهد خندید”.

5-     تلقیح در برابر اعتراضات

مانند دیگر انواع محتوانگاری، شما می‌خواهید نوعی از اعتراضات بالقوه را که مخاطب شما نیز آن را دارد معرفی کنید، در حالی آن‌ها پیشنهاد شمارا موردتوجه قرار می‌دهند. با در نظر گرفتن این مباحث برای خودتان، شما قادر به تولید یک ضد استدلال خواهید شد که شک‌هایی که مخاطبان شما حتی هنوز هم درباره آن نمی‌دانند را تخفیف داده و به حداقل برسانید.اگر شما این کار را به‌صورت مؤثر انجام دهید، مخاطب شما نه‌ تنها اعتراضی به درخواست شما نخواهد کرد بلکه از دیگران نیز خواهد خواست تا این کار را انجام دهند.

رضایت کاربران

6-     از آن‌ها بخواهید تا اقدام کنند

اگر ناگهان به شما گفته شود چه دنیای عجیبی خواهد بود اگر مجبور باشید تا خود را با درخواست آنان تطبیق دهید و به‌طور سیستماتیک شک و تردید خود را نابود کنید، آن زمانی خواهد بود که شما رسماً پیشنهاد خود را بدهید. اگر از آن‌ها می‌خواهید تا به وب‌سایت شما رفته و محصول شمارا بخرند، بگوئید: ” بر روی این لینک کلیک کنید تا شمارا به صفحه محصولمان بیاورد، سپس بر روی دکمه پائینی کلیک کنید تا شمارا به بیرون هدایت کند، اطلاعات حساب خود را وارد کنید و کلمه OK را کلیک کنید”. اگر می‌خواهید مخاطبان مطلب شمارا فوروارد هم بکنند ، به آن‌ها اطلاع دهید.

اقدام کاربران

برای سفارش ایمیل مارکتینگ برای شرکت خود میتوانید یکی از پلن های مارکتینگ ما را از شرکت های معروف استفاده کنید. شرکت کپی فای نماینده اکثر برند های ارسال ایمیل مارکتینگ می باشد.