چگونه یک کپی رایتر شویم؟ (بدون هیچ تجربه ای)

راهنمای نهایی برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر, حتی اگر شما هیچ تجربه ای نداشته باشید:

پس شما عزمتون رو جزم کردید که به یک کپی رایتر تبدیل شوید دوست جوان من؟ خب این کار بسیار ممکن است. در واقع, شما واقعا نیاز به آموزش رسمی ندارید. برخی از کپی رایترهایی که حقوق بالایی می گیرند هیچوقت دانشگاه نرفتند یا در کلاس کپی رایتر شدن شرکت نکردند.

  • هیچ تجربه ای نداشتند!
  • هیچ آموزش رسمی نداشتند!
  • پول زیادی از این راه به دست آوردند!

خب حالا قبل اینکه یک شروع دیوانه کننده ای داشته باشید, اجازه بدهید من شما را یک قدم به عقب به سوی واقعیت تبدیل شدن به یک کپی رایتر ببرم.

  • مبانی کپی رایتینگ
  • کپی رایتینگ چیست؟
  • چرا شما کپی رایتر استخدام می کنید؟
  • کپی رایتر کیست؟
  • کپی رایتر چیست؟

کپی رایتینگ اساسا به معنی بازی با کلمات برای فروش بهتر است.

اجازه دهید به شما بگویم که من برای یک کمپانی کار می کنم که سایتی دارد که از هر 500 بازدید کننده اش یک بازدید کننده اقدام به خرید محصولی می کند.

اگر من کپی رایتر بودم, به این فکر میکردم که چه کاری کنم که از هر 100 بازدید کننده یک نفر اقدام به خرید محصولی بکند. این به این معنی است که 5 برابر فروش بیشتری نسبت به آن سایت داشته باشم.

یک کپی رایتر خوب خواهد فهمید که چگونه این کار را با واژگان خود انجام دهد, و همچنین چگونه تصاویر و دکمه ها را برای فروش بیشتر بازآرایی کند.

یک کپی رایتر خوب فقط یک نویسنده نیست. آنها یک روانشناس زیرک پشت تصمیمات خرید انسان ها هستند.

چرا مردم کپی رایتر ها را استخدام می کنند؟

چرا مردم کپی رایتر ها را استخدام می کنند

به مقدار زیادی از محتواتی که بسیاری از شرکت ها در شرف تولید آن هستند فکر کنید.

یک شرکت معمولی بیمه باید این امکانات را فراهم آورد:

  • تبلیغات در تلویزیون
  • تبلیغات در اینترنت
  • تبلیغات در رادیو
  • بروشور برای فروش کسب و کار به مصرف کننده
  • بروشور برای انواع مختلف محصولات
  • فرم پر کردن
  • فرم برای پر کردن انواع محصولات خط تولید
  • تبلیغات گوگل
  • تبلیغات فیسبوک
  • به روزرسانی توئیتر شخصی
  • به روزرسانی صفحه فیسبوک
  • ایجاد محتوای جدید برای هر محصولی که در سایت خود قرار می دهند
  • اطمینان حاصل کنید که مشتریان با چگونگی فرایند ثبت نام آشنایی داشته باشند.
  • ارسال بسته های مشتریان و توضیح سیاست های مربوط به بسته
  • و این لیست همچنان ادامه دارد…

همه این مواردی که گفته شد نیاز به نوشتن یا بازبینی توسط یک کپی رایتر را دارد. بعضی شرکت ها به شدت روی کپی رایترها تکیه می کنند. برخی از شرکت ها قبل اینکه دست به شروع کاری بزنند به همه اعضای شرکت برای تبدیل شدن به یک نویسنده بزرگ نیاز دارند. یک کپی رایتر به طور کلی بخشی از تیم بازاریابی یا تبلیغات یک شرکت است.

با این حال ما چند نوع کپی رایتر داریم:

  • کپی رایتر آژانس
  • کپی رایتر شرکت
  • کپی رایتر فری لنسر

 

انواع مختلف کپی رایتری که شما می توانید به آنها تبدیل شوید:

 

  • چگونه به یک کپی رایتر آژانس تبدیل شوید؟

شما باید یک کار در یک آژانس تبلیغاتی بزرگ مانند Oglivy, WPP  یا Mather پیدا کنید. اگر شما می خواهید به یک کپی رایتر آژانس تمام وقت تبدیل شوید, شما مجبور خواهید بود به یک شهر بزرگ نقل مکان کنید جاییکه بسیاری از آژانس ها آنجا قرار دارند. اگر شما می خواهید به یک کپی رایتر آژانس تبدیل شوید, شما باید آمادگی این را داشته باشید که با مشتری هایی سر و کار خواهید داشت که از آنها خوشتان نخواهد آمد یا فروختن جنسی به آنها خیلی سخت است. برای مثال, شما ممکن است مسئول فروش مواد شوینده به کمپینی باشید. اما مشکل این است که مارک شوینده شما که قصد فروشش را دارید هیچ تفاوتی با مارک های دیگررقبا ندارد! این به این معنی است که وقتی می خواهید این نوع محصولات را بفروشید, شما باید خیلی خلاق باشید. این نیز به طور کلی به این معنی است که شما از ریزترین تست های جهان بازاریابی مستقیم دور خواهید شد.

در بازاریابی مستقیم شما یک محصول را مستقیما به مردم می فروشید, و همه چیز را می توانید درهر مرحله از راه دنبال کنید.در آژانس های بزرگ کسی که به برند ها کمک می کند (مانند شوینده ها), آنها به طور معمول تمایل به تمرکز بر روی روش های تبلیغ برندها دارند تا از این طریق مردم را مجبور به خاطر سپردن فقط یک محصول بکنند, و بنابراین کاری میکنند تا مردم جنس مورد نظر را از قفسه فروشگاه خریداری کنند.

  • چگونه به یک کپی رایتر شرکت تبدیل شوید؟

کپی رایتر شرکت یک کار نسبتا خسته کننده اما کاری ثابت است. شما به احتمال زیاد برای یک شرکت کوچکی مانند شرکت حقوقی یا یک شرکت بزرگ کار کنید.

اجازه بدهید اینطوری بگم که یک شرکت بزرگ وجود دارد که تراکتور و تجهیزات کشاورزی می فروشد:

  • هر زمان که آنها یک صفحه وب داشته باشند که نیاز به بالا بردن داشته باشد, شما مسئول چیزی که باید در آن قرار داده شود خواهید بود.

  • هر زمان که آنها بروشورهایی برای محصولات خود داشته باشند, از شما خواسته می شود که چه چیزی باید داخل آن نوشته شود.

  • هر زمان که آنها یک موضع تلویزیونی داشته باشند, شما مسئول نوشتن یک نسخه نمونه ای خواهید بود.

 

همانطور که می بینید, شما به تنهایی بر بروی محصولاتی که شرکت تولید می کند کار خواهید کرد. و اگر شما اهمیتی به محصولات آنها ندید, این یک کارکسل کننده برای شما خواهد بود.

برای آشنایی از این که چه کسانی کپی رایتر ها را استخدام میکنند به این لینک سر بزنید

  • چگونه به یک کپی رایترفری لنسر تبدیل شوید؟
    چگونه به یک کپی رایترفری لنسر تبدیل شوید

کپی رایتر آزاد از این شاخه به آن شاخه میپرد وهر جا که کسی به یک کپی رایتر نیاز داشته باشد کارهای مربوط به کپی رایتینگ را انجام می دهد.

یک پروژه در حال رشد وجود دارد که کار فروش سیستم نرم افزاری تجارت الکترونیک را انجام می دهد, و آنها می خواهند در شروع کار یک سری “بازاریابی محتوایی” انجام دهند. مانند تولید یک شعار برای محصولاتشان

خب این به این معنی است که آنها محتوای زیادی به شکل پست وبلاگی, کنفرانس مطبوعاتی, راهنمای محصول و غیره تولید می کنند.

اگر آنها شخصی را برای انجام این کار در منزل نداشته باشند, آنها به یک کپی رایتر آزاد نیاز خواهند داشت تا این کار را برای آنها انجام دهد.

حالا اجازه دهید بگیم کسی وجود دارد که یک محصول جدید اختراع کرده است, و او شنیده است که ایجاد یک لیست ایمیل برای کسب و کارش بهتر خواهد بود. خب او ممکن است یک کپی رایتر آزاد برای نوشتن  یک پاسخگوی خودکار استخدام کند.

به این ترتیب او قادر به گرفتن آدرس ایمیل مشتری های بالقوه خواهد بود, و به آنها لیست محصولات را هر چند روز یک بار می فرستد تا آنها را برای خرید محصولات ترغیب کند.

یک کپی رایتر آزاد خوب می تواند این کار را انجام دهد.

اساسا این کار یک کپی رایتر آزاد هستش که هم یک محتوا ایجاد کند, هم نرخ تبدیل از محتوا را بهبود بخشد.

برای اطلاع از نحوه پیدا کردین این نوع کار به این لینک سر بزنید.

آموزش کپی رایتینگ

برای سری آموزش های کپی رایتنیگ در سایت کاپی فای میتونید لینک های زیر را دنبال و یا در خبرنامه ما عضو شوید.

برای عضویت در خبرنامه، به صورت کاربر عادی عضو شوید در صورت وجود مطلب جدید به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

این مقاله را هم در مورد 14 دلیل که باید کپی رایتر استخدام کنید را بخوایند.

 

Save

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] کپی رایتر: در صورتی که به کپی رایتر علاقه مند هستید بخوانید. […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *