ssssssssssssssssssssssssssssss 1

هدف از کپی رایتینگ چیست ؟

هدف از کپی رایتینگ چیست ؟

تام البرگتون در کتاب الفبای کپی رایتینگ می‌گوید:

به تعداد کپی رایتر ها ما تعاریف متفاوتی از کپی رایتینگ (تبلیغ نویسی) داریم. اما تعریفی که من ارائه می‌دهم به شرح زیر است. «کپی رایتینگ استفاده بهینه از زبان برای تبلیغ و ترغیب است. حالا اجازه بدهید بخش‌های این تعریف را برای شما باز کنم

اولاً کپی رایتینگ یعنی پیدا کردن راهی بهینه برای ارتباط است کپی رایتر های حرفه‌ای به‌دنبال پاسخ‌های درست هستند: طول یک محتوای تبلیغی، ساختار مناسب، لحن درست، انتخاب صحیح واژگان. تبلیغ نویسان سخت کوش به وجود تنها و بهترین راه حل پی برده‌اند. و برای پیدا کردن آن تلاش می‌کنند. مثل ساموئل کولوریچ نویسنده معروف انگلیسی یکی از این افراد حرفه‌ای است. این محتوا نویسان می‌خواهند بهترین واژه‌ها را کنار هم بچینند.

هدف از کپی رایتینگ چیست؟

هدف از کپی رایتینگ چیست؟

لینک سامانه سفارش تولید محتوا

کپی رایتنگ یک هنر کاربردی است

کاربرد بعد نشان می‌دهد که کپی رایتینیگ یک هنر کاربردی است: یک فعالیت خلاقانه با هدفی مفید است. در مقایسه با یک نوشته ناب خلاق که برای سرگرم کردن و برانگیختن تفکر است؛ نوشتن کپی رایتینگ در کل به‌دنبال رسیدن به یک نتیجه در دنیای واقعی است. ممکن است ما از خواندن یا نوشتن یک محتوای خوب لذت ببریم ولی هدف از آن انجام یک کار است. ارزش یک محتوای خوب به میزان موفقیت آن در هدفش بستگی دارد.

کاربرد اشکال مختلف زبان در کپی رایتینگ 

زبان یکی از مواد اولیه کپی رایتینگ است اگر توجه کرده باشید بنده از عبارت نوشتن استفاده نکردم دلیل آن شکل‌های مختلف زبان بود. یک کپی یا محتوا می‌تواند یکی از این اشکال زبان باشد. برای مثال  سخن پراکنی در رسانه‌ها، ارتباط یک به یک با مخاطبان از طریق تلفن دو شیوه نتیجه بخش کپی رایتینگ هستند. و حتی مثل زبان لسانی می‌توان از زبان بصری استفاده کرد. تبلیغ نویس گاها با کمک گرفتن از صفحه آرایی و طراحی تصویری متن و محتوا و شناساندن را اثربخش و اثرگذاری محتوای خود را بیشتر می‌کنند.

بیشتر کپی رایتینگ ها را با هدف شناساندن و معرفی محتوا تولید می‌کنند

اساساً این محتواهای تولید شده برای معرفی یک کالا و یا برای شناساندن یک خدمات است و همچنین برای تبلیغ طرح‌های جدید، برند سازی و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات از تولید محتوا استفاده می‌کنند. هدف تبلیغ نویسان مطلع کردن مخاطبان از قدرت، کارایی و مزایای چیزی هست که تبلیغ می‌کنند و مخاطبان اقدام به خرید می‌کنند. کپی رایتر ها گاها از زبان ادبی گاها استعاری، معمولاً از ازلحن‌ها قالب‌های مختلف زبان با اهداف متفاوت استفاده می‌کند.

تشویق عبارت است از وا داشتن مردم به فکر کردن، احساس و یا اقدام کردن آن‌هاست. کپی رایتر ها  این نکات ریز را در نظر می‌گیرند. یک محتوای مؤثر مخاطب را به ترتیب به خواندن، فکر کردن، احساس کردن و عمل کردن وا می‌دارد. در کل منظور از آن استفاده از ابزارهای انتزاعی مانند واژه‌ها و افکار برای رسیدن به یک پیامد در دنیای واقعی است. و نهایتاً این گیرایی یک محتوای تبلیغی است.

منبع: کتاب الفبای کپی رایتینگ

کلام آخر

در ایران کار کپی رایتینگ سال‌هاست انجام می گیرد. ولی از وقتی تجارت الکترونیک رشد یافته است، کپی رایتنگ یا تبلیغ نویسی رنگ و بوی تازه یافته و تمام ساختارهای قبلی قدیمی شده‌اند. بنابراین امروز با درباره روش‌های جدید بازاریابی صحبت می کنیم.

خدمات ما:

مقالات خواندنی

کپی رایتینگ بهترین روش کسب درآمد در خانه

یک کپی رایتینگ خوب مکمل یک طراحی خوب است

پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا )

برچسب: کپی رایتینگ ، هدف از کپی رایتینگ

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *